Originally posted by Mr. Zetor
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin diagnostiikka kaapeli
Collapse
X
-
Originally posted by phenoOnko tuossa Carsoft 6.1/6.5 jotain uutta verrattuna 3.4:ään ? Lähteekö live-data irti myös 3.4:lla ?
Originally posted by JanzkiHmm, itse olen kyllä ollut siinä uskossa että e36:sesta ei saa liveä.
Jos olin väärässä niin pahoittelen, itse en ole koskaan moisessa onnistunut.
Zetor, onkos sulla w*re versio vai ihan kunnon koko??Vastaile vaikka privalla jos tässä jänskää
Ite alottelen testaukset taas tässä kunhan saan auton muuten pakettiineihän sentään täällä mitään laittomuuksia harrasteta!
Originally posted by markokMikäs rauta tässä on käytössä? Onko ihan kaupasta ostetut vermeet vai tämä aikaisemmin foorumilla esillä ollut omatekele?
6.1/6.5:
3.4:
ei tosin kumpikaan ole ostettu tuolta mikälie-persereikämestasta...
motd: unohtakaa kaikki omatekeleet. please. toi systeemi vaatisi oikeasti kunnon paneutumista. tosin ei sikäli että olisi mitenkään ajoituskriittinen (sarjaportti wintoosan alta, heh heh!). auton puolen protokolla on ilmeisesti hyvin(kin) dokumentoitu, mutta carsoftin palikalle tuuppaama data pitäisi ilmeisesti logiikkaanalysaattorilla gräbätä ja dekoodata (tai sitten vaan kyylätä mitä bittiä se sarjaportissa nytkyttää...) ennenkuin mitään omaa voisi päästä kasaamaan. noiden kinuskipalikoiden kloonaus ei onnistu ilman military-tason roinia (kaikki salattu). klassillinen ylijännite-ohjelmointi/luku-metodi ei oikein toimi kun kontrollerin ohjelmamuisti ei ole prossusta erillinen. not to mention että piiri tuhoutuisi tolla tapaa joka tapauksessa. ja ainakaan mua ei erityisemmin huvita gamblata purkillani kun se kerran jotenkin täyttää tarkoituksensa eikä loppujen lopuksi maksanut kuin 200e. cpld oli kanssa suojattu (yllätys...), mutta sen nyt varmaan pystyisin kyllä reverse-engineeräämään.
bottom line: mulla ei ainakaan riitä aika/energia/mielenkiinto alkaa painia jonkun keskinkertaisen tuoteen kloonaamiseksi kun 1.5x saman ajan käyttämällä voisi ite tehdä alusta alkaen kunnon systeemin. tosin siihen aika riittäisi vielä vähemmän...
sviddu. mitään en oo juonu...too much hassel, too little hoff...
Comment
-
-
Originally posted by Mr. Zetormotd: unohtakaa kaikki omatekeleet. please. toi systeemi vaatisi oikeasti kunnon paneutumista. tosin ei sikäli että olisi mitenkään ajoituskriittinen (sarjaportti wintoosan alta, heh heh!). auton puolen protokolla on ilmeisesti hyvin(kin) dokumentoitu, mutta carsoftin palikalle tuuppaama data pitäisi ilmeisesti logiikkaanalysaattorilla gräbätä ja dekoodata (tai sitten vaan kyylätä mitä bittiä se sarjaportissa nytkyttää...) ennenkuin mitään omaa voisi päästä kasaamaan. noiden kinuskipalikoiden kloonaus ei onnistu ilman military-tason roinia (kaikki salattu). klassillinen ylijännite-ohjelmointi/luku-metodi ei oikein toimi kun kontrollerin ohjelmamuisti ei ole prossusta erillinen. not to mention että piiri tuhoutuisi tolla tapaa joka tapauksessa. ja ainakaan mua ei erityisemmin huvita gamblata purkillani kun se kerran jotenkin täyttää tarkoituksensa eikä loppujen lopuksi maksanut kuin 200e. cpld oli kanssa suojattu (yllätys...), mutta sen nyt varmaan pystyisin kyllä reverse-engineeräämään.
bottom line: mulla ei ainakaan riitä aika/energia/mielenkiinto alkaa painia jonkun keskinkertaisen tuoteen kloonaamiseksi kun 1.5x saman ajan käyttämällä voisi ite tehdä alusta alkaen kunnon systeemin. tosin siihen aika riittäisi vielä vähemmän...
sviddu. mitään en oo juonu...BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02No, tuo 6.5-interfeissin piirin hex-koodi on kyllä ihan yleisesti "jaossa" tuolla maailmalla eikä siihen mitään military-tason vehkeitä tarvii .. tavallinen nettiyhteys riittää sen imuroimiseen.millähän se on saatu irti, ilmeisesti joku on saanut käsiinsä salaamattoman piirin tai sitten snätsännyt koodit suoraan 'tehtaalta'...
eniwei (jos siis nyt puhutaan purkista joka oikeasti kanssa toimii), ton saattaisi pystyä sittenkin kloonaamaan. jäljelle jäisi vain sen cpld:n 'purku'.too much hassel, too little hoff...
Comment
-
-
Originally posted by Mr. Zetorwo-hoo!millähän se on saatu irti, ilmeisesti joku on saanut käsiinsä salaamattoman piirin tai sitten snätsännyt koodit suoraan 'tehtaalta'...
eniwei (jos siis nyt puhutaan purkista joka oikeasti kanssa toimii), ton saattaisi pystyä sittenkin kloonaamaan. jäljelle jäisi vain sen cpld:n 'purku'.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02Niin, siis tuon 6.5:n piuhan tekoon löytyy netistä kaikki piirikaaviot, Atmellin hexa-koodit ja piirilevykuvat valmiina, niitten kanssa ei tartte muuta kuin tehä tollanen vehje eikä mitään reverse-engineeringiä tarvii. Ite vaan en oo tollasta rakennellut, koska siinä on aikas paljon tekemistä piirilevyn ja Atmellin ohjelmoinnin kanssa ja mun mielestä on kannattavampaa vain ostaa tollanen kinkki-klooni-CS6.5-piuha (kuten sullakin on) parilla sadalla eurolla vaikkapa Ebaystä.
onko ne cpld:n ohjelmointidatat kanssa saatavilla, muistatko?too much hassel, too little hoff...
Comment
-
-
Johtoja löytyy
Originally posted by kanalaOnkos kellään tuollaista BMW:n diagnostiikka kaapelia, eli sitä jolla auto kytketään tietokoneeseen?
Aateltiin kaverin kanssa rakennella semmonen, jos vaan kytkentä selviäis jostain.
Vinkkejä??
Usein pelkkä johto ei riitä koska pc - > auto yhteys ei toimi "perus sarjaliikenteellä" vaan erilaisilla protokollilla kuten esim. ISO9141, jne...
Lisäksi ELM pohjaiset laitteet ovat suosittuja edullisen hinnan vuoksi.
Voit kysellä tarkemmin tarvitsemiasi piuhoja tai settejä s.postilla: [email protected]
Comment
-
-
Hmm. Kai se sitten pitää kokeilla jotain carsoft 6.5 piuhaa ja softaa.
Originally posted by M57DBMW 20-pin, MB 38-pin, VAG, ODB2 johtoja ja adaptereita löytyy.
Ei tuolta Taiwanin kaapelitehtailta kehtaisi lähteä tilailemaanJotenkin epäilyttävää touhua. 130 dollaria tosin ei kyllä olisi mikään mahoton hinta, mitä tuolla jollain sivulla oli.
Comment
-
-
Vaihdoin läppärin uudenpaan ja siinähän ei tietenkään ole RS232 porttia, eikun kaupasta hakemaan USB to RS232 adapteri... Onko kukaan saanut toimimaan adapterilla kiinanmokkulaa?? Minä en saanut muutaman tunnin session aikana...
t,JaniVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by DunkyVaihdoin läppärin uudenpaan ja siinähän ei tietenkään ole RS232 porttia, eikun kaupasta hakemaan USB to RS232 adapteri... Onko kukaan saanut toimimaan adapterilla kiinanmokkulaa?? Minä en saanut muutaman tunnin session aikana...
t,JaniAutossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigOsa ebay-kauppiaista ilmoittaa myynti-ilmoissaan, ettei tuollainen adapteri toimi. Onko sulla normaalia vanhanaikaista printteriporttia siinä koneessas? Sitä kautta voisi ehkä signaalit saada omatekoisella adapterilla ulos.
Netissä törmäsin myös ilmoituksiin jossa väitetään USB adapterin toimivan Carsoft 6.5:n kanssa? Tiedä sitten =)
Ja olisiko jollakin tiedossa ohjelmaa joka tulkitsisi oikein livedatan jota tulee Beemerin plugista?
t,Jani
EDIT: Niin ja testasin testiohjelmalla itse laitteen ja se otti kiltisti yhteyden "purkkiin" ja kertoi sen toimivan oikein... Et olisko Carsoft 6.5 kompastuskivi??Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Comment