Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    36:en mittaristo pätkäisee lämmittyään pakkasesta.

    Mitäs näistä piti ehjätä että oire loppuu.

    Comment

    • Guest's Avatar

      Originally posted by casino View Post
      Jos auto on automaatti-ilmastoinilla niin vian aiheuttaja on juuri lämppärin puhallin joka puhaltelee salaa. Tulee kuntoon kun vaihdat etuvastuksen "siilin" sinne apukuskin puolelle otat "luukun" pois ja sinne vaihtelet. Ei kunnossa oleva E39 mitään akkuja tyhjää kyllä. Ainakaan minun ex ei tyhjännyt.

      On automatiikalla. Pitää maanantaina soitella varaosaliikkeeseen ja tilata tuo siili, ellei löydy hyllystä. Ei ollut kovin kallis osa mitä netistä kattelin hintoja. Suht uusi 100Ah akun pitäis jaksaa käynnistää mukisematta moottori tulille, varsinkin kun ei tosiaan ole se webasto käytössä. Ja eihän tässä vielä olla pakkasia nähtykään..

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        E39 takaovi ei mennytkään enää kiinni kun sen avasin.. No ajattelin sitten vähä liikutella sitä kieltä lukossa niin sepä jäikin sitten kiinni asentoon eikä enää siitä sitten auennut. Kummastakaan kahvasta ei mitään vaikutusta.

        Alkoi kyllä jo vitutus nousemaan ja ehdin jo ajetella, että sieltä on varmaan vaijeri hypännyt pois paikoiltaan.. Viimeisenä oljenkortena ennen oven purkamista ajettelin vielä kaivella kuumailmapuhaltimen ja sillä lämmitellä, jos se olisikin vian jäätynyt kun pari päivää sitten pesin auton..

        Siinä kuumailmapuhaltimella lämmitellessä alkoi usko jo loppumaan, että vitut se jäätynyt ole kun ei rupea aukeamaan.. Juuri kun meinasin lopettaa niin se aukesikin.

        Pystyykö tuota lukkomekanismia voitelemaan ilman oven purkamista? Toki sitä voi siitä kielen luota suihkia, mutta onko moisesta mitään apua?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by HTK12 View Post
          Pystyykö tuota lukkomekanismia voitelemaan ilman oven purkamista? Toki sitä voi siitä kielen luota suihkia, mutta onko moisesta mitään apua?
          Pystyy. On apua. Reippaasti vaan CRC aseöljyä sinne. Tämä asia on ollut täällä esillä aika monta kertaa.
          E39 528iA

          Comment

          • Couja
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2012
            • 582
            • Valkeakoski

            Takaiskarit umpi jäässä ja kotio tullessa äsken kuului hirveä pamaus autosta pihalle ja painelemaan autoa takaa alaspäin niin kuului sellanen klonksunta aina kun painoi alaspain autohan siis e36 eli pahimmassa tapauksessa perän kiinnike repesi korista..
            Nykyinen:
            BMW e36 323i Touring :think

            Ex:
            BMW e36 328ia coupe
            BMW e36 320i sedan

            Originally posted by Miltzu
            Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

            Comment

            • 328 e36
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 488
              • pori

              Originally posted by Couja View Post
              Takaiskarit umpi jäässä ja kotio tullessa äsken kuului hirveä pamaus autosta pihalle ja painelemaan autoa takaa alaspäin niin kuului sellanen klonksunta aina kun painoi alaspain autohan siis e36 eli pahimmassa tapauksessa perän kiinnike repesi korista..
              Iskarin yläpää todennäköisemmin vaan tullut läpi..
              e36 320 cabrio.
              e36 328 coupe.

              Comment

              • Couja
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2012
                • 582
                • Valkeakoski

                Originally posted by 328 e36 View Post
                Iskarin yläpää todennäköisemmin vaan tullut läpi..
                ja tää on varmaan hieno juttu korjata.. ainiin onhan mulla pissapojan suuttimetkin jäässä tästä säiliöön asti
                Nykyinen:
                BMW e36 323i Touring :think

                Ex:
                BMW e36 328ia coupe
                BMW e36 320i sedan

                Originally posted by Miltzu
                Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

                Comment

                • anteroro
                  BTCF Member
                  • Jan 2009
                  • 434
                  • oulu

                  Originally posted by Couja View Post
                  ja tää on varmaan hieno juttu korjata.. ainiin onhan mulla pissapojan suuttimetkin jäässä tästä säiliöön asti
                  ei oo paha rasti korjata. kato nyt ensi sieltä takakontin verhoilun alta onko se tullut läpi vai johtuuko kolina muualta :think
                  E30 325 M-tech II DCT
                  9.97s/238kmh

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    ei mitään. e39 seisoi ajamatta sen 8-10pv, jonka aluksi oli vettä ja +3. Pakkanen on käynyt pahimmillaan -24c ja autoon pääsi isäll ja ekalla startilla käyntiin. tosi starttaus oli piiiitkä, mutta kuittenni. ja auto on e39 530da

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by Terno View Post
                      ei mitään. e39 seisoi ajamatta sen 8-10pv, jonka aluksi oli vettä ja +3. Pakkanen on käynyt pahimmillaan -24c ja autoon pääsi isäll ja ekalla startilla käyntiin. tosi starttaus oli piiiitkä, mutta kuittenni. ja auto on e39 530da
                      Vaihdat hehkut niin ei tartte vetää vieteriä startatessa
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Homebrew
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 349
                        • Paimio

                        E91 päätti hetken mielijohteesta että jarrupalat tarvis vaihtaa eteen ja taakse.. Viimeksi ollu ~40-50tkm vaihtoon iDriven mukaan... Nooh INPAlla nollaten vikakoodit ja CBS niin palas auto takas ruotuun ja lopetti jarruremontin toivomisen.. Kait se suolapaska, jäätyminen ja sulaminen jotain teki..
                        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                        Ex. E91 330d -07

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          Originally posted by Cell View Post
                          Vaihdat hehkut niin ei tartte vetää vieteriä startatessa
                          tarttis juu. yleensä toi on lämpimässä tallissa, mutta nyt jäi anopin pihalle seisomaan... tosin viime vuonna akku ei kestänyt tommoisia startteja. noooh, pyhäauto tuo on, että jos kerta viikkoon käynnistyy niin ok.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Pystyy. On apua. Reippaasti vaan CRC aseöljyä sinne. Tämä asia on ollut täällä esillä aika monta kertaa.
                            Niin onhan täällä puhuttu, että pitäisi puoli pulloa aseöljyä sinne työntää.. Tuossa vaan vähän mietityttää, että sitten sitä öljyä valuu kokoajan sieltä.. Tosin taitaa olla pienempi paha kuin, oven jäätyminen. :think

                            Voiskohan sen aseöljyn sijasta sinne laittaa vaikka Wurth hhs 2000, vai jämähtääkö lukko pakkasilla jos tuota sinne laittaa? Nuo synteettiset vaseliinit olisivat vaan vähän siistimpiä käyttää.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8257
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              pehmentyneet taka-akselin puslat ilmeisesti kovettuu pakkasilla kun tuntuu niin täsmälliseltä ohjaus kun näytti 23 pakkasta tds:n mittari
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Niin onhan täällä puhuttu, että pitäisi puoli pulloa aseöljyä sinne työntää.. Tuossa vaan vähän mietityttää, että sitten sitä öljyä valuu kokoajan sieltä.. Tosin taitaa olla pienempi paha kuin, oven jäätyminen. :think

                                Voiskohan sen aseöljyn sijasta sinne laittaa vaikka Wurth hhs 2000, vai jämähtääkö lukko pakkasilla jos tuota sinne laittaa? Nuo synteettiset vaseliinit olisivat vaan vähän siistimpiä käyttää.
                                Ylimääräinen öljy valuu samantien pois, eikä jää sotkemaan loputtomiin. Vaseliini pahentaa tilannetta. Ei sinne ihan puolta pulloa tartte laittaa, mutta reilusti kuitenkin. Tai riippuu pullosta, aseöljy yleensä pienipullo.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎