Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Makem
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 17

rs232 usb adapteri

Tilasin kiinan pojilta carsoftin piuhoineen,ongelma on seuraava,läppärissä ei ole sarjaporttia,millasella usb sovittimella ton sais toimimaa,käyttiksenä vista,kokeiltii kaverin koneella jossa on sarjaportti niin ohjelmisto toimi moitteetta.Kokeilin deltacon adapteria omaan läppäriin,ei vörki.

Comment

• Cojootti
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 155

Originally posted by Makem View Post
      Tilasin kiinan pojilta carsoftin piuhoineen,ongelma on seuraava,läppärissä ei ole sarjaporttia,millasella usb sovittimella ton sais toimimaa,käyttiksenä vista,kokeiltii kaverin koneella jossa on sarjaportti niin ohjelmisto toimi moitteetta.Kokeilin deltacon adapteria omaan läppäriin,ei vörki.
      Joo, tuli kans hommattua sama laite(sixtekiltä 100e). USB sovitinta ei kannata edes harkita, tai ainakin näin olen ymmärtänyt. PCMCIA-SARJA adapterilla toimisi kai paremmin mutta yleensä maksaa aika paljon. Joten ite päädyin ostamaan vanhan läppärin ossa oli win 98. Hyvin toimii nyt varsinki ku sai erroritki englannin kielelle. Ja vanha läppis maksoi yhden kossupullon.

Comment

• nnurmi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 183
        • Janakkala

Originally posted by Cojootti View Post
        Joo, tuli kans hommattua sama laite(sixtekiltä 100e). USB sovitinta ei kannata edes harkita, tai ainakin näin olen ymmärtänyt. PCMCIA-SARJA adapterilla toimisi kai paremmin mutta yleensä maksaa aika paljon. Joten ite päädyin ostamaan vanhan läppärin ossa oli win 98. Hyvin toimii nyt varsinki ku sai erroritki englannin kielelle. Ja vanha läppis maksoi yhden kossupullon.
        Kuinka tuo kielenmuutos tapahtuu :think
        Ez nem kutya, ez puli!
        # Alfa Gtv -00 #
        # X3 3.0sd -07 #
        # 1502 -77 #

Comment

• Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

Originally posted by Cojootti View Post
          USB sovitinta ei kannata edes harkita, tai ainakin näin olen ymmärtänyt.
          Ainakin linkin mukaisella Trendnet:in USB-COM -adapterilla Carsoft toimii. KLIK
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

Comment

• rikul
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 76
            • Vaasa

Jartsa 02
            R 90 S Old boxers never die

Comment

• heebo
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 102

jep...hyvin toimii adapterilla.

Comment

• jms-btcf
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 696
                • Tampere

Joo jartsa02:n kaapelilla (usb) toimii ainakin niin inpan kuin dis:n diagnoosipuoli. SSS/Progmania en ole saanut pelaamaan mutta siinäkään ei kaiketi ole ongelmana kaapeli.
                'Coding' on vielä kokeilematta kun on ollut autolle käyttöä
                Last edited by jms-btcf; 31-01-2009, 21:06.
                e61 535d

Comment

• Juggie
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 199
                  • Pohjois-Pohjanmaa

Quote:
                  Originally Posted by HarzaTheMan
                  Ostin MTT-Tradingilta tuollaisen 6.5 interfacen / kaapelin. Olen testannut tuota kaapelia nyt kahdessa eri läppärissä, joista molemmissa on alkuperäinen COM portti, enkä ole kummassakaan saanut toimimaan. Ohjelmana olen käyttänyt Carsoft 6.1 + SP4, jonka latauslinkki löytyi tästä threadista. Löysin netistä myös Carsoft 6.5:n mutta silläkään ei toimi. Olen ohjelman käynnistänyt sekä työpöydän kuvakkeesta että myöskin suoraan ohjelman kansion CARSOFT.exe -tiedostosta.

Kun lähtee total diagnosea ajamaan läpi, niin herjaa jokaisessa kohdassa vaan "module does not response". Sama juttu kun yritin nollata airbagin vikamuistia (bagin vikavalo nimittäin palaa mittaristossa).

Tuohon interfaceen syttyy vihreä ledi kun sen laittaa autoon kiinni. Olen yrittänyt yhteyttä Carsoftilla virta-avaimen asennossa 2 ja 0, mutta ei vaikuta mitenkään.

Tuleeko mieleen mitään keinoja millä voisi vielä kokeilla vai onko tuo kaapeli rikki? COM-portin olen kummassakin läppärissä ja ohjelmassa katsonut että se on COM1 ja toinen läppäri on vielä ihan uusi jossa ei varmasti ole COM-portti paskana.

Edit: Kokeiltu myös E46 316i -99:n kanssa eikä siinäkään mitään eloa.

Originally posted by HarzaTheMan View Post
                  Noniin, nyt alkoi toimia. Ongelma oli vain ohjelmassa. Sain MTT-Tradingilta apuja niin kaikki toimii taas. Erittäin esimerkillistä toimintaa kauppiaalta, iso käsi ja kiitos sinne suuntaan!
                  Mikähän tuo ratkaisu oli :think Minulla on samanlainen ongelma, eli sanoo jokaisen modulin kohdalla "module does not response". Kaapelina on tämän näköinen vehje http://www.obdfactory.com/eng/product_view.asp?id=15 . Tuossa palaa kaikki muut LEDit vihreänä, mutta K-line Pin20:nen kohdalla on punainen valo. Meinaako tuo mitä? Autona on siis -95 vuosimallin 328 coupe.

Comment

• Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

Originally posted by jms-btcf View Post
                    Joo jartsa02:n kaapelilla (usb) toimii ainakin niin inpan kuin dis:n diagnoosipuoli. SSS/Progmania en ole saanut pelaamaan mutta siinäkään ei kaiketi ole ongelmana kaapeli.
                    'Coding' on vielä kokeilematta kun on ollut autolle käyttöä
                    Jep, ei ole ainakaan kaapelista kiinni.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

Comment

• WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

Originally posted by jartsa02 View Post
                      Ei saa toimimaan millään konstilla.
                      Ohjelmallisesti ELM adapteria emuloivalla AGV4500 adapterilla homma ainakin toimii, joten miksei moninormi elmilläkin... Toki AGV sisältää muitakin ominaisuuksia elmin verrattuna.

Comment

• jartsa02
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 1131
                        • Helsinki

Originally posted by WSE1 View Post
                        Ohjelmallisesti ELM adapteria emuloivalla AGV4500 adapterilla homma ainakin toimii, joten miksei moninormi elmilläkin... Toki AGV sisältää muitakin ominaisuuksia elmin verrattuna.
                        Tuossa AGV4500-piirissä onkin mahdollista asettaa se piiri k-line-moodiin ja silloin se pelaa INPAllakin. ELM-piirissä mun mielestä tällaista mahdollisuutta ei ole ja silloin sitä ei saa pelaamaan.
                        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

Comment

• MIKA72
                          Newbiemmer
                          • Oct 2006
                          • 2
                          • Mikkeli

Originally posted by Juggie View Post
                          Quote:
                          Ostin MTT-Tradingilta tuollaisen 6.5 interfacen / kaapelin. Olen testannut tuota kaapelia nyt kahdessa eri läppärissä, joista molemmissa on alkuperäinen COM portti, enkä ole kummassakaan saanut toimimaan. Ohjelmana olen käyttänyt Carsoft 6.1 + SP4, jonka latauslinkki löytyi tästä threadista. Löysin netistä myös Carsoft 6.5:n mutta silläkään ei toimi. Olen ohjelman käynnistänyt sekä työpöydän kuvakkeesta että myöskin suoraan ohjelman kansion CARSOFT.exe -tiedostosta.

Kun lähtee total diagnosea ajamaan läpi, niin herjaa jokaisessa kohdassa vaan "module does not response". Sama juttu kun yritin nollata airbagin vikamuistia (bagin vikavalo nimittäin palaa mittaristossa).

Tuohon interfaceen syttyy vihreä ledi kun sen laittaa autoon kiinni. Olen yrittänyt yhteyttä Carsoftilla virta-avaimen asennossa 2 ja 0, mutta ei vaikuta mitenkään.

Tuleeko mieleen mitään keinoja millä voisi vielä kokeilla vai onko tuo kaapeli rikki? COM-portin olen kummassakin läppärissä ja ohjelmassa katsonut että se on COM1 ja toinen läppäri on vielä ihan uusi jossa ei varmasti ole COM-portti paskana.

Mikähän tuo ratkaisu oli :think Minulla on samanlainen ongelma, eli sanoo jokaisen modulin kohdalla "module does not response". Kaapelina on tämän näköinen vehje http://www.obdfactory.com/eng/product_view.asp?id=15 . Tuossa palaa kaikki muut LEDit vihreänä, mutta K-line Pin20:nen kohdalla on punainen valo. Meinaako tuo mitä? Autona on siis -95 vuosimallin 328 coupe.
                          Täällä täsmälleen sama ongelma. Autona -97 523. Kokeiltu on vanhalla läppärillä, jossa win98 ja XP (com portti integroituna) sekä uudellammakin läppärillä. Kiinnostaisi kovasti tietää tuo ratkaisu ongelmaan.
                          2001 530iA
                          Ex
                          1997 523iA

Comment

• Juubi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 999

Yksi kohtuuhintainen adapteri löytyy www.obd.fi:ltä. VAG-COM KKL -adapteri on karvan alle 50e ja pelittää BMWn (Inpa) ja tietysti myös volkkareiden (VAG-COM) kanssa.

Tuo oli edullisin edellä mainittuun käyttöön soveltuva adapteri, kun moista etsiskelin suomesta muutamia kuukausia sitten.
                            Last edited by Juubi; 04-02-2009, 10:55.

Comment

• TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

Originally posted by Juubi View Post
                              Yksi kohtuuhintainen adapteri löytyy www.obd.fi:ltä. VAG-COM KKL -adapteri on karvan alle 50e ja pelittää BMWn (Inpa) ja tietysti myös volkkareiden (VAG-COM) kanssa.
                              eBaysta adapteri 3€ ja 10€ pk.
                              E39 528iA

Comment

• Alpina E34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1122
                                • Masku

Originally posted by Juggie View Post
                                Quote:

Sama ongelma täälläkin. Kokeiltu on carsoft 6.5 ja carsoft 6.1 + sp.

Välillä herjaa myös että "your program is not fully installed"
                                Mistäs tuon update coden saa tuohon 6,5:een? Kysyy sitä joka kerta käynnistäessä.

Kaapelina sama kuin em linkissä.

Jos HarzaTheMan viitsisi valaista asiaa?
                                E34 Lenz 536ds -89

E34 osille tarve:
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                                Originally posted by T3
                                BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                                'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎