Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Garvis
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 115
    • Turku

    Osaako joku neuvoa mitä tarkottais

    Fault Memory Code
    Misfire Detected Cyl #6
    Pontiac Firebird 6.6L -70 & Vw Golf IV Variant -01

    ex. Ford Mustang 4.6L GT -96 convertible & Bmw E39 523i -96 & BMW E32 730iA -89

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by Garvis View Post
      Osaako joku neuvoa mitä tarkottais

      Fault Memory Code
      Misfire Detected Cyl #6
      Sytytyskatkos sylinterissä 6.
      Voi johtua kyseisen sylinterin puolasta, tulpasta, suuttimesta jne.
      Mikäli herjaa ainoastaan yhtä pyttyä niin todennäköisesti ei johdu imuvuodosta.
      Helpottaisi jos tietäisi mikä kone kyseessä mutta geneerisesti voisi sanoa että katso ainakin ettei tulpankolot ui öljyssä.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Garvis
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 115
        • Turku

        Originally posted by Supa View Post
        Sytytyskatkos sylinterissä 6.
        Voi johtua kyseisen sylinterin puolasta, tulpasta, suuttimesta jne.
        Mikäli herjaa ainoastaan yhtä pyttyä niin todennäköisesti ei johdu imuvuodosta.
        Helpottaisi jos tietäisi mikä kone kyseessä mutta geneerisesti voisi sanoa että katso ainakin ettei tulpankolot ui öljyssä.

        Kyseessä on M52 kone ja tulpat on tullu vaihdettuu mutta ei ne niin hirveen mustia ollu.
        Pontiac Firebird 6.6L -70 & Vw Golf IV Variant -01

        ex. Ford Mustang 4.6L GT -96 convertible & Bmw E39 523i -96 & BMW E32 730iA -89

        Comment

        • bemmu84
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 165
          • Harjavalta

          Airbag ja turvavyö valo palaa, luin INPA:lla koodit niin tota mitä mahtaa tarkottaa?

          SBSR OKAY
          991D 20

          Boschin testeri antoi koodiksi B 191D

          Nii ja auto on E60 -04
          Last edited by bemmu84; 28-06-2012, 20:54.

          Comment

          • bmw89
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 565
            • Ulvila

            1.3.6 bmw scanner käytössä ja anto tämmösen dme koodin

            error code (dec), hex, parameter dec/hex
            39, 0027, 104/68

            ??

            autona siis e46 328i -98
            -E30 "316i"

            ex. e46 328i,

            Comment

            • Ezra
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 79
              • Imatra

              Kävin luetuttamassa vikakoodit syksyllä autosta ja tälläistä vikaa antoi:

              VANOS-magneettiventtiili
              nokka akselin imupuoli
              Katkos/maissa/plussaan oikosulku

              Toisioilmapuh. Kytkentäventtiili
              Katkos/maissa/plussaan oikosulku

              Ongelmana on kuitenkin se, että auto on vuosimallia 7/1998, eli ei ole tuota vanoksen magneettiventtiiliä.

              Vikana autossa on tärisevä tyhjäkäynti (tuntuu, että kävisi vajailla välillä).

              Myös kiihdyttäessä auto empii 1000-2000rpm ja vasta sitten vetää normaalisti.
              E39 535i -98

              Comment

              • luikas
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 644
                • Oulu area

                Siirtopumppu menossa vai?
                Auto 530d 2003 188tkm.

                Vikakoodi:


                Date: 06/26/12 11:09:08
                ECU: D40M57A1
                JobStatus: OKAY
                Variant: D40M57A1
                -------------------------------------------------------------
                RESULT: 1 errors in error memory !
                -------------------------------------------------------------
                4704 1260 Vorfoerderdruck-monitoring

                Warning: F_HFK doesn´t exist in result record 1 !
                Warning: F_UW_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
                Warning: F_ART_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
                Errorcode: 12 60 01
                ---------------------------------------------------------------

                Oireina ainoastaan 3800-4000rpm kohdalla vetojen totaalinen puutuminen, muuten vetää kivasti siihen asti. Aivan kuin ahtopaineet karkaisivat tai soppaa ei tule tarpeeksi... Ideoita?
                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                Past:
                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                F31 318d xdrive -14
                F07 530d GT-11
                E90 330xda LCI -09
                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                E39 530d M-Sport -03
                E39 530iA M-Sport -02
                E39 528i -97
                E30 320i -88

                Comment

                • bemmu84
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 165
                  • Harjavalta

                  Airbagin ja turvavyön merkkivalo palaa, toi screeni on otettu inpalla B-pilarin airbagiltä, ni mitä mahtaa tarkoittaa tuo error battery shield????

                  Nii ja auto on E60
                  Attached Files
                  Last edited by bemmu84; 02-07-2012, 22:27.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9147
                    • Oulu

                    Originally posted by bemmu84 View Post
                    Airbagin ja turvavyön merkkivalo palaa, toi screeni on otettu inpalla B-pilarin airbagiltä, ni mitä mahtaa tarkoittaa tuo error battery shield????

                    Nii ja auto on E60
                    Akkukaapeli on ikäänkuin koaksiaali, jossa varsinaisen kaapelin (ja eristekerroksen) päällä on suojasukka, jonka molemmat päät on kytketty airbag-järjestelmään. Tällä valvotaan kaapelin eheyttä, koska se on vedetty auton pohjaan. Tähän kaapeliongelmaan liittyenhän on BMW:llä kampanja. Eli kannattaa ensin vielä kampanjan mukaiseen tarkistukseen.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Tietoa? Bagin valo palaa 36:ssa.

                      2 resistor ZKO ---> driver airbag

                      Error frequency : 1

                      Remain over limiting value
                      Sporadic error

                      Sitten statusta kun katsoo niin "Ignition circuit Airbag" kohdassa "maximum resistance" kuskin puolelle näyttää NOT OK.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • jumppakuutio
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 131
                        • Ylöjärvi

                        Mitähän mahtaa tarkoittaa?

                        18 NW_A - Error
                        Error frequency : 1
                        Logistic counter : 40

                        N_32 768.00 rpm
                        Engine state = ideling 4.00 -
                        TOIL 77.77 grad c
                        VB 12.44 V
                        aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h

                        ------
                        ------
                        No signal
                        ------
                        Error to relevant
                        Error debounce
                        Error currently avaible
                        stat. Error

                        Errorcode: 12 74 01 28 18 04 9E 7A 8A C4

                        Comment

                        • mr81
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 300
                          • PK-seutu

                          ei mitään
                          Last edited by mr81; 09-08-2012, 23:40.
                          E65 730d '08 Monaco blue
                          Ex: E60 523iA '08

                          Comment

                          • bemmu84
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2004
                            • 165
                            • Harjavalta

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Akkukaapeli on ikäänkuin koaksiaali, jossa varsinaisen kaapelin (ja eristekerroksen) päällä on suojasukka, jonka molemmat päät on kytketty airbag-järjestelmään. Tällä valvotaan kaapelin eheyttä, koska se on vedetty auton pohjaan. Tähän kaapeliongelmaan liittyenhän on BMW:llä kampanja. Eli kannattaa ensin vielä kampanjan mukaiseen tarkistukseen.

                            Mihin tuo kaapelin eheyden mittaus on mahdettu kytkeä??? Koska päällisin puolin vaikuttaisi olevan ehjä.
                            Auto kävi BMW:n kampanjan mukaisessa tarkistuksessa mutta siellä eivät löytäneet mitään, mutta siihen kuuluu vissiin ainoastaan takaluukun pohjan läpiviennin tarkastus.

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by bemmu84 View Post
                              Mihin tuo kaapelin eheyden mittaus on mahdettu kytkeä??? Koska päällisin puolin vaikuttaisi olevan ehjä.
                              Auto kävi BMW:n kampanjan mukaisessa tarkistuksessa mutta siellä eivät löytäneet mitään, mutta siihen kuuluu vissiin ainoastaan takaluukun pohjan läpiviennin tarkastus.
                              B-pilarin satelliitteihin kytketty, lenkki lähtee toisesta satelliitista ja päättyy toiseen. Laitappa shotti vikakoodista jos on, meinaan veikkaan että tuo täppä voi palaa ilman vikakoodiakin esim. kosteudesta sopivassa paikassa ym ja sille on ohjelmoitu kyllä toleranssia järjestelmään.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • bemmu84
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2004
                                • 165
                                • Harjavalta

                                Originally posted by Cell View Post
                                B-pilarin satelliitteihin kytketty, lenkki lähtee toisesta satelliitista ja päättyy toiseen. Laitappa shotti vikakoodista jos on, meinaan veikkaan että tuo täppä voi palaa ilman vikakoodiakin esim. kosteudesta sopivassa paikassa ym ja sille on ohjelmoitu kyllä toleranssia järjestelmään.

                                Okei. Vikakoodin se antaa SBSR satelliitilta eli vissiinkin hantin puoli.

                                Tos on pari viestii taaksepäin on screeni siit hantin puolen satelliitilta, tilanne muuttu sen vert ko kävin akkukaapelii läpitte ja tarkistin liitoksii niin toi increment luku on pudonnu johonki 123.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎