Speeduino DIY-moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11260
    • Oulu

    #661
    Originally posted by 525iiäxä View Post

    Okei, oikean suuntaiset menetelmät oli - aluksi... Pitää ottaa uusi yritys. Elikkäs pidetäänkö myös idle advance (ja samalla idle RPM target) pois päältä kunnes ollaan tuossa about oikealla kierrosluvulla ja lambda 1?
    Ei oo oikeestaan väliä. Ihan miten vaan tunnustaa helpommalta säätää.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1890
      • Lappeenranta, Finland

      #662
      Toinen sessio takana. Kutakuinkin hehtaarilla ollaan, omituisia hetkittäisiä hyytymisiä. Mutta... kone työntää suhteellisen rajusti sinistä. Lähtökohta oli siis liian huono, ei pelastunut hoonaamalla. Taitaa olla ajanhukkaa jatkaa tästä. Pitää punoa uudet suunnitelmat

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • Jp__
        Bimmer Rookie
        • Jun 2018
        • 30
        • Jyväskylä

        #663
        Alkaa auto turaamaan ja kierroslukutieto pätkii kun boksi lämpenee. Monta vuotta ollut ajossa ja nyt alkanut temppuilemaan. M30 kyseessä. Mikä avuksi?
        Last edited by Jp__; 15-06-2025, 22:33.

        Comment

        • Jp__
          Bimmer Rookie
          • Jun 2018
          • 30
          • Jyväskylä

          #664
          Tuli tuplat..

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 959
            • Salo

            #665
            Originally posted by Jp__ View Post
            Alkaa auto turaamaan ja kierroslukutieto pätkii kun boksi lämpenee. Monta vuotta ollut ajossa ja nyt alkanut temppuilemaan. M30 kyseessä. Mikä avuksi?
            Puuttuuko toinen tehofettien kiristyspanta/klipsu, vai onko aina olleet noin?
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            • Jp__
              Bimmer Rookie
              • Jun 2018
              • 30
              • Jyväskylä

              #666
              Originally posted by kalevik View Post

              Puuttuuko toinen tehofettien kiristyspanta/klipsu, vai onko aina olleet noin?
              Ollut tuommosenaan ajossa vuosia

              Comment

              • nevari
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 269
                • jyväskylä

                #667
                Kyselläämpä täälläkin tyhmiä
                Hankala löytää tietoa millainen määrä säätömahdollisuuksia nykyään on speeduinossa?
                Näin äkkilseltää tulee mieleen kiihdytysrikastukset, ovatko samankaltaiset kun ms3?

                Megasquirt2 ois aikeessa jättää sivuun ja sequential tietenkin houkuttaisi. Kertokaa ihmeessä kokemuksia

                Comment

                • 525iiäxä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1890
                  • Lappeenranta, Finland

                  #668
                  Originally posted by nevari View Post
                  Näin äkkilseltää tulee mieleen kiihdytysrikastukset, ovatko samankaltaiset kun ms3?
                  Taitaa olla aika pitkälti samanlainen. Läpän avautumisnopeuteen perustuva, ellen ihan täysin väärin muista. Vähän jäi lyhyeksi Speeduino-kokemus.

                  Volvo V70 2.4T -02
                  E30 323i -84 (taas)

                  Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                  Comment

                  • nevari
                    BTCF Member
                    • Apr 2008
                    • 269
                    • jyväskylä

                    #669
                    Onkos kukaan touhunnut m20 moottoriin sequential speeduinoa? Vähän aikaa mietiskellyt nyt kokoonpanoa
                    -M52 johtosarja johon e30 korin liitin
                    -Pazi88 m52 speeduino board, tätä varten ecu jostain
                    -Mrtn nokka anturin teline
                    -M52tu ?? Nokka akselin tunnistin

                    Tällä hetkellä cherry hall anturi kampuralla
                    Edit : onnistuuhan tämä m50 non vanos johtosarjalla ja eculla kun näköjään voi jumppereilla vaihtaa hall antureille.

                    Onkos tässä nyt jotain ihan väärää eikä voi toimia

                    helpompaa ois vaihtaa m50 juu mut tällä moottorilla nyt on päätetty harrastaa.
                    Last edited by nevari; 18-09-2025, 15:33.

                    Comment

                    • nevari
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 269
                      • jyväskylä

                      #670
                      Hiljaista täällä

                      Suunnitelmaa pyöritelty ja vähän osiakin hommattu.

                      Onko kenelläkään myydä pazin suunnittelemaa m50 käypästä pcb levyä? Sequential mallia tietysti.

                      Taitaa tarvita tilata aina kasa kiinasta...

                      Comment

                      • Jp__
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2018
                        • 30
                        • Jyväskylä

                        #671
                        Onko kenelläkään M30 levyä tai vaihtoehtoisesti koko ohjainta?

                        Comment

                        • Niqetin
                          Alueaktiivi
                          • May 2017
                          • 16
                          • Ilmajoki

                          #672
                          Kiinnostais kans m30:ppiin sopiva boksi mahdollisesti
                          sigpic

                          Nykyset:
                          BMW 525d - 09 M57D30 Arjenharmaa
                          BMW 320i - 92 M50B25NV Turbo Brokatrot
                          BMW 316ti - 94 M43B16 Violetrot

                          Ex:
                          BMW 318i - 98 M43B18 Titansilber
                          BMW 320i -91M50B20 Masseyfergusonrot
                          BMW 316ti -98 M52B28 Avusblau ”harrasteauto/höntsädrifteri”
                          BMW 530d -99 m57D30 Biarritzblau
                          BMW 523i -96 M52B25 Arktissilber
                          BMW 530d -00 M57D30 Cosmoschwarz
                          BMW 525i -94 M50B25 Cosmosschwarz

                          Comment

                          Working...
                          X