Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    Mä oon ainakin haarottanut kylmästi K-linjan nastoihin 15, 17, ja 20 suoraan tälläsiä DS2-tapauksia varten, mistä löytyy osa noista purkeista nastan 15 takaa. Tällasta yhdistelmää löytyy myös E38:sta tuolla about vm 95 paikkeilla.

    Tossa Migleniumin kytkiksessä on joissain tapauksissa ollut vähä yhteys-ongelmia joittenkin purkkien kanssa johtuen tosta diodista. Mä sen tossa yhdessä vaiheessa omasta piuhasta korvasin pienellä LM393-kytkennällä ja sillä sain poistettua yhteys-ongelmat, jotka aiheutti sen että en E39:ssä saanut millään yhteyttä airbaggi-boxiin .. ja näytti sama kikka tepsivän jollain muullakin .
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • arnop
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 55
      • Pohjois Espoo

      Onko sulla Jartsa02 minkäänasteista kytkistä "Oikeesti" toimivasta purkista??
      Pystyykö sen modamaan helposti Migleniumista vai onko helpoin tehdä kokonaan uusi?

      Omalla purkilla on siis turvallista kolvata pinni 15, sen 17 ja 20 seuraksi?
      E36 328 touring -95

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        Originally posted by arnop View Post
        Onko sulla Jartsa02 minkäänasteista kytkistä "Oikeesti" toimivasta purkista??
        Pystyykö sen modamaan helposti Migleniumista vai onko helpoin tehdä kokonaan uusi?

        Omalla purkilla on siis turvallista kolvata pinni 15, sen 17 ja 20 seuraksi?
        Nii, kyllä toi Migleniumikin on toimiva, joissa tapauksissa vaan on ollut yhteys-ongelmaa niissä. Tossa sun tapauksessa taitaa kyllä olla kyse siitä 15 nastasta, joten kolvaile 15 niitten 17 ja 20 seuraksi, niin sitten sieltä pitäis löytyä ne loputkin boxit.
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • Tom1s
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 669
          • .

          Itse tein carsoft 6.5 kaapelin tossa taannoin. Eipä tuokaan tunnu löytävän kuin ABS ja Airbag boksit välillä :think
          Airbag ja ABS boksien vikakoodien nollaus sentään toimii joten työ ei mennyt täysin hukkaan..
          Mietin pitäiskö koittaa ecuun yhteyttä suoraan ecun pinneistä..toisaalta aiemmin sain miglenium kaapelilla siihen ja automaagiin yhteyden mutta en muista oliko se ennen vai jälkeen lastun vaihdon.
          Last edited by Tom1s; 12-11-2006, 19:18.
          F31 328i M-Sport

          Comment

          • arnop
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 55
            • Pohjois Espoo

            Kokeilin liittää kaikki kolme 15,17 ja 20 yhteen, mutta ei löydy enää mikään purkki. Kun mittailee auton päästä jänniteitä niin 20 pinnissä on noin kolme volttia ja pinnissä 15 noin 11 volttia. Minun mielestäni näiden yhteen liittäminen ei voi toimia. Jos pinneissä on aivan eri jännitteet, niin voisi kuvitella että näillä on eri käyttötarkoitus. Kokeilin myös laittaa pc:n päästä dtr ja tx yhteen, niin silloin toimii kuten ennenkin. (Ei uusia moduleita).
            E36 328 touring -95

            Comment

            • BMWFW24
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 276
              • Jämsä

              Kun olette ottanut live-dataa autoista, onko piuha ollut paikallaan ja sitten käynnistetty auto, vai auto ensin käyntiin ja piuha sitten kiinni liittimeen?
              ex. 316i e36 1991
              ex. 318iS Coupe e36 1992
              ex. 528iA Touring e39 1997
              ex 316i e30 1990, vaimon
              ex. X5 4.4i e53 2001
              ex 316 e46 2003, vaimon
              525iX e60 2008
              Z4 e85 2003, vaimon​

              Comment

              • tac
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 154

                www.scantool.net -softaa ja paria muuta tuolla kaapelin myyntisivulla olevaa ilmaissoftaa olen testannut. Pystyy tekemään paljon muutakin kuin lukemaan / nollaamaan vikakoodeja.

                Originally posted by Lallevihtinen View Post
                Mitä softaa käytät kaapelin kanssa? Pystyykö tekeen muutakin kun nollaan vikakoodeja?
                Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu

                Comment

                • tac
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 154

                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Kas kun juuri tänään katselin tuota ja ihmettelin miksi on tarjolla vain Opelin alla vaikka tulee BMW:nkin käyttämää protokollaa.

                  Onko nyt jotain syytä miksi nämä http://www.omega.fi/ :n myymät 2x kalliimmat on parempia? Ainoa ero mikä tuli heti mieleen on fyysinen mahtuvuus kun tuo ELM323 tulee suoraan kiinni liittimeen ja noissa kalliimmissa on piuhat. E39:ssä on vähän ahtaan oloinen paikka sillä liittimellä.
                  Noissa www.omega.fi myymissä ElmScaneissa on tuki useammalle protokollalle, kuin Elm323:ssa. Eli käytännössä samalla lukijalla pystyy lukemaan useamman automerkin datoja.
                  Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu

                  Comment

                  • 535SD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1068
                    • Lahti

                    tekeköhän tämän putiikin vehkeillä mitään http://www.elekma.com/epages/Kaupat....=/Shops/Elekma
                    Olleita ja menneitä
                    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                    Comment

                    • tac
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 154

                      Originally posted by BMWFW24 View Post
                      Kun olette ottanut live-dataa autoista, onko piuha ollut paikallaan ja sitten käynnistetty auto, vai auto ensin käyntiin ja piuha sitten kiinni liittimeen?
                      Mulla ollut piuha kiinni, ja sitten käynnistys. Ainakin tähän asti on toiminut noin.
                      Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu

                      Comment

                      • tac
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 154

                        Carsoft 6.5 ja Elm323 kaapeli

                        Testasin tänään Carsoft 6.5:sta ja Elm323 piiriin pohjautuvaa diagnostiikkakaapelia. En saanut systeemiä toimimaan, vaan Carsoft valittaa kaapelin olevan viallinen. Minkälaisella kaapelilla tuon Carsoftin voisi saada pelittämään? Auto on vm2003 E46Ci.
                        Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu

                        Comment

                        • Kurre
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 384
                          • Veteli

                          Carsoft 6.5:n kanssa ei ilmeisesti toimi muu kuin sille tarkoitettu kaapeli joka sisältää sen oman hex-koodin sisältämän piirin..jos en nyt ihan väärin mutulla muista. Näitäkin kaapeleita kyllä löytyy ostettavaksi/rakenneltavaksi.

                          ELMin kanssa voit kokeilla Scantool.net:istä löytyviä ilmaisohjelmia. Joku osannee kertoa mikä olisi paras ko. piuhalle.
                          sigpic
                          Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                          ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                          Comment

                          • Tipe
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 112
                            • Turku

                            Onko joku onnistunut juttelemaan M40-koneisen auton kanssa tuollaisella modatulla miglenium interfacella ja Carsoft 6.1.4:llä? Minulla E36 316i -91 ei tunnu huutoon vastaavan yhtään mitään.

                            Otin DTR:n irti MAX232:n pinnistä 8 ja yhdistin K- ja L-linjat hyppylangalla MAXin ja 7407:n välissä. Moneen kertaan tämän threadin läpi kahlattuani olen ymmärtänyt että osa on jotain tuloksia vanhemmista autoista tuolla tavalla saanut. Kokeilin myös linjojen yhdistämistä ennen MAXia, tulos oli kummallakin tavalla sama. Eli kumpikin ledi palaa hetken yhtäaikaa silloin tällöin, mutta Carscannerista tuttua nopeaa vilkutusta ei tapahdu missään vaiheessa (en tosin tiedä pitäisikö sen tässä kuosissa edes niin toimia).

                            Nykyisessä läppärissäni ei ole sarjaporttia, vaan käytän USB-adapteria. Samalla adapterilla ja interfeissillä ennen modaamista CarScanner löysi ECU:n, muita bokseja ei muistaakseni tullut silläkään. Tiedä sitten onko tällaisessa hinnat alkaen mallissa ilman yhtäkään lisävarustetta edes mitään muita purkkeja.

                            Comment

                            • Dr_ink
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 402
                              • Vantaa

                              En ihan koko threadia jaksanut läpi kahlata joten kysymykset kuuluukin kaikessa yksin kertaisuudessaan

                              Mitä ja mistä tarviin jotta saan 11/97 e39 528I:n kanssa keskustelua aikaan?
                              Onnistuiko noi duu it joor self kaapelit koskaan?
                              Mistä softa?
                              Mikä järkevin paketti?
                              Läppärin haen kaupasta koska sellanen muutenkin tarpeen.
                              - Trying is the first step towards Failure -

                              Comment

                              • BMWFW24
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2003
                                • 276
                                • Jämsä

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Yrityksen ja erehdyksen menetelmällä sain homman lopulta pelittämään. Nyt onnistuu koodien luku ja nollaukset!

                                Korvasin murretun CARSOFT.exe tiedoston murretulla SP1-versiolla ja muutin sen tiedoston nimen CARSOFT65BMW.exe - > CARSOFT.exe. Näin pienestä se tällä kertaa kiikasti.
                                Montako alasivua live-data (DME)ikkunassa on tuossa murretussa?? Alkuperäisessä oli 3 sivua, mutta kun nimesin murretun yllämainitulla tavalla niin sivuja oli vain 1. Samalla tavalla kävi EGS:n live-data sivulle, jäljellä oli vain 1...
                                6.1 versio tuntuu toimivan hyvin tällä Migleniumin tekemällä piuhalla.
                                Last edited by BMWFW24; 16-11-2006, 09:19. Reason: typo
                                ex. 316i e36 1991
                                ex. 318iS Coupe e36 1992
                                ex. 528iA Touring e39 1997
                                ex 316i e30 1990, vaimon
                                ex. X5 4.4i e53 2001
                                ex 316 e46 2003, vaimon
                                525iX e60 2008
                                Z4 e85 2003, vaimon​

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎