Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Couja
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2012
    • 582
    • Valkeakoski

    10, 37, 19 tollatteita ilmotteli tuo e36 320 juuri kun luettiin koodit jos joku kertois viellä mitä tarkoittavat? Koneena m52b20 jos jotain merkitystä
    Nykyinen:
    BMW e36 323i Touring :think

    Ex:
    BMW e36 328ia coupe
    BMW e36 320i sedan

    Originally posted by Miltzu
    Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1787
      • N/A

      e90 N54B30 koneella kävi yks-kaks röpöttämään, käy tosi huonosti, vedot poissa. Erityisesti kuormitettaessa menee todella polvilleen. Kojetaulussa loimottaa service engine soon -valo, ja vähän myöhemmin syttyy myös limp home moden ikoni.

      Yleis-obd-koodinlukija antaa kaksi koodia: P3090 ja P142E. Kun koodit resetoi, niin auto pelaa alkuun pienellä kuormalla ihan ok, kunnes ensimmäisen kerran painaa kaasua puoleen väliin, jonka jälkeen ongelma on taas täysillä päällä.

      Mitä lienevät nuo koodit? Mitä mahtanee olla odotettavissa? Auto on menossa BMW:lle tutkittavaksi, mutta olisi kiva saada jotain arvausta mitä mahtanee olla tiedossa.
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by bmw323it View Post
        e90 N54B30 koneella kävi yks-kaks röpöttämään, käy tosi huonosti, vedot poissa. Erityisesti kuormitettaessa menee todella polvilleen. Kojetaulussa loimottaa service engine soon -valo, ja vähän myöhemmin syttyy myös limp home moden ikoni.

        Yleis-obd-koodinlukija antaa kaksi koodia: P3090 ja P142E. Kun koodit resetoi, niin auto pelaa alkuun pienellä kuormalla ihan ok, kunnes ensimmäisen kerran painaa kaasua puoleen väliin, jonka jälkeen ongelma on taas täysillä päällä.

        Mitä lienevät nuo koodit? Mitä mahtanee olla odotettavissa? Auto on menossa BMW:lle tutkittavaksi, mutta olisi kiva saada jotain arvausta mitä mahtanee olla tiedossa.
        Samat vikakoodit löytyi ekasta googlen osumasta:

        29F2 Fuel high-pressure system, fuel pressure
        Lower rail-pressure threshold value undershot
        SAE diagnostic trouble code: P3090
        Rail pressure 4075.553 mbar

        29DC Cylinder injection cutout
        Pressure too low in high-pressure system
        SAE diagnostic trouble code P142E
        Last at engine temperature 72 C

        Paineensäädin tai korkeapainepumppu todennäköisesti vialla.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9078
          • Oulu

          Varovaisuutta sitten niiden vikakoodien kanssa. KLIK
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            No perhana, täytynee viedä vaan merkkihuoltoon seuraavaksi eikä sörkkiä itse
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10923
              • Joensuu

              Joo kyllähän se on sitten lopetettava vikakoodien lukemiset kun ammattilaiset niin sanoo.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9078
                • Oulu

                Originally posted by Supa View Post
                No perhana, täytynee viedä vaan merkkihuoltoon seuraavaksi eikä sörkkiä itse
                Niinpä. Vedin jo sivuleikkureilla piuhat poikki, ettei tule puoskaroitua enempää. Aika huvittavaa settiä. Toisenlaisiakin näkemyksiä voi esittää, mutta eipä meillä taida olla rahkeita saunottaa kaikkia median edustajia.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • GuGi_
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 700
                  • Vantaa city

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Niinpä. Vedin jo sivuleikkureilla piuhat poikki, ettei tule puoskaroitua enempää. Aika huvittavaa settiä. Toisenlaisiakin näkemyksiä voi esittää, mutta eipä meillä taida olla rahkeita saunottaa kaikkia median edustajia.
                  Mä luulen että tältäkin foorumilta löytyy paljon kavereita joilta löytyy enemmän tietoa ja taitoa kun monelta merkkihuollon kaverilta.

                  MUTTA, löytyy myös niitä joilla on pelit ja vehkeet eikä tippaakaan hajua mitä ollaan tekemässä. Kyllä varmaan koodit saadaan ruudulle, mutta kun pitäs kertoa mikä on vikana sen hassun numero/kirjainyhdistelmän ja lyhyen selityksen avulla, niin jääkin homma siihen. Paljon kun on vikoja joiden todellinen aiheuttaja on jotain aivan muuta kun se, mitä se pikku koodinpätkä kertoo suoraan. Moottoripuolella imu/ahtovuodot saa aikaa mitä kummallisempia "laitevikoja", vaikka kyseessä voi olla löysä liitos Ittelläki voi välillä olla vähän sormi suussa näitten kanssa.

                  -Sami

                  Ps.Tässä ei ollu tarkotus mollata foorumin vikalukutaitoa, tämä oli ääneenajattelua siitä että meitä on moneen junaan. Ja moni jää vielä asemalle
                  "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                  F11 525d -11
                  E60 M5 -05
                  E12 530i -75
                  E32 730i - 91
                  Chevy Silverado 3500 -93
                  R33 Skyline GTS-T -93

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Originally posted by GuGi_ View Post
                    Paljon kun on vikoja joiden todellinen aiheuttaja on jotain aivan muuta kun se, mitä se pikku koodinpätkä kertoo suoraan.
                    Kyllä tota sietäis muistutella huoltofirmoissakin, etenkin marmorilla. Se vaan että noissa on tapana ravistaa hihasta jotain vaikkei yhtään tietäisi, koska ammattiylpeys.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9867
                      • KVLA

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Varovaisuutta sitten niiden vikakoodien kanssa. KLIK
                      Tuossa jutussahan oli mm. teksti:"Huoltamoista kerrotaan tapauksista, joissa autoilijat ovat vaihtaneet vikakoodin perusteella viallisiksi luulemiaan osia, mutta pulmat eivät olekaan poistuneet..."

                      Mutta eikös ne merkkiliikkeet itse toimi juuri näin???Ja artisti maksaa.

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1787
                        • N/A

                        Originally posted by Supa View Post
                        Paineensäädin tai korkeapainepumppu todennäköisesti vialla.
                        Korkeapainepumppu ja joku bensapaineisiin liittyvä anturi meni vaihtoon. Onneksi meni takuuseen.
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • Kärkiväli
                          BTCF Member
                          • Jan 2009
                          • 36
                          • Kempele

                          Tervehdys.
                          Tuo oma -05 vuoden 330i E90 rupes polttamaan moottorin vikavaloa. Katsoin siitä vikakoodit MaxiDiag merkkisellä laitteella, joka antoi vikakoodeiksi: 2A99, 2A98, 2A82 ja 2C9F. Poistin nuo koodit ja kävin ajamassa n.5km lenkin jonka aikana ei syttynyt enään tuota vikavaloa, mutta 2C9F vikakoodi jäi edelleen voimaan Elikkä mitä kyseiset koodit mahtavat tarkoittaa?
                          -E60 530i Msport -08
                          -E46 328i -99
                          -E36 M3 -97
                          -MB W201 2.6E Sportline -92
                          -Opel Omega GLS 2.0i -89
                          -Ski-Doo XRS 800R -16
                          -Suzuki VS1400 Intruder -94
                          -Suzuki PV50 -94

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8221
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Kärkiväli View Post
                            Tervehdys.
                            Tuo oma -05 vuoden 330i E90 rupes polttamaan moottorin vikavaloa. Katsoin siitä vikakoodit MaxiDiag merkkisellä laitteella, joka antoi vikakoodeiksi: 2A99, 2A98, 2A82 ja 2C9F. Poistin nuo koodit ja kävin ajamassa n.5km lenkin jonka aikana ei syttynyt enään tuota vikavaloa, mutta 2C9F vikakoodi jäi edelleen voimaan Elikkä mitä kyseiset koodit mahtavat tarkoittaa?
                            ensimmäinen hakutulos googlella: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=508288
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Homebrew
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 348
                              • Paimio

                              Sigun E91 antaa satunnaisesti vikakoodia Terminal 15 short to ground, mistäs tuo vois johtua? Voi olla että saa tankillisenkin ajella ilman että koodi tulee takaisin, mutta kuitenkin tuntuu tulevan jossain vaiheessa.. Hehkujen ohjausyksikkö antautui viikonloppuna(menee vaihtoon Perjantaina), mutta tuota satunnaista koodia on tullut jo useamman kuukautta. Voisko olla että toi on enteillyt hehkuyksikön ongelmaa?
                              Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                              Ex. E91 330d -07

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Homebrew View Post
                                Sigun E91 antaa satunnaisesti vikakoodia Terminal 15 short to ground, mistäs tuo vois johtua? Voi olla että saa tankillisenkin ajella ilman että koodi tulee takaisin, mutta kuitenkin tuntuu tulevan jossain vaiheessa.. Hehkujen ohjausyksikkö antautui viikonloppuna(menee vaihtoon Perjantaina), mutta tuota satunnaista koodia on tullut jo useamman kuukautta. Voisko olla että toi on enteillyt hehkuyksikön ongelmaa?
                                Tuo on vaan varsinaisen vikakoodin lisäselitys (virransyöttölinja 15 = virtojen 2. asento, oikosessa maihin).
                                Mutta tarvis tietää miltä moduulilta luettu ja itse vikakoodi.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎