Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

Originally posted by Mr. Zetor
    2-porttinen toimii vain dossissa pyörivällä (tekstipohjaisella) carsoftin versiolla 3.4. 1-porttinen poimii 6.1 ja 6.5 (ainakin), molemmat windows-gui:lla.

ite oon ainakin 6.5:llä saanut livedatat irti kaikista e36-autoista mitä olen kokeillut (missään ei odb2:ta).

6.5:llä onnistuu _kaikkien_ virhemuistien nollaus. testattu monella e36:lla ja yhdellä e34:llä. 'cabrio soft top' -moduuli vaan ei jostain syystä mun coupessa vastaa... livedataa tulee kanssa vaikka kuinka. voisin vaikka ottaa vähän screen-gräbbejä jos tämä jotain kiinnostaa.
    Mikäs rauta tässä on käytössä? Onko ihan kaupasta ostetut vermeet vai tämä aikaisemmin foorumilla esillä ollut omatekele?
    BMW 530iA Touring -05

Comment

• Mr. Zetor
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 273
      • Lempäälä, Hell (summer home)

Originally posted by pheno
      Onko tuossa Carsoft 6.1/6.5 jotain uutta verrattuna 3.4:ään ? Lähteekö live-data irti myös 3.4:lla ?
      no, onhan siinä tietysti gui summuut herkut. live-dataa ei 3.4:stä saa irti, pelkät purkkien valitukset ja vikakoodien nollauksen.

Originally posted by Janzki
      Hmm, itse olen kyllä ollut siinä uskossa että e36:sesta ei saa liveä.
      Jos olin väärässä niin pahoittelen, itse en ole koskaan moisessa onnistunut.

Zetor, onkos sulla w*re versio vai ihan kunnon koko??Vastaile vaikka privalla jos tässä jänskää

Ite alottelen testaukset taas tässä kunhan saan auton muuten pakettiin
      ei tarvii pahoitella, tää on muutenkin ihan henkimaailman hommia, erkkikään ei ota selvää että millä random-kinuskien kopionkopionkopiohardishaxxoroinnilla ja millä bugisen carsoftin versiolla mikäkin auto fudaa. p**kaa kaikki sanon minä. ja joo, tosiaan maksoin ite 12000 puntaa amatöörihardispalikasta ja köyhästä softasta ihan siitä ilosta että pääsen tsiigailemaan mitä pellin alla tapahtuu... eihän sentään täällä mitään laittomuuksia harrasteta!

Originally posted by markok
      Mikäs rauta tässä on käytössä? Onko ihan kaupasta ostetut vermeet vai tämä aikaisemmin foorumilla esillä ollut omatekele?
      rauta:
      6.1/6.5:

3.4:

ei tosin kumpikaan ole ostettu tuolta mikälie-persereikämestasta...

motd: unohtakaa kaikki omatekeleet. please. toi systeemi vaatisi oikeasti kunnon paneutumista. tosin ei sikäli että olisi mitenkään ajoituskriittinen (sarjaportti wintoosan alta, heh heh!). auton puolen protokolla on ilmeisesti hyvin(kin) dokumentoitu, mutta carsoftin palikalle tuuppaama data pitäisi ilmeisesti logiikkaanalysaattorilla gräbätä ja dekoodata (tai sitten vaan kyylätä mitä bittiä se sarjaportissa nytkyttää...) ennenkuin mitään omaa voisi päästä kasaamaan. noiden kinuskipalikoiden kloonaus ei onnistu ilman military-tason roinia (kaikki salattu). klassillinen ylijännite-ohjelmointi/luku-metodi ei oikein toimi kun kontrollerin ohjelmamuisti ei ole prossusta erillinen. not to mention että piiri tuhoutuisi tolla tapaa joka tapauksessa. ja ainakaan mua ei erityisemmin huvita gamblata purkillani kun se kerran jotenkin täyttää tarkoituksensa eikä loppujen lopuksi maksanut kuin 200e. cpld oli kanssa suojattu (yllätys...), mutta sen nyt varmaan pystyisin kyllä reverse-engineeräämään.

bottom line: mulla ei ainakaan riitä aika/energia/mielenkiinto alkaa painia jonkun keskinkertaisen tuoteen kloonaamiseksi kun 1.5x saman ajan käyttämällä voisi ite tehdä alusta alkaen kunnon systeemin. tosin siihen aika riittäisi vielä vähemmän...

sviddu. mitään en oo juonu...
      too much hassel, too little hoff...

Comment

• jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

motd: unohtakaa kaikki omatekeleet. please. toi systeemi vaatisi oikeasti kunnon paneutumista. tosin ei sikäli että olisi mitenkään ajoituskriittinen (sarjaportti wintoosan alta, heh heh!). auton puolen protokolla on ilmeisesti hyvin(kin) dokumentoitu, mutta carsoftin palikalle tuuppaama data pitäisi ilmeisesti logiikkaanalysaattorilla gräbätä ja dekoodata (tai sitten vaan kyylätä mitä bittiä se sarjaportissa nytkyttää...) ennenkuin mitään omaa voisi päästä kasaamaan. noiden kinuskipalikoiden kloonaus ei onnistu ilman military-tason roinia (kaikki salattu). klassillinen ylijännite-ohjelmointi/luku-metodi ei oikein toimi kun kontrollerin ohjelmamuisti ei ole prossusta erillinen. not to mention että piiri tuhoutuisi tolla tapaa joka tapauksessa. ja ainakaan mua ei erityisemmin huvita gamblata purkillani kun se kerran jotenkin täyttää tarkoituksensa eikä loppujen lopuksi maksanut kuin 200e. cpld oli kanssa suojattu (yllätys...), mutta sen nyt varmaan pystyisin kyllä reverse-engineeräämään.

bottom line: mulla ei ainakaan riitä aika/energia/mielenkiinto alkaa painia jonkun keskinkertaisen tuoteen kloonaamiseksi kun 1.5x saman ajan käyttämällä voisi ite tehdä alusta alkaen kunnon systeemin. tosin siihen aika riittäisi vielä vähemmän...

sviddu. mitään en oo juonu...
        No, tuo 6.5-interfeissin piirin hex-koodi on kyllä ihan yleisesti "jaossa" tuolla maailmalla eikä siihen mitään military-tason vehkeitä tarvii .. tavallinen nettiyhteys riittää sen imuroimiseen.
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

Comment

• Mr. Zetor
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 273

Originally posted by jartsa02
          No, tuo 6.5-interfeissin piirin hex-koodi on kyllä ihan yleisesti "jaossa" tuolla maailmalla eikä siihen mitään military-tason vehkeitä tarvii .. tavallinen nettiyhteys riittää sen imuroimiseen.
          wo-hoo! millähän se on saatu irti, ilmeisesti joku on saanut käsiinsä salaamattoman piirin tai sitten snätsännyt koodit suoraan 'tehtaalta'...

eniwei (jos siis nyt puhutaan purkista joka oikeasti kanssa toimii), ton saattaisi pystyä sittenkin kloonaamaan. jäljelle jäisi vain sen cpld:n 'purku'.

Comment

• jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

wo-hoo! millähän se on saatu irti, ilmeisesti joku on saanut käsiinsä salaamattoman piirin tai sitten snätsännyt koodit suoraan 'tehtaalta'...

eniwei (jos siis nyt puhutaan purkista joka oikeasti kanssa toimii), ton saattaisi pystyä sittenkin kloonaamaan. jäljelle jäisi vain sen cpld:n 'purku'.
            Niin, siis tuon 6.5:n piuhan tekoon löytyy netistä kaikki piirikaaviot, Atmellin hexa-koodit ja piirilevykuvat valmiina, niitten kanssa ei tartte muuta kuin tehä tollanen vehje eikä mitään reverse-engineeringiä tarvii. Ite vaan en oo tollasta rakennellut, koska siinä on aikas paljon tekemistä piirilevyn ja Atmellin ohjelmoinnin kanssa ja mun mielestä on kannattavampaa vain ostaa tollanen kinkki-klooni-CS6.5-piuha (kuten sullakin on) parilla sadalla eurolla vaikkapa Ebaystä.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

Comment

• Mr. Zetor
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 273

Originally posted by jartsa02
              Niin, siis tuon 6.5:n piuhan tekoon löytyy netistä kaikki piirikaaviot, Atmellin hexa-koodit ja piirilevykuvat valmiina, niitten kanssa ei tartte muuta kuin tehä tollanen vehje eikä mitään reverse-engineeringiä tarvii. Ite vaan en oo tollasta rakennellut, koska siinä on aikas paljon tekemistä piirilevyn ja Atmellin ohjelmoinnin kanssa ja mun mielestä on kannattavampaa vain ostaa tollanen kinkki-klooni-CS6.5-piuha (kuten sullakin on) parilla sadalla eurolla vaikkapa Ebaystä.
              interesting...

onko ne cpld:n ohjelmointidatat kanssa saatavilla, muistatko?

Comment

• M57D
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 46

Johtoja löytyy

Originally posted by kanala
                Onkos kellään tuollaista BMW:n diagnostiikka kaapelia, eli sitä jolla auto kytketään tietokoneeseen?
                Aateltiin kaverin kanssa rakennella semmonen, jos vaan kytkentä selviäis jostain.
                Vinkkejä??
                BMW 20-pin, MB 38-pin, VAG, ODB2 johtoja ja adaptereita löytyy.
                Usein pelkkä johto ei riitä koska pc - > auto yhteys ei toimi "perus sarjaliikenteellä" vaan erilaisilla protokollilla kuten esim. ISO9141, jne...
                Lisäksi ELM pohjaiset laitteet ovat suosittuja edullisen hinnan vuoksi.

Voit kysellä tarkemmin tarvitsemiasi piuhoja tai settejä s.postilla: [email protected]

Comment

• BMW cruiser
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 163
                  • Kajaani

Hmm. Kai se sitten pitää kokeilla jotain carsoft 6.5 piuhaa ja softaa.

Originally posted by M57D
                  BMW 20-pin, MB 38-pin, VAG, ODB2 johtoja ja adaptereita löytyy.
                  Sinullako niitä sitten olisi?
                  Ei tuolta Taiwanin kaapelitehtailta kehtaisi lähteä tilailemaan Jotenkin epäilyttävää touhua. 130 dollaria tosin ei kyllä olisi mikään mahoton hinta, mitä tuolla jollain sivulla oli.

Comment

• hankmo
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 174
                    • Kaakko

Kysyttäköön täälläkin, että onko kellään Kouvolan lähistöllä vehkeitä sigun auton lukemiseen?

Comment

• toniwe
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 316
                      • Lahti

Originally posted by hankmo
                      Kysyttäköön täälläkin, että onko kellään Kouvolan lähistöllä vehkeitä sigun auton lukemiseen?
                      Mulla on Lahdessa Carsoft 3.4 käytettävissä. Pystyy lukemaan ja nollaamaan vikakoodit.

Comment

• Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

Vaihdoin läppärin uudenpaan ja siinähän ei tietenkään ole RS232 porttia, eikun kaupasta hakemaan USB to RS232 adapteri... Onko kukaan saanut toimimaan adapterilla kiinanmokkulaa?? Minä en saanut muutaman tunnin session aikana...

t,Jani
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

Comment

• toniwe
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 316
                          • Lahti

Jos jollain on käytössä Carsoft 3.6 tai 3.7 versio ni laittakaa privaa..

Comment

• KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

Originally posted by Dunky
                            Vaihdoin läppärin uudenpaan ja siinähän ei tietenkään ole RS232 porttia, eikun kaupasta hakemaan USB to RS232 adapteri... Onko kukaan saanut toimimaan adapterilla kiinanmokkulaa?? Minä en saanut muutaman tunnin session aikana...

t,Jani
                            Osa ebay-kauppiaista ilmoittaa myynti-ilmoissaan, ettei tuollainen adapteri toimi. Onko sulla normaalia vanhanaikaista printteriporttia siinä koneessas? Sitä kautta voisi ehkä signaalit saada omatekoisella adapterilla ulos.
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

Comment

• Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

Originally posted by KFZ-Koenig
                              Osa ebay-kauppiaista ilmoittaa myynti-ilmoissaan, ettei tuollainen adapteri toimi. Onko sulla normaalia vanhanaikaista printteriporttia siinä koneessas? Sitä kautta voisi ehkä signaalit saada omatekoisella adapterilla ulos.
                              On printteriportti, mutta miten saa itse ohjelman lukemaan datan sitä kautta?
                              Netissä törmäsin myös ilmoituksiin jossa väitetään USB adapterin toimivan Carsoft 6.5:n kanssa? Tiedä sitten =)
                              Ja olisiko jollakin tiedossa ohjelmaa joka tulkitsisi oikein livedatan jota tulee Beemerin plugista?

t,Jani

EDIT: Niin ja testasin testiohjelmalla itse laitteen ja se otti kiltisti yhteyden "purkkiin" ja kertoi sen toimivan oikein... Et olisko Carsoft 6.5 kompastuskivi??
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

Comment

• Battery
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2006
                                • 94

Ei pkele jaksa lukea koko 57 sivun topiccia läpi.

Joten lyhyesti,mistä saa ostettua tuollaisen obd1- liittimeen sopivan kaapelin, joka toimii sitten carsoft 6.5 kanssa? Saako noita suomesta?
                                Ex: E36 325 Coupe
                                Ex: E39 530DA
                                EX: E39 525TDS

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍