Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pyroz
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Ei tarvitse poistaa varustelistalta.

    Talteenoton poiskytkentä:
    DME
    iGR ---> OFF

    Mittaristosta akun varausnäytön poiskytkentä:
    KOMBI
    IGR_ENABLE ---> nicht_aktiv
    Kiitos vinkeistä Toimiiko se mittariston varausnäyttö normaalisti jos sen jättää deaktivoimatta erikseen? Eli auto näyttäisi toimivan edelleen jarruenergiat keräten?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Enemmänkin E-Sys kysymys kuin NCS: Miten koodata jarruenergian talteenotto pois F-sarjan autoista? Pelkkä varustekoodin poisto listalta?
    Ei tarvitse poistaa varustelistalta.

    Talteenoton poiskytkentä:
    DME
    iGR ---> OFF

    Mittaristosta akun varausnäytön poiskytkentä:
    KOMBI
    IGR_ENABLE ---> nicht_aktiv

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by Jarcco80 View Post
    Saakos tolla ncsexpertillä muutettua kellon aikaa? Toi bc nappi ei toimi niin en saa kellonaikaa mittaristoon enkä sitämyöten muutettua aikaa, vai onko jokin muu keino kellonajan muuttamiseen kun toi mittariston nappi? E46 on kori.
    Siis viiksen päässä oleva nappi ei toimi? Eikös nyt kannattaisi samalla vaivalla korjata se nappi toimivaksi? Johdon katkeaminen viiksen juuresta on tyyppivika ja sen korjaamiseen löytyy ohjeet searchilla. Eikä ole kovin paha homma... kunhan keksii miten bagin jousta pitää painaa että se irtoaa (Jousta painetaan ratin säteen suunnassa eli kohtisuoraan ohjausakselia kohti.).

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Enemmänkin E-Sys kysymys kuin NCS: Miten koodata jarruenergian talteenotto pois F-sarjan autoista? Pelkkä varustekoodin poisto listalta?

    Leave a comment:


  • noreply
    replied
    Minkälainen homma on EKPM moduulin koodaus onko kokemuksia?Itselläni tod näk tuo sökö e60 535d:stä.

    Leave a comment:


  • Jarcco80
    replied
    Saakos tolla ncsexpertillä muutettua kellon aikaa? Toi bc nappi ei toimi niin en saa kellonaikaa mittaristoon enkä sitämyöten muutettua aikaa, vai onko jokin muu keino kellonajan muuttamiseen kun toi mittariston nappi? E46 on kori.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Tarkista nyt ensimmäisenä missä boksissa on mikäkin vin. Sitten arpomaan eteenpäin.

    Leave a comment:


  • tommii_96
    replied
    Vin numero koodaus

    Moro! Voisko joku ohjeistaa hieman 😁 tuli 39 koodattua valoja ja sen jälkeen rupesi mittaristossa matkamittarin perään pistettä polttamaan eli eikös siellä oo muutunu jonkun boxien välillä km lukema? En tiesä miten tuo on onnistunut mutta nyt tartteis saaha lukemat kohdalleen että sais valon sammumaan:think

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Viiksipaketti on 320d:stä, eli väitän, että on jarruttomasta. Auto on näköjään 11/2006 tullut tehtaalta.

    Eipä kai siinä sitten muuta, kuin kokeilemaan oikealla viiksipaketilla, jos muuten nyt raati on sitä mieltä, että edellytykset toimimiseen pitäisi olla?
    Auton tekniikan puolesta pitäisi mielestäni olla tehtävissä, ja slip ring ja viiksipaketti ovat tarpeelliset komponentit retrofittausta varten + koodaus ja sitten tosiaan vielä se ohjauskulma-anturin kalibrointi, mikä ilmeisesti jo kertaalleen onnistuikin. Viiksipakettiin liittyen huomioit muutkin mahdolliset optiot, eli MFSW ja sadetunnistin tuon jarrullisen vakkarin option lisäksi. Slip ring on varmaan ehjä ja toimiva, ettei jää siitä kiinni.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Pari ajatusta:

    -Viiksipaketti on varmaankin jarrulliseen versioon?

    -LDM tarvitaan jarruvakkariin 5/2006 saakka, joten milloin auto on valmistettu ettei jää yhdestä moduulista kiinni? LDM ei tarvita 6/2006 eteenpäin, koska tällöin DSC hoitaa LDM:n tehtävät jarrullisen vakkarin kanssa.
    Viiksipaketti on 320d:stä, eli väitän, että on jarruttomasta. Auto on näköjään 11/2006 tullut tehtaalta.

    Eipä kai siinä sitten muuta, kuin kokeilemaan oikealla viiksipaketilla, jos muuten nyt raati on sitä mieltä, että edellytykset toimimiseen pitäisi olla? Ei muuten toiminut myöskään 540 -varusteella (cruise ilman jarrua), mut en sitten tiedä pitäisikökään, jos viiksipaketti ja auto ei juttele. Koodasin myös mittaristoon TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert02, mutta tuon nyt ei pitäisi kait muutenkaan vaikuttaa mitään itse toimivuuteen. INPAssa näkyy kyllä kaikki cruisen viiksen asennot ja recall-napin painallukset.
    Last edited by kmn; 28-07-2018, 08:58.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    No niin, 330d automaatti 2006 ja cruisen retrofittaus.

    Mikä meni pieleen?
    Pari ajatusta:

    -Viiksipaketti on varmaankin jarrulliseen versioon?

    -LDM tarvitaan jarruvakkariin 5/2006 saakka, joten milloin auto on valmistettu ettei jää yhdestä moduulista kiinni? LDM ei tarvita 6/2006 eteenpäin, koska tällöin DSC hoitaa LDM:n tehtävät jarrullisen vakkarin kanssa.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    No niin, 330d automaatti 2006 ja cruisen retrofittaus. FA listalle CAS ja FRM moduleihin lisätty 544 (jarrullinen cruise) ja sitten code car. DIS:llä kalibroitu ohjauskulma-anturi. Ei toimi. Tsekattu 10x että FA lista on ok..

    Viiksipaketti tosin oli 320d mallista.. Nämähän pitäisi toimia ristiin pl se 10kmh kerralla lisäys?. Kokeiltu kahdella eri slipringillä (alkup ja cruisellisen viiksipaketin), mutta ei silti pelaa.

    Mikä meni pieleen?
    Last edited by kmn; 27-07-2018, 23:07.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei kai niitä profiileita niin paljon muita tarvita.

    Ncsdummy on hyvä kapine tuohon avuksi ja kurkkaa vaikka YouTubesta videoita aiheesta.
    Hyvä tietää jotain kattelin aikasemmin nopeesti niin näytti käyttävän kaikkea muuta kuin noita kahta esim. Expertmodea mut pitääpä perehtyä lisää!
    Last edited by Vicious_e36; 15-07-2018, 10:39.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by DirtyDiesel View Post
    Latasin tossa ton kaikkialla hehkutetun Bmw Tools setin ja INPAlla nyt hetken leikkiny ja kiinnostais toi NCS Expert (e9x ja e46) mut muita profiileja ei löydy kuin Default ja Dummy. Saako jostain ladattua ja päivitettyä muitakin ja miten?

    Mistä kannattaa lähtee harjottelemaan ton käyttöä? Lähinnä alkuun kiinnostais ihan vaan esim. Jenkkiparkkien koodailut ja muut vastaavat
    Ei kai niitä profiileita niin paljon muita tarvita.

    Ncsdummy on hyvä kapine tuohon avuksi ja kurkkaa vaikka YouTubesta videoita aiheesta.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Latasin tossa ton kaikkialla hehkutetun Bmw Tools setin ja INPAlla nyt hetken leikkiny ja kiinnostais toi NCS Expert (e9x ja e46) mut muita profiileja ei löydy kuin Default ja Dummy. Saako jostain ladattua ja päivitettyä muitakin ja miten?

    Mistä kannattaa lähtee harjottelemaan ton käyttöä? Lähinnä alkuun kiinnostais ihan vaan esim. Jenkkiparkkien koodailut ja muut vastaavat

    Leave a comment:

Working...
X