Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MNi
    replied
    Auto: E46 sedan 330d -04

    Oireet: Huoltokeikan ohessa autoa noutaessa tyhjäkäynnillä matalaa murinaa tavanomaisen äänen alapuolla, hiukan V8-nuottia alarekisterissä. Turbon vihellys puuttuu, alavääntö ja huipputeho samaten.

    Vikakoodit, ensin:

    4530 4530 (1297) manifold pressure regulation

    Noin sadan kilometrin jälkeen lisäksi:

    4507 4507 (0402) exhaust recirculation regulation
    P0402 Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected

    Syy: alipaineletku pudonnut irti paineakun alta, se turbon ohjaukselle menevä.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by KV1 View Post
    Nostetaan tätä jos tulisi jotain vinkkejä. Vikavalo sammui tänään itsekseen, eli ilmeisesti lambda -arvot ovat nyt pysyneet kohdillaan riittävän pitkään. Tämä viittaisi siihen että kyse on jostain muusta kuin imuvuodosta, koska sen ei luulisi kovin satunnainen olevan ?
    Joo joku imuvuotohan siellä on. Vaikka ei öljyä juuri söisikään voi separaattorin kalvo silti olla rikki.
    Kokeile ottaa öljykorkki käynnissä auki, jos auto meinaa sammua ja suuaukolla käy kova imu, on kalvo rikki. Uusi separaattori + letkut ja tarkasta myös se öljyn paluu tikun juureen ettei ole tukossa.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Kannattaa myös lukaista/luetuttaa vikakoodit ettei pohjalla ole "kaasuläpän" - eli throttle valve - vikaa, sitä kun tarvitaan ahdistamaan imusarjaa jotta regeneraation ajaksi saadaan lämpötilaa nostettua, kts täältä.
    Juu tuttu juttu, yhen tämmöisenkin vian diagnosoinut.
    Mutta vaikka tuo läppä ei toimisi oikein niin tuskin se jättää liian kovista pakopaineista vikakoodia.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Siellähän se ihan selvästi lukee, partikkelifiltteri tukossa.
    Tarkista että auto käy normaaleissa lämmöissä ettei ole termareissa vikaa, pakota regeneraatio päälle, jossei auta niin pönttö irti ja pesuun.
    Kannattaa myös lukaista/luetuttaa vikakoodit ettei pohjalla ole "kaasuläpän" - eli throttle valve - vikaa, sitä kun tarvitaan ahdistamaan imusarjaa jotta regeneraation ajaksi saadaan lämpötilaa nostettua, kts täältä.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    niin pönttö irti ja pesuun.
    En tiedä saako mainostaa...
    Yhden kaverin (JMW autohuolto) uutta vekotinta, jolla pestään DPF niin, että sitä ei irroteta lainkaan autosta. Ei hajua miten homma tehdään:

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by D0300162 View Post
    Terve.

    Olisi sellainen ongelma että suoralla ajettaessa auto alkaa "humppaamaan". On suhteellisen ärsyttävä cruisen kanssa ajettaessa.
    Veto päällä tai kiihdyttäessä ei ole mitään ongelmaa.
    Auto liikkuu muuten erittäin pirteästi ja on lastutettu aikaisemman omistajan toimesta.
    Voisikohan tuolla lastulla saada jo liiankin pienen kulutuksen mikä taas tekisi tämän ongelman? Auto meinaan vie jonkin verran vähemmän mitä ilmoitetaan.
    Maantieajossa pääsee 4.0l ja kaupunkiajossa 5.0l/100km.
    Kyseessä E61 520Da, 2009. Ajettu 170.000.
    Vikakoodeista luultavasti kolme johtuu juuri tästä lastusta. Voisiko noista muista vikokoodeista irrota sellaista tietoa joka johtuisi tästä ongelmasta?
    Siellähän se ihan selvästi lukee, partikkelifiltteri tukossa.
    Tarkista että auto käy normaaleissa lämmöissä ettei ole termareissa vikaa, pakota regeneraatio päälle, jossei auta niin pönttö irti ja pesuun.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Apukuskin matto..

    Leave a comment:


  • salamine
    replied
    Airbägi palaa, tämmöstä pukkas "20 beifahrer sitzbelegungserkennung" Mitä mahtaa tarkottaa.

    Leave a comment:


  • D0300162
    replied
    Terve.

    Olisi sellainen ongelma että suoralla ajettaessa auto alkaa "humppaamaan". On suhteellisen ärsyttävä cruisen kanssa ajettaessa.
    Veto päällä tai kiihdyttäessä ei ole mitään ongelmaa.
    Auto liikkuu muuten erittäin pirteästi ja on lastutettu aikaisemman omistajan toimesta.
    Voisikohan tuolla lastulla saada jo liiankin pienen kulutuksen mikä taas tekisi tämän ongelman? Auto meinaan vie jonkin verran vähemmän mitä ilmoitetaan.
    Maantieajossa pääsee 4.0l ja kaupunkiajossa 5.0l/100km.
    Kyseessä E61 520Da, 2009. Ajettu 170.000.
    Vikakoodeista luultavasti kolme johtuu juuri tästä lastusta. Voisiko noista muista vikokoodeista irrota sellaista tietoa joka johtuisi tästä ongelmasta?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • heiskate
    replied
    "3F62 3F62 speed sensor signal ueber CAN" Tuollaiselle tarvitsis syy löytää. Oma topickikin löytyy seiska (E65) palstalta, jos enemmän jotakuta kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • jumppakuutio
    replied
    Originally posted by jumppakuutio View Post
    Morjesta. Semmonen ongelma että laturin valo palaa jatkuvasti kirkkaana. Vaihdettu uusi laturi, toista akkua kokeiltu, toista mittaristoa kokeiltu, virta ja maajohdot puhdistettu. Vilkkujenkin merkkivalo kettuilee välillä, vilkut toimii mutta mittaristo ei vilkuta.

    Luin mittariston vikakoodit:

    190 Light module-EEPROM error
    Error frequency : 38
    Invalid working area
    Sporadic error

    Eli siis viittaako tuo valomoduuliin repsikan jalkotilassa, oikealla puolella kyljessä kiinni?
    Ja lisää:

    ABS ja ASC valo palaa välillä..

    14 Valve-relay Error
    Error frequency: 253
    ASC passive
    ABS-control passive
    Stop light switch on
    ASC -control passive

    Ja autohan oli e39 -96 523

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    On "älyä".

    Leave a comment:


  • Ape
    replied
    Originally posted by Ape View Post
    Autoon vaihdettu käytännössä kaikki imuvuotoja aiheuttavat osat. Nyt tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan kylmällä koneella kun ilmat viilentynyt. Auton saa sammumaankin kun oikein varovasti kaasuttelee samaan tahtiin kun tyhjäkäynti seilaa. Välillä auto taas tuntuu paljon pirteämmältä, eikä tuota tyhjäkäynnin seilaamista aina ilmene.
    Tämmösistä oireista kirjottelin jokuaika sitten, mutta vikakoodeja ei antanut mistään. Nyt kuitenkin antoi koodin P1619.Mihin tuo viittaa?
    Originally posted by mijuko View Post
    Vaihda termostaatti:think
    P1619 MAP Cooling Control Circuit Signal Low
    Onko termostaatissa muka jotain sähköistä "älyä" vai onko vika mahdollisesti jossain lämpötila anturissa? Sen huomasin myös että kylmällä koneella koodi tulee samantien uudestaan mut lämpimällä koneella ei tule enää uudestaan nollauksen jälkeen. Lämmöt pysyy mittarin mukaan täysin normaalissa lukemissa..

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Ohjauskulma-anturi vaihtoon, sen takia ei myöskään vilkun palautus toimi kun ei tiedässä missä asennossa ratti menee.

    EDIT: Jaha, jaki kerkes ensi

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Axe10 View Post
    94E7 SZL: Steering-angle sensor, wiper contact. 133184kmSamassa hävisi vilkun palautustoiminto.
    Viedäkkö siis auto nyt uudestaan vikakoodin lukuun että minkäs se noista koodeista uusi? Kiitos jo etukäteen vastauksista!
    No, mietipä mikä voisi aiheuttaa sen, että elektroninen vilkun palautus (riippuu ohjausakselin asennosta) ei toimi ? :think

    Eli eiköhän se tuo ohjauskulman anturi ole. DSC:hän tarvitsee myös tietoa ohjauspyörän asennosta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎