Inpa:lla kämmäystä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    Originally posted by Dunky View Post
    Ne on tarkoitettu BMW:n insinööreille vähän niinku backup koodeiksi.
    OK. Ilmeisesti niistä ei sitten tarvitse välittää jos ei normaaleita koodeja ole tullut? Ihmetyttää vaan sekin kun nuo ei nollaannu pois vaikka koittaa muistin tyhjentää.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Lopultakin onnistuin löytämään toimivan NCS expertin, joten nyt onnistuu omatoimiset koodailut. Mutta ennen kuin ryssin koko auton softat, niin voisiko joku ystävällisesti kertoa, kuinka koodaan autoni keskuslukituksen vilkut toimimaan siten, että ne välähtäisivät, kun avaan lukituksen? Tällä hetkellä vilkahtaa vain lukitessa auto. Pekuz jo aikanaan lähetti jonkinlaiset ohjeet tuosta NCS:n käytöstä, mutta tuntuu jotenkin, ettei nuo E46:n ohjeet päde E38:aan. Ainakin monet eri vaihtoehdot ovat erilaisia, kuin ohjeessa ja siksi en uskaltanut itse alkaa säätämään mitään. Jos jollakin on kokemusta E38:n koodaamisesta, niin olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan jotain ohjeita.

      Pekuz:n ohjeet (tässä ohjeessa yritettiin saada kaistavilkku toimimaan E46 kopassa):

      - Ekana starttaa NCS
      - Filestä load prolife -> Expert profile
      - F1 - VIN/ZCS/FA
      - F3 - ZCS/FA f. eECU
      - valitaan korimalli e46 ja sitten voi valita otetaanko FA:t mittarista AKMB/ KMB vai ALSZ/LSZ elikkä valoboksista.
      - F6 back
      - F4 process ecu -> ALSZ tai LSZ -> ok
      - F5 basic functions -> valitaan coapiReadSgGetFswPsw (pitää kelata vähän alaspäin että tuo löytyy)
      - Sitten Ergebnisdatei luukkuun kirjoitetaan FSW_PSW.MAN (asetusten tallennus file)
      - siihen aukeaa luukku sitten jossa ne asetukset on .. se voi panna kiinni, kun sitä ei sillee tarvita.
      - NCS kiinni
      - kaivetaan se FSW_PSW.MAN -file esille c:/NCSEXPER/WORK kansiosta .. ekana siitä voi ottaa kopion johki talteen. Sitten sen siellä WORK-kansiossa olevan voi avata Notepadilla.
      - Sitten etitään sieltä se CYCL_TI_ BLK ja vaihdetaan notepadissa se einmal -> dreimal ja sitten tallennetaan notepad file.

      -Sitten jatketaan FSW_PSW-lataamisella autoon -> NCS käyntiin
      - Load profile -> FSW/PSW manipulate profile
      - F1 -> F3 ->e46 -> ALSZ taikka AKMB tjsp (taas tää FA tunnistus)
      - F6 back
      - F4 process ecu -> ALSZ tai LSZ -> OK
      - F3 execute job, tässä se niittaa sisään sen muutetun asetus-fileen ja asetus sille vilkulle muuttuu ..


      Tuon korimallivalinnan jälkeisessä FA:t ottamiskohdasta alkaen on eroa. Minun autossani ovat vaihtoehdot IKE ja EWS. Tästä kun mennään eteenpäin kohtaan process ecu, niin tuossa kohtaa minulla ei ole annettuja vaihtoehtoja, vaan joku isompi lista muita. Auttakaa nyt miestä mäessä.

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        ^ niin osaisiko joku vastata yllä olevaan kysymykseen, vai kysynkö liian vaikeita?

        Jos jollakin on tietoutta, niin olisin erittäin kiitollinen edes jonkinlaisista yleispätevistä ohjeista.

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          Originally posted by justjust View Post
          Mistä saan määrittää tuon latency timer arvon? Vai onko vain usb-kaapelia käyttävän ongelma??
          HEH HEH sama vika, kohde kateissa. Laittakaas ihan kuvan kanssa

          Auttakaas nyt tyhmää kun koko ajan herjaa tuo INPA.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • expertti
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 901
            • Kainuu

            Originally posted by justjust View Post
            Mistä saan määrittää tuon latency timer arvon? Vai onko vain usb-kaapelia käyttävän ongelma??


            1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
            2. Right click and select “Properties”
            3. Select the “Port Settings” tab
            4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
            5. Save

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              Originally posted by expertti View Post
              1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
              2. Right click and select “Properties”
              3. Select the “Port Settings” tab
              4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
              5. Save
              Pieni korjaus ..

              1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
              2. Right click and select “Properties”
              3. Select the “Port Settings” tab
              3½. Select the “Advanced”
              4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
              5. Save
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                Olen yrittänyt etsiä netistä paria juttua, ei löytynyt joten häiriköin teitä: mul on vehkeessä vähän käyntihäikkää, ja luulen että tuo engine roughness on vastaus siihen. Kakkospytyssä se pyörii tuhannen päällä. Vaihdoin ykkös ja kakkospytyn puolat ja tulpat päikseen, ei vaikutusta. Mitä tuo mittaa tuo kys. ominaisuus? Kuunteleeko nakutustunnistimella vai miten?

                Sitten tuosta livedatan päivitysnopeudesta, saako sitä tihennettyä jostain?

                Kiitos jo etukäteen!

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4644
                  • Tampere

                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  Olen yrittänyt etsiä netistä paria juttua, ei löytynyt joten häiriköin teitä: mul on vehkeessä vähän käyntihäikkää, ja luulen että tuo engine roughness on vastaus siihen. Kakkospytyssä se pyörii tuhannen päällä. Vaihdoin ykkös ja kakkospytyn puolat ja tulpat päikseen, ei vaikutusta. Mitä tuo mittaa tuo kys. ominaisuus? Kuunteleeko nakutustunnistimella vai miten?
                  Kiitos jo etukäteen!
                  Moottorinohjaus seuraa kampiakselin kiihtymistä kampiakselin asentotunnistimella kipinän jälkeen. Tästä voidaan esim vetää johtopäätös
                  käykö auto ko sylinterillä. Tästä tulee myös tuo roughness arvo..
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    Kiitos! Hmm.. Onko niin että ecu ei kuuntele lambdaa reilulla kaasulla kiihdyttäessä? Lambdan jännite tippuu sinne alle volttiin aina kun reilummin kiihdyttää, eikä siis näköjään korjaa sitä itsestään, imuvuoto ehkä?

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4644
                      • Tampere

                      Originally posted by Perlenbacher View Post
                      Kiitos! Hmm.. Onko niin että ecu ei kuuntele lambdaa reilulla kaasulla kiihdyttäessä? Lambdan jännite tippuu sinne alle volttiin aina kun reilummin kiihdyttää, eikä siis näköjään korjaa sitä itsestään, imuvuoto ehkä?
                      livedatasta näet onko moottori closed loop tilassa.. eli muistaaakseni status->digital ja tuossa on kohta closed loop

                      closed loop tilassa lambda ohjaus on käytössä

                      silloinkun annetaan kenkään mennään imm tietojen perusteella.. ja lambdojen tiedoista ei välitetä mitään
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • Perlenbacher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2010
                        • 1103
                        • Suomi

                        Kiitos jälleen kerran. Tuo engine load mittaa ilmeisesti koneelle menevää bensamäärää milligrammoina iskua kohti? Rupeaa hieman aukeamaan tuo livedata.

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5204
                          • Stadi

                          Pystyykö kukaan lisäilemään lisävarusteita E6x:een pks? Tarvetta olisi cd-boksille ja valopaketille.
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            Originally posted by Perlenbacher View Post
                            Kiitos jälleen kerran. Tuo engine load mittaa ilmeisesti koneelle menevää bensamäärää milligrammoina iskua kohti? Rupeaa hieman aukeamaan tuo livedata.
                            Ehtisikö kukaan vastata? Ja tuosta ignition timing -arvosta kysyisin, mitä se tarkoittaa? Asteissa ilmeisesti, mutta muuttaako se sytytyksen ajoitusta aikaisemmaksi vai myöhemmäksi? Kuulostaa hurjalta noi astemäärät mitä se joutuu muokkaamaan, jos noin on.. Lukema on noin 15 kun maksimi on 10 ja huutomerkki perässä. Tehon puutetta yritän selvitellä.. M52 kone.
                            Last edited by Perlenbacher; 26-07-2010, 10:56.

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3310
                              • Kajjjaani

                              Originally posted by jartsa02 View Post
                              Pieni korjaus ..

                              1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
                              2. Right click and select “Properties”
                              3. Select the “Port Settings” tab
                              3½. Select the “Advanced”
                              4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
                              5. Save
                              Pieni lisäys niin menee helpommin.

                              "kiinnitä usb-porttiin INPA kaapeli ...."
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              • jartsa02
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 1131
                                • Helsinki

                                Originally posted by Arnolds View Post
                                Pieni lisäys niin menee helpommin.

                                "kiinnitä usb-porttiin INPA kaapeli ...."
                                No joo, se kyl helpottaa hommaa, kun koko USB-portti tulee näkyviin sinne laitehallintaan vasta tuon jälkeen .
                                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                                Comment

                                Working...
                                X