Pakkasen aiheuttamia oireita?
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
CD-vaihtaja tyhjää akun. En tiä liittyykö pakkaseen, koska nyt vasta äskettäin olin vajaan viikon ajamatta autolla ja eipä enää lähtenytkään käyntiin. Vaihtajan sulakkeen ku nyppäs irti, niin lakkas kuluttamasta. Vaihtajan johdot kun käytti irti, niin ongelma katos. Silti ongelma ei poistunut, kun akkukaapeli oli irti. Saa nähdä tuleeko vika takaisin aikaa myöten. Ilmeisesti jo jonkun aikaa ollut vika, koska edellinen omistaja oli ostanut 3 uutta akkua 5 vuoden aikana.
 - 
	
	
	
	
CD-soitin pätkii ei tunnista levyjä 6 cd:n vaihtaja kyseessä muuten auto toimii mainiosti.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Heh, jos auto olisi dieseli, se ei olisi lähtenyt enään piiiiiiitkiin aikoihin käyntiin.Originally posted by Ilpolarha View PostEli E92:sse kello nollaantuu, antaa polttoaineensyötön varoitus valoa, päiväysnollaantuu... Näitä kaikkia kovalla pakkasella. Salavalikon kautta akku näyttää 11.5V ennen starttia. Autolla ollut vaan lyhyttä ajoa, joten varaus kait vähissä. Johtuneeko muutkin "oireet" samasta syystä?
Jännitteet käy tosi alhaalla startissa, siitä nuo johtuu. Vikakoodin luvulla voi tulla vielä lisää outoja ilmoituksia.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Akku on vaihtokunnossa.Originally posted by Ilpolarha View PostEli E92:sse kello nollaantuu, antaa polttoaineensyötön varoitus valoa, päiväysnollaantuu... Näitä kaikkia kovalla pakkasella. Salavalikon kautta akku näyttää 11.5V ennen starttia. Autolla ollut vaan lyhyttä ajoa, joten varaus kait vähissä. Johtuneeko muutkin "oireet" samasta syystä?
Oireet johtuu akusta.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
E92 vikakoodeja
Eli E92:sse kello nollaantuu, antaa polttoaineensyötön varoitus valoa, päiväysnollaantuu... Näitä kaikkia kovalla pakkasella. Salavalikon kautta akku näyttää 11.5V ennen starttia. Autolla ollut vaan lyhyttä ajoa, joten varaus kait vähissä. Johtuneeko muutkin "oireet" samasta syystä?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Veikkaan että se on se joku saastejuttuihin liittyvä sähköinen venttiili siinä lokasuojan kyljessä. Sen kiinnityksessä on kumi jonka pitäisi vaimentaa ettei sen pöntön tikityksen ääni siirry runkoon mutta näillä keleillä elastisuus on koetuksellaOriginally posted by Löwen View Postm52 ruvennut nakuttamaan ärsyttävästi nyt pakkasten aikaan. Ääni ei kierrosriippuvainen mutta katoaa kuitenkin kokonaan ~2500rpm jälkeen. Ei kuulu nostimista eikä suuttimista, paikallistuu jonnekin ohjaustehostimen öljysäiliön alle/tienoille. Auto toimii kuitenkin moitteettomasti. Osaako joku arvailla syypäätä?
 Se on jossain vaiheessa muutettu niin että se on kiinni koneessa eikä rungossa ja TIS sisältää tuon muutoksen ohjeetkin. Tuossa yksi linkki: http://jackassofalltrades.com/ticker.html
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
m52 ruvennut nakuttamaan ärsyttävästi nyt pakkasten aikaan. Ääni ei kierrosriippuvainen mutta katoaa kuitenkin kokonaan ~2500rpm jälkeen. Ei kuulu nostimista eikä suuttimista, paikallistuu jonnekin ohjaustehostimen öljysäiliön alle/tienoille. Auto toimii kuitenkin moitteettomasti. Osaako joku arvailla syypäätä?
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
E39 520i -98. Säännöllisesti esiintyviä:
* Kun pakkasta on tarpeeksi (jossain -20:n tuolla puolen) kone on kylmänä niin jähmeä, että startti ei jaksa käynnistää uudellakaan akulla, ainakaan jos akku on seissyt pari vuorokautta samaisessa pakkasessa. Toinen auto avuksi vain.
* Kylmänä kuuluu aluksi pientä kitinää ja vonkunaa -- jarruista, konepellin alta vai mistä, en tiedä. Loppuu kun kone lämpenee.
* Ikkunat (etenkin kuskin sivuikkuna) jäätyvät kiinni. Sulavat parkkihallissa, jäätyvät taas jne.
* Matka-ajossa ikkunat (etenkin kuskin sivuikkuna) vetävät jäähän sisäpuolelta. Hankala taajamaan tullessa, kun pitäisi ajoittain nähdä myös vasemmalle.
Kerran esiintyneitä, paha sanoa johtuvatko pakkasesta:
* Keskuslukitus temppuilee, kuskin ovi ei lukkiinnu.
* Valot jäävät palamaan, vaikka ne on kytkimestä väännetty pois. (Autossa ei ole valomuistia.) Ei myöskään kuulu valojen varoitusääntä, kun oven avaa. Vähänkö kerran hämmästyin, kun sammutin koneen, väänsin valot pois, panin auton lukkoon ja vilkaisin nokkaan päin: ne penteleet paloivat yhä. Sammuivat kyllä, kun väänsin kytkimen päälle ja taas pois.
* Takavalo ilmoittaa palaneesta polttimosta, mutta ilmoitus poistuu (korjaantuu?) itsestään.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Tänään aamulla pakkasta -26. E60 520dA päätti sitten parin kilometrin ajon jälkeen sammua motarilla. Parin minuutin ihmettelyn jälkeen lähti käyntiin ja sen jälkeen ei ongelmia. Ja koko pakkaskauden ajan herjaa pari kertaa viikossa, että oikea takasumuvalo palanut. Em. teksti häviää kuitenkin aina pikaisesti itsestään.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Semmoinen huomattiin että yli -20c pakkasessa e28:ssa piti laittaa lisärikastussuuttimen tms johto paikoilleen, taas lähtee kuin palmun alta
 
On osoittautunut todella hyväksi talviautoksi.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Ovien lukot jäässä
Ovien ulkokahvat jäässä
Ohjaus jäykkä
Jarrut jäätyy välistä kiinni, jos ei ole "varovainen"
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
KlikkOriginally posted by hcaape View Posteli auto e65 735i -02
kun kurvasin työpaikan pihaan tuli herja dynamicdrive inactive,
en tiennyt että autossa on edes moinen
 pakkasta 27,5.
no eipä kotiin lähtiessä enään herjannut onneksi
ps mistä moisen varusteen tuntee/tietää että autossa on moinen:think
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
eli auto e65 735i -02
kun kurvasin työpaikan pihaan tuli herja dynamicdrive inactive,
en tiennyt että autossa on edes moinen
 pakkasta 27,5.
no eipä kotiin lähtiessä enään herjannut onneksi
ps mistä moisen varusteen tuntee/tietää että autossa on moinen:think
Leave a comment:
 
Leave a comment: