Originally posted by Sellasta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Onko tuolla pakopuolella liian kuuma VR6-puolalle? Yksi vaihtoehto olisi sijoittaa akkutelineen alapuolelle. Sinnekin mahtuisi, mutta on likellä pakoputkia.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Onko kokemuksia miten gs100502 hall anturi pelaa ohuella 3mm triggeripyörällä? valmistajan ohjeessa näyttää olevan että minimi paksuus olis 6.35mme36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Hola!
Ongelmia päästöjen kanssa. Auto säädetty e85:lla dynossa korvausputken kanssa ja katilla (bilteman perus 3") vetää seoksen paksulle.
CO: 8,0 ja HC: 450-500. Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla about sama homma.
VEtablesta säädetty soppaa vähemmälle
TK:
CO: 0,3
HC 260
Kierroksilla:
CO: 0,3
HC 170
Kokeilin tiputtaa vielä enemmän soppaa, mutta sitten ei sytytä enää kunnolla, vaikka kääntää ennakkoa suuntaan, jos toiseen.
Korvausputkella melkein samat arvot ja kone käy paljon nätimmin, kuin katti paikallaan. Mitähän kokeilis seuraavaksi?
-T
Comment
-
-
Originally posted by RacingTeamVillageFreaks View PostHola!
Ongelmia päästöjen kanssa. Auto säädetty e85:lla dynossa korvausputken kanssa ja katilla (bilteman perus 3") vetää seoksen paksulle.
CO: 8,0 ja HC: 450-500. Tyhjäkäynnillä ja kierroksilla about sama homma.
VEtablesta säädetty soppaa vähemmälle
TK:
CO: 0,3
HC 260
Kierroksilla:
CO: 0,3
HC 170
Kokeilin tiputtaa vielä enemmän soppaa, mutta sitten ei sytytä enää kunnolla, vaikka kääntää ennakkoa suuntaan, jos toiseen.
Korvausputkella melkein samat arvot ja kone käy paljon nätimmin, kuin katti paikallaan. Mitähän kokeilis seuraavaksi?
-T
Paljo sulla on sytytys ennakko tuossa mitattavalla alueella?
Kesällä poljettiin yhdestä "katittomasta" katsastukseen päästöt siitä piti ennakot pudottaa kierroksilla liki 0 ja tyhjäkäynnillä tais olla joku 8 astetta ennakkoa.
Mitkä tulpat/kärkiväli?
Mulla on tässä maaningalla omat mittarit niin pääsee säätämään vaikka mittarin päähän jos tarvetta.e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by aaape View PostMiltä muut arvot näyttää?
Paljo sulla on sytytys ennakko tuossa mitattavalla alueella?
Kesällä poljettiin yhdestä "katittomasta" katsastukseen päästöt siitä piti ennakot pudottaa kierroksilla liki 0 ja tyhjäkäynnillä tais olla joku 8 astetta ennakkoa.
Mitkä tulpat/kärkiväli?
Mulla on tässä maaningalla omat mittarit niin pääsee säätämään vaikka mittarin päähän jos tarvetta.
Laittelen viestiä. 👌🏻
Comment
-
-
nyt olis mielenkiintoinen ongelma: m50nv v1.4pnp speeduino 202207 firmis. Ei vedä puhtaasti ja ennakko seilaa miten sattuu jos sytkäkartta käytössä jos sytkän lukitsee vaikka 10 asteeseen ennakko pysyy 10 asteessa koko vedon ja vetää puhtaasti mutta sytkäkartalla ennakot seilaa :think onko arvauksia mistä tämä voisi johtua?
Toisella arduinolla kokeiltu ja firmistä kokeiltu päivittää ei vaikutustae36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by aaape View Postnyt olis mielenkiintoinen ongelma: m50nv v1.4pnp speeduino 202207 firmis. Ei vedä puhtaasti ja ennakko seilaa miten sattuu jos sytkäkartta käytössä jos sytkän lukitsee vaikka 10 asteeseen ennakko pysyy 10 asteessa koko vedon ja vetää puhtaasti mutta sytkäkartalla ennakot seilaa :think onko arvauksia mistä tämä voisi johtua?
Toisella arduinolla kokeiltu ja firmistä kokeiltu päivittää ei vaikutusta
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEihän oo toinen ennakkokartta käytössä? Toinen mikä säätää ennakkoa on sit imulämpöjen tai koneen lämmön perusteella, että jos ko. anturitiedoissa on häikkää niin sit voi ennakko hyppiä miten sattuu.e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
PA-pumppu ei herää
Noniin, vihonviimein Speeduino kiinni autossa. Tässä vaiheessa tavoitteena vain saada käyntiin, että tietää onko mieltä jatkaa koko hommaa.
Siis:
- IAT näyttää ok
- CLT näyttää ok
- TPS kalibroitu
- Startatessa RPM-viisari nousee -> pyörimistieto ok -> mahdollisesti myös kipinä iskee, puolan sulake tosin vielä irti
- Startatessa duty cycle näyttää jotain, tais olla luokkaa 10% -> tulkitsen että ainakin yrittää ruiskuttaa, suuttimien sulake tosin vielä irti
Näiltä osin ihan lupaavaa. Mutta, PA-pumpun pinnissä ei ole mitään eloa. Pumppu on siis releen perässä ja ohjaus tuosta pinnistä. Tuneen on laitettu muutaman sekunnin ajo virran kytkeytyessä. Ei siinäkään vaiheessa eloa. Vai olikos toi kuitenkin maadoittava pinni...? :think
Oisko siinä mitään ideaa/haittaa, jos ohjaisikin pumppua suoraan virtalukosta, eikä Speeduinosta?
Entäpä MAP-anturi, pitäiskö se letkuttaa? Onko sillä väliä, kuitenkin TPS:ään perustuva tune? Äkkiseltään ei omista varastoista löytynyt niin ohutta letkua. Kaipa sitä kaupasta saa.Last edited by 525iiäxä; 31-07-2023, 13:45.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by turbobliz View PostKyllä pääsääntöisesti moottorinohjausboksit maadoittaa bensapumpun releen ohjauspuolen (nasta 85). En ole törmännyt muunlaisiin.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Noni. Pari kertaa pätsäytti, bensa haisee, että kai se on vain ajoituksesta kiinni. Tai tulpanjohdot... Ovat mallia orig, mitattu kylläkin.
Mites toi hammasjuttu nyt sitten menee? Lähinnä siis toi trigger angle. Jos hammas #1 on siis puuttuvien hampaiden jälkeen ensimmäinen. Niin eikös tuossa sitten kulma ole 45 x 6 = 270? Kuvassa kone on TDC:ssä ja kun se pyörii myötäpäivään, niin ehtii mennä 43 hammasta + puuttuvat kaksi, ennen kuin hammas 1 on anturissa.
"This number represents the angle ATDC when tooth #1 passes the primary sensor."
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View Posten tiedä, mutta olisko toi ATDC "After TDC", että laskit väärään suuntaan?
Tuosta kuvan tilanteestahan kone pyörii 270 astetta eteenpäin ennen kuin #1 on anturissa.
"This number represents the angle ATDC when tooth #1 passes the primary sensor."
Tuon ymmärrän, niin että siinä puhutaan nimenomaan "after" kulmasta, joka kuluu, ennen kuin #1 ohittaa anturin. Ja tuo "passes" viittaisi koneen pyörimiseen.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Comment