Originally posted by salppi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Inpa asennus ja asetukset
Collapse
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Originally posted by salppi View PostTässä on vielä se erikoista, että inpassa näkyy mustana ne kaksi palluraa, kun autossa on virrat päällä. Mutta tulee tuo vikailmoitus kuitenkin. Pitää vielä kertaalleen kattoa nuo kaikki yhteysasetukset. Oisko niihin joku pikaohje olemassa, mitkä asetukset pitäisi olla?
Minulta löytyy pdf-tiedosto, josta löytyy toimiva inpa asennus. Tiedostossa myos linkki asennusohjeisiin, jotka step by step toimintamallia jos ei meinaa onnistua.
Comment
-
-
Originally posted by Lenkka View Postediabas konfigurator on näppärä ohjelma, joka laittaa nuo yhteysasetukset obd-tiedostoihin automaattisesti kuntoon. Latenssiasetukset ja portti täytyy laittaa laitehallinnasta itse.
Minulta löytyy pdf-tiedosto, josta löytyy toimiva inpa asennus. Tiedostossa myos linkki asennusohjeisiin, jotka step by step toimintamallia jos ei meinaa onnistua.
Katoin laitehallinnasta, että porttina on COM9 ja viive 1ms. Kuvassa on minun obd.ini tiedoston asetukset, onko näissä jotain vikaa?
Minulla on kaapelissa nappi, joka on ollut koko ajan samassa asennossa ja olen kyllä kokeillut molemmissa asennoissa. Eilen tarkistin, et kaapeli ei pitäisi olla poikki mistään.
Comment
-
-
Originally posted by salppi View PostKokeilin tuota ohjelmaa. Mutta se laittaa ilmeisesti vain ediabas.ini tiedoston kuntoon vai kuinka? Eli obd.ini pitää säätää itse..
Katoin laitehallinnasta, että porttina on COM9 ja viive 1ms. Kuvassa on minun obd.ini tiedoston asetukset, onko näissä jotain vikaa?
Minulla on kaapelissa nappi, joka on ollut koko ajan samassa asennossa ja olen kyllä kokeillut molemmissa asennoissa. Eilen tarkistin, et kaapeli ei pitäisi olla poikki mistään.
[OBD]
Port=Com1
Hardware=USB
RETRY=ON
Ja laitehallinnasta com1 ja latenssi 1. Suosittelen kokeilemaan eri porttia ja kokeilla vaihtaa tuo hardware=USB
Sitten tietysti voi alkaa epäillä kaapelia tai ohjelmaa.
Comment
-
-
Kovan yrittämisenkään jälkeen en ole saanut inpan ja auton yhteyttä toimimaan. Erroreina pyörii ifh-0018 ja ifh-0003. Ei itellä ole taitoa enää tähän hommaan.
Mietin olisiko Tampereen seudulla ketään, joka vois kattoa nämä asetukset kuntoon, jos tulisin pyörähtämään. Tarttis saada ohjelma kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by salppi View PostKovan yrittämisenkään jälkeen en ole saanut inpan ja auton yhteyttä toimimaan. Erroreina pyörii ifh-0018 ja ifh-0003. Ei itellä ole taitoa enää tähän hommaan.
Mietin olisiko Tampereen seudulla ketään, joka vois kattoa nämä asetukset kuntoon, jos tulisin pyörähtämään. Tarttis saada ohjelma kuntoon.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
2000 vuoden 320CI INPA lukee sujuvasti moottoria ja askia, ei abs/dcs puolta
Autona 11/99 valmistettu 320 bensa cuuppa. M52 kone. Probleema: ajoittainen abs/acs rutina ruudussa. Epäilys on että jokin anturi olisi antautumaan päin.
No koitettu INPA:lla lukea että missä vika luuraa. Ei vaan suostu kertomaan auto mitään "Chassis" puolelta josta acs/dsc jne puoli löytyy ja just ABS antureidebn live data.
Tämmönen ruutu on tullut viikon aikana aivan liian tutuksi.
Kotimaisen firman "kytkimellinrn" OBD / USB lukija käytössä. Kaksi windows konetta kokeiltu- Windows 7 32 bit
Windows 8 64 bit
Lukijan mukana tullut softa koitettu - eihän siiinä ollut edes INPA asennusta mukana.
Mikes Easy Inpa setti pääsee pisimmälle. Lukee hyvin moottorin tiedot ja kielitiedosto rutinan kera automaattilaatikon (5 - vaihteinen) tiedot. Kuittas hyvin mm moottorin alijännite pohjaiset vikakoodit kuikkaan. Com1 portti ja 1 ms vaste käytössä. Pinnit 7&8 yhdessä K-D-D-D valinnan K-asennon mukaan. Kaikki USB 2.0 ja 3.0 portit koitettu läpi.
Mutta ei tosiaan "E46" -> "Chassis" alta lue yhtään millääb valinnalla mitään ulos. Sama juttu hupilaitteiden osalta (radio jne). Konehuoneessa on pyöreä pistoke hantin puolella ja siinä on hattu paikallaan. Kuskin jaloissa on OBD pistoke ja sitä on käytetty.
Googlea on hinkattu ja läppäreiden akkuja tyhjennetty tässä viikon päivät, nyt puuttuu oivallus/osuma mitä pitää tehdä että pääsee eteenpäin. Olisko jollain selkeä vinkki mistä homma puristaa? Ei auta, että vika tulee ja menee miten tahtoo, lähinnä kosteuden vaihtelu tuntuupi vaikuttavan ilmenemistiheyteen.
Comment
-
-
Pitää lukea just siitä konehuoneen pistokkeesta, sisätilan obd pistokeesta yhteys vain moottoriin ja automaattilootaan.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by polttelis View PostAutona 11/99 valmistettu 320 bensa cuuppa. M52 kone. Probleema: ajoittainen abs/acs rutina ruudussa. Epäilys on että jokin anturi olisi antautumaan päin.
No koitettu INPA:lla lukea että missä vika luuraa. Ei vaan suostu kertomaan auto mitään "Chassis" puolelta josta acs/dsc jne puoli löytyy ja just ABS antureidebn live data.
Tämmönen ruutu on tullut viikon aikana aivan liian tutuksi.
Kotimaisen firman "kytkimellinrn" OBD / USB lukija käytössä. Kaksi windows konetta kokeiltu- Windows 7 32 bit
Windows 8 64 bit
Lukijan mukana tullut softa koitettu - eihän siiinä ollut edes INPA asennusta mukana.
Mikes Easy Inpa setti pääsee pisimmälle. Lukee hyvin moottorin tiedot ja kielitiedosto rutinan kera automaattilaatikon (5 - vaihteinen) tiedot. Kuittas hyvin mm moottorin alijännite pohjaiset vikakoodit kuikkaan. Com1 portti ja 1 ms vaste käytössä. Pinnit 7&8 yhdessä K-D-D-D valinnan K-asennon mukaan. Kaikki USB 2.0 ja 3.0 portit koitettu läpi.
Mutta ei tosiaan "E46" -> "Chassis" alta lue yhtään millääb valinnalla mitään ulos. Sama juttu hupilaitteiden osalta (radio jne). Konehuoneessa on pyöreä pistoke hantin puolella ja siinä on hattu paikallaan. Kuskin jaloissa on OBD pistoke ja sitä on käytetty.
Googlea on hinkattu ja läppäreiden akkuja tyhjennetty tässä viikon päivät, nyt puuttuu oivallus/osuma mitä pitää tehdä että pääsee eteenpäin. Olisko jollain selkeä vinkki mistä homma puristaa? Ei auta, että vika tulee ja menee miten tahtoo, lähinnä kosteuden vaihtelu tuntuupi vaikuttavan ilmenemistiheyteen.
Edit: vähän hidasLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Mulla on taas com-portin asetukset karanneet. Mutta nyt mä ihmettelen, että miten mä pääsen latencyn muuttamaan kun ohjeiden mukaan latency
pitäisi löytyä portin lisäasetusten takaa?
Minulla siitä aukeaa ihan eri valinnat.
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostMulla on taas com-portin asetukset karanneet. Mutta nyt mä ihmettelen, että miten mä pääsen latencyn muuttamaan kun ohjeiden mukaan latency
pitäisi löytyä portin lisäasetusten takaa?
Minulla siitä aukeaa ihan eri valinnat.
Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua
Comment
-
-
Muuta ei tuossa ole tarjolla. Pitääkö nyt luoda uusi porttiasetus, va miten toi menee?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Comment