Mitä ajatuksia muilla kun alkuperäisistä G05 kesärenkaista (rft) loppuu pinta..
- uudet OEM rft:t tilalle
- non-runflat renkaat tilalle OEM sekakoossa
- eteen ja taakse samanlevyiset että voi jatkossa kierrättää renkaita paremman kulutuskeston toivossa.
Jos Android puhelin, niin Waze puhelimeen, toimii android autossa. Wazessa on kamerat, ja 'hyvällä tsäkällä' myös tutkat, rikkoutuneet autot, onnettomuudet....ja on ilmanen
Puhelimessa on AmiGO ja pidin sitäkin käynnissä, kun en luottanut, että auto tietää kaikki kamerat reitin varrelta.. mutta muuten koen helpommaksi käyttää auton omia sovelluksia kuin pelata kännykänkin kanssa. Toki Android Auton kautta nuo menevät kohtalaisen kivuttomasti.. mutta syövät puhelimen akkua ja langattomassa laturissa puhelin tuntuu ylikuumenevan säännöllisesti. :(
Vähällähän tuo sunkin auto menee. Ilmeisesti 20” rengastus alla? Itse ajelen melkein aina pitkää matkaa Hybrid Eco Pro -modella. Rullausominaisuus on kiva varsinkin pitkissä alamäissä.
20" renkaat joo. Itse olen tottunut "moottorijarrutukseen" kaasupoljinta nostaessa ja siksi ajan harvoin eco pro -tilassa. i4:llä ajaessa aina yllättää, kun auto ei hidastukaan "automaattisesti" (ja i4:n B-tila taas on turhankin ärhäkkä hidastamaan).
Niin vähällä bensalla kulkee tuolloinen mörkö ettei edes superohjelmallakin diesel kuluttaa enemmän varmaan. Kyllä on kovasti kehitystä tapahtunut.
Aika tarkalleen 100tkm nyt takana -19 3.0d mallilla, keskikulutus 7.0l/100km. Ei paha kun ajelen paljon moottoriteiden vasenta kaistaa ja vedän kärryä myös paljon. Ei mitään vikaa autossa koko aikana.
Vähällähän tuo sunkin auto menee. Ilmeisesti 20” rengastus alla? Itse ajelen melkein aina pitkää matkaa Hybrid Eco Pro -modella. Rullausominaisuus on kiva varsinkin pitkissä alamäissä.
Bemarin äppikauppa ehdottelee myös omaan autoon tuota nopeusvalvonta sovellusta hintaan 22€, mut ei siitä taida mulle hyötyä olla kun muutenkin rajoitusten mukaan ajelen
Jos Android puhelin, niin Waze puhelimeen, toimii android autossa. Wazessa on kamerat, ja 'hyvällä tsäkällä' myös tutkat, rikkoutuneet autot, onnettomuudet....ja on ilmanen
Savosta Norjaan 1000 km, 90.1 km/h, 7.5 l/100 km, sähköllä 95.8 km, adaptive mode. Jonkin verran tietöitä, liikennettä ja ohituksia. Viimeinen tunti hidasta ja mutkaista tietä. Ohjausavustin on kiva - silloin kun kaistamerkinnät ovat olemassa ja näkyvissä.
Bemarin äppikauppa ehdottelee myös omaan autoon tuota nopeusvalvonta sovellusta hintaan 22€, mut ei siitä taida mulle hyötyä olla kun muutenkin rajoitusten mukaan ajelen
Itse kun en pääse edes 90km/h keskivauhtiin. Eilen tuli ajettua Kuopio - Turku väli. Akku täynnä lähtiessä. 451 km kokonaismatka ja 87,6km/h keskinopeus. Kulutus jäi 6,8l/100km ja sähköllä ajettu osuus 111,8km. Akku siis tyhjä perille saavuttaessa. Rajoitusten (vakkarin nopeus n. 5km/h yli) mukaan ajelin. Liikennettä ei ollut hirveästi ja itsellä ei ole mitään intressiä maksaa valtiolle yhtään enempää kuin on pakko.
Savosta Norjaan 1000 km, 90.1 km/h, 7.5 l/100 km, sähköllä 95.8 km, adaptive mode. Jonkin verran tietöitä, liikennettä ja ohituksia. Viimeinen tunti hidasta ja mutkaista tietä. Ohjausavustin on kiva - silloin kun kaistamerkinnät ovat olemassa ja näkyvissä.
03/2022.65 päivityksen jälkeen tarjosi storesta nopeusvalvontakamerat. Näyttää ne HUD:issa
Joo, testasin eilen 1000 km:n matkalla ja kyllä tuo toimii ihan ok. Joistakin kameroista se huomauttaa vasta 150 metriä ennen kameraa, sama ilmiö samoista kameroista myös i4:ssä.
Turku-Lpr välistä on 120kmh rajoitettua moottoritietä noin kaksi kolmasosaa koko matkasta (265/392km) . Itse olen ajellut tätä väliä vuosia vakkarin asetuksella +20kmh eli mittarinopeus ~143kmh. Kerran ajoin epähuomiossa poliisiauton ohi Kotkan lähellä Poliisi viittoili sivuikkunasta, että hieman hitaaminen ja tein työtä käskettyä, eivät pysäyttäneet Sen enempää ei ole tullut ko. nopeudesta sanomista. Toki alhaisempi nopeus laskee kululutusta, mutta tuolla matkalla se merkitsee jo ajassa jonkin verran. Nyt 400km solahtaa noin 3½ tuntiin, joten taukokaan ei tarvita, mikä nopeuttaa matkantekoa entisestään.
Joo tuo ykköstien motaripätkä on vähän eri asia. Kyllä siinä itsekin tulee se +10..20 km/h yli pidettyä. Sitten kun näitä maakuntateitä ajelee niin siellä en jaksa säätää nopeuden kanssa. +5km/h yli ja sillä selvä. Pikavoittotolppia on kuitenkin 10km välein. Ja tuollakin nopeudella (vakkarin asetuksella) olen huomannut etten ole tientukkona, päinvastoin.
Itse kun en pääse edes 90km/h keskivauhtiin. Eilen tuli ajettua Kuopio - Turku väli. Akku täynnä lähtiessä. 451 km kokonaismatka ja 87,6km/h keskinopeus. Kulutus jäi 6,8l/100km ja sähköllä ajettu osuus 111,8km. Akku siis tyhjä perille saavuttaessa. Rajoitusten (vakkarin nopeus n. 5km/h yli) mukaan ajelin. Liikennettä ei ollut hirveästi ja itsellä ei ole mitään intressiä maksaa valtiolle yhtään enempää kuin on pakko.
Turku-Lpr välistä on 120kmh rajoitettua moottoritietä noin kaksi kolmasosaa koko matkasta (265/392km) . Itse olen ajellut tätä väliä vuosia vakkarin asetuksella +20kmh eli mittarinopeus ~143kmh. Kerran ajoin epähuomiossa poliisiauton ohi Kotkan lähellä Poliisi viittoili sivuikkunasta, että hieman hitaaminen ja tein työtä käskettyä, eivät pysäyttäneet Sen enempää ei ole tullut ko. nopeudesta sanomista. Toki alhaisempi nopeus laskee kululutusta, mutta tuolla matkalla se merkitsee jo ajassa jonkin verran. Nyt 400km solahtaa noin 3½ tuntiin, joten taukokaan ei tarvita, mikä nopeuttaa matkantekoa entisestään.
Kun pääsisi reissussa edes 95 km/h keskinopeuteen niin että kortti pysyy lompakossa... :-/
Aamusta kotiin laivalta Turusta, kulutus 11,1 l/100km ja keskinopeus 116kmh (satamasta pihaan). Kulutus aika matkan keskiarvo (10.9) mutta keskinopeus reippaasti paras. Kyllä se matka vaan kotimaassa joutuu kun tilaa on, ja ei seisontaa&matelua ruuhkassa tms vastaavaa vitsausta.
Kun pääsisi reissussa edes 95 km/h keskinopeuteen niin että kortti pysyy lompakossa... :-/
No ei ole paha kulutus kun ottaa huomioon että et ole pystynyt hirveästi latailemaan matkan varrella.
Matkalla en ladannut kertaakaan.
Aamusta kotiin laivalta Turusta, kulutus 11,1 l/100km ja keskinopeus 116kmh (satamasta pihaan). Kulutus aika matkan keskiarvo (10.9) mutta keskinopeus reippaasti paras. Kyllä se matka vaan kotimaassa joutuu kun tilaa on, ja ei seisontaa&matelua ruuhkassa tms vastaavaa vitsausta.
Nyt Tukholmassa lauttaa odottamassa, Tanska-Ruotsi 830km, kulutus 9.6litraa sadalle ja keskinopeus 107kmh. Sähköllä tuli tänään 14km (yksi tietyö ja Tukholman keskusta).
Viikossa tuli 3400km, kulutus 10.8l/100km keskinopeus 94kmh, pelkällä sähkollä 154km. Autossa oli lähtiessä akku 75% täynnä (40km). Pienellä menee, sen verran on tallottu menemään
Autossa on 20' renkaat, pirellin runflatit. Renkaat on kuluneet erittäin tasaisesti, joten kovin poskellaan pyöräkulmat ei taida olla. Rengaspaineet on ns. iso kuorma ja nopeus eli edessä 2.9 bar ja takana 3.2 ja oma lisää 0.1 joka renkaaseen Ei tämä mikään toivoton tapaus ole, kyllä noihin vapaan nopeuden kaarteisiin voi sen 180-200kmh ajaa ja tuli ajettua Nykyäänhän tiukoissa kurveissa on nopeusrajoitukset 120-130kmh.
No ei ole paha kulutus kun ottaa huomioon että et ole pystynyt hirveästi latailemaan matkan varrella. Eikä varmasti ole nuo pyöränkulmatkaan väärin jos ei rengasta kuluta tai tiellä puolla.
Näistä on jonkun verran netissä ollut puhetta että syövät renkaita sisä- tai ulkokulmista mutta nämä luulisi johtuvan enimmäkseen vääristä pyöränkulmista ja/tai vääristä rengaspaineista. Toki 45e mallin 2500kg:n omamassakin vaikuttaa asiaan melkoisesti.
Eipä ole itse kun sallittuja rajoituksia omalla päästellyt kotimaassa mut hyvällä tiellä tuo menee kyllä aivan sukkasillaan reilussa 120km/h nopeudessa. Ja ihme kyllä nuo Pirellin runflätit ovat todella hiljaiset vaikka vähän kovat ovatkin muuten.
Leave a comment: