Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa:lla kämmäystä...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

Originally posted by kaikkone View Post
    Eli lisään optioihin vai mitenkäs?
    Näin ainakin pa-softilla.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

Comment

• kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

Kohta iskee kyllästyminen..
      Koetan taistella fister profiilin ja NCS expertin kanssa että saisin noi saattovalot toimiin ja sen että vilkut vilkahtaisivat kun sulkee ovet/avaa.

teen eka niin että valitsen fister profiilin.
      sen jälkee klikkaan VIN/ZCS/FA ->ZCA/FA f. ECU -> valitsen vaikka EWS
      -> back
      Process ECU, valitsen LCM, Lisään loppuun nuo
      read ecu.. sen jälkeen muokkaan sen FSW_PSW.TRC -> FSW_PSW.MAN
      ja muutokset/lisäykset.

HEIMLEUCHTEN
      ja
      QUIT_OPT_ENTSCH
      QUIT_OPT_SCHAERF
      ja aktiv niihin. tai sitten toinen vaihtoehto oli HEIMLEUCHTENIIN wert_01 tjsp..
      Ja sen jälkeen valitsen jobiksi SG_CODIEREN
      ja execute..
      Menee läpi juu, mutta ei toimi ei..

Toinen on että kokeilin lukea tuon ZSC:n, eli miten se ees oikeasti tapahtuu, se miten olen ite tehny ni olen tuon EWS valinnan jälkeen painanu F1, se kysyy ne tiedot ja ne on nyt automaagisesti täytetty. Tämän jälkeen kun kahtoo tuota FSW_PSW.TRC tiedostoa ni se on iso ja täynnä.

Tämän jälkeen olen kokeillu painaa code car, ilman että olen tehny muutaku kopioinu tuon FSW tiedoston MANIksi. ei mene läpi.. GR3:sen kohalla muistaakseni tulee "error at changing ZCS" no answer from ecu.

Alkaa kyllästyttää kun ei löydä mistään sellasia ohjeita jotka toimiskin :<,
      tai ohjeita joita ymmärtäs ite tarpeeks.

Comment

• Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

Koetan taistella fister profiilin ja NCS expertin kanssa että saisin noi saattovalot toimiin ja sen että vilkut vilkahtaisivat kun sulkee ovet/avaa.

teen eka niin että valitsen fister profiilin.
        sen jälkee klikkaan VIN/ZCS/FA ->ZCA/FA f. ECU -> valitsen vaikka EWS
        -> back
        Process ECU, valitsen LCM, Lisään loppuun nuo
        read ecu.. sen jälkeen muokkaan sen FSW_PSW.TRC -> FSW_PSW.MAN
        ja muutokset/lisäykset.

HEIMLEUCHTEN
        ja
        QUIT_OPT_ENTSCH
        QUIT_OPT_SCHAERF
        ja aktiv niihin. tai sitten toinen vaihtoehto oli HEIMLEUCHTENIIN wert_01 tjsp..
        Ja sen jälkeen valitsen jobiksi SG_CODIEREN
        ja execute..
        Menee läpi juu, mutta ei toimi ei..

Toinen on että kokeilin lukea tuon ZSC:n, eli miten se ees oikeasti tapahtuu, se miten olen ite tehny ni olen tuon EWS valinnan jälkeen painanu F1, se kysyy ne tiedot ja ne on nyt automaagisesti täytetty. Tämän jälkeen kun kahtoo tuota FSW_PSW.TRC tiedostoa ni se on iso ja täynnä.

Tämän jälkeen olen kokeillu painaa code car, ilman että olen tehny muutaku kopioinu tuon FSW tiedoston MANIksi. ei mene läpi.. GR3:sen kohalla muistaakseni tulee "error at changing ZCS" no answer from ecu.

Alkaa kyllästyttää kun ei löydä mistään sellasia ohjeita jotka toimiskin :<,
        tai ohjeita joita ymmärtäs ite tarpeeks.

Katoppa tuo http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=progman
        olisko tuolta saavilla jotain.
        F26 xDrive20d TwinPower

EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

Comment

• peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

Miten mulla on muistikuva että alkupään E39:eihin noita ei edes saa? Tietenkin voin olla väärässä.
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

Comment

• jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

Eiköhän sulla oo vakiona ne saattovalot siellä, virrat pois ja pitkien viiksestä vilauttaa pitkiä niin pitäis jäädä palamaan, itse elän luulossa ettei niitä saakaan toimimaan automaattisesti.

Comment

• peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

Originally posted by jsr85 View Post
              Eiköhän sulla oo vakiona ne saattovalot siellä, virrat pois ja pitkien viiksestä vilauttaa pitkiä niin pitäis jäädä palamaan, itse elän luulossa ettei niitä saakaan toimimaan automaattisesti.
              Ei ole.
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

Comment

• jsr85
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1375
                • Oulainen

Originally posted by peltone View Post
                Ei ole.
                Ok, milloin ne on tullut e39?

Comment

• kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

Originally posted by jsr85 View Post
                  Ainakin tuolta ZCS:n tiedostosta löytyy heimluchten tjsp. ja samoin toi vilkkujen väläytys.
                  Ja tosiaan ei toimi tuo viiksestä veto. sen just haluisin saada toimiin.

Ja tietty ois helmi jos sais ne kaistavalikutkin toimimaan

Comment

• kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

Eli voiskohan joku selostaa mitä tavallaan tapahtuu/mitä eroa kun mennään ja valitaan eka se IKE, KMB tai EWS, tjsp.. ja sen jälkeen mennään sinne toiseen valikkoon ja valitaan joko LCM tai joku muu module jota muokataan..
                    Eli onko tuolla ekalla valinnalla väliä?

Ja lueskelin että pitäis se zcs lukea ja kirjotella sillä se alkuperänen koodinpätkä niihi moduleihi ni sais alkuperäset asetukset joista olis hyvä lähteä. Mitenkäs tämä siis tehdään?.
                    Ei paljoa kertonu että lue vaan se zcs ja kirjota sit yli se vanha lcm. Olen joko sokea tai jotai mutta en ole löytäny ohjeista että miten zcs:stä luetaan.

Comment

• Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

Eli voiskohan joku selostaa mitä tavallaan tapahtuu/mitä eroa kun mennään ja valitaan eka se IKE, KMB tai EWS, tjsp.. ja sen jälkeen mennään sinne toiseen valikkoon ja valitaan joko LCM tai joku muu module jota muokataan..
                      Eli onko tuolla ekalla valinnalla väliä?

Ja lueskelin että pitäis se zcs lukea ja kirjotella sillä se alkuperänen koodinpätkä niihi moduleihi ni sais alkuperäset asetukset joista olis hyvä lähteä. Mitenkäs tämä siis tehdään?.
                      Ei paljoa kertonu että lue vaan se zcs ja kirjota sit yli se vanha lcm. Olen joko sokea tai jotai mutta en ole löytäny ohjeista että miten zcs:stä luetaan.
                      Eli ZCS on juuri noi kolme lukua GM, SA, VN, eli olet lukenut sen jo. Minä kyllä olen ymmärtänyt ettei kaikea voi lisätä vain kirjoittamalla niitä sinne asetuksiin jos ohjain ei kuitenkaan tue sitä, silloin se ei mene "perille".
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

Comment

• kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

Originally posted by Esal View Post
                        Eli ZCS on juuri noi kolme lukua GM, SA, VN, eli olet lukenut sen jo. Minä kyllä olen ymmärtänyt ettei kaikea voi lisätä vain kirjoittamalla niitä sinne asetuksiin jos ohjain ei kuitenkaan tue sitä, silloin se ei mene "perille".
                        Tuossa eilen tutkiessa kyllä meni vaikka minkä näköistä koodia "successfull" tjsp.. mutta jos oli just joku omituinen tai kirjotusvirhe ni ei menny perille.
                        Vieläkään ei mene tähä puupäähän kyllä että miten saan sen ZCS:n talteen niin ettei tarvi pelätä sen hukkumista & sekottamista jne..

Comment

• Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

Vieläkään ei mene tähä puupäähän kyllä että miten saan sen ZCS:n talteen niin ettei tarvi pelätä sen hukkumista & sekottamista jne..
                          Kirjoita paperille
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

Comment

• Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

vilkut vilkahtaisivat kun sulkee ovet/avaa.
                            Jos joku keksii, miten tuon saisi toimimaan, niin olisin kiinnostunut ohjeista. Seiskassa tällä hetkellä vilkut välähtävät vain lukitessa, muttei avatessa. Tuohon avaamiseenkin haluaisin vilkut mukaan.

Comment

• kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

Originally posted by Ramzez View Post
                              Jos joku keksii, miten tuon saisi toimimaan, niin olisin kiinnostunut ohjeista. Seiskassa tällä hetkellä vilkut välähtävät vain lukitessa, muttei avatessa. Tuohon avaamiseenkin haluaisin vilkut mukaan.
                              Kirjottasin vaikka heti, kuha vaa onnistusin tossa omassani.

Comment

• kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

Eli anna mun kaikki ymmärtää.
                                ZCS == Central Coding Key (Zentraler Codierschlüssel - ZCS), Auto ei käytä tätä?, tämä on tarkoitettu vain myyjälle tallentaakseen auton ominaisuudet sitä varten että jos tulevaisuudessa tarvii koodata joku moduli uusiksi?

ZCS on joku koodinpätkä mikä on tallennettu EWS:ään?
                                ZCS ei ole se inviduaalisettingsei sisältävä, pikemminkiin suuntaa antava.

Ja haa.. LCM moduulin pitäs olla joku C17 malli vähintää jotta tuo Home Shine valot toimisivat.
                                Tuon valojen vilkahusten kun ovet sulkee/avaa pitäisi kyllä olla jo. Tosin tarkistampas huomenna sen.
                                Last edited by kaikkone; 06-10-2010, 20:02.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎