Mistä saa noita pyöreitä vanhempaan bemuun käyviä OBD liittimiä?
Eikös porukat ole käyttänyt noita diagnostiikkapistokkeen kansia, joita saa mm merkkiliikkeestä.
Itsekin hain romikselta sellaisen ja kytkin piuhat siitä löytyviin pinneihin. Pinnien välillä ollut kontakti piti luonnollisesti puukottaa auki.
En jaksa millään lukea koko threadia, mut ostan ton koko OBD paskan kaupasta torstaina. Mistä saa noita pyöreitä vanhempaan bemuun käyviä OBD liittimiä?
Toi sun autos ei taida olla OBD-2-auto, joten kannattaa siellä kaupassa olla tarkkana, mitä sieltä tulee ostettua ..
Jos sieltä sun autosta siitä ratin vasemmalta puolella olevasta säilytyslokerosta ei löydy OBD-2-liitintä, niin silloin noilla OBD-2-vehkeillä ei tee mitään
Toi sun autos ei taida olla OBD-2-auto, joten kannattaa siellä kaupassa olla tarkkana, mitä sieltä tulee ostettua ..
Jos sieltä sun autosta siitä ratin vasemmalta puolella olevasta säilytyslokerosta ei löydy OBD-2-liitintä, niin silloin noilla OBD-2-vehkeillä ei tee mitään
Joo, siis mä ostan ihan työ käyttöön, et voi tehdä
pieniä huoltoja asiakkaille. En viitysi vain omaa bemua varten tuota ostaa Vähän ajattelin laajentaa palvelua..
Mikä kaiutin muuten sijaitsee mun oikean polven kohdalla kun autossa istuu??
Huomasin tänään, että sinne tulee piuhaa, ja rupesin miettimään et mitä varten?
Joo, siis mä ostan ihan työ käyttöön, et voi tehdä
pieniä huoltoja asiakkaille. En viitysi vain omaa bemua varten tuota ostaa Vähän ajattelin laajentaa palvelua..
Ok, tohon juttuun se varmaan käy, bemarin kanssa taitaa vaan tarvita muita konsteja
Originally posted by loyal
Mikä kaiutin muuten sijaitsee mun oikean polven kohdalla kun autossa istuu??
Huomasin tänään, että sinne tulee piuhaa, ja rupesin miettimään et mitä varten?
Ei oikeestaan hajuakaan .. jotain matkapuhelinjuttuja ehkä ..
Ok, tohon juttuun se varmaan käy, bemarin kanssa taitaa vaan tarvita muita konsteja
Ei oikeestaan hajuakaan .. jotain matkapuhelinjuttuja ehkä ..
Niin mä kelasin, et ostan ton softan ja OBD kaapelit, mut itse vissiin pitää väsää tohon bemariin sellanen sopiva. Monta tossa OBD kaapelissa menee ja monta siinä pyöreessä? Käykö vaan niin et katon ne pinnien numeroinnit ja laitan ne oikeisiin kohtiin. Mun mielestä siinä OBD:ssä oli joku 16ku tossa pyöreessä oli jotain 20??
Nyt en viitsi enää kokeilla tota, niin kuin lamppujen kanssa kävi.
Kerrasta oppii nykyään hillitsemään kokeilun halun
Rakentelin tuollaisen http://www.miglenium.de/workshop_obd-diagnose.html sivuilla ohjeistetun yhden sarjaportin kaapelin, mutta en ole vielä päässyt/uskaltanut sitä autoon testata. Onko kellään kyseisen mallin rakentajalla tietoa, että missä vaiheessa noiden ledien kuuluu syttyä? Testailin lukijaa tietokoneessa siten, että virtalähde oli kytketty johtimiin mihin autosta kuuluisi tulla +12V ja maa. Kun tietokoneelta käytti ohjelmaa mitään valoja ei välkkynyt, joten kertovatko nämä valot vain liikkuvan datan? Entä millaisia jännitteitä RxD ja TxD linjoissa kuuluu liikkua auton päässä? Tarkkoja arvoja ja vaihteluita en osaa sanoa kun mittarina oli vain yleismittari, mutta TxD linjassa oli kokoajan noin 8,2 volttia ja RxD:ssä 0,8 volttia. Uskaltaako mennä tyrkkäämään autoon kiinni? Kuinka helposti näillä saa rikottua autosta jotain?
En jaksanut lukea koko threadia, joten voisiko joku valaista että saako jostain ostettua valmiita dianostiikka kaapeleita? Ja jos jollain on moinen ylimääräisenä, niin tarjota saa!
En jaksanut lukea koko threadia, joten voisiko joku valaista että saako jostain ostettua valmiita dianostiikka kaapeleita? Ja jos jollain on moinen ylimääräisenä, niin tarjota saa!
http://www.diagtech.de/ <- tuolta nahkahousuilta mie tilasin kaapelin ja boxin, visa vinku ja tavara tuli nopeasti
F: An meiner 20pol Diagnosebuchse ist Pin17 belegt aber Pin20 nicht ?
A: Da Pin17 und der Pin20 für das TX = Senden verantwortlich sind und nach meinen Informationen nur bei 5er und 7ern mit 4Zylinder Motoren der Pin17 relevant ist an sonsten immer der Pin20, reicht einer von beiden aus. Am Besten kurz die Diagnosebuchse ansehen und schauen welcher Pin belegt ist.
Tarkoittaako tämä, että joissakin mallissa TxD on nastassa 20 ja joissakin nastassa 17? Jos tarkoittaa niin missä malleissa on missäkin? Mistähän löytäisi selosteen, jossa olisi kerrottu mitä liikkuu missäkin auton 20 nastassa?
Jotkut ovat rakentaneet kytkimellä huoltovalojen nollauksen. Mihin nastoihin laite on tällöin kytkettävä?
F: An meiner 20pol Diagnosebuchse ist Pin17 belegt aber Pin20 nicht ?
A: Da Pin17 und der Pin20 für das TX = Senden verantwortlich sind und nach meinen Informationen nur bei 5er und 7ern mit 4Zylinder Motoren der Pin17 relevant ist an sonsten immer der Pin20, reicht einer von beiden aus. Am Besten kurz die Diagnosebuchse ansehen und schauen welcher Pin belegt ist.
Tarkoittaako tämä, että joissakin mallissa TxD on nastassa 20 ja joissakin nastassa 17? Jos tarkoittaa niin missä malleissa on missäkin? Mistähän löytäisi selosteen, jossa olisi kerrottu mitä liikkuu missäkin auton 20 nastassa?
Jotkut ovat rakentaneet kytkimellä huoltovalojen nollauksen. Mihin nastoihin laite on tällöin kytkettävä?
Tossa sanotaan ja muuallakin on ollut siitä puhetta että 4-sylinterisissä autoissa pinni 17 tekee saman kuin 6-sylinterisissä pinni 20. Sen näkee viimeistään siitä että onko kyseisessä pinnissä kosketinta. Tästä tulee mieleen että teoriassahan voisi sitten kytkeä TXD:n sekä 17- että 20-reikiin koska mulla ainakin tais olla 17 tyhjä. Jos siis tekisi kaikkiin sopivan liittimen.
Nollaus on reiässä 7 joka pitää kytkeä maahan eli esim reikään 19 joiksikin sekunneiksi.
Comment