Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roisto
    replied
    Onko kukaan tehny suomeksi tai englanniksi step-by-step-käyttöohjeita että hivenen hitaammatkin tätä osaisi niiden avulla käyttää? Oon tuota ensimmäistä topikkia parikytä sivua lukenut vinkkien toivossa mutta turhaan, aika raskasta tekstiä tietämättömälle.

    Onko esim tämä tutoriaali mistään kotoisin eli onko tuossa ns pähkinänkuoressa hyvät ohjeet mitä pystyy (sitten kun on laitteet ja ohjelmat varmasti kunnossa) soveltamaan moneen korimalliin ja moduliin?

    Kun saisi käyttöautosta (e39 525iA) edes pakin gongin koodattua pois

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Lataa ja asenna toimiva INPA. Asentamastasi versiosta puuttuu tarvittavat tiedostot.
    okei, pitääpä kokeilla toisella..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by hjenkka View Post
    Moro,

    asensin tuossa inpan koneelleni, levyn mukana tulleiden ohjeiden mukaan.

    levyllä oli 5.02 ja 5.06 versiot, joista asensin jälkimmäisen.

    nyt ongelmana on ilmeisesti nuo scriptit.

    mikä neuvoksi? :think
    Lataa ja asenna toimiva INPA. Asentamastasi versiosta puuttuu tarvittavat tiedostot.

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    poistoon, väärä topic.
    Last edited by hjenkka; 02-01-2019, 19:10.

    Leave a comment:


  • Miikala
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Miksi et kytkenyt niitä xenoneita suoraan pitkien piuhoihin? Niillä piuhoilla toimii ne vakio 55W halogeenit, niin kyllä niillä xenonitkin toimii. Vai onko sulla siellä joku 100W sarja? Jos nyt haluat sen releellä tehdä, niin koodaa ne jännitetarkastukset pois pitkistä. Sen releen naksumisen aiheuttaa nyt varmaan se kun valomoduuli tarkistaa onko polttimot ehjät.
    Suoraan vain niihin auton omiin johtoihin ja jos on joku halpa sarja ja valot vain välkkyy niin jotain häiriönpoistajaa väliin. Tuon jännitetarkastuksen koodaus ei välttämättä riitä, itsellä ainakin vaati vielä nuo häiriönpoistajat ennen kuin alkoi valot palamaan välkkymättä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Tämä ei nyt osu suoraa NCS koodailuun, mutta koodailuun kuitenkin. Ostin F31 2012. Onko mitään tapaa, millä saada ConnectedDrive featuret ja BMW Apps tähän autoon? :think
    NCS koodailut koskee vain E-sarjaa. F-sarjaan sitten E-sys. Ei sotketa F-sarjaa tähän topikkiin. Näillä tiedoilla mahdoton sanoa onnistuuko vai ei (tai no kaikki onnistuu kun riittävän euroja ja aikaa laittaa).
    Last edited by HTK12; 26-12-2018, 16:13.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Tämä ei nyt osu suoraa NCS koodailuun, mutta koodailuun kuitenkin. Ostin F31 2012. Onko mitään tapaa, millä saada ConnectedDrive featuret ja BMW Apps tähän autoon? :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by 5/5 View Post
    Ok. Otin ohjausvirran releille pitkien johdoista, ja nyt naksuttaa relettä. Jännite seilaa 10.8 ja 11.9 välillä. Täytyy koittaa konkkaa rinnalle, niin pitäs ruveta toimimaan. Jossain topicissa kerrottiin koodaamaan xenoneiksi, mutta ei sitten toimikkaan...
    Miksi et kytkenyt niitä xenoneita suoraan pitkien piuhoihin? Niillä piuhoilla toimii ne vakio 55W halogeenit, niin kyllä niillä xenonitkin toimii. Vai onko sulla siellä joku 100W sarja? Jos nyt haluat sen releellä tehdä, niin koodaa ne jännitetarkastukset pois pitkistä. Sen releen naksumisen aiheuttaa nyt varmaan se kun valomoduuli tarkistaa onko polttimot ehjät.

    Leave a comment:


  • 5/5
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Et mitenkään, koska ko. autoon ei ikinä ole erillisiä xenon pitkiä. BMW ei ole tainnut laittaa mihinkään autoon erillisiä xenon pitkiä, vaan kaikki xenon pitkät on bi-xenoneita. Sisemmissä sitten H7:t. Kunnon ballasteilla ei pitäisi herjata edes palaneista polttimoista. Jos herjailee, niin koodaa sitten pitkistä tarkistukset pois.
    Ok. Otin ohjausvirran releille pitkien johdoista, ja nyt naksuttaa relettä. Jännite seilaa 10.8 ja 11.9 välillä. Täytyy koittaa konkkaa rinnalle, niin pitäs ruveta toimimaan. Jossain topicissa kerrottiin koodaamaan xenoneiksi, mutta ei sitten toimikkaan...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by 5/5 View Post
    Miten saa ohjelmoitua -00 e46 pitkät valot (H7) →xenoneiksi?
    Et mitenkään, koska ko. autoon ei ikinä ole erillisiä xenon pitkiä. BMW ei ole tainnut laittaa mihinkään autoon erillisiä xenon pitkiä, vaan kaikki xenon pitkät on bi-xenoneita. Sisemmissä sitten H7:t. Kunnon ballasteilla ei pitäisi herjata edes palaneista polttimoista. Jos herjailee, niin koodaa sitten pitkistä tarkistukset pois.

    Leave a comment:


  • 5/5
    replied
    Miten saa ohjelmoitua -00 e46 pitkät valot (H7) →xenoneiksi?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by AnttiR View Post
    Pitääkö se varashälytin koodata päälle siis valomoduuliin vai johonkin muuhun? Vai lisätä varustelistaan?
    Täytyy vielä tuota warm checkiä kaivella kun saa läppärin ladattua. Cold check löytyi ja se on nicht aktiv nykyään mutta edelleen välkyttää ledit.
    Jos lisää varustelistaan, niin sitten se tulee aina automaattisesti. Muuten varustelistan mukaiseksi koodattaessa katoaa se varashälyyttimen koodaus. Varmasti oikea polttimo, jonka tarkistuksia olet koodaamassa?

    Leave a comment:


  • bmw77
    replied
    Originally posted by AnttiR View Post
    Pitääkö se varashälytin koodata päälle siis valomoduuliin vai johonkin muuhun? Vai lisätä varustelistaan?
    Parin kaverin E39-pirssiin aikanaan laitoin vilkut välähtämään, ja tämmöiset ohjeet oli jäänyt talteen:

    E39 vilkut, keskuslukituksen toimiessa
    Moduuli: GM3
    DWA -> aktiv
    QUIT_OPT_ENTSCH -> aktiv
    QUIT_OPT_SCHAERF -> aktiv

    Leave a comment:


  • AnttiR
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Muistelisin, että kyllä pitäisi saada koodattua pois. Ellei sulla ole varashälyytintä, niin se pitää koodata autoon, että vilkut välähtää. Toki ne vilkutkin pitää koodata välähtämään.
    Pitääkö se varashälytin koodata päälle siis valomoduuliin vai johonkin muuhun? Vai lisätä varustelistaan?
    Täytyy vielä tuota warm checkiä kaivella kun saa läppärin ladattua. Cold check löytyi ja se on nicht aktiv nykyään mutta edelleen välkyttää ledit.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by AnttiR View Post
    Eikö lcm3:sta saa koodattua pitkistä warm checkiä pois?:think

    Edit: Ja miten koodataan e39 vilkut välähtämään kun laittaa ovet lukkoon?
    Muistelisin, että kyllä pitäisi saada koodattua pois. Ellei sulla ole varashälyytintä, niin se pitää koodata autoon, että vilkut välähtää. Toki ne vilkutkin pitää koodata välähtämään.

    Leave a comment:

Working...
X