Originally posted by tiko4tiko
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
-
-
Originally posted by jori View PostKiitos vastauksesta. Itsellä tulee kilometrejä 20-25tkm vuoteen. Varmasti jollain järkevämmällä dieselillä ajo olisi edullisempaa mutta en juuri järkeä ole ensimmäisenä auton osto kriteerinä käyttänyt . Olen myös katsonut Porschen vastaavia malleja mutta niissä sähkö range huonompi vaikka olisi muuten kiehtovampi laite, etenkin Panamera GT. Toki bemussa enemmän tilaa mitä nyt tarvitsee lasten kanssa. Hankalaa on...
Yleisesti sanoisin, että G05 on kyllä selvä edistys edelliseen malliin. Itse en juurikaan eroa E70 ja F15 välillä havainnut. G05 on hiljaisempi ja mukavampi, samoin nuo autonomiset avustimet toimii oikeasti, F15:ssä ne oli vitsi. Hybridinä G05 on hyvä ajaa ja 40e:n 'hermostuneisuutta/epävakautta' ei ole. F15 dieselissä toki ei noita F15 hybridin vaivoja ole. Minusta oikeeseen suuntaan on mennyt, loistava matka-auto ja yleisauto muutenkin. Ei tämän mikään sportti kuulu ollakaan.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Hyvää pohdintaa. Kyllä näissä bensa/diesel/hybridi/sähkö analyyseissa pitää olla paitsi omat vuosikilometrit, myös tarkasti oma ajoprofiili huomioitu ja ajateltu automalli pohjalla, mikäli haluaa loogisesti asiaa lähestyä.
Oma 45e saapui viikolla ja toistaiseksi kaikki sähköllä, koeajorääkkiä lukuunottamatta. Yllättävän hyvin kärsii vähän hätäisempikin ajella sähköllä paikallisajot.
Comment
-
-
Originally posted by Eemeli View PostHyvää pohdintaa. Kyllä näissä bensa/diesel/hybridi/sähkö analyyseissa pitää olla paitsi omat vuosikilometrit, myös tarkasti oma ajoprofiili huomioitu ja ajateltu automalli pohjalla, mikäli haluaa loogisesti asiaa lähestyä.
Oma 45e saapui viikolla ja toistaiseksi kaikki sähköllä, koeajorääkkiä lukuunottamatta. Yllättävän hyvin kärsii vähän hätäisempikin ajella sähköllä paikallisajot.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostEilen Turkuseen ja tänään takasin. 393km per sivu, ajoaika mennen tullen lähes minuutilleen sama 3,5h, mistä keskinopeus hieman alle 113km/h pihasta pihaan. Mennessä kulutus 9,1 l/100km ja paluumatkalla 9,2 l/100km. Molempiin suuntiin matkaan on lähdetty täydellä akulla ja sähköä jäi jäljellä parin kilometrin ajoihin.
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View PostKyllähän tossa selkeesti näkee et missä se hybridin kannattavuus piilee. Nurkka-ajossa pääasiassa. Jos pääsääntöiset ajot olisi reilu 200km matka-ajoa, niin tiisseli se on vieläkin kannattavampi vaihtoehto. Tänään ajoin omalla F15 30d diiselillä mökiltä n. 175km siivun kotiin. Kulutus oli tuolle matkalle 6,3l/100km. Satasen nopeusrajoitukset tolla välillä pääsääntöisesti ja hieman myös 120km/h aluetta. Itsellä tulee se n. 35-40tkm vuoteen. 45e polttelis vähän mut ei taida olla vielä kannattavaa vaihtaa plugariin. Ootellaan ootellaan et niissä range paranee..Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostJoo, diesel on hyvä matka-ajossa, mutte ei mene sekään 140kmh todellisella nopeudella lähellekään tuollaisilla luvvuilla, taitaa 6 pyörähtää 9:ski.Last edited by torso1; 06-06-2021, 23:55.
Comment
-
-
Katselin eilen, että satasen vauhdissa näytti keskikulutus 30 kWh/100km lukemia jokseenkin tasaisesti. Taajamassa näyttää olevan nyt 25 kWh/100km.
Erittäin pieni otanta, ulkona +25 astetta, mutta antanee suuntaa.
Edellinen X5 30d vei 9,2l/100km koko omistusaikana. Samaiset arkiajot aika vakiona 10l/100km, mökki- ja hiihtomatkat sitten vähemmän.
25kWh maksaa 3 euroa, 10 litraa dieseliä meilläpäin 15 euroa, taajamassa yhtälö on helppo, jos vertaa uutta uuteen eikä spekuloi arvonalenemalla.
Comment
-
-
Originally posted by Eemeli View PostEdellinen X5 30d vei 9,2l/100km koko omistusaikana. Samaiset arkiajot aika vakiona 10l/100km, mökki- ja hiihtomatkat sitten vähemmän.
25kWh maksaa 3 euroa, 10 litraa dieseliä meilläpäin 15 euroa, taajamassa yhtälö on helppo, jos vertaa uutta uuteen eikä spekuloi arvonalenemalla.
Tottakai, kun pidempään reissuun lähdetään niin kulutus nousee, mutta näitä keikkoja ei monia vuodessa tule ja rahallisesti sen kuittaa varmasti dieselin vs. hybridin vuosimaksun erotuksella.
Pitää myös muistaa, kun näitä uutena hankkii, niin itselle G05 30d samoilla varusteilla olisi maksanut sen 30 ke enemmän. Eipä tuntunut järkevältä..G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Comment
-
-
Itsellä sähköllä ajettuja kilometrejä jonkin verran yli puolet, mittarissa vajaa 11000 km. Tilanne huononee, jahka pääsee reissuun.
Onkos muilla tuota riesaa, että Harman Kardon -audiojärjestelmän bassokaiuttimia ohjaava vahvistin ei aina lähde tulille? Ihmettelin tänään, mikä musiikkia vaivaa. Sitten älysin, ettei bassoja kuulunut lainkaan. Kokeilin säätää asetuksista bassot minimiin/täysille eikä äänessä huomannut mitään eroa. 10-15 minuutin kaupassakäynnin jälkeen kaikki toimi taas normaalisti.
Tästä on jenkkifoorumilla ollut juttua - monille on vaihdettu uusi vahvistin tavaratilan kylkeen.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostItsellä sähköllä ajettuja kilometrejä jonkin verran yli puolet, mittarissa vajaa 11000 km. Tilanne huononee, jahka pääsee reissuun.
Onkos muilla tuota riesaa, että Harman Kardon -audiojärjestelmän bassokaiuttimia ohjaava vahvistin ei aina lähde tulille? Ihmettelin tänään, mikä musiikkia vaivaa. Sitten älysin, ettei bassoja kuulunut lainkaan. Kokeilin säätää asetuksista bassot minimiin/täysille eikä äänessä huomannut mitään eroa. 10-15 minuutin kaupassakäynnin jälkeen kaikki toimi taas normaalisti.
Tästä on jenkkifoorumilla ollut juttua - monille on vaihdettu uusi vahvistin tavaratilan kylkeen.
Comment
-
-
Originally posted by MRH View PostHep, täällä samaa ongelmaa -19 mallin kanssa. Bassot häviää välillä, varsinkin kun auton sammuttaa. Huollossa päivittivät ohjelmat, ei vaikutusta.
Muistelen jonkun kertoneen, että vian ollessa päällä tavaratilan vasemmalla (?) puolella oleva vahvistinyksikkö kuumenee reippaasti. Ei tullut eilen kokeiltua.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Alan tässä taipumaan pikkuhiljaa e45 kannalle seuraavaksi autoksi. Hirveän vauhdilla ei nuo vaihda omistajaa, ainakin nettiautossa samat roikkuneet jo pitkään. Toki on noilla vielä hintaakin...Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostJoo ei tuo kait ole keltään softalla korjautunut. Itsellä maaliskuun softat, ei uudempia liene.
Muistelen jonkun kertoneen, että vian ollessa päällä tavaratilan vasemmalla (?) puolella oleva vahvistinyksikkö kuumenee reippaasti. Ei tullut eilen kokeiltua.G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Comment
-
-
Originally posted by Milko75 View PostMinulla tuo HK on toiminut ongelmitta. Sen sijaan kattoluukku temppuilee. Pitää aina parin päivän välein resetoida. Soitin huoltoon ja kuulemma nyt kesällä tulee uusi softa, minkä pitäisi korjata tuo ongelma.Last edited by bittivirhe; 13-06-2021, 20:19.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
Comment