Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Miku
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Mä voin sulle mun vanhat pumput lähettää kirjeessä niin pääset mallaamaan jos on tarvetta

Tai voin mä mittojakin ottaa korista tai pumpuista jos siitä on apua

kyllä tossa sähkökatossakin ne pumput on.
    Uudetpa ne on varmaan joka tapauksessa tilattava jos ne on väsähtänyt niin mallaillaan niillä uusilla.

Kaverin autosta pääsen varmaan katsomaan tuossa joku päivä ne oikeat paikat niin korvakoille. Kiitoksia kuitenkin!

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    Mä voin sulle mun vanhat pumput lähettää kirjeessä niin pääset mallaamaan jos on tarvetta

Tai voin mä mittojakin ottaa korista tai pumpuista jos siitä on apua

kyllä tossa sähkökatossakin ne pumput on.

Leave a comment:

• Miku
    replied
    Suoraan sarana kiinnikkeiden alapuolella. Parilla Pistehitsillä kiinni. Siinä saranoiden välissä kun on eka kanttaus kotelon pohjalla niin siinä kantin pohjalla 1-2cm takaseinästä ja sama kotelon pohjalta
    Voin jonkun kuvankin pistää kun on muutakin asiaa talliin Jos ei kiirettä ole
    Ihan identtinen tappi uralla kuin saranassakin mutta on pellin palassa kiinni.

Meinaatko kotelon laittaa toimimaan sähköllä ja katto käsin.
    Eihän manuaalissa oo noita pumppuja
    Ja joku muu rajoittaa ne.
    Jos on tarvetta niin mulla on sellaset väsyneet pumput jouten jos vaikka tarvii mallausta varten tms

Sen saa varmaan erikseenkin ostettua jos realoemista vaan löytää
    Kyllä sekä katto että kotelon kansi tulee jatkossakin toimimaan täysin manuaalisesti. On joku edellinen omistaja poistanut jo moottorit jne joten en jaksa sähköseksi värkätä.

Kyllä nuo mun käsittääkseni pitäis manuaalikatossakin olla nuo pumput. Kiinnikkeiden teko ei ole ongelma kunhan vain näen oikean kohdan niille kiinnikkeille.

Originally posted by MarQu View Post
    Jos kyseessä on ne pumput mitkä minä luulen niin kyllä manuaalikatossakin pitäisi semmoset olla. Siis ne jotka pitävät luukun ylhäällä kun taitat katon koteloon. Tai sitte mulle on sattunu kolme manuaalikatolla olevaa johon on joku laittanut nuo pumput.

Tässä osanumero 5:
    Linkd
    Juu kyllä munkin mielestä manuaalikatossa kuuluu pumput olla. Siitä en aiemmin ollut varma onko sähkökattosessakin pumput kun mulla ei tosissaan noista alakiinnikkeistä ole mitään merkkejä että semmoset ois edes ollut joskus.

Mutta kiitokset vain vastanneille! Pistetään pumput tilaukseen ja väsäillään alapäänkiinnikkeet itse.

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    Originally posted by MarQu View Post
    Jos kyseessä on ne pumput mitkä minä luulen niin kyllä manuaalikatossakin pitäisi semmoset olla. Siis ne jotka pitävät luukun ylhäällä kun taitat katon koteloon. Tai sitte mulle on sattunu kolme manuaalikatolla olevaa johon on joku laittanut nuo pumput.

Tässä osanumero 5:
    Linkd
    Juurikin tuo nr.12 mutta ei näköjään saa erikseen
    Hitsaa kotelon pohjaan 90kulman ja pienellä pultilla kiinni tai jotain siihen saranan alapuolelle mutta viereen kuitenkin, ajaa asiansa kyllä

Leave a comment:

• MarQu
    replied

Tässä osanumero 5:
    Linkd
    Last edited by MarQu; 15-04-2014, 07:07.

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    Kiitos! Eli itselläni siis puuttuu ainakin ne "korvakot" mihin pumppujen alapäät kiinnittyy. Onko ne alunperin irroitettavat vai onko ne rälläköity tuosta irti?

Helppohan semmoiset on varmaan itsekin tehdä kunhan oikea kohta selviäå.
    Suoraan sarana kiinnikkeiden alapuolella. Parilla Pistehitsillä kiinni. Siinä saranoiden välissä kun on eka kanttaus kotelon pohjalla niin siinä kantin pohjalla 1-2cm takaseinästä ja sama kotelon pohjalta
    Voin jonkun kuvankin pistää kun on muutakin asiaa talliin Jos ei kiirettä ole
    Ihan identtinen tappi uralla kuin saranassakin mutta on pellin palassa kiinni.

Meinaatko kotelon laittaa toimimaan sähköllä ja katto käsin.
    Eihän manuaalissa oo noita pumppuja
    Ja joku muu rajoittaa ne.
    Jos on tarvetta niin mulla on sellaset väsyneet pumput jouten jos vaikka tarvii mallausta varten tms

Sen saa varmaan erikseenkin ostettua jos realoemista vaan löytää
    Last edited by Tonton; 15-04-2014, 00:29.

Leave a comment:

• Miku
    replied
    on siinä pumput ja niitä on kaksi
    pumpun molemmissa päissä on reikä tapille johon tulee sokka
    toinenpää saranaan ja toinen koriin.

pumput rajoittaa aukeamisen mutta sitten on vaijeri rajoittamassa että takaluukku ja kattokotelo ei aukea samaan aikaan
    Kiitos! Eli itselläni siis puuttuu ainakin ne "korvakot" mihin pumppujen alapäät kiinnittyy. Onko ne alunperin irroitettavat vai onko ne rälläköity tuosta irti?

Helppohan semmoiset on varmaan itsekin tehdä kunhan oikea kohta selviäå.

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    E30 Cabriolet -92

Ollut aiemmin sähkökatolla ja joku aiempi omistaja muuttanut "manuaalitoimiseksi" kaikenlaisine haistavittu systeemeineen ja tässä yritys "palauttaa" katon toiminta alkuperäisen manuaalikaton kaltaiseksi.

Hyllyyn siis tupsahti ensiksi manuaalikaton lukot,vaijerit ja avauskahva.

-Montako kaasujousta tuohon kattokotelon kanteen tulee? Yksi vai kaksi....

-Kaasujousen yläpäät ilmeisesti tulee noihin saranoihin kiinni mutta minne/miten alapäät kiinnittyy?

-Onko tuossa vielä erikseen jokin rajoitin ettei kansi aukea liikaa vai rajoittavatko kaasujouset myös liikaa aukeamisen?

-Onko sähkökatollisessa ollut alunperin ollenkaan noita kaasujousia vai onko kannen nosto ollut pelkästään moottorin varassa?

Kuvat auttas myös paljon, en googlettamalla löytänyt oikein huonostikaan.
    on siinä pumput ja niitä on kaksi
    pumpun molemmissa päissä on reikä tapille johon tulee sokka
    toinenpää saranaan ja toinen koriin.

pumput rajoittaa aukeamisen mutta sitten on vaijeri rajoittamassa että takaluukku ja kattokotelo ei aukea samaan aikaan

Leave a comment:

• kmn
    replied
    Nyt arvon cäbimiehet! Musta sisusta, amme ja auringonpaiste. Tappava yhdistelmä.

Mitä kiisseliä olette sotkeneet tuohon hattuhyllyyn ja kojelautaan esim? :think Kokeiltu nyt vähän kaikkea ja paras tähän hetkeen taitaa olla Auto Glymin Interior Shampoo, mutta ei silläkään saa ihan helvetin hyvää lopputulosta, vaan tahtoo väkisin jäädä hattuhylly esim. vähän laikukkaaksi..

EDIT: Myös se Valet Pron joku vedellä mataksi laimennettava oli ihan ok kamaa.. Sitä vaan on helvetin hankala löytää mistään. Ja nimenomaan mattaa lopputulosta haetaan, eikä mitään gigolo-kiiltoa.
    Last edited by kmn; 14-04-2014, 10:43.

Leave a comment:

• Miku
    replied
    E30 Cabriolet -92

Ollut aiemmin sähkökatolla ja joku aiempi omistaja muuttanut "manuaalitoimiseksi" kaikenlaisine haistavittu systeemeineen ja tässä yritys "palauttaa" katon toiminta alkuperäisen manuaalikaton kaltaiseksi.

Hyllyyn siis tupsahti ensiksi manuaalikaton lukot,vaijerit ja avauskahva.

-Montako kaasujousta tuohon kattokotelon kanteen tulee? Yksi vai kaksi....

-Kaasujousen yläpäät ilmeisesti tulee noihin saranoihin kiinni mutta minne/miten alapäät kiinnittyy?

-Onko tuossa vielä erikseen jokin rajoitin ettei kansi aukea liikaa vai rajoittavatko kaasujouset myös liikaa aukeamisen?

-Onko sähkökatollisessa ollut alunperin ollenkaan noita kaasujousia vai onko kannen nosto ollut pelkästään moottorin varassa?

Kuvat auttas myös paljon, en googlettamalla löytänyt oikein huonostikaan.
    Last edited by Miku; 04-04-2014, 22:33.

Leave a comment:

• Playpig
    replied
    Kokeile nyt ensin stä synkkausta ja katsotaan sen jälkeen jatkotoimenpiteitä.

Leave a comment:

• tryfor
    replied
    Tuli hommattua viime syksynä e36 cabriolet ja eilen kävin herättelemässä sitä tallin perältä, kun alkaa tuo kesä lähestymään. Syksyllä puoliautomaatti kattomekanisti toimi normaalisti, mutta nyt hetken seisonnan jälkeen kattoa avatessani kuitenkin törmäsin tähän perus ongelmaan eli avausvaiheessa katon takareuna ei nouse tarpeeksi ja kattokotelon luukku ei mahdu avautumaan.

Lueskelin tämän threadin läpi ja nyt kyselisinkin, että tekeekö täälä vielä joku noita ko. ongelmaan auttavia puslia/onko jollain ylimääräisiä puslia joista haluaa luopua ja kaikki tietenkin rahaa vastaan?

Uskon siis ongelman johtuvan noista puslista ja löysistä tension strapeista, mutta kertokaa vielä aloittelijalle, että voiko pelkästään akun irroitus sotkea kattomekanismin avautumisen. Tällöin siis asia voisi korjaantua pelkällä katon uudelleen synkronoinnilla?

Leave a comment:

• emx
    replied
    ...............
    Last edited by emx; 18-09-2024, 15:51.

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Originally posted by ässä lavaan View Post
    Itellä on ongelmana juurikin c-pilarien liimauksien pettäminen ja etenkin siinä takapenkin kohdalla repsottaa sisäkatto sen pitkän "listan" (suunta:takasivulasilta toiselle, olikohan katon taitoskohdassa?) kohdalta ja kun painat sitä "listaa" läheltä sivulasia kattoa kohti niin se hetkeksi lukittuu ja sisäkatto on taas kunnossa. Kestää joitakin ajokertoja. On hankala selittää:think Parissa cäpissä ollu juurikin tämä vika.

korjautuuko juurikin tuolla setillä tämä repsotus ongelma?
    Jos se sisäverhoilu näyttää suunnilleen tältä niin sitten korjautuu noilla em. osilla.

Leave a comment:

• ässä lavaan
    replied
    Itellä on ongelmana juurikin c-pilarien liimauksien pettäminen ja etenkin siinä takapenkin kohdalla repsottaa sisäkatto sen pitkän "listan" (suunta:takasivulasilta toiselle, olikohan katon taitoskohdassa?) kohdalta ja kun painat sitä "listaa" läheltä sivulasia kattoa kohti niin se hetkeksi lukittuu ja sisäkatto on taas kunnossa. Kestää joitakin ajokertoja. On hankala selittää:think Parissa cäpissä ollu juurikin tämä vika.

korjautuuko juurikin tuolla setillä tämä repsotus ongelma?
    Last edited by ässä lavaan; 03-03-2014, 10:30.

Leave a comment:

Working...
X