Pakkasen aiheuttamia oireita?
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
Eli se nitisee vaikka siihen ei ole laitettu mitään? Mitä siihen pitäis laittaa, shellin puikkoa vai jotain muuta?Originally posted by _nixu_ View PostSyystä että? Sehän siellä nitisee :think
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Vetelin toisen kerroksen ohjeen mukaan ja pyyhin puuvillakankaalla. Ei jumita ovet enää, mutta epätasaisella alustalla saattaa toisinaan kuulua pientä nitinää...ei käy hermoon mutta johtunee tuosta shellin puikosta?Originally posted by 205/65-15H View PostTuli itselläkin Shellin puikko hommattua. En vetänyt sitä e61:een ohjeen mukaan vaan "perinteisesti" eli yksi kerros ainetta ja sillä hyvä. En myöskään laittanut sitä siihen "yläkarvatiivisteeseen". Tuloksena ovet eivät nitise, mutta tahtovat jumitella edelleen, ei kylläkään niin pahasti kuin ennen puikotusta.
Yläkarvatiivisteeseen en ole koskenut lainkaan.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Paakkuuntunut lumi/jää aiheuttaa jatkuvasti rengaspainevaroituksen syttymisen. Onneksi tämän saa helposti kuitattua ajotietokoneesta.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Lukkoon ei saisi laittaa minkäänlaisia crc tms öljyjä. Ne keräävät paskaa, joka jumittaa lukon joka kolkan, vaikka hetkeksi auttaisikin, älä laita! Ainoa keino pitää lukko kunnossa, on pitää se puhtaana.Originally posted by isoR View PostE30:n Kuskin lukko
 jäätyy joka yö, avain kyllä menee lukkoon mutta ei meinaa kääntyä millään, tuntuu että avain menee poikki, pienellä ja joskus vähän suuremmallakin voimalla/väkivallalla pääsee.
Olen kokeillut puhdistaa ja voidella sitä mutta eipä toimi, vinkkejä.
Niin voiteluun olen kokeillu aseöljyä ja montaa muutakin normaaleita spräy oljyjä.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
	
	
	Guest repliedE30:n Kuskin lukko
 jäätyy joka yö, avain kyllä menee lukkoon mutta ei meinaa kääntyä millään, tuntuu että avain menee poikki, pienellä ja joskus vähän suuremmallakin voimalla/väkivallalla pääsee.
Olen kokeillut puhdistaa ja voidella sitä mutta eipä toimi, vinkkejä.
Niin voiteluun olen kokeillu aseöljyä ja montaa muutakin normaaleita spräy oljyjä.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Tuli itselläkin Shellin puikko hommattua. En vetänyt sitä e61:een ohjeen mukaan vaan "perinteisesti" eli yksi kerros ainetta ja sillä hyvä. En myöskään laittanut sitä siihen "yläkarvatiivisteeseen". Tuloksena ovet eivät nitise, mutta tahtovat jumitella edelleen, ei kylläkään niin pahasti kuin ennen puikotusta.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Itekkin tuli tuommonen puikko haettua, kun siitä täältä luin. Ensin tuli vain puhdistettua kaikki tiivisteet Laakkoselta haetulla BMW silikoninpoistoaineella, mitä suosittelivat pelkästään käytettäväksi. Yritin jopa ostaa niiden kuminhoitoainetta, mutta eivät halunneet sitä mulle myydä.Originally posted by H3nxu View PostShellin tiivistepuikkoa saa Shelliltä. Sellainen valkoinen puikko, olisko maksanu ~5€
Vähän vaikea sanoa, onko tuosta shellin puikosta pelkkään tiivisteiden puhdistukseen verrattuna eroa, ainakaan tiivisteiden jäätymisessä. Ainakin E39:n yläkarvatiiviste jämähtää tosi helposti, jos säät pyörivät nollan tuntumassa ja auto ei ole katoksessa yötä. Katolle kondensoituu yön aikana vettä ja se valuu ovien karvatiivisteiden yli ja jäätyy siihen päälle. Ei siinä auta mikään litku, jos tiivisteen yli jäätyy kiinni.
Toisin on suunniteltu tuo katon ja oven välinen tiiviste esim. useissa VW:n autoissa. Niissä on ovien yläosassa ns. räystäslista, joka estää veden valumisen siihen oven yläosan tiivisteeseen, eikä se siten jäädy. Mieluummin ajan kuitenkin E39:llä kuin Passatilla. Huomisesta eteenpäin on sisätilanlämmitin käytössä, niin pitäisi tämäkin ongelma korjaantua.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
luultavasti painelaakeri ujeltaa :think pari kilsaa pitää ääntä ja sit loppuu
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Kannattaa pitää aina puhallusta jaloille, niin kuivuu matotkin. Liikaa näkee näitä vain lasille puhaltelijoita ja rätti kädessä mennään!Originally posted by [BMW] View PostHyvin yleistä että jäätyy lasi sisäpuolelta ekoilla pakkasilla kun kaikki kosteus kerääntyy lasiin. Pitäs helpottaa muutaman päivän päästä. Sisustaa saa hyvin kuivatettua kun ajaa auton oikeen kuumaks sisältä ja pitää samalla ikkunaa hieman auki niin pääsee enimmät kosteudet pois. Jos on kangasmatot niin kannattaa pestä ja kuivattaa ne huolella.
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Yleistä..? Ei, vaan oire jostain. Jos auto on kunnossa, eikä vuoda vettä sisälle, eivätkä matot ole märkiä, eivät lasit jäädy sisältä vaikka millainen pakkanen olisi.Originally posted by [BMW] View PostHyvin yleistä että jäätyy lasi sisäpuolelta ekoilla pakkasilla kun kaikki kosteus kerääntyy lasiin. Pitäs helpottaa muutaman päivän päästä. Sisustaa saa hyvin kuivatettua kun ajaa auton oikeen kuumaks sisältä ja pitää samalla ikkunaa hieman auki niin pääsee enimmät kosteudet pois. Jos on kangasmatot niin kannattaa pestä ja kuivattaa ne huolella.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Hyvin yleistä että jäätyy lasi sisäpuolelta ekoilla pakkasilla kun kaikki kosteus kerääntyy lasiin. Pitäs helpottaa muutaman päivän päästä. Sisustaa saa hyvin kuivatettua kun ajaa auton oikeen kuumaks sisältä ja pitää samalla ikkunaa hieman auki niin pääsee enimmät kosteudet pois. Jos on kangasmatot niin kannattaa pestä ja kuivattaa ne huolella.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Originally posted by Vibaa View PostTuoksahtaako glykoli kabiinissa? Raitisilmansuodatin tukossa? Nuo nyt ensimmäisenä tulevat mieleen.
Ei tuoksu. Kaikki suodattimetkin vaihdettu alle 1000km sitten.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Tuoksahtaako glykoli kabiinissa? Raitisilmansuodatin tukossa? Nuo nyt ensimmäisenä tulevat mieleen.Originally posted by bmwenthusiast View PostEnsimmäiset pakkaset iski ja niinhän se E46 tuulilasi oli sisäpuolelta jäässä. Kaikki muut lasit tosin jäätyneet vain ulkopuolelta.
kuva
Aikaisemmin ollut ongelmaa kostean kuskinpuolen maton kanssa, mutteivät saaneet huollossa selvitettyä. Vettä ei valu sisään kun auto on paikallaan
. 
Voiskiko olla vika tuulilasin kiinnityksessä, kun vain tuulilasin kanssa ongelmia? Ideoita?
Leave a comment:
 
Leave a comment: