Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Originally posted by petteriu View Post
    Eli vaihto kannatti ! En mennyt mittaukseen tällä kertaa kovin suurilla odotuksilla, kun vanhassa katissa näkyi olevan kennosto tallella ja ehyttä.
    Petteri
    Hienoa että tuli kuntoon. Todennäköisesti vanhakin katti olisi lähtenyt toimimaan vielä pitkällä lämmityksellä, kun se on pitkään toiminta-alueen ulkopuolella imuvuodon tms takia, on herätys vähän pitkällinen prosessi. Helpompi kuitenkin näin.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      Auto kävi huollossa ja kahdelle vikakoodille ei löytynyt kuulemma selitystä
      -43F1
      -4AB2

      Ohjelma oli joku.. Autoscan? :think
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by janne30 View Post
        Ongelma oli joku.. Autoscan? :think

        Jep!

        EDIT: Ja asiaan:
        43F1 - Sähkölämmitin rikki (näinhä ne tuppaa melkee jokases olee)
        4AB2 - Samaisen sähkölämmittin koodi, ylilämmöstä
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • firstbimmer
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 79
          • Lahti

          No niin, ensimmäiset koodit juuri hankitulla inpalla luettu. Mitäs tästä pitäisi päätellä? 4. sylinterin hehku menossa? Jotain muuta?

          [ATTACH]104001[/ATTACH]

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Engine Roughness: 6 ja 5 sylinteri näytti 0. Ja muut seilasi mitä sattuu.

            Olisko kenelläkään tietoa tai linkkiä mistä voisi vähän opiskella mitä toi yllä mainittu asia meinaa?:think

            Kiitos.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • E36-coupe
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1099
              • Ylämylly

              M5 e39 -99?!

              Auttakees. Antaa allaolevia vikakoodeja (ei ole inpalla katottu) vaikka nokka-akselin asentotunnistin on vaihdettu uuteen.. mitä pitäis tehdä? Kylmänä ei vanokset raksuta ja ei anna tuota vikakoodia, vaan kun lämpiää, niin sit alkaa yhtäkkiä raksuttaa kunnolla kun pikaisesti kaasua antaa. Sen jälkeen tulee nuo koodit.
              Välillä herjas crankshaft sensoriakin, mut ei nyt.

              0A [010] Signal camshaft sensor, exhaust, bank 1.

              0F [015] Camshaft sensor, bank 1. synchronization to crankshaft

              Auto on M5 E39 -99

              Edit. Ja A/C:ltä antaa "Sensor Blower" Onko se ns, siili? Tuo kun kaikenlisäksi sisälle puhaltaa aina ihan mitä sattuu..
              Last edited by E36-coupe; 02-12-2016, 18:14.
              *545i E60 -05*

              Comment

              • Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

                Originally posted by E36-coupe View Post
                Auttakees. Antaa allaolevia vikakoodeja (ei ole inpalla katottu) vaikka nokka-akselin asentotunnistin on vaihdettu uuteen.. mitä pitäis tehdä? Kylmänä ei vanokset raksuta ja ei anna tuota vikakoodia, vaan kun lämpiää, niin sit alkaa yhtäkkiä raksuttaa kunnolla kun pikaisesti kaasua antaa. Sen jälkeen tulee nuo koodit.
                Välillä herjas crankshaft sensoriakin, mut ei nyt.

                0A [010] Signal camshaft sensor, exhaust, bank 1.

                0F [015] Camshaft sensor, bank 1. synchronization to crankshaft

                Auto on M5 E39 -99

                Edit. Ja A/C:ltä antaa "Sensor Blower" Onko se ns, siili? Tuo kun kaikenlisäksi sisälle puhaltaa aina ihan mitä sattuu..
                Siili vaihtoon niin sillä pitäisi puhaltimen toimia normaalisti.

                Ja kovasti viittaisi noi muut nokan asentotunnistimiin... Yleensä kannattaa uusia kaikki 4 CPS:ää niin loppuu herjat niiden osalta.
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

                Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Sensor blower tarkoittaa paneelissa olevan lämpötila-anturin takana olevaa puhallinta joka imee anturin läpi kabiinin ilmaa. Ei siis siiltä.

                  Varmaan kannattaa se kammen tunnistin vaihtaa jos kerran välillä antaa siitä koodia, mikäli koodi siis liittyy sähköpiiriin tai ettei saa selvää.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Moi. En mistään löydä tähän vikakoodiin vastausta. Voisiko joku suomentaa ja kertoa mitä toi meinaa.

                    Eli tämmönen:

                    215 ASC/MSR/EML Interface not found

                    Kiitos!
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • E36-coupe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1099
                      • Ylämylly

                      Originally posted by Supa View Post
                      Sensor blower tarkoittaa paneelissa olevan lämpötila-anturin takana olevaa puhallinta joka imee anturin läpi kabiinin ilmaa. Ei siis siiltä.

                      Varmaan kannattaa se kammen tunnistin vaihtaa jos kerran välillä antaa siitä koodia, mikäli koodi siis liittyy sähköpiiriin tai ettei saa selvää.
                      Kiitokset! Kokeillaan nyt noita ensin. Kampuran anturi nyt kuitenkin kustannuksena on pienempi, kuin nuo loput nokka-akseleiden anturit.

                      No se selittää aika paljon, kun tuo puhaltelee välillä kylmää ja ei tottele säätöjä kunnolla.
                      *545i E60 -05*

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by janke View Post
                        Moi. En mistään löydä tähän vikakoodiin vastausta. Voisiko joku suomentaa ja kertoa mitä toi meinaa.

                        Eli tämmönen:

                        215 ASC/MSR/EML Interface not found

                        Kiitos!
                        Olen nyt lukenut kaikkia ulkomaisiakin foorumeita, mutta ei sielläkään tunnuta tietävän mitä toi meinaa, tai mä en taas ymmärrä
                        ASC: All Season traction Electronic
                        MSR: engine drag torque Regulation
                        EML: Motor Load regulation

                        Ei ymmärrä.
                        Last edited by janke; 01-08-2012, 23:55.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • wexa
                          Newbiemmer
                          • Nov 2011
                          • 6
                          • Turku

                          Elikkä auto E46 330D automaatti laatikolla. Laatikossa jotain vikaa, jota ODB testeri ei näytä niin saako laatikosta erikseen luettua vikakoodeja. Lukijaa turun seudulla?

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Saa toki.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Pe-te
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 198
                              • Ylöjärvi

                              Tätä joskus aiemminkin kysellyt, mutta oletin tämän johtuvan antennivahvistimesta. Ongelmana siis radion huono kuuluvuus. Kaukosäädin ottaa kyllä jälleen hienosti antennivahvistimen vaihdon jälkeen, mutta radion kuuluvuus ei parantunut.

                              Nyt antennivahvistin vaihdettu ja INPA antaa tällaista vikakoodia:

                              Code:
                              DAD2 Die Diversity ist nicht angeschlossen.
                              Tuohan kai tarkoittaa että piiri jotenkin auki (?), mutta mistä?

                              Liittimet ovat kunnolla kiinni antennivahvistimen päästä, radion päästä en ole vielä päässyt kurkkaamaan mutta liekö radio kuuluisi ollenkaan jos olisi irti?
                              Pinnien pitäisi myös olla hyvässä kosketuksessa lasiin. Kulkeekos tuo antennisignaali suoraan radiolle vai kiertääkö jotain kautta? Antennithan itsessään taitavat olla vain takalasissa vaikka antennivahvistimesta piuha haineväänkin menee...?

                              Jotain vinkkiä..? Lähtee järki tuon kanssa... ja tuota antenniakaan ei taida olla ihan helppo korvata millään tarvikeratkaisulla.
                              F11 520dA (N47N) -13
                              ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                              ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                              Comment

                              • ike24
                                BTCF Member
                                • Mar 2011
                                • 957
                                • haapavesi

                                tommosta e34 540. label byte 34,00.. gearbox oil temperature -55.00degrees c...battery voltage 13.00 volt. operating hours -608.0 hours. label byte 21 36.00 .. että mitähän mahtaa meinata.?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎