Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ate262
    BTCF Member
    • Jun 2016
    • 53
    • Karkkila

    Aloittelija kyselee tyhmiä..


    Pitäisi vaihtaa käytetty IHKA pre-LCI E61:een, mitenkäs sen saa resetoitua/koodattua/ohjelmoitua/nollattua, että toimii oikein mun autossa? NCS Expert, ISTA, jne. löytyy läppäristä, en vaan ole vielä koskaan niillä auton kanssa leikkinyt.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by ate262 View Post
      Aloittelija kyselee tyhmiä..


      Pitäisi vaihtaa käytetty IHKA pre-LCI E61:een, mitenkäs sen saa resetoitua/koodattua/ohjelmoitua/nollattua, että toimii oikein mun autossa? NCS Expert, ISTA, jne. löytyy läppäristä, en vaan ole vielä koskaan niillä auton kanssa leikkinyt.
      Koodaat sen varustelistan mukaan.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • ahat
        Bimmer Rookie
        • May 2018
        • 31
        • Etelä-Suomi

        En saanut NCS Expertillä yhteyttä E92 335i:n, jossa JB4 asennettuna. INPA suostui toimimaan moitteetta. Map oli laitettu oikeaan asentoon (en muista oliko 0 vai 1). Toiseen autoon NCS Expert muodosti yhteyden moitteetta. Onko ideoita?
        E93 325i -07

        Comment

        • daro
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 113
          • Oulu

          Kaverin autosta (e61) on edellinen omistaja disabloinut ohjelmallisesti takaparkkitutkan käytöstä tutkien rikkoontumisen takia. Miten tuon saisi takaisin käyttöön kun anturit on nyt ehjätty?

          Lisäksi samassa autossa on ilmeisesti koodailtu valoja ja vilkkuja kun sivuvilkut palavat jatkuvasti, onko kellään tietoa miten tuon saisi palautettua alkuperäiseksi?

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2672
            • Tampere

            Originally posted by daro View Post
            Kaverin autosta (e61) on edellinen omistaja disabloinut ohjelmallisesti takaparkkitutkan käytöstä tutkien rikkoontumisen takia. Miten tuon saisi takaisin käyttöön kun anturit on nyt ehjätty?

            Lisäksi samassa autossa on ilmeisesti koodailtu valoja ja vilkkuja kun sivuvilkut palavat jatkuvasti, onko kellään tietoa miten tuon saisi palautettua alkuperäiseksi?
            Varmista että parkkitutkat on edelleen varustelistassa ja lisää tarvittaessa takaisin, ja koodaa LMA ja PDC tehdasasetuksiin tyhjällä .man -tiedostolla.
            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by daro View Post
              Kaverin autosta (e61) on edellinen omistaja disabloinut ohjelmallisesti takaparkkitutkan käytöstä tutkien rikkoontumisen takia. Miten tuon saisi takaisin käyttöön kun anturit on nyt ehjätty?

              Lisäksi samassa autossa on ilmeisesti koodailtu valoja ja vilkkuja kun sivuvilkut palavat jatkuvasti, onko kellään tietoa miten tuon saisi palautettua alkuperäiseksi?
              Perus SG_Codieren jobin tekee vain ohjainyksiköille niin koodaa ne varustelistan mukaisesti tehdasasetuksille.
              Last edited by Supa; 15-07-2020, 12:39. Reason: EDIT: Hidas :D
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Juice
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 817

                Peruskyssäriä:

                Käytössä nyt vain K+D-CAN kaapeli, jolla Winkfp flashit keskeytyy. Normi käyttö ISTA-D, Inpa ja NscExpert FA ja peruskoodaukset toimii kyllä.

                Onnistuuko vaihto-osan ecuun pelkkä VIN vaihto K+d-can kaapelilla millään ilman koko ECU:n päivittämistä ?

                WinKFP: vin päivitys vaatii aina koko modulin flashin (keskeytyy) ?
                NscExpert: löytyy käsky "fgnr_schreiben", mutta päivittääkö sillä VINiä?
                Tool32: voi päivittää pelkän vin & aif käskyllä "c_fg_schrieben" ilman koko modulin flashausta ?

                Ymmärsinkö nuo oikein, vai hommattava suosiolla Enet-kaapeli tms. mikä ?

                PS. Mahdollista päivittää E90 pre 2006 DSC uudempaan 2007 LDM-toiminnoilla (molemmat 6 syl MK60E5 ja sama varusteet) ?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Juice View Post
                  Peruskyssäriä:

                  Käytössä nyt vain K+D-CAN kaapeli, jolla Winkfp flashit keskeytyy. Normi käyttö ISTA-D, Inpa ja NscExpert FA ja peruskoodaukset toimii kyllä.

                  Onnistuuko vaihto-osan ecuun pelkkä VIN vaihto K+d-can kaapelilla millään ilman koko ECU:n päivittämistä ?

                  WinKFP: vin päivitys vaatii aina koko modulin flashin (keskeytyy) ?
                  NscExpert: löytyy käsky "fgnr_schreiben", mutta päivittääkö sillä VINiä?
                  Tool32: voi päivittää pelkän vin & aif käskyllä "c_fg_schrieben" ilman koko modulin flashausta ?

                  Ymmärsinkö nuo oikein, vai hommattava suosiolla Enet-kaapeli tms. mikä ?

                  PS. Mahdollista päivittää E90 pre 2006 DSC uudempaan 2007 LDM-toiminnoilla (molemmat 6 syl MK60E5 ja sama varusteet) ?
                  Kyllä pitäisi K+DCAN kaapelilla onnistua. ENET ei toimi E-sarjan kanssa. ICOM on se paras fläshäämiseen. Veikkaisin jotain ongelmaa siinä sun winkfp:ssä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Juice
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 817

                    Tiedä sitten, mikä vikana? Ista/xpert/inpa toimii muutoin kaikki ok. Winkfp myös ottaa yhteydet, mutta flash ei vain onnistu. Windows 10:ssä com(usb)-portin vakioasetuksin 9600bit/s/8/1 bit.
                    Last edited by Juice; 27-07-2020, 13:12.

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2672
                      • Tampere

                      Originally posted by Juice View Post
                      Tiedä sitten, mikä vikana? Ista/xpert/inpa toimii muutoin kaikki ok Windows 10:llä com(usb)-portin vakioasetuksin 9600bit/s/8/1 bit.

                      Winkfp ottaa myös yhteydet ok, tosin sen options-asetuksissa oli suosituksista poiketen "fast baudrate" täppä pois? Tällä merkitystä?
                      Mikäli saat muilla ohjelmilla yhteyden autoon ongelmitta, niin tiedonsiirtokaapeli ja sen asetukset ovat kunnossa.

                      En osaa sanoa, onko Windowsin versiolla lopulta isompaa merkitystä - itse käytän Win7 ja kaikki toimii sekä ICOM:illa että K+/D-CAN -kaapelilla tehtynä, ml. fläshäykset.

                      Onhan auto erilliseen virtalähteeseen kytkettynä, ettei kuvaamasi pulmat johtuisi vaihtelevasta jännitetasosta?

                      WinKFP varten automallikohtaiset SP Datenit ilmeisesti asennettu BMW Coding Toolsilla oikeisiin kansioihin, josta ohjelma osaa niitä lukea?

                      WinKFP:n osalta mikäli käytössäsi ei ole ICOM:ia, niin ehdotan että käytät ohjelmaa mieluummin ilman "Fast baudrate" -toimintoa. Tämä liittyy tiedonsiirtonopeuteen, joka on ICOM:illa suurempi ja häiriöttömämpi. USB-kaapelilla toteutettuna nopeus alhaisempi.
                      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • Juice
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 817

                        Joo, lueskelinkin jo tuosta fast baudratesta, että täppä pois tällä piuhalla. Käytössä läpinäkyvä 20e k+d-can usb-halpiskaapeli (inpa comp), jonka joskus foormuilta ostelin. Tosin on toiminut mainiosti muutoin. Täytyy kai vain etsiä jostain parempi lisävirtalähde

                        Toistin vielä Winkfp omalla import toiminnoilla sp-daten ym. tuonnit ja näytti olevan kertaalleen jo samat filet, eikä herjaile niiden suhteen mitään.

                        Comment

                        • MikkoJII
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 1807
                          • Lapua

                          Saako e60/e61 pre faceen koodattua CCC:n niin, että näkyisi oljyntaso?:think
                          E32 750i 11/89

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2672
                            • Tampere

                            Originally posted by MikkoJII View Post
                            Saako e60/e61 pre faceen koodattua CCC:n niin, että näkyisi oljyntaso?:think
                            Ei sitä tarvitse erikseen koodata, vaan on oletuksena päällä. Sinulla ei löydy(kö)?
                            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • MikkoJII
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 1807
                              • Lapua

                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Ei sitä tarvitse erikseen koodata, vaan on oletuksena päällä. Sinulla ei löydy(kö)?
                              Ei löydy ei. Servicessä näkyy vaan seuraavaan öljynvaihtoon oleva matka. Autoa ei ole koskaan päivitetty, liekö tuo johtuu siitä.
                              E32 750i 11/89

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2672
                                • Tampere

                                Originally posted by MikkoJII View Post
                                Ei löydy ei. Servicessä näkyy vaan seuraavaan öljynvaihtoon oleva matka.
                                Kaiva se iDriven huoltonäyttö (Status) esiin ja sitten työnnä ohjainrullaa yhden kerran eteenpäin, jolloin näytön toiselle tekstiriville tulee näkyviin lisää valikoita (Status - Engine oil level - Auto request). Kierrä sitten rullaa oikealle, jotta pääset valitsemaan kohdan "Engine oil level" ja paina rullaa yhden kerran, jotta ko. valinta tulee aktiiviseksi. Nyt öljyntaso pitäisi olla näkyvillä.

                                Mikäli ei vaan onnistu, niin sitten saattaa olla ohjelmistopäivityksen avulla korjattavissa - tai ainakin hyvä vilkaista CCC:n koodausasetuksia.
                                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎