Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • furi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 135
    • Turku

    eilen illalla muovi puhalsi iloisesti lämmintä, tänä iltana ei sitten kirveelläkään. Lämmöt oli kyllä normaalissa, mutta vartin ajon jälkeenkin vaan pelkkää kylmää ilmaa. prkl
    E61 520dA LCI -08

    Comment

    • reekoon
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 3426
      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

      Tuulilasi halkesi
      Konepellin aukaisu vaijeri meni poikki
      Bensaa kuluu normaalia enemmän
      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


      E36 316i Compact Hellrot

      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

      Comment

      • Ummikko-75
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 50
        • jyväskylä

        E34 540i-94

        - Kaukosäätimellä kun pistää ovet lukkoon, niin samantien nousee napit uudestaan ylös. Toisella yrityksellä menee ovet lukkoon.
        - Kaksi kertaa alkanut jarrupoljin jumittamaan. Poljin toimii just niin kuin ei olis autossa virtoja päällä ollenkaan mutta hetken kusisen polkemisen jälkeen toimii taas normaalisti.
        - Ajotietokone alkoi ilmoittamaan vähäisestä öljyn määrästä. Kone puhuu saksaa ja mitään hajua mitä se tarkoitti, mutta kiitos btcf-porukalle, asia selvisi.
        Muuten toimii kuin unelma .

        Comment

        • Juhi$
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2009
          • 1268
          • Laukaa

          Originally posted by furi View Post
          eilen illalla muovi puhalsi iloisesti lämmintä, tänä iltana ei sitten kirveelläkään. Lämmöt oli kyllä normaalissa, mutta vartin ajon jälkeenkin vaan pelkkää kylmää ilmaa. prkl
          Mun talviruoska sierra teki samat... päivällä puhalti pelkkää kylmää vaikka lämpöviisari oli jo melkein keskiasennossaan. Iltapäivästä kun piti lähteä taas ajamaan ja vitutti tuo ongelma, poljeskelin paikallaan kaasua reilu 5min että varmasti lämpeni kone kunnolla.. yllätys yllätys lämmintä tuli taas, vaikkei lämpöviisari ollut edes yhtä korkealla kuin päivällä... pääskä!

          Niinjoo ja yksi oire vielä, samaisessa sierrassa rupesi analoginen kello jätättämään kun tuli kunnon pakkaset, vai johtuuko vain siitä että sierra jättää sen..

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Ummikko-75 View Post
            - Kaukosäätimellä kun pistää ovet lukkoon, niin samantien nousee napit uudestaan ylös. Toisella yrityksellä menee ovet lukkoon.
            - Kaksi kertaa alkanut jarrupoljin jumittamaan. Poljin toimii just niin kuin ei olis autossa virtoja päällä ollenkaan mutta hetken kusisen polkemisen jälkeen toimii taas normaalisti.
            - Ajotietokone alkoi ilmoittamaan vähäisestä öljyn määrästä. Kone puhuu saksaa ja mitään hajua mitä se tarkoitti, mutta kiitos btcf-porukalle, asia selvisi.
            Muuten toimii kuin unelma .
            sori OT ...pistä autoon virrat päälle, paina mittarin oikeanpuoleinen nappula pohjaan ja pidä siellä 10-15s -> ruutuun tulee teksti ENGLISH US -> päästä irti napista.. tietokoneeseen menee farenhaitit, mailit sekä 12h kello käyttöön mutta ne saa nopeesti muutettua takas..

            edit: siis kielenvaihtoa koitin tällä ajaa takaa
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              Originally posted by mika68 View Post
              Täällä etelän -15 pakkasilla E36:n ainoat pakkasoireet on ovien mikrokytkimien jäätyminen niin että sisävalot ei pelaa. Muuten mennään toistaiseksi loistavasti nettiauton halvimmalla E36.lla
              ......
              Last edited by mika68; 17-10-2012, 00:37.

              Comment

              • maukk1s
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2009
                • 565
                • Kangasala

                Originally posted by furi View Post
                eilen illalla muovi puhalsi iloisesti lämmintä, tänä iltana ei sitten kirveelläkään. Lämmöt oli kyllä normaalissa, mutta vartin ajon jälkeenkin vaan pelkkää kylmää ilmaa. prkl
                Itellä tullu aina pelkkää kylmää ilmaa, ei haittaa muuten paitsi saa pari kertaa päiväs raappia laseja sisältä. Tuulilasiin kyllä puhaltaa lämmintä.
                E60 530i -05


                Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  Originally posted by mika68 View Post
                  Rupeehan niitä ominaisuuksia tulemaan kun pakkanen lisääntyy: kuskinpuolen lukko umpijäässä, vaikka on tungettu crc:tä pullollinen lukkopesiin. Ja kaasu hirtti kiinni ensimmäisissä liikennevaloissa, noh olipahan kaikki 102 heppaa käytössä hetken aikaa
                  Hahah, et muuten ole ainoa. Kolmekympistä hirtti jo kotipihasta lähdettäessä ja ohikulkijat siihen että ompas sulla korkea tyhjäkäynti

                  On muuten ehkä ainoa kerta m40:llä ajaessa, kun venttiilien rallatus ei kuulu
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • Krissez
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 5
                    • Helsinki

                    Itselläni ensimmäinen bmw (e46 320i -05) ja saapa nähdä onko myös viimeinen.
                    Toissapäivänä ajelin reilu 800km pohjoseen. Auto pelas hyvin. Pakkanen vaihteli -25-32 asteeseen. Pari pysähdystä välillä, ei ongelmia, lämmöt koko matkan normaalissa.
                    Eilen sitten oli pakkasta -19, auto oli roikan nokassa vajaan tunnin. Lähti käyntiin, tuuletin äänteli, vikisi, kytkin ja auto kokonaisuudessaan oli todella jäykkä. Ajoin n.10km kauppaan, kävin kaupassa ja yllätys, auto ei enää löähtenytkään pihasta käyntiin. Useamman kerran yritin, mutta ei. Pietin 10min tauon, starttasin taas, sitten lähti. Sammui hetken päästä mutta lähti taas. Ajoin lähimmälle huoltamolle ostamaan jäänestoa, sitä tankkiin ja kotia kohti.
                    Ennen jäänestoa auto nyki ja ei vastannut kaasulle kunnolla. Tyhjäkäynti souti ja hupas ees taas.
                    Kotona annoin tunnin seistä, ja kokeilin käynnistää. Lähti heti, ilman ongelmaa.
                    Olisikohan tuo vaan ollut vettä tankissa, vai jotain vakavampaa..
                    Autosta lähti myöskin palaneen kumin haju, vasemmalta puolelta takaa..Kiinikkeet?

                    Comment

                    • mika68
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1966
                      • ......

                      Originally posted by Krissez View Post
                      Itselläni ensimmäinen bmw (e46 320i -05) ja saapa nähdä onko myös viimeinen.
                      Toissapäivänä ajelin reilu 800km pohjoseen. Auto pelas hyvin. Pakkanen vaihteli -25-32 asteeseen. Pari pysähdystä välillä, ei ongelmia, lämmöt koko matkan normaalissa.
                      Eilen sitten oli pakkasta -19, auto oli roikan nokassa vajaan tunnin. Lähti käyntiin, tuuletin äänteli, vikisi, kytkin ja auto kokonaisuudessaan oli todella jäykkä. Ajoin n.10km kauppaan, kävin kaupassa ja yllätys, auto ei enää löähtenytkään pihasta käyntiin. Useamman kerran yritin, mutta ei. Pietin 10min tauon, starttasin taas, sitten lähti. Sammui hetken päästä mutta lähti taas. Ajoin lähimmälle huoltamolle ostamaan jäänestoa, sitä tankkiin ja kotia kohti.
                      Ennen jäänestoa auto nyki ja ei vastannut kaasulle kunnolla. Tyhjäkäynti souti ja hupas ees taas.
                      Kotona annoin tunnin seistä, ja kokeilin käynnistää. Lähti heti, ilman ongelmaa.
                      Olisikohan tuo vaan ollut vettä tankissa, vai jotain vakavampaa..
                      Autosta lähti myöskin palaneen kumin haju, vasemmalta puolelta takaa..Kiinikkeet?
                      ......
                      Last edited by mika68; 17-10-2012, 00:37.

                      Comment

                      • Krissez
                        Newbiemmer
                        • Jul 2009
                        • 5
                        • Helsinki

                        Toiset sanoo, että kannattee laittaa, toiset taas että ei kannate. Ite laitoin ja se ainakin sillähetkellä auttoi..

                        Comment

                        • aaltm75
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2008
                          • 89

                          Pakkasta -23 astetta e30:n jousitus hävinnyt muuten pelaa loistavasti.

                          Comment

                          • Tomi T
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 3828
                            • Nokia

                            Originally posted by Krissez View Post
                            Autosta lähti myöskin palaneen kumin haju, vasemmalta puolelta takaa..Kiinikkeet?
                            Takapönttö lämmittää vasenta takarengasta ja se haisee. Tähän teoriaan tultu kun useammassa autossa ollut vasemman takakulman hajua, ja nimenomaan talvirenkailla. Itselläni Conti Viking Contact 3.
                            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                            ex. 53*BMW

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by mika68 View Post
                              Ei kai jäänestoa tarvitse laittaa kuin vanhoihin kaasarikoneisiin?
                              Itse en ainakaan ole bensa ruiskumoottoreihin jäänestoa koskaan lisännyt:think
                              No jos on vettä järjestelmässä joka jäätyy niin ei siihen paljon muu auta kuin jäänesto oli sitten ruisku taikka kaasarikone. Vesi/jää liukenee jäänestoon(metanoli/etanoli) kun taas jäänestoaine liukenee bensaan... Tadaa, vesi näin liukenee bensan sekaan ja palaa pois.
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11680
                                • Kouvola

                                Kyllä toi lämmin autotalli on aika mukava "lisävaruste" varsinkin kovemmilla pakkasilla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎