Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    Originally posted by druidi View Post
    Muuten toimii aika hyvin, mitä nyt tuuletin huutelee (etenkin käännyttäessä).

    ettei olisi ohjaustehostimen pumppu.. oletko katsonut ohjaustehostimen öljyjen määrän?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • druidi
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 128
      • Turku

      Originally posted by fraatti View Post
      ettei olisi ohjaustehostimen pumppu.. oletko katsonut ohjaustehostimen öljyjen määrän?
      Mietin itsekin aikoinaan ensin sitä pumppua, mutta taitaa olla tuuletin. Tehostimen säiliössä on öljyä ja vaihdoinkin ne tuossa vähän aikaa sitten. Ääni loppuu heti kun tuulettimen sammuttaa ja äänen kovuus on verrannollinen kylmyyteen ja tuulettimen nopeuteen. Lisäksi ääni kuuluu ainoastaan vauhdissa eli esim. jos rattia vääntelee paikallaan niin ei kuulu meteliä. Ei liene kovin harvinainen ilmiö tuo tuulettimen ääntely.

      Comment

      • urria
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 223
        • Lohja

        täytyy kyllä ihan ihmetellä, että e30 lähtee aina kuin palmun alta! Nyt oli 9päivää seissy tossa kadun varressa. Sitten starttaamaan ilman mitään esilämmitystä ja ykkösellä lähti (vähän startti pyöritti vaivalloisesti) Pahin ongelma oli, että tuulilasi oli melko vahvassa jäässä sisäpuolelt....
        E46 323Ci -99

        Comment

        • Behemoth
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 562

          Akku tyhjenee, keskuslukko sikailee, kiilahihnat vikisee.
          E66 730Ld LCI

          ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

          Comment

          • -weikko
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 305
            • Kalajoki

            e30 325i Hyvin on muuten pelannut,mutta eilen alkoi käymään miten sattuu. Välillä toimi ja välillä ei, 4000rpm:n jälkeen loppui veto eikä tyhjä käyntiäkään ollut.. Tänään sitten mietiskelin,että mikä ...kele siinä on ja arvaus osui kerralla oikeaan ilmamäärä mittarin läppä jäässä. No ei siinä sitten muuta kuin imm pannu huoneeseen sulaan/kuivumaan ja pikkusen paprulla kuivaili ja putsaili vähän voitelevaa lukko sulaa perään.

            Comment

            • leka1
              Newbiemmer
              • Oct 2006
              • 14

              tossa maanantaina oksenti nesteet pihalle... kerkesin jo säikähtää!! mut onneks vaan kiertovesipumppu oli menny sököks... samana päivänä takas ajoon... mut tuommosta perus ovien jäätymistä ja takakontti ei aukee juttuja kyllä riittää!! kyseessä siis 525tds
              Last edited by leka1; 23-02-2007, 21:26.

              Comment

              • Krynx
                BTCF Member
                • Sep 2006
                • 908
                • á la Temmes

                Noin kerran viikossa jäätyy ilmamäärämittarin läppä. Ja moinen alkaa jo pikkuhiljaa vituttamaan niin viimesen päälle. Kumpi tulee ensin kesä vai 5L pensaa ja tulitikku
                E39 525d -00
                E39 523i-96
                E30 316 -86

                Comment

                • Moonshine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1018
                  • Järvenpää

                  Originally posted by druidi View Post
                  Mietin itsekin aikoinaan ensin sitä pumppua, mutta taitaa olla tuuletin. Tehostimen säiliössä on öljyä ja vaihdoinkin ne tuossa vähän aikaa sitten. Ääni loppuu heti kun tuulettimen sammuttaa ja äänen kovuus on verrannollinen kylmyyteen ja tuulettimen nopeuteen. Lisäksi ääni kuuluu ainoastaan vauhdissa eli esim. jos rattia vääntelee paikallaan niin ei kuulu meteliä. Ei liene kovin harvinainen ilmiö tuo tuulettimen ääntely.
                  Pumppu rääkyy jos öljyä on liian vähän. Ja sitä voi olla liian vähän vaikka sitä säiliössä näkyisikin. Kastuuko se korkissa oleva "mittatikku" ollenkaan? Ja eipä se välttämättä paikallaan kilju, mutta sitten liikkeessä kyllä.
                  "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                  Comment

                  • druidi
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 128
                    • Turku

                    Originally posted by Moonshine View Post
                    Pumppu rääkyy jos öljyä on liian vähän. Ja sitä voi olla liian vähän vaikka sitä säiliössä näkyisikin. Kastuuko se korkissa oleva "mittatikku" ollenkaan? Ja eipä se välttämättä paikallaan kilju, mutta sitten liikkeessä kyllä.
                    Kastuuhan se, tavaraa on kutakuinkin maksimimerkkiin asti. Sen verran katoin sentään kun nesteet vaihdoin. Jotenkin olen kuvitellut, että paikallaan käännellessä vastus systeemille olisi suurempi kuin liikkeessä.

                    Onko noilla pumpuilla tapana rääkyä kylmänä muttei lämpimänä? Tosi kylmällä kelillä se tuuletin huutaa kyllä paikallaankin samanlaisella äänellä kun auton käynnistää. Ja pienemmillä pakkasilla taas ääni kuuluu vain oikealle käännettäessä - kovemmilla saattaa inahtaa töyssyissäkin. Pumpusta eivät maininneet äskettäisessä Inspection 2:ssa mitään. Kylmäjäykkyydestä syyttelivät kulunutta hammastankoa.

                    Hyvä, että joku jaksaa kommentoida näitä - aina positiivista kuulla muidenkin mielipiteitä kun en itse varsinainen asiantuntija ole.

                    P.S. Asiasta lisää täällä - tervetuloa keskustelemaan.
                    Last edited by druidi; 24-02-2007, 00:02.

                    Comment

                    • Jehu
                      Newbiemmer
                      • Sep 2004
                      • 19
                      • Las Vegas

                      Auto ollut talvisäilytyksessä. Pakkasnestettä oli, mutta ei näköjään tarpeeksi. Nyt kun menin tarkistamaan, totesin että letkuissa oli sojoa sisällä. Auton alla oli isohko kostea laimiska. Jäähdytysnestettä on siis jostain tullut pihalle, tuskin se mitään pesurinnestettäkään oli, vaikka se nyt ei kestä pakkasta senkään vertaa(jää helposti huomioimatta). Vitutti niin etten edes alkanut vielä tutkimaan sen paremmin.
                      Autossa ei ole lohkolämmitintä.

                      Miten asiassa kannattaa edetä?
                      Yksi konsti voisi olla, että ajamalla/työntämällä lyhyt matka, se voitais saada lämpimään tilaan. Se on nyt vaan niin hankalassa välissä ettei ajamatta taideta saada pois.
                      740/-96

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        Originally posted by Jehu View Post
                        Auto ollut talvisäilytyksessä. Pakkasnestettä oli, mutta ei näköjään tarpeeksi. Nyt kun menin tarkistamaan, totesin että letkuissa oli sojoa sisällä. Auton alla oli isohko kostea laimiska. Jäähdytysnestettä on siis jostain tullut pihalle, tuskin se mitään pesurinnestettäkään oli, vaikka se nyt ei kestä pakkasta senkään vertaa(jää helposti huomioimatta). Vitutti niin etten edes alkanut vielä tutkimaan sen paremmin.
                        Autossa ei ole lohkolämmitintä.

                        Miten asiassa kannattaa edetä?
                        Yksi konsti voisi olla, että ajamalla/työntämällä lyhyt matka, se voitais saada lämpimään tilaan. Se on nyt vaan niin hankalassa välissä ettei ajamatta taideta saada pois.
                        740/-96
                        Enpä kyllä missään nimessä käynnistäisi sohjot putkissa. Lohkon ym. halkeamisesta en olisi kovin huolissaan jos ei umpijäässä ole, se on voinut jostain klemmarin välistä tai paisarin korkista yms. puklauttaa nesteitä pihalle kun jäätyessäänhän tuo vesi pyrkii laajenemaan... Äkkiseltään voisi kuvitella että välttämättä ei ole mitään paskana. Vesipumppu ainakin luultavasti kilahtaa jos satsit putkessa menet käynnistämään, lämpöä motille siis.

                        Vaikka joku teollisuuspuhallin lainaksi tai toho.
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • Jehu
                          Newbiemmer
                          • Sep 2004
                          • 19
                          • Las Vegas

                          Okei!
                          Saatiin kuin saatiinkin pirssi kammettua pois kolostaan ja pukattiin se samalla lämpimään tilaan.
                          Lisäsin pakkasnestettä hieman yli puoli litraa ja siinäkin oli vähän liikaa, joten ei se kovin paljon sitä ole hukannut.

                          Comment

                          • Salakka
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 359
                            • Lappeenranta, PARAS OLLA !

                            Takakontin aukasin pakkasessa eikä mennyt enää lukkoon...

                            ...talliin sulatukseen ja sitten voitelua ja lisää voitelua...
                            SoftRoader

                            EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

                            Comment

                            • |makke
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 847
                              • Vaasa

                              E30 m40b16 -89

                              - Akku loppu, keskulukituksen solenoidit ei jaksanut vetää, joten keskulukko ei toiminut. Lukkopesät jäässä (koska en ikinä niitä käytä) eikä avainta saanut käännettyä. Hälärikään ei mennyt pois päätä, eli se ei reagoinut enää.
                              Tosin vaikka oven olisi avannut, eipä ne hälyttimet olis ruvennu huutamaan, koska akku oli tosiaan niin loppu. Kuumailmapuhaltimella ovi auki lopulta.

                              - Takakontin lukko jäässä.

                              - Ovien tiivisteet jäässä, just ja just repimällä oven sai auki.

                              - Ikkunan tiivisteet jäässä, ikkuna ei auennut, ennen kuin auton sisälämpötila rupesi nousemaan.

                              - Vuosi sitten pakkasneste pääsi jäätymään Onneks huomasin sen, eikä vaurioita tullut.

                              - Pahin oire mitä on ollut, ei liity autoon, vaan itseeni. Hillitön vitutus!
                              Kylmä on niin perseestä!

                              Comment

                              • Jehu
                                Newbiemmer
                                • Sep 2004
                                • 19
                                • Las Vegas

                                Originally posted by Jehu View Post
                                Okei!
                                Saatiin kuin saatiinkin pirssi kammettua pois kolostaan ja pukattiin se samalla lämpimään tilaan.
                                Lisäsin pakkasnestettä hieman yli puoli litraa ja siinäkin oli vähän liikaa, joten ei se kovin paljon sitä ole hukannut.
                                Auto liikenteessä, ei vaurioita.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎