Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6220
    • Helsinki

    Tää on autowikista, mutta siinä näkyy näin
    Euro 3 Joulukuu 1997

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Euro-p...%B6luokitukset

    Ps, en tiedä onko luotettava tiedonlähde



    Tuolla on taas että EuroIII tuli vasta January 2000 (January 2001)
    -CO - 2.3 g/km
    -HC - 0.20 g/km
    -NOx - 0.15
    -PM (Particulate matter) - no limit

    https://www.theaa.com/motoring_advic...standards.html
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • _Rontti
      BTCF Member
      • Sep 2008
      • 1192
      • Raahe

      Noniin, tässähän saakin sitte alkaa omaa 528 e39 ahtamaan m5:lle kaveriksi sitte remmi e39

      Mulla on tuossa pihalla e39 raato, joka on 96vm. Aikalailla hylsy alkaa olemaan. Jos jotain sattuu kiinnostaan
      -Raahe connection-
      E39 LeMans BlueM5
      E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
      E39 523i Montrealblau
      E34 DiamantSchwartz 535i
      Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

      Comment

      • kmn
        Moderator
        • May 2009
        • 6022
        • Sipoo

        Originally posted by Sädde View Post
        Tää on autowikista, mutta siinä näkyy näin
        Euro 3 Joulukuu 1997

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Euro-p...%B6luokitukset

        Ps, en tiedä onko luotettava tiedonlähde



        Tuolla on taas että EuroIII tuli vasta January 2000 (January 2001)
        -CO - 2.3 g/km
        -HC - 0.20 g/km
        -NOx - 0.15
        -PM (Particulate matter) - no limit

        https://www.theaa.com/motoring_advic...standards.html
        Tarkoittaisko sitä, että EuroIII standardi on tullut käyttöön tammikuussa 2001, mutta tätä aikaisemmin on jo alettu valmistaa autoja, jotka putoo tuohon päästöluokkaan?

        Kukaan hullu ei varmaan ole nyt mennyt keksinyt sellaista, että ahtimista ja käytetyistä osista pitää olla jotain tyyppihyväksyntä-lappuja....

        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
        --
        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

        Comment

        • peeämwee
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1822
          • I sink hell

          Originally posted by kmn View Post
          Kukaan hullu ei varmaan ole nyt mennyt keksinyt sellaista, että ahtimista ja käytetyistä osista pitää olla jotain tyyppihyväksyntä-lappuja....
          Yksi sana: Suomi. Eniten virkamiehiä@tavallinen tallaaja. Täällä voidaan keksiä ihan mitä vaan. Itse en kyllä etukäteen riemusta kiljuisi ennen kun on mustaa valkoisella. Vaikka olisi kuinka varmaa tietoa etukäteen.
          Käyttis 2022 330e xDrive M sport
          Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
          A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
          http://velkakello.fi/

          Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16503
            • Asikkala

            Originally posted by peeämwee View Post
            Yksi sana: Suomi. Eniten virkamiehiä@tavallinen tallaaja. Täällä voidaan keksiä ihan mitä vaan. Itse en kyllä etukäteen riemusta kiljuisi ennen kun on mustaa valkoisella. Vaikka olisi kuinka varmaa tietoa etukäteen.
            Tässä kiteytettynä asia joka kaikkien pitäisi lukea ja ymmärtää.

            Comment

            • JIPSKI
              BTCF Member
              • Feb 2003
              • 1009
              • Vaasa

              http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/...n_muuttamiseen
              exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

              Comment

              • 928 GTS
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1561
                • Helsinki



                Esimerkiksi Audin RS-sarjaan tai BMW:n M-sarjaan kuuluvia malleja ei tule rinnastaa saman merkin muihin malleihin, koska kyseiset mallit eivät ole samaa mallisarjaa.

                BMW:n tehdas on kyllä vähän toista mieltä mutta ei anneta pikkuasioiden häiritä.
                -92 928 GTS
                -98 550 Maranello

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16503
                  • Asikkala

                  Originally posted by 928 GTS View Post
                  https://aaltodoc.aalto.fi/bitstream/...Ville_2014.pdf

                  Esimerkiksi Audin RS-sarjaan tai BMW:n M-sarjaan kuuluvia malleja ei tule rinnastaa saman merkin muihin malleihin, koska kyseiset mallit eivät ole samaa mallisarjaa.

                  BMW:n tehdas on kyllä vähän toista mieltä mutta ei anneta pikkuasioiden häiritä.
                  Jos trafi jotain päättää niin siinä ei tehtaan sana paljon paina.

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    http://www.trafi.fi/filebank/a/14434...13_maarays.pdf


                    Iso peukku.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Skunkki^
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 688
                      • Espoo

                      Tyhmä kysymys.

                      " moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen
                      jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; jos vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW,
                      saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"

                      Mitä tuo meinaa? Onko se nyt sitte 5kg/kW vai 7kW?
                      KIA Optima PHEV

                      Exät:
                      520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                      Comment

                      • 928 GTS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1561
                        • Helsinki

                        Originally posted by Skunkki^ View Post
                        Mitä tuo meinaa? Onko se nyt sitte 5kg/kW vai 7kW?
                        On 7 jos vakiona on yli 10 ja 5 jos vakiona 9,999... tai alle. Lisäksi jos on 9,999... tai alle muutos saa olla korkeintaan 30%. Tuokaan ei vielä tietysti riitä mihinkään oikeasti kivaan. Esim. tiettyjä uudehkoja Porscheja ei tässä maassa saa virittää muuten kun tehoa laskemalla.
                        -92 928 GTS
                        -98 550 Maranello

                        Comment

                        • JIPSKI
                          BTCF Member
                          • Feb 2003
                          • 1009
                          • Vaasa

                          Originally posted by Skunkki^ View Post
                          Tyhmä kysymys.

                          " moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen
                          jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; jos vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW,
                          saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"

                          Mitä tuo meinaa? Onko se nyt sitte 5kg/kW vai 7kW?
                          Riippuu vertailumoottorin tehoista.
                          exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by Skunkki^ View Post
                            Tyhmä kysymys.

                            " moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen
                            jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; jos vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW,
                            saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"

                            Mitä tuo meinaa? Onko se nyt sitte 5kg/kW vai 7kW?
                            No normitapauksessa 7kg/kW.

                            Jos lähtökohta on se että vertailumoottorin suhde on enintään 10kg/kW (esim. joku kevyt tehokas auto) niin silloin se saa tippua siitä 30% mutta enintään tasolle 5kg/kW.
                            Esimerkkinä vaikka Lotus Elise R (141kW/860kg), 6.01kg/kW. Tuosta saa tiputtaa siihen 5kg/kW eli tehoa saa olla 172kW, 18% pienennys siis.


                            Mutta siis hetkinen, meneekö tuo omamassan vai kokonaismassan mukaan? Omamassan mukaan E36 328:kin menee jo alle tuon 10kg/kW, tosin ei sillä väliä ole kun siihen saa lisätä max. 20%.
                            Last edited by Supra^; 28-09-2015, 14:32.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6022
                              • Sipoo



                              Ei ole muuten sanallakaan mainittu mitään alustojen muutoskatsastuksen TÜV vaatimuksista? Vai olenko sokea? Mitä tämä mahtaa tarkoittaa? Lähinnä lukee vaan, että saa rälläköidä ja hitsata, kunhan rasitus kohdistuu oikeaan kohtaan?

                              "akselistolla ajoneuvon akseleita ja pyöräntuennan osia, kuten apurunkoa, tukivarsia, jousia, heilahduksenvaimentimia ja kallistuksenvakaajia"

                              "Ajoneuvon heilahduksenvaimentimet saa muuttaa tyypiltään alkuperäisestä poikkeaviksi ja niiden määrää saa lisätä. Jos muuttaminen tai lisääminen edellyttää uusien kiinnikkeiden asentamista, eivät ne saa lisätä akselisto-, kori- tai runkorakenteisiin kohdistuvia rasituksia. Jos alkuperäiset heilahduksenvaimentimet eivät toimi jousituksen rajoittimina joustovaran loppuessa, muutetut tai lisätyt heilahduksenvaimentimet eivät saa myöskään toimia niin."

                              :think

                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              • Arde92
                                BTCF Member
                                • Aug 2010
                                • 1328
                                • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                                Jos oikein laskin niin e34 m5 sedan 3.6l niin 301kw tulis raja vastaan sillä 30% rajalla vaikka Kg/kw raja jäisiki 5.5kg:think?
                                E39 M5 Titansilber<------
                                F11 530D Spacegray
                                E36 323i M-sport Med Hölsteri
                                Ex :E61 525D Lci Carboni
                                Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                                Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                                Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                                Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎