Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    Originally posted by intfreak
    Itsekin just tutkin näitä E36 sähkökaavioita ja mieleen on tullut tälläisia asioita:

    20 pinnin (K-linja/TxD) kautta pääsis seuraaviin yksiköihin:
    -EWS
    -airbag
    -96-97 ilmastointi (boschin KTS:llä en päässyt omassa autossa?)
    -95-96 ABS ilman luistonestoa sekä -96 4-koneet ja -97 luistonestolla
    -96-97 EGS ei neloskoneet
    muitakin saattaa olla mutta nyt ei jaksa osua silmään

    Loppuihin yksiköihin tarvittaisiin 15 pinniä (L-linjaa/RxD). Erikoinen on kanssa tuo DME koska sieltä lähtee molempiin pinneihin johto, mutta olisiko se sitten niin viisas, että osaa jutella pelkän K-linjan kautta?
    Kysymys varmaan kuuluukin, uskaltaako 15 ja 20 pinnit vetään toisiinsa, ts. boxit ei mene jumiin kun alkaa molemmista päistä tulemaan dataa? Uskoisin, että ei mene jumiin koska toinen linjahan on lähtö ja toinen tulo, niin ei kai boxi tyhmänä lähtöä kuuntelisi?

    T: aloitteleva autosähköinssi

    (edit: korimalli unohtu)
    Jartsa. Joo ymmärrän, itsellä ei vaan noin pitkälle menevä "manuaalinen analysointi" innosta.

    Itsella tuossa E36:ssa on sekä ABS, että ASC, jos se jotenkin vielä lisää sotkee.

    Mitenkähän tuon pinnien yhdistämisen tekisi helpoimmin? Itsellä on nyt kansi, jossa on siis vain 4-pinniä: 14,15,19,20, mutta selvästi tuota 17 tarvittaisiin ainakin E39:ssä. Pitänee tutkia, millainen kansi siinä on, koska muistelisin, että siinä on enemmän pinnejä. Sitten vaan Laakkosen tiskiltä hakemaan samanlainen. Näin ei tarvitsisi tehdä paukkulankavirityksiä.
    Pitää tutkia tuota 15 ja 20 yhteentutkimista, miten reagoi adapterikytkis. Minullahan on se bmwboecken kytkentä, joka taitaa olla sama kuin siellä miglenium tms sivuilla. ja senhän pitäisi sitten toimia sekä E36 ja E39.

    Sitten asiasta eteenpäin:
    Tuolta Virolaisten palstalta en ole ihan 100% saanut selville jokos CS 6.5 toimisi ja millä adapterilla. Kiinassahan on myynnissä 150:lla taalalla CPU:n sisältävä piuha. Ei olisi paha hinta, siis jos sillä saisi sekä E36:sta, että E39:stä kaikki datat boxeista ulos.
    Saattaa ehkä tulla matka tässä lähiaikoina, voisi tuoda tuliaisina...
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • arnop
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 55
      • Pohjois Espoo

      Rakentelin viimeyönä möyräkoiran kanssa sillan pinniin 20 ja 17. Aamulla testasin naapurin 530d kanssa. Kuinka ollakkaan DDE rupesi juttelemaan. Vaihdelaatikko jutteli myös, mutta CS herjasi adpter faulty tai jotain. Voisiko adapter faulty tyyppiset sanomat olla merkkinä huonoista juotoksista tai jostain tämäntyyppisistä ongelmista. Käsittääkseni DATA on aika nirso tällaisille vioille!
      E36 328 touring -95

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        Originally posted by arnop
        Rakentelin viimeyönä möyräkoiran kanssa sillan pinniin 20 ja 17. Aamulla testasin naapurin 530d kanssa. Kuinka ollakkaan DDE rupesi juttelemaan. Vaihdelaatikko jutteli myös, mutta CS herjasi adpter faulty tai jotain. Voisiko adapter faulty tyyppiset sanomat olla merkkinä huonoista juotoksista tai jostain tämäntyyppisistä ongelmista. Käsittääkseni DATA on aika nirso tällaisille vioille!
        Toi OBD2-homma on tosi nirso datan heitoille, sen takia nykyään ei ODB2-vehkeet ookkaan suoraan kiinni enää sarjaportissa, kuten tää meidän IF:ä, vaan niissä on piiri välissä, joka laittaa datan nopeuden tarkkaan kohalle (10 400 bits/s) esim. ELM323-piiri on just tällanen. Sitten on vielä t-koneiden sarjaporteissa heittoja päälle.
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • arnop
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 55
          • Pohjois Espoo

          Voiko tähän meidän kytkiseen ympätä ELM piirin??? Mitkä tulisi muuten noi sarjaportin asetukset olla, vai asettaako CS itse oikeat asetukset?
          E36 328 touring -95

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            Elmi

            Originally posted by arnop
            Voiko tähän meidän kytkiseen ympätä ELM piirin??? Mitkä tulisi muuten noi sarjaportin asetukset olla, vai asettaako CS itse oikeat asetukset?
            No, ei. Tuo ELM:hän toimii täysin erilailla. Sehän toimii myös datan konvertoijana.
            Tuolta OBD2 liittimestähän saisi DME:n lisäksi EGS:n tiedot, mutta en ole nähnyt vielä yhtään softaa jolla laatikon tiedot saisi ulos.

            En tiedä mitkä asetukset pitäisi olla, mutta 8 + 1 stop toimii, mutta vaikka parity olisi päällä/pois ja mikä tahansa kättely aina kuso kulkee! Eli epäilen, että CS käyttää omaa com-portin ohjausta.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              Originally posted by arnop
              Voiko tähän meidän kytkiseen ympätä ELM piirin??? Mitkä tulisi muuten noi sarjaportin asetukset olla, vai asettaako CS itse oikeat asetukset?
              Toi CS laitteleen ite ne kohalleen ja osaa vaihtaa näköjään ne lennostakin: DS2:nenhan on 9600b/s ja OBD2 on 10400b/s .. ja kumpikaan ei toimi väärällä asetuksella. Toi ELMi ei oikeen auta, kun se on vaan 10400 kellottava piiri ja siitä ei saa irti tota 9600 millään.
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • arnop
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 55
                • Pohjois Espoo

                No näin justiinsa!!
                Tällaisen kanssa on Estiläisten mukaan saatu sekä 6.1 ja 6.5 toimimaan!!

                Ajattelin vaan kun sinnepäin menossa!
                E36 328 touring -95

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  Originally posted by arnop
                  No näin justiinsa!!
                  Tällaisen kanssa on Estiläisten mukaan saatu sekä 6.1 ja 6.5 toimimaan!!
                  http://www.one-stop-factory.com/prod...ble+Interfaces
                  Ajattelin vaan kun sinnepäin menossa!
                  No tietenkin, tuohan on toi piirillinen versio tuosta CS-interfeissistä ja noita just kaupataan Ebayssäkin. Kiinalaiset niitä justiinsa tekee jossain tehtaassa ja niitä pikkuhiljaa leviää tännepäin. Toisaalta noitten yleistyminen esim. Ebayssä rupee tiputtaa noitten hintaa aikas vauhdilla. Esim. tuolla one-stop-factoryssä noi maksoi 2 viikkoa sitten vielä 360 taalaa .

                  Jos oot menossa sinnepäin, etippäs se tehdas sieltä mikä tekee, mä luulen että noita saat matkalaukullisen tolla 150 taalalla, ton vehkeen tehdashinta tuskin on montaa taalaa kappale siellä ..
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • jpeltoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 600
                    • pirkanmaa

                    Viikonloppuna tuli taas testattua wanhan protokollan kw71 + carsoft 6.1 + miglenium interfacea. Hieman edistystä eli ABS ja DDE2 vastaa. Miglenium kytkikseen pitää vaan tehdä se muutos mistä jo mainitsin. Eli DTR poikki MAX piiriltä ja se PC:n TX:ään + schottky lähtöön. Eli ne eestin foorumin alkuperäiset inteface modaus ohjeet on kyllä väärin. Mysteeri on miksi vaihdelaatikko ei vastaa, vaikka sillä carscanner 4,07 demolla se vastaa ja tulostaa perustiedot. Airbagit ei vastanneer tuollakaan. Auto oli -94 525TDS. Mitään livedataa tuosta ei saa.

                    OT:tä Mitähän ihmettä muuten ABS boksissa kertoo igntion failure...
                    Last edited by jpeltoma; 19-09-2005, 09:04.
                    __________________________________________________ ________________________
                    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                    Comment

                    • jartsa02
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 1131
                      • Helsinki

                      Originally posted by jpeltoma
                      Viikonloppuna tuli taas testattua wanhan protokollan kw71 + carsoft 6.1 + miglenium interfacea. Hieman edistystä eli ABS ja DDE2 vastaa. Miglenium kytkikseen pitää vaan tehdä se muutos mistä jo mainitsin. Eli DTR poikki MAX piiriltä ja se PC:n TX:ään + schottky lähtöön. Eli ne eestin foorumin alkuperäiset inteface modaus ohjeet on kyllä väärin. Mysteeri on miksi vaihdelaatikko ei vastaa, vaikka sillä carscanner 4,07 demolla se vastaa ja tulostaa perustiedot. Airbagit ei vastanneer tuollakaan. Auto oli -94 525TDS. Mitään livedataa tuosta ei saa.

                      OT:tä Mitähän ihmettä muuten ABS boksissa kertoo igntion failure...
                      , onhan tuo jo selvää edistystä. Janzkia neuvoin kanssa kokeilemaan tuollee, mutta ilman sitä diodia, katotaan miten sillä käy ton kanssa bensa-mallissa. Toinen kokeilemisen arvoinen juttu olis tehä se haarotus siihen MAXin ja 7407:jen väliin. Live-dataa ei tuosta vanhasta järjestelmästä kuule saadakkaan.
                      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        Täälläkin edistytty. Cs 6,1 löysi dme:n ja vian sieltä, ainoa vaan että vissii pystyny näyttämään mikä vika. Vikamuistin anto myös poistaa, mutta mitään muuta ei löytänyt tai poistanu.

                        Edittiä, testiä tehty lisää. Vielä jokin mättää kytkiksessä. Ei toimi kaikki vikojen "havaitsemiset" kunnolla kun tein ilmamassamittariin vian, kaasuläpän asentotunnistimen vian tunnisti. Myöskään abs poksia ei löydä vaikka pitäisi.
                        Auto käyttäytyi eritavalla vikamuistin nollauksen jälkeen, ryyppy ihan erilainen ja kaasuun vastasi erilailla. Myöskin käyntiin lähti eri tavalla. Oisko sitten joku vanha vika ollu muistissa joka kummitteli. Tiedä häntä..jatketaan tutkiskelua.

                        Jatketaan neuvotteluja Jartsa02:sen kanssa
                        Last edited by Janzki; 19-09-2005, 13:41.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • jpeltoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 600
                          • pirkanmaa

                          Mulla sarjaliikenne ei toimi aivan 100% luotettavasti? Otin PC:stä FIFO puskurit pois päältä, ja en tiedä oliko vaikutus vain MUTUa mutta jotenkin se parani? Enivei niistä ledeistä näkee kun sarjaliikenne sekoaa, se interface ikäänkuin nukahtaa ja softaan tulee viiveitä. Tällöin mulle ainakin kävi niin että koko vikahistoria ei tulostunut, vaan pätkä alusta. Samoin joskus boksien tunnistetiedot oli bittimössöä. Kun se sarjaliikenne pelaa OK, niin ledit vilkkuu silleen suht nopeeseen.

                          Mulla oli johdot vaan tökittynä pistokkeeseen. Just tilasin espanjasta 20 eurolla kuluineen oikeen pistokkeen (ucables.com). Josko tuo parantaisi kanssa asiaa. Se liitin kun on vähän oksidoitunut muutenkin. Varmaan kaipais jotain cleaneriä.

                          Se että toi boksin lukeminen vaikuttaa mootoriin...olisitko nollannu ne moottorin ohjauksen adaptation valuet tms. JA se kone etti itelleen paremmat säätöarvot kun nollasit sen? Tää on ihan spekulaatiota.
                          Last edited by jpeltoma; 19-09-2005, 16:26.
                          __________________________________________________ ________________________
                          Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by jartsa02
                            Esim. tuolla one-stop-factoryssä noi maksoi 2 viikkoa sitten vielä 360 taalaa .
                            Eikä maksanut, tuo on ollut ainakin heinäkuusta lähtien 150 dollaria.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              Originally posted by jpeltoma
                              Mulla sarjaliikenne ei toimi aivan 100% luotettavasti? Otin PC:stä FIFO puskurit pois päältä, ja en tiedä oliko vaikutus vain MUTUa mutta jotenkin se parani? Enivei niistä ledeistä näkee kun sarjaliikenne sekoaa, se interface ikäänkuin nukahtaa ja softaan tulee viiveitä. Tällöin mulle ainakin kävi niin että koko vikahistoria ei tulostunut, vaan pätkä alusta. Samoin joskus boksien tunnistetiedot oli bittimössöä. Kun se sarjaliikenne pelaa OK, niin ledit vilkkuu silleen suht nopeeseen.

                              Mulla oli johdot vaan tökittynä pistokkeeseen. Just tilasin espanjasta 20 eurolla kuluineen oikeen pistokkeen (ucables.com). Josko tuo parantaisi kanssa asiaa. Se liitin kun on vähän oksidoitunut muutenkin. Varmaan kaipais jotain cleaneriä.

                              Se että toi boksin lukeminen vaikuttaa mootoriin...olisitko nollannu ne moottorin ohjauksen adaptation valuet tms. JA se kone etti itelleen paremmat säätöarvot kun nollasit sen? Tää on ihan spekulaatiota.
                              Kerran tilttas mullakii tuo liikenne mutta muuten pelas kyllä ok. Ja tuo carsoft ilmeisesti ite säätää ne asetukset niin aika turha niitä on ruuvata.

                              Ite kans tökin ne johdot sinne, ostan pään sitten kun jaksan..ei sillä niin suurta merkitystä siinä ole.
                              Ilmeisesti nollasin dme:stä vikakoodit eli moottorin ohjauksesta..? Pitäs varmaa kokeilla sitä toista kytkentää toho mistä Jartsa on puhunu.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • jartsa02
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 1131
                                • Helsinki

                                Originally posted by TJJ
                                Eikä maksanut, tuo on ollut ainakin heinäkuusta lähtien 150 dollaria.
                                Voi olla että muistan sitten väärin taikka se oli sitten joku toinen kauppa. No eipä tuolla oo pahemmin väliä, kun en oo tuonne Kiinaan menossa ja tuolla hinnalla ei kannata niitä tänne tilata, kun niitä saa ihan täältä nurkiltakin melkein tohon hintaan.

                                BTW, et sitten jo heinäkuussa kertonut, että tälläsia löytyy ??
                                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎