INPA englanniksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by Doni View Post
    Salasanan asetinkin ekalla kirjautumiskerralla. Taas meni consoleen mutta tosiaan Ctrl + Alt + F2 toi takaisin graafiseen kunhan eka vaihtoi Hot Hey:n toiseen. Nyt dississä on myös hieman lisää väripalkkeja. Valeansinisen näytön oikella puolella on punainen, keltainen, ja kolme vihreää. Keltainen patterin kuva on edelleen tyhjä.

    Ihmettelen huomenna jos yhteys pelaa autoon.
    Noniin, älä nyt luovuta, viel yks homma jos siellä näkyy väripalkkeja!
    Menet taas hallintakonsoliin ja valitset configure processes.
    Valitse "Set vm off" jonka jälkeen apply configuration now ja katso vielä showlla että näin on, muut pitää olla "set to run" mutta "vm is set to not run"
    Tällöin ei tule väripalkkeja yläreunaan ja homma toimii kyseisellä setupilla
    Mitähän vielä
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2843
      • Kyrsälä

      Nyt toimii. Kiitos kärsivällisyydestä. Tuskin nämä kysymykset tähän loppuu vielä.

      Hidas tuo on käyttää, mutta eiköhän siihen totu. Koneena 1GHz P3 ja 256MB muistilla.

      Eikä M3:sta saanut vieläkään moottoriöljyn lämpöjä Tai en ainakaan löytänyt. Olisin halunnut nähdä mitä tietoa DME saa verrattuna siihen mitä lämpömittari näyttää mittaristossa.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by Doni View Post
        Nyt toimii. Kiitos kärsivällisyydestä. Tuskin nämä kysymykset tähän loppuu vielä.

        Hidas tuo on käyttää, mutta eiköhän siihen totu. Koneena 1GHz P3 ja 256MB muistilla.

        Eikä M3:sta saanut vieläkään moottoriöljyn lämpöjä Tai en ainakaan löytänyt. Olisin halunnut nähdä mitä tietoa DME saa verrattuna siihen mitä lämpömittari näyttää mittaristossa.
        Hyvä homma. Voisiko olla että öljyjen lämmöt ei mene dme:n kautta vaan tulee suoraan mittaristolle? Eihän moottorinohjaus sitä tietoa juuri tarvitse, vai miten on ämmässä?
        Inpalla ainakin näkee mittaristolta livedataa mikäli se lukee jotain analogilinjoja, katsoppa sieltä.
        Pistä koneeseen toinen 256 palikka lisää muistia niin toimii jo paljon paremmin. Voi olla kyllä todella tahmea jos tuolla koneella pyörität vmwarea ja dissiä.
        Dis virtuaalikoneelle kyllä riittää 256Mb ihan hyvin.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • hasba
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 586
          • 05900

          Nyt on läppäri missä on aito serial port, ADS piuha ja inpaan vaihdettu ADS sinne interfaceksi. Mutta ongelmana on etten edelleenkään pääse omaan -93 S50B30 moottoriin. Tuon ADS piuhan ansiosta pääsen kyllä ABS jne. mitä en päässyt normaali inpa piuhalla.

          Inpa on versio 5.02

          Onko kellään mitään neuvoa mikä avuksi?

          Noniin eli pääsin siis Donin neuvoilla lukemaan vikakoodit kun valitsin sen VNC S50 ja tässä vaiheessa inpa hyppäs saksaksi jota ei ole tässä asennettuna joten sain vain koodit irti:

          2 Fehler auf dem CAN-bus
          134 unbekannte fehlerart (tätä ei löydy mistään että mikä olisi?)
          255 unbekannte fehlerart (Internal control unit error?)
          Last edited by hasba; 11-10-2010, 18:35. Reason: muokkausta
          E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
          Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8974
            • Kellokoski

            Vanhemmalla versiolla INPAsta voisi onnistua paremmin noista vanhoista tai sitten ei?
            Löytyy tarvittaessa moinen..
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Doni
              Moderator
              • Sep 2004
              • 2843
              • Kyrsälä

              Öljylämmöt löyty sieltä mittariston alta. Tosiaan se näyttää mulla !-103F. Pitäis varmaan näyttää jotain 33 ja 300F väliltä.

              Saako nuo Fahrenheitit ja mailit jotenkin käännetty luettavaan muotoon?
              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by hasba View Post
                Nyt on läppäri missä on aito serial port, ADS piuha ja inpaan vaihdettu ADS sinne interfaceksi. Mutta ongelmana on etten edelleenkään pääse omaan -93 S50B30 moottoriin. Tuon ADS piuhan ansiosta pääsen kyllä ABS jne. mitä en päässyt normaali inpa piuhalla.

                Inpa on versio 5.02

                Onko kellään mitään neuvoa mikä avuksi?

                Noniin eli pääsin siis Donin neuvoilla lukemaan vikakoodit kun valitsin sen VNC S50 ja tässä vaiheessa inpa hyppäs saksaksi jota ei ole tässä asennettuna joten sain vain koodit irti:

                2 Fehler auf dem CAN-bus
                134 unbekannte fehlerart (tätä ei löydy mistään että mikä olisi?)
                255 unbekannte fehlerart (Internal control unit error?)
                VNC on siis pelkkä vanoksen ohjainyksikkö, ei moottorinohjaus.
                Nollaa ja katso tuleeko nuo ajossa uudestaan vai onko vain haamukoodeja esim. alhaisesta jännitteestä johtuen.

                En ole löytänyt Inpaan oikeaa .ipo tiedostoa jotta tuo 3.0 m3 boschin dme aukeisi, kantsii kokeilla tukeeko DISsi tai vaihtoehtosesti lukea koodit Tool32 avulla, tämä tulee ediabas paketin mukana ja löytyy BIN kansion alta. Sieltä ekaks vaihtaa kielen englanniksi ja avaa ediabas/ecu kansiosta DM33S501.prg tiedoston.
                Sieltä pystyy sitten lähettämään manuaalisesti koodien luvun ja nollauksenkin käskyt.
                Last edited by Supa; 11-10-2010, 23:17.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Aksa P
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 394
                  • Sawo

                  jartsa02:lta D-CAN adapteri, INPA 5.02 ja homma toimii kuin rasvattu e60 LCI 7/2007:ssä.

                  jartsa02:lle propsit hyvistä ohjeista Asennus / asetukset kertalaakilla kuntoon.
                  "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                  Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                  E21 M50B20
                  E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                  E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                  E34 10/1990 520i
                  Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4927
                    • Kotka

                    Originally posted by Aksa P View Post
                    jartsa02:lta D-CAN adapteri, INPA 5.02 ja homma toimii kuin rasvattu e60 LCI 7/2007:ssä.

                    jartsa02:lle propsit hyvistä ohjeista Asennus / asetukset kertalaakilla kuntoon.
                    Saa noita muiltakin
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • BemariPappa
                      Newbiemmer
                      • May 2007
                      • 1

                      Ignition täpän puuttuminen selvisi. Käytössäni on BMW 20-pin - OBD2 adapteri, jossa on kytkettynä ainoastaan pinnit 14 - 16 (battery power), 15 - 15 (RxD data, ei käytössä), 17+20 - 7 (TxD data ISO 9141-2 K line) ja 19 - 4 (ground), mutta Ignition piuha puuttuu tästä adapterista. Kun lisäsin piuhan BMW 20-pin liittimen pinnistä 16 OBD2 liittimen pinniin 1, Ignition täppä heräsi eloon ja INPA 4.4.7 quick test rupesi toimimaan moitteetta. Samoin toimii auton automaattinen tunnistus, kokeiltiin E39 528I -97 ja E46 328I -00 autoilla. Liittimien pinninumerot löytyvät vaikka pinoutsguide.com sivulta.

                      Comment

                      • TheLoial
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 1109
                        • Helsinki

                        Inpan käynnistyksessä ei näy mitään tekstejä, vain funktionäppäimet alareunassa ja tyhjä sivu. Miten korjataan? Uudelleenasennus ei auttanut.

                        Comment

                        • Jisv
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 461
                          • Pori

                          Originally posted by TheLoial View Post
                          Inpan käynnistyksessä ei näy mitään tekstejä, vain funktionäppäimet alareunassa ja tyhjä sivu. Miten korjataan? Uudelleenasennus ei auttanut.
                          Et ole asentanut siihen scriptejä. Lues asennuspaketin mukana tulleet ohjeet.
                          e46 non m-sport touring
                          Dieselin kulutus

                          Comment

                          • TheLoial
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 1109
                            • Helsinki

                            Nyt eteni mutta väärässä koneessa: kannettavalla pöytä on täysin tyhjä, ei lue mitään muuta kuin alareunassa F1, F2 ym. Pöytäkoneella oli kaksi kohtaa ennen skriptien asennusta, F1 info ja F2 Scripts tms. Kun scriptit asensi, tuli "normaali" näyttö mutta vain pöytäkoneeseen. Kummassakin sama windows. Jotenkin tuntuu ettei kannettavalla lataa näyttöön mitään. Vain "about" näkyy yläreunassa. Onkohan vika nyt jossain syvemmällä...

                            Comment

                            • JSt
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 47
                              • Seinäjoki

                              Olisko kellään tietoa, mistä saisi DIS:stä uudemman version varmuuskopiot Tällä hetkellä toiminnassa on v44, mutta loppuu just vuosimallit kesken, kun oma kärry on -06. Nykyiselläkin versiolla pääsen tärkeimpiin mokkuloihin kiinni, mutta joitain purkkeja ei saa luettua.
                              Vastaa vaikka privalla...

                              PS: VMWare image olis plussaa
                              ...Mersu

                              Comment

                              • TheLoial
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 1109
                                • Helsinki

                                Vikaan löytyi selvitys INPA FAQ tiedostosta netistä. Windows-kansiosta piti poistaa api32.dll jonka kopioin sinne aiempien yritysten takia. Sitten kannettavaan tuli sama näyttö kuin pöytäkoneeseen. Seuraavaksi scriptit Referenz\INSTALL\instprog.exe ja näyttö näytti jo normaalilta. Seuraava ongelma onkin että USB-serial adapteri ei näytä toimivan...

                                Fifot, baudit, usb-obd:t, obd.init, ediabas.init, data bits, parity, flow, bufferit ym pitäisi olla ok mutta mikään täppä ei syty. Oikeastaan vasemman täpän sain syttymään käskyllä UBAT=OFF mutta eipä tuolla mitään purkkeja vielä löydy. *** että osaa olla vaikeeta

                                Ajureissani ei ole latency-juttua ollenkaan, olisiko se puuttuva lenkki? Nykyinen liian isona? Pitäisi olla varmaan FTDI:tä tukeva adapteri, nyt on Prolific.

                                Comment

                                Working...
                                X