Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by heijani View Post
    Taas ovat molemmat takaovet alkaneet jäätyilemään. Ei auta vaikka sisätilanlämppäri on ollut käytössä ja lukkomekanismiin on suihkulteltu aseöljyä olan takaa.
    Milloin sitä aseöljyä on suihkuteltu? Ei se auta enää pakkasella, se pitää tehdä kun on lämpöasteita.
    E39 528iA

    Comment

    • heijani
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 220
      • Turku

      Originally posted by TJJ View Post
      Milloin sitä aseöljyä on suihkuteltu? Ei se auta enää pakkasella, se pitää tehdä kun on lämpöasteita.
      Auto vietti anoppilassa yön lämpimässä tallissa ovet auki, jonka jälkeen noita lukkoja öljysin. Tuli tosin tuon reissun jälkeen pestyä auto, joka varmaan ei taas ollut noille lukoille hyväksi...
      BMW e61 525dA 2006
      ex BMW e39 530dT 2000
      ex Volvo V70 2.4T AWD :think
      ex BMW e39 540iA sedan 1999
      ex BMW e28 520i Bavaria 1987
      ex BMW e46 316i sedan 2000

      Comment

      • Jaanek
        Newbiemmer
        • Dec 2008
        • 4

        Mun e46 oli sama vika. Purkaisin oven ja sisällä on pieni keltainen vaijeri mikä tule oven kahvasta lukon, siitä oli kurkun suojakumi irti(siihen oli kosteus mennyt sisään). Otin vaijeri irti ovesta ja pesin lakkabensalla. Lopuksi crc vaijerin ja suojakumi pikaliimalla kiinni. Ja toimii.

        Comment

        • heijani
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 220
          • Turku

          Originally posted by Jaanek View Post
          Mun e46 oli sama vika. Purkaisin oven ja sisällä on pieni keltainen vaijeri mikä tule oven kahvasta lukon, siitä oli kurkun suojakumi irti(siihen oli kosteus mennyt sisään). Otin vaijeri irti ovesta ja pesin lakkabensalla. Lopuksi crc vaijerin ja suojakumi pikaliimalla kiinni. Ja toimii.
          Vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta idealta. Täytyy tutustua tuohon mekanismiin tarkemmin, kun "pääsee" taas anoppilaan tallia hyödyntämään.
          BMW e61 525dA 2006
          ex BMW e39 530dT 2000
          ex Volvo V70 2.4T AWD :think
          ex BMW e39 540iA sedan 1999
          ex BMW e28 520i Bavaria 1987
          ex BMW e46 316i sedan 2000

          Comment

          • Olapade
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 262
            • Häslinki

            Laitetaan nyt vaikka tänne.. Eli,

            Onko väliä minkä väristä jäähdytinnestettä käyttää?

            Auto E34 525 12v.
            M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

            Comment

            • Spiddu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 3562
              • Nla

              Originally posted by Olapade View Post
              Laitetaan nyt vaikka tänne.. Eli,

              Onko väliä minkä väristä jäähdytinnestettä käyttää?

              Auto E34 525 12v.
              eipä sillä pitäisi olla kunhan ei mene erivärisiä sotkemaan keskenään.

              ja sitten itse aiheeseen muutama pakkasen aiheuttama vika. oikean takarenkaan luota kuului kolinaa nyt hävinyt sekä välillä esim valoihin pysähtyessä auto sammunut kun kierrokset tippunut nollaan. mutta tämän syyksi epäilen likaista tyhjänkäynti venttiiliä pitäisi jaksaa puhdistaa.
              BMW F30 330e 2017

              Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
              e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

              Comment

              • kiloWatti
                Bimmer Rookie
                • Aug 2008
                • 88
                • Tampere

                En tiä onko väärällä osastolla, mutta kun en suoraan löytänyt e91-keskustelua (vaikka niitä varmaankin on), niin tuuppaan tänne. Liekö pakkanen vai mikä, mutta 2008-mallinen e91 takaluukku on toiminut huonosti alusta saakka (nyt 4tkm taulussa). Käytin huollossakin, jonka aikana testasin liikkeessä vaihdokin, Audi A4 avantin takaluukun toiminnan ja aukesi niinkuin pitääkin: puoliväliin itse auttaen, sitten pumput nostavat kevyesti ja ketterästi lopun ylös. BMW huolto sanoi, että "audi on audi, pumput ova erilaisia", mutta kun bemarissa saa vääntää itse ylös asti käsin. Lopussa tulee hieman apuja pumpuistakin, mutta ei se munsta noin pitäisi olla. Saakos tuota tehostettua jossain jos merkkihuolto väittää tuollaista?

                Toinen asia, räppääkö DTC vakkarin pois päältä tarvittaessa? On pari kertaa loskassa motarilla tehnyt sitä. Kuulunee asiaan.

                Comment

                • laine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1504
                  • Helsinki

                  Originally posted by kiloWatti View Post
                  En tiä onko väärällä osastolla, mutta kun en suoraan löytänyt e91-keskustelua (vaikka niitä varmaankin on), niin tuuppaan tänne. Liekö pakkanen vai mikä, mutta 2008-mallinen e91 takaluukku on toiminut huonosti alusta saakka (nyt 4tkm taulussa). Käytin huollossakin, jonka aikana testasin liikkeessä vaihdokin, Audi A4 avantin takaluukun toiminnan ja aukesi niinkuin pitääkin: puoliväliin itse auttaen, sitten pumput nostavat kevyesti ja ketterästi lopun ylös. BMW huolto sanoi, että "audi on audi, pumput ova erilaisia", mutta kun bemarissa saa vääntää itse ylös asti käsin. Lopussa tulee hieman apuja pumpuistakin, mutta ei se munsta noin pitäisi olla. Saakos tuota tehostettua jossain jos merkkihuolto väittää tuollaista?

                  Toinen asia, räppääkö DTC vakkarin pois päältä tarvittaessa? On pari kertaa loskassa motarilla tehnyt sitä. Kuulunee asiaan.
                  DTC räppää vakkarin pois päältä jos tapahtuu luistoa.

                  Tuota takaluukkua varsinkin ton ikäsessä autossa kävisin näyttämässä talossa missä on uusien autojen myynti ja huolto samassa. Joku jälkimarkkinointi päälliköistä paikalle avaamaan pränikän takaluukkua ja perässä sun takaluukkua. Eron huomaa taatusti ja sitten huoltoa. Huolletaan niin kauan kuin ovat samanlaiset.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    E28:n kans en oo huomannu mitään mikä ois pakkasen aiheuttamaa. Ainoo vaan ettei jaksa ihan täysin lämmetä, jos puhalluttaa lämmintä hyttään. Nyt -10 tai lauhemmilla lämpee hyvin. -15 jälkeen jää vähän alle puolen, mutta hyttä silti lämpee onneksi.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Matula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1706

                      Olen huomannut, että jo noin parin tunnin hiihtolenkin jälkeen pili on pienentynyt huomattavasti mutta autolla kotio päästyäni vehkeet on yleensä jo "normaaleissa" mitoissaan.
                      Ja tämä siis ainoastaan pakkasella.

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Spiddu View Post
                        ...sekä välillä esim valoihin pysähtyessä auto sammunut kun kierrokset tippunut nollaan.
                        Ihan tosi?

                        Eipä ole mitään ihmeempiä oireita nyt ollu pakkasen ansiosta, mitä nyt pientä narinaa ja naksumista sieltä täältä. Akun vaihdoin tuossa alkutalvesta ku kerran jätti starttaamatta.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          syyläri ainakin rikki, mahdollisesti kansi ja/tai lohko.. pääs vissii jäätyy :think
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • kiloWatti
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2008
                            • 88
                            • Tampere

                            Originally posted by laine View Post
                            DTC räppää vakkarin pois päältä jos tapahtuu luistoa.

                            Tuota takaluukkua varsinkin ton ikäsessä autossa kävisin näyttämässä talossa missä on uusien autojen myynti ja huolto samassa. Joku jälkimarkkinointi päälliköistä paikalle avaamaan pränikän takaluukkua ja perässä sun takaluukkua. Eron huomaa taatusti ja sitten huoltoa. Huolletaan niin kauan kuin ovat samanlaiset.
                            Ihan good idea. Täytyypä käydä. "Ei perkele tämänhintasessa autossa tällä tavalla.."

                            Comment

                            • S.Kaulaote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1579
                              • Woikkaalla

                              E3-kympin kierroslukumittari alkaa pelaamaa ku pakkasta n. -15 astetta!
                              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                              -Mitsubishi "runkkari"

                              Comment

                              • jesper.e
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 222
                                • Rovaniemi

                                Pitäs vaihtaa hiilet laturiin, kun lakkas toimimasta pakkasten myötä. Jostai luin, että ei tartteis ottaa laturia irti, auto on vm.88 318i boschin laturilla. Mitä siis tarkalleen pitää avata että ne hiilet saa esille?
                                e30 m20b27 stroker & e34 525i
                                Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
                                e30 320i-86, e30 318i-88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎