Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j-a
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1522
    • PohojosPohojammaa

    Originally posted by HTK12 View Post
    E-sys kanssa ENET kaapeli ja NCS Expertin kanssa K+DCAN kaapeli. Jos yhdellä haluat selvitä, niin sitten ICOM, mutta hintaa on reilusti vrt. nuo edelliset. Pelkkään koodaukseen riittää nuo halvemmat, softapäivityksiin vaatii ICOM:in.
    Kiitokset Dunky ja HTK12. Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi, ENET-piuha tietysti jo löytyy ja sillä on F-sarjalaisten kanssa Esysiä ja Rheingoldia käytettykin.

    Softapäivityksiin en ole uskaltautunut millään netistä löydetyillä ohjelmilla, enkä ajatellut moiseen ryhtyä jatkossakaan, mutta koodauksien muutoksille olisi tarvetta.

    Tämä piuha siis lienee käypäinen tarpeisiini? Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/232281349018
    FTDI:n piiri näyttäisi olevan kova sana näissäkin, Staria varten hankinkin taannoin USB-COM -adapterin samaisella piirillä.

    Standard toolit XP-virtuaalikoneessa löytyi netistä, onko mitään estettä käyttää noita tolleen VM:ssä? Star pyörii kohtuudella VM:nä läppärissä kun on i7quad, 16Gb muistia ja SSD. Vaihtoehtona olisi veivata ne natiivina köykäisempään Thinkpadiin, jossa nyt on Rheingold ja Esys natiivina. Tykkääkö nuo softat (NCS Expert ja nuo) majailla samassa koneessa?
    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

    Ylimääräisenä tarjolla:

    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by j-a View Post
      Kiitokset Dunky ja HTK12. Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi, ENET-piuha tietysti jo löytyy ja sillä on F-sarjalaisten kanssa Esysiä ja Rheingoldia käytettykin.

      Softapäivityksiin en ole uskaltautunut millään netistä löydetyillä ohjelmilla, enkä ajatellut moiseen ryhtyä jatkossakaan, mutta koodauksien muutoksille olisi tarvetta.

      Tämä piuha siis lienee käypäinen tarpeisiini? Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/232281349018
      FTDI:n piiri näyttäisi olevan kova sana näissäkin, Staria varten hankinkin taannoin USB-COM -adapterin samaisella piirillä.

      Standard toolit XP-virtuaalikoneessa löytyi netistä, onko mitään estettä käyttää noita tolleen VM:ssä? Star pyörii kohtuudella VM:nä läppärissä kun on i7quad, 16Gb muistia ja SSD. Vaihtoehtona olisi veivata ne natiivina köykäisempään Thinkpadiin, jossa nyt on Rheingold ja Esys natiivina. Tykkääkö nuo softat (NCS Expert ja nuo) majailla samassa koneessa?
      Itse kyllä hankkisin piuhan, jossa on katkaisija. Toimii sitten sillä samalla piuhalla E83, E46, E39 jne. ilman säätöä. Kai noita voi virtuaalikoneessakin pyöritellä, jos jaksaa odottaa. Itsellänikin on I7 quad, 16 ram ja SSD, enkä kyllä silti edes harkitsisi pyörittäväni niitä virtuaalikoneessa. Mielestäni kun saisivat pyörivä vielä nopeammin mitä pyörivät tuolla raudalla natiivina, mutta ei taida millään järkevällä sijoituksella enää juuri saada nopeutettu. :think
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • j-a
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1522
        • PohojosPohojammaa

        Originally posted by HTK12 View Post
        Itse kyllä hankkisin piuhan, jossa on katkaisija. Toimii sitten sillä samalla piuhalla E83, E46, E39 jne. ilman säätöä. Kai noita voi virtuaalikoneessakin pyöritellä, jos jaksaa odottaa. Itsellänikin on I7 quad, 16 ram ja SSD, enkä kyllä silti edes harkitsisi pyörittäväni niitä virtuaalikoneessa. Mielestäni kun saisivat pyörivä vielä nopeammin mitä pyörivät tuolla raudalla natiivina, mutta ei taida millään järkevällä sijoituksella enää juuri saada nopeutettu. :think
        No niin, nyt on katkaisijalla varustettu piuha tilauksessa, kiitoksia vain vinkeistä. Softatkin löytyi, mutta sitä vain mietin että tarviiko nuo kaikki standard toolsit asentaa, vai voiko esim. INPAn jättää asentamatta? Kun tuossa toisessa koneessa tosiaan Rheingold jo natiivina on, niin viihtyisikö nuo natiivina samassa koneessa nuo muutkin softat, vai sotkevatko jotenkin toisiaan?
        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

        Ylimääräisenä tarjolla:

        E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

        F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by j-a View Post
          No niin, nyt on katkaisijalla varustettu piuha tilauksessa, kiitoksia vain vinkeistä. Softatkin löytyi, mutta sitä vain mietin että tarviiko nuo kaikki standard toolsit asentaa, vai voiko esim. INPAn jättää asentamatta? Kun tuossa toisessa koneessa tosiaan Rheingold jo natiivina on, niin viihtyisikö nuo natiivina samassa koneessa nuo muutkin softat, vai sotkevatko jotenkin toisiaan?
          Laittaisin itse kaikki samaan koneeseen. Jos sen NCS Expertin meinasit saada toimimaan, niin pitäähän koneessa olla ediabas jne. Eli asenna se standard tools.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • j-a
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1522
            • PohojosPohojammaa

            Originally posted by HTK12 View Post
            Laittaisin itse kaikki samaan koneeseen. Jos sen NCS Expertin meinasit saada toimimaan, niin pitäähän koneessa olla ediabas jne. Eli asenna se standard tools.
            Ok, mutta kun Rheingoldin mukana on jo asentunut C:\EDIABAS -kansio, niin pitäisikö noiden Rheingoldin ja BMW Standard Toolsin tiedostojen jotenkin korreloida keskenään? Rheingoldin mukana tullut EDIABAS näyttäisi olevan v7.3.0, toimiiko tuo BMW Standard Tools 2.12:n kanssa?
            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

            Ylimääräisenä tarjolla:

            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by j-a View Post
              Ok, mutta kun Rheingoldin mukana on jo asentunut C:\EDIABAS -kansio, niin pitäisikö noiden Rheingoldin ja BMW Standard Toolsin tiedostojen jotenkin korreloida keskenään? Rheingoldin mukana tullut EDIABAS näyttäisi olevan v7.3.0, toimiiko tuo BMW Standard Tools 2.12:n kanssa?
              Jos siinä tuli pelkästään Ediabas, niin se on modifioitu ja tarkoittu vain ISTA-P käyttöön. Eli sillä ei onnistu NCS Expert ym. käyttö.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • j-a
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 1522
                • PohojosPohojammaa

                Originally posted by HTK12 View Post
                Jos siinä tuli pelkästään Ediabas, niin se on modifioitu ja tarkoittu vain ISTA-P käyttöön. Eli sillä ei onnistu NCS Expert ym. käyttö.
                Kiitos. Eli tarkoittaako tämä siis sitä, että ei kannata yrittää samalle koneelle asentaa, vai sitä, että asentelee Standard Toolsien mukana tulevan EDIABASin niin siinä tulee mukana puuttuvat tiedostot eikä mikään aiempi mene rikki?
                Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                Ylimääräisenä tarjolla:

                E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                Comment

                • Homebrew
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 351
                  • Paimio

                  Sigun E91 330D alkaa olemaan 360tkm mittarissa ja viime öljynvaihdolla huoltoilmaisin näytti nollauksen jälkeen vaan 14tkm, eli ilmeisesti alkaa tulemaan vastaan tehtaalla asetettu raja nollauksille.

                  Seuraavaksi voisi siis koodata tuon öljynvaihtovälin näytön pois CBS:stä. Kysymys kuuluukin mitä parametria pitää rukata (ja miltä moduulilta) että tämä onnistuu?
                  Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                  Ex. E91 330d -07

                  Comment

                  • Jubu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2002
                    • 937
                    • Kuusankoski

                    Originally posted by j-a View Post
                    "No niin, nyt on katkaisijalla varustettu piuha tilauksessa"
                    Itsekkin tilasin reilu kuukausi sitten katkaisijallisen ( kuvien perusteella ) ebaystä, ja sain ilman katkaisinta olevan. Meni tinaushommiksi...

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by j-a View Post
                      Kiitos. Eli tarkoittaako tämä siis sitä, että ei kannata yrittää samalle koneelle asentaa, vai sitä, että asentelee Standard Toolsien mukana tulevan EDIABASin niin siinä tulee mukana puuttuvat tiedostot eikä mikään aiempi mene rikki?
                      Kuten sanoin jo aiemmin, laittaisin kaikki samalle koneelle. Kuten myös tuossa aiemmin sanoin, niin tuota ediabas versiota on tarkoitettu käytettäväksi vain ISTA-P:n kanssa. Eli jos käytät myös ISTA-P:tä, niin sitten nimeä nykyinen Ediabas kansio toiselle nimelle ja asenna standard tools. Jos et käytä ISTA-P:tä, niin poista se aiempi Ediabas.

                      Originally posted by Jubu View Post
                      Itsekkin tilasin reilu kuukausi sitten katkaisijallisen ( kuvien perusteella ) ebaystä, ja sain ilman katkaisinta olevan. Meni tinaushommiksi...
                      Kannattaa valittaa, niin saat varmaan jonkinlaisen hyvityksen. Ebay:ssa tuo toimii aika hyvin, jos tuote ei vastaa myytyä, niin saa hyvityksen.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Homebrew
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 351
                        • Paimio

                        Originally posted by Homebrew View Post
                        Sigun E91 330D alkaa olemaan 360tkm mittarissa ja viime öljynvaihdolla huoltoilmaisin näytti nollauksen jälkeen vaan 14tkm, eli ilmeisesti alkaa tulemaan vastaan tehtaalla asetettu raja nollauksille.

                        Seuraavaksi voisi siis koodata tuon öljynvaihtovälin näytön pois CBS:stä. Kysymys kuuluukin mitä parametria pitää rukata (ja miltä moduulilta) että tämä onnistuu?
                        Vastataan itselle kun ehdin tätä tutkimaan. Kombi-moduulille pitää koodata ja parametri oli muistaakseni CBS_STAT_01h anzeigen->sperre. Ja virrat pois päältä kun koodaa, muuten tuli herjaa..
                        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                        Ex. E91 330d -07

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          [18:03:10.425] [2017-08-15] [SERIE] Falscher SG-Codierindex A_E60CCC: CODIERINDEX = 0Ch CCC_APP.C04: CODIERINDEX = 04
                          Tällaista erroria tulee, samantapaista näytti tulevan myös melkein kaikissa muissa ko. auton moduuleissa (pre-LCI 530d vm. 06). Ilmeisesti DATENit ei nyt ihan ole ajan tasalla, mutta kaipaisin korjausehdotusten lisäksi tietoa siitä, miten tulkita virheilmoitusta...
                          CCC_APP.C04 löytyy koneelta ja on "vanhin" mitä E60-malliin löytyy. Pyyntö olisi versiolle 0Ch, joka on mikä? .0C? Sekin kyllä jo löytyi koneelta... Latasin nyt uudemmat DATENit ja C04-C08-filet päivittyivät. Lähinnä kiinnostaa että oliko nyt ohjelman mielestä C04 oikea mutta sisältö ei kelvannut (jolloin se ehkä toimiikin tällä päivitetyllä) vai pyytääkö/tunnistaako se jonkin muun CODIERINDEXin?

                          Helppohan se olisi testata vaikka heti muuten mutta kun ei ole oma auto kyseessä.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Jubu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 937
                            • Kuusankoski

                            Originally posted by HTK12 View Post

                            Kannattaa valittaa, niin saat varmaan jonkinlaisen hyvityksen. Ebay:ssa tuo toimii aika hyvin, jos tuote ei vastaa myytyä, niin saa hyvityksen.
                            Juu, näin teinkin, muistaakseni 4$ hyvitti paypal tilille takasinpäin.

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Tällaista erroria tulee, samantapaista näytti tulevan myös melkein kaikissa muissa ko. auton moduuleissa (pre-LCI 530d vm. 06). Ilmeisesti DATENit ei nyt ihan ole ajan tasalla, mutta kaipaisin korjausehdotusten lisäksi tietoa siitä, miten tulkita virheilmoitusta...
                              CCC_APP.C04 löytyy koneelta ja on "vanhin" mitä E60-malliin löytyy. Pyyntö olisi versiolle 0Ch, joka on mikä? .0C? Sekin kyllä jo löytyi koneelta... Latasin nyt uudemmat DATENit ja C04-C08-filet päivittyivät. Lähinnä kiinnostaa että oliko nyt ohjelman mielestä C04 oikea mutta sisältö ei kelvannut (jolloin se ehkä toimiikin tällä päivitetyllä) vai pyytääkö/tunnistaako se jonkin muun CODIERINDEXin?

                              Helppohan se olisi testata vaikka heti muuten mutta kun ei ole oma auto kyseessä.
                              Tässä ei mitään kummempia ollut vikana kuin vanhat DATENit, korjaantui asentamalla vähän uudemmat.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • jakusa
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 515
                                • Lempäälä

                                e66 us drl + takavalot

                                Tervehdys. Auto on 2008 730Ld e66. Valomoduuli LM2_E6x.C34. Miten saisin jenkkipäivävalojen kanssa takavalot päälle? Laitoin ensin car memorystä ece päivävalot päälle (xenonit palaa aina). Sen jäkeen VERHALTEN_DRL_TFL_33 drl_h, jolla päivävaloiksi tulivat halogen pitkät alennetulla jännitteellä. En kuitenkaan saa jenkkipäivävalojen kanssa takavaloja palamaan. Kokeilin laittaa seuraavat aktiiviksiksi:
                                DRL_TFL_RL_BL
                                DRL_TFL_RL_BL _1_33
                                DRL_TFL_RL_BL _2_33
                                Kokeilin myös asetusta SL_ABSCH_OHNE_ECE, mutta ei vaikutusta.

                                Ei pala takavalot. Tarvittaessa ratkaisevasta vihjeestä myös pieni korvaus. Kiitos.
                                -after all is said and done more is said than done-


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎