Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Maailman turhin keksintö tuo bmw:n sähkö/hydrauliikka toiminen takaluukku. Kesällä ihan kiva, voi vähä brassailla marketin pihalla, mutta talvella.. arvaappa toimiiko? Ei toimi.

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      Originally posted by Mr.Speed View Post
      Maailman turhin keksintö tuo bmw:n sähkö/hydrauliikka toiminen takaluukku. Kesällä ihan kiva, voi vähä brassailla marketin pihalla, mutta talvella.. arvaappa toimiiko? Ei toimi.
      Asiaa hieman sivuten, kaverin pihassa seisoo joku uuden nihkeä Ford jossa on oletettavasti myös tälläinen napista avautuva peräkontti. olipahan kesä, syksy, ilta tai päivä niin harvasen päivä se näyttää töröttävän auki ja autossa loistaa kaikki valot sisällä
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • Guest's Avatar

        Originally posted by Eepo View Post
        Asiaa hieman sivuten, kaverin pihassa seisoo joku uuden nihkeä Ford jossa on oletettavasti myös tälläinen napista avautuva peräkontti. olipahan kesä, syksy, ilta tai päivä niin harvasen päivä se näyttää töröttävän auki ja autossa loistaa kaikki valot sisällä

        Joo, nämät tämmöiset on vähä turhan arkoja laitteita tänne pohjolaan, missä ensin sataa puoli vuotta vettä enemmän tai vähemmän joka päivä ja sitten nappaa -20c pakkasta

        Se on tuo bemun luukku semmoinen että kun se ei pakkasella jaksa nostaa, niin se sitten alkaa vain vetämään kiinni. Pakkasella huonolla akulla käy kalpaten jos ei auto ole käynnissä. Vetää meinaan akun aika nopeasti tyhjäksi.

        Comment

        • 535SD
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1068
          • Lahti

          Originally posted by Mikhou View Post
          Mitä kannattaa e87 120d lle tehdä jotta lämpöä saisi ylös työmatka n. 40km moottoritietä ja yöllä -23 ei noussut oikein, että olisi lämmintä puhaltanut sisälle ?
          Valmiita viimasuojia tähän ei taida löytyä ?
          No termarit nyt aluksi vaihtoon niin eiköhän lämpene.
          Mulla ei ainakaan tarvinut viritellä mitään "pahveja" viritellä edelliseen e91 320d kun oli termarit kunnossa ja pakkasta oli välillä ihan kunnollakin. eihän tuo -23 ole edes vielä kunnolla kylmää.
          Olleita ja menneitä
          1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

          Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

          Comment

          • SaHe
            BTCF Member
            • Apr 2010
            • 178
            • Oulu

            melkeen kävi akkusaatanat mutta ei iha
            e30 325i (ex)
            e36 320i (ex)
            e46 328i (ex)
            e30 325i (ex)
            e46 320d (ex)
            e46 323i (ex)
            e60 535d (ex)
            e46 330d

            Comment

            • mixxis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2009
              • 1877
              • Jyväskylä / Uurainen

              Olisin odottanut jotain kauheampaakin, kun auto seisoi lauantaiaamusta maanantai-iltaan Puuppolassa ja lämmitysjohtokin jäi kotiin. Eilen autoa hakiessa -24,5'c. Lähti käyntiin, ovet aukesi, ei onkelma. Ohjaus nyt oli ekat 10km niin jäykkä että väistöliikkeitä ei olisi pystynyt suorittamaan

              Jossain vaiheessa matkaa (kone jo lämmin) alkoi kuskin puolen keskisuuttimista tulla pelkkää kylmää, lämmintä sai vasta kun sammutti auton ja starttasi uudelleen ... sen puolen vesiventtiillissä on kyllä todettu jumi, mutta eipä se noin ole ennen tehnyt (vaikuttaa tuulilasin ja jalkatilan puhalluksiin vaan niin että antaa pelkkää kuumaa) :think

              Ovet, tai niiden mekanismit toimii vähän kankeasti, "paiskaamalla" ei jää kiinni vaan "raolleen". Saa kuitenkin kiinni asti jäämään kun laittaa huolellisesti...
              ___________________________________
              __________________________________________________
              At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



              [ Focus stw ]
              [ A6 C7 3.0tdi Q ]

              Comment

              • Kiwes
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 707
                • JKL

                Originally posted by SaHe View Post
                melkeen kävi akkusaatanat mutta ei iha
                Tulipa se tuokin kokeiltua eilen prkl. Sammu meinaan 5km ajon jälkeen auto ja tietty klo 16 ruuhkaan. Kaiken kruunas vielä se, että akku veti sen verran kuivaks ettei jaksanu ees hätävilkkuja vilkutella, kivaa oli rekkojen seassa

                Uus akku kiinni ja sillä mennään edelleen. Aamulla pelitti ihan ok, mutta tarttee latausjännitteet kattella tuossa kun töiltä kerkee, oma mittari jossain jemmassa, ni ei eilen saanu mitattua.

                ps. Onneks ei tarvinnu "Marttia" soittaa paikalle, pikapuhelu kaverille auttoi tässä tilanteessa ja tästä suuri kiitos Homerille. Jäi kuulemma pitsa syömättä ja kaikkee
                Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                INPA, BMW Scanner 1.4.0

                Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                Comment

                • NAL-E
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 249
                  • Kiuruvesi

                  Puhaltimen laakerit alkanu vinkumaan, Weba ja defan laturi + sisähaara odottas asennusta, mutta miten helvetti näillä keleillä, kylmässä tallissa mitään asentaa...
                  E91 325d -07
                  Ex: E39 530daT -00

                  Comment

                  • Jusa20
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 251
                    • Tampere

                    Rupesin pohtimaa, mikä on ruvennu nyt pakkasilla kolisemaa tossa e36 takapäässä. No tänää tutkin; takakontti ei oo menny kiinni. Niin jäässä lukkosysteemit ettei saanu vieläkää kiinni vaikka mitä teki, koliskoot sielä ei kiinnosta tuola pakkasessa paljain käsin yhtää enempää väsätä
                    E30 316 2.1 tic projektina
                    Käyttis E34 525iA -89 M50

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17528
                      • Turku

                      3 päivää ja 3 aamukäynnistystä, joista 1 ilman Eberiä sigun käyttiksellä. Alkuperäinen 11-vuotias akku ja hyvin hoitaa käynnistyksen ja Eberin. Alkuperäiset hehkut !

                      Ainoa ongelma tuo hidas lämpeneminen. EGR- ja päätermostaatti uusittu vuosi sitten, sähkövastus ollut vuosia pimeänä. Ajossa tuntuu vuosi vuodelta lämpenevän hitaammin. Eilen tuli laitettua pahvia munuaisten eteen ja syylarin alareunaan - ei havaittavaa vaikutusta. Olisiko tähän kellään ajatuksia?

                      Edit: Pakkasta näinä aamuina ollut keskimäärin -12 astetta.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Bouma
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 3108
                        • Tampere

                        Vittu mä en jaksa noita seiskan ovia. Aina sama juttu eli jäässä. Auki saa aina mutta ei mene kiinni. Autoa ei voi pestä talvella ollenkaan. Muuten ei mitään oireita, -24'C ja kuin palmun alta käymään.
                        MB CLS-12 350CGI AMG

                        MYSTINEN.FI

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5418
                          • Oulu

                          Originally posted by Bouma View Post
                          Vittu mä en jaksa noita seiskan ovia. Aina sama juttu eli jäässä. Auki saa aina mutta ei mene kiinni. Autoa ei voi pestä talvella ollenkaan. Muuten ei mitään oireita, -24'C ja kuin palmun alta käymään.
                          E39:ssä auttoi kun laittoi litran perus CRC:tä lukkoihin :think

                          Ja joo jalkoja kyllä vähän palelsi kun töihin käveli aamulla

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1178
                            • Tuusula

                            Originally posted by Mr.Speed View Post
                            Maailman turhin keksintö tuo bmw:n sähkö/hydrauliikka toiminen takaluukku. Kesällä ihan kiva, voi vähä brassailla marketin pihalla, mutta talvella.. arvaappa toimiiko? Ei toimi.
                            Kyllä se on ihan mukava, kun luukun saa ilman käsiä auki, eikä tartte laskea ostoksia maahan. Tarkistapa ensihätään onko systeemissä ölppää tarpeeksi. Searchillä löytyy asiaa.
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • sonikk
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 1664
                              • Kerava

                              Te joilla jäätyy ovet, kokeilkaapa seuraavaa kikkaa jos ette vielä ole: Kuivaa suurimmat vedet karmeista ja tiivisteistä, sitten auto ulos pakkaseen ovet ja takaluukku auki hetkeksi. Kahvoja voi hieman rämpätä samalla. Eilen pesin auton vaikka napakka pakkanen eikä mitään ongelmia ovien kanssa.:think

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                Originally posted by 174000 View Post
                                Kyllä se on ihan mukava, kun luukun saa ilman käsiä auki, eikä tartte laskea ostoksia maahan. Tarkistapa ensihätään onko systeemissä ölppää tarpeeksi. Searchillä löytyy asiaa.
                                Ei siinä mitään vikaa ole, plussa keleillä toimii kuten pitääkin ja öljyä on. Vaan se on heti kun menee pakkasen puolelle niin voima loppuu, puhumattakaan -20 asteen pakkasilla että toimis, eikä tunnu pelaavan monella muullakaan mitä oon foorumilta asiasta lukenut. Ja onhan se ihan ymmärrettävää koska öljy ei pakkasella ole kovinkaan notkeaa.. varsinkaan noin heppaisessa järjestelmässä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎