Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • appracing
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 118
    • Riihimäki

    Lataan noi alkuperäiset softat ja kokeilen tuolla 6.5 kaapelilla. Jaksan kyllä epäillä, että toimisi. Sen verran erikoisempaa kalustoa on merkkihuolloilla.

    Carsoft on oma tuote, ei BMW:n. Tarkoitettu alunperin yksityisille huoltofirmoille jne. jotka eivät saa bemarilta huoltokamoja tai eivät halua maksaa niistä älyttömiä summia.
    Nissan Skyline GT-R 1992 TA
    BMW 525dA M-Sport 2003

    ja silloin kun mikään ylemmistä ei toimi: Toyota Hilux

    Comment

    • bigbear
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 95

      Yritin lukea ja ymmärtää tätä threadia

      Scatter Hitam adalah fitur gacor gampang jp yang belakangan ini sangat menggemparkan para pecinta slot mahjong karena berhasil menciptakan pengalaman bermain terbaru di tahun 2025 dengan keuntungan melimpah dari daftar link scatter hitam terpercaya.


      Olen aikeissa hankkia tuollaisen softan ja siinä on OBD-II softat sisällä.

      Eli saanko tuon toimimaan kun jostain ostan vain kaapelin?

      Onko olemassa jotain softia, jotka simuloivat OBD-II väylän/ohjelmiston avulla auton mittaristoa.

      Ajatuksena on korvata BMW 120d mittaristo LCD näytöllä.

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        Pistetään tämä myös tänne:

        Kävin tossa lukemassa vikakoodit niin pitäiskö noitten kaikkien kohtien tulla luetuksi?
        Ainakin CarSoft 6.5 readme:ssä lukee että E46:ssa noi on kaikki luettavissa.
        Nyt vaan ilmoittaa: Module does not respond!


        Käytössä siis BMW Interface OBD1/2 v.4 ja Carsoft 6.5 + servicepack 1.
        Ainii, virrat oli pois päältä, pykälän enemmän päällä ja auto käynnissä, ton enempää en saanut tietoa ulos, tuntuu vaan aika vähäiseltä

        Onko jollakin heittää vinkkiä tai omaa kokemusta E46+Carsoft 6.5

        EDIT: mistä tota Erroria pystyy lukemaan, tekee vissiin jonkun login jonnekkin mutta minne?
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          Originally posted by Dani View Post
          Pistetään tämä myös tänne:
          ...Ainii, virrat oli pois päältä, pykälän enemmän päällä ja auto käynnissä, ton enempää en saanut tietoa ulos, tuntuu vaan aika vähäiseltä

          Onko jollakin heittää vinkkiä tai omaa kokemusta E46+Carsoft 6.5

          EDIT: mistä tota Erroria pystyy lukemaan, tekee vissiin jonkun login jonnekkin mutta minne?
          Sytytysvirta pitäis olla kytketty kun diagnostiikkaa suoritetaan, en tosta oikeen tajunnut miten sulla oli.
          Single diagnosis selvittää vikakoodin, tuon kuvasi mukaan olit pyyhkinyt ensin ABS vikakoodit joten eihän sitä sitten enää näe, jollei vika ole päällä ja luet sitten joskus myöhemmin.
          Muutapa en tuohon osaa sanoa...
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            Joo, eli kokeilin ensin virrat kokonaan pois (vahingossa) jolloin softa ei pystynyt lukemaan boksia ollenkaan. Seuraavaksi pyöräytin avainta pykälän verran että virrat tulee päälle, luki koodit mutta ei noita kaikkia, sit kokeilin vielä auto käynnissä eikä silläkään lukenut ton enempää. Ehkä sen ei noita kaikkia sitten lue, tai toisin sanoen mun autossa ei ole noita kaikkia optioita??

            Ok, eli tein just toisinpäin...
            Ensin pitää siis suorittaa Full testi jonka jälkeen Single test niihin kohtiin johon tulee ERROR, siitä selviää sitten vikakoodi?
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • Matula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1706

              Originally posted by Dani View Post
              Joo, eli kokeilin ensin virrat kokonaan pois (vahingossa) jolloin softa ei pystynyt lukemaan boksia ollenkaan. Seuraavaksi pyöräytin avainta pykälän verran että virrat tulee päälle, luki koodit mutta ei noita kaikkia, sit kokeilin vielä auto käynnissä eikä silläkään lukenut ton enempää. Ehkä sen ei noita kaikkia sitten lue, tai toisin sanoen mun autossa ei ole noita kaikkia optioita??

              Ok, eli tein just toisinpäin...
              Ensin pitää siis suorittaa Full testi jonka jälkeen Single test niihin kohtiin johon tulee ERROR, siitä selviää sitten vikakoodi?
              Ei sitä täystestiä tarvitse suorittaa, voit testata "boksin" kerrallaan ja katsoa vikakoodit. Mukavemmin toki selviää kun tekee sen täydellisen testauksen ja katsoo tarkemmin vain vialliset järjestelmät.

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                Originally posted by bigbear View Post
                Onko olemassa jotain softia, jotka simuloivat OBD-II väylän/ohjelmiston avulla auton mittaristoa.
                Onhan noita vaikka kuinka paljon... Esim Digimoto on parhaasta päästä! Simuloi mittariston jne jne...

                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • himonussija
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 392
                  • Finland

                  Originally posted by Dani View Post
                  Pistetään tämä myös tänne:

                  Kävin tossa lukemassa vikakoodit niin pitäiskö noitten kaikkien kohtien tulla luetuksi?
                  Ainakin CarSoft 6.5 readme:ssä lukee että E46:ssa noi on kaikki luettavissa.
                  Nyt vaan ilmoittaa: Module does not respond!


                  Käytössä siis BMW Interface OBD1/2 v.4 ja Carsoft 6.5 + servicepack 1.
                  Ainii, virrat oli pois päältä, pykälän enemmän päällä ja auto käynnissä, ton enempää en saanut tietoa ulos, tuntuu vaan aika vähäiseltä

                  Onko jollakin heittää vinkkiä tai omaa kokemusta E46+Carsoft 6.5

                  EDIT: mistä tota Erroria pystyy lukemaan, tekee vissiin jonkun login jonnekkin mutta minne?

                  Kokemukseni perusteella kaikkia ohjausyksiköitä ei ole saanut luettua E46:sta ja E39:sta, eli herjaa juuri tuota module does not response.

                  Olen aina tehnyt ensin täystestin ja sen jälkeen yksityiskohtaisen niille joissa on jotain Erroria. Mielestäni järkevin tapa. Sinä olet näköjään pyyhkäissyt ABS-yksikön viat pois heti täystestin jälkeen jolloin et näe enää yksityiskohtaisesti mikä vika siinä oli, ellei vika sitten uusiudu.

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    Jep, tein tuon väärinpäin, vähän harmittaa.
                    Mutta pitää jokupäivä lukasta noi koodit uudelleen ja jospa sitten menis oikein, jos nyt mitään edes ilmenee.
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • bigbear
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 95

                      Originally posted by Dunky View Post
                      Onhan noita vaikka kuinka paljon... Esim Digimoto on parhaasta päästä! Simuloi mittariston jne jne...

                      http://www.digimoto.com/forum/shwmes...MessageID=3018

                      Kuinka nopeasti tuo ohjelmisto päivittää mittaristoa? Eli onko mittaristo nykivä vai sulava?

                      Comment

                      • Tombu
                        Newbiemmer
                        • Dec 2006
                        • 2
                        • Espoo

                        Olihan projekti, mutta sainpa ketjun kahlattua läpi. On vaan semmoista sillisalaattia, että kysymyksiä jää kyllä auki kun ristiriitainen tieto sekoittaa. Tarkoitus olisi itse rakentaa piuha, tuon migleniumin ohjeen mukaan.

                        Hieman jäi ristiriitainen kuva, että oliko tuossa täälläkin esitetyssä migleniumun piirikaaviossa nyt loppujenlopuksi jotakin vikana vai ei. Kun tuntuu että osa asensi jotain toisinpäin ja osa toisin päin...:think Jossain välissä oli jotain puhetta siitäkin, että jotkut konkat olisi väärän kokoisia, mutta sekin jäi vähän sekavaksi sivujuonteeksi. Ilmeisesti saa kuitenkin toimivan piuhan, jos tekee suoraan tuon kyseisen piirikaavion pohjalta, ilman että itse turaa sitä särki?

                        Samoin kiinnostaisi tietää, että onko joku rakentanut itse suoraan USB-liittimillä varustetun piirin. Tuonhan ei kait pitäisi mikään aivan mahdoton projekti olla integroida sitä muunnosta suoraan samaan piirilevyyn.

                        Piuhaa olisi tarkoitus käyttää -02 E39 525dA -biimerin tutkailuun, sen Bemarin oman 20p-liittimen kautta.

                        Comment

                        • 525TDS Touring
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 483
                          • Sahalahti

                          Mahtaako kukaan olla kokeillu tätä interfacea, ja millä ohjelmistoilla toimii? Ainakin mitä minä ymmärsin, niin se kykenee myös ohjelmointeihin. Jaa mutta eihän tossa tuukkaan sitä 20pin adapteria..

                          Ex-525TDSa Touring -98
                          Ex-MB E220T CDi -02
                          E61 520D -09
                          F11 518d -16

                          Comment

                          • FbonE
                            BTCF Member
                            • Jun 2006
                            • 878
                            • Pori

                            Originally posted by Tombu View Post
                            Olihan projekti, mutta sainpa ketjun kahlattua läpi. On vaan semmoista sillisalaattia, että kysymyksiä jää kyllä auki kun ristiriitainen tieto sekoittaa. Tarkoitus olisi itse rakentaa piuha, tuon migleniumin ohjeen mukaan.

                            Hieman jäi ristiriitainen kuva, että oliko tuossa täälläkin esitetyssä migleniumun piirikaaviossa nyt loppujenlopuksi jotakin vikana vai ei. Kun tuntuu että osa asensi jotain toisinpäin ja osa toisin päin...:think Jossain välissä oli jotain puhetta siitäkin, että jotkut konkat olisi väärän kokoisia, mutta sekin jäi vähän sekavaksi sivujuonteeksi. Ilmeisesti saa kuitenkin toimivan piuhan, jos tekee suoraan tuon kyseisen piirikaavion pohjalta, ilman että itse turaa sitä särki?

                            Samoin kiinnostaisi tietää, että onko joku rakentanut itse suoraan USB-liittimillä varustetun piirin. Tuonhan ei kait pitäisi mikään aivan mahdoton projekti olla integroida sitä muunnosta suoraan samaan piirilevyyn.

                            Piuhaa olisi tarkoitus käyttää -02 E39 525dA -biimerin tutkailuun, sen Bemarin oman 20p-liittimen kautta.

                            itse tein tuon ohjeen mukaan migleniumin piirin ja kyllä se ainakin parissa e36:ssa toimi muutaman purkin verran, kaikkea ei tosin lukenut mutta jotakin ainakin.
                            Kulkineet:E61 525döö
                            ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                            -Pori Connection-
                            bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                            Comment

                            • Tombu
                              Newbiemmer
                              • Dec 2006
                              • 2
                              • Espoo

                              linkki

                              Tuommoisen Serial->USB piirin löysin, maksaa tosin vaan vähän alta 17 euroa (Ruottista). Tuonhan saisi kohtuu helposti lyötyä ton migleniumin piirin jatkoksi. Speksien mukaan päästää kiinni kaikkiin pinneihinkin.

                              Keksiikö joku fiksumpi (jartsa02 tuntuu ainakin tietävän näistä kohtuu paljon) jonkun syyn miksi toi ei toimis tai olis muuten vaan tyhmä tai kallis ratkaisu?
                              Last edited by Tombu; 18-01-2008, 14:58.

                              Comment

                              • jartsa02
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 1131
                                • Helsinki

                                Originally posted by Tombu View Post
                                linkki

                                Tuommoisen Serial->USB piirin löysin, maksaa tosin vaan vähän alta 17 euroa (Ruottista). Tuonhan saisi kohtuu helposti lyötyä ton migleniumin piirin jatkoksi. Speksien mukaan päästää kiinni kaikkiin pinneihinkin.

                                Keksiikö joku fiksumpi (jartsa02 tuntuu ainakin tietävän näistä kohtuu paljon) jonkun syyn miksi toi ei toimis tai olis muuten vaan tyhmä tai kallis ratkaisu?
                                Kyllähän tuo varmaankin toimii, ite oon tehnyt jo useempia piuhoja jotka pelaa USB:llä ja niissä oon käyttäny just tota samaa FT232-piiriä mikä tossakin moduulissa on.

                                Toi moduulihan sillee suoraan korvaa koko MAX232 hässäkän konkkineen päivineen kun siitä tulee pihalle TTL-tasoista kamaa. Kytkentä menis periaatteessa suunnilleen näin: MAX232 konkkineen jorpakkoon, moduuli jumpperoiden USB poweroiduksi (ettei tarvii ottaa edes sähköä siltä 7805-regulta), toinen jumpperi 5 voltin asentoon, moduulin TXD-nastasta haarana piuhat kumpaankin LM7407:n sisäänmenoon ja sitten RXD-nastaan orig. kytkiksessä MAX232:n nastaan 11 menevä veto. Sitten vaan draiverit koneeseen, USB-COM-portin numero kohilleen ja sit vaan koodeja lukemaan .
                                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎