Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Korpraali
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 524
    • Turku

    Originally posted by Thuppu View Post
    Huoltovalot pimeenä(siis rikki, kontaktihäiriö tms) mittaristossa..? Näin oli omassa e39:ssä ja ihmettelin et miksei nollaudu.

    NCS:llä auto sammuksissa mutta virrat päällä.
    Siis kyllä se asteikko missä on vihreetä ja muuttuu punaiseksi ajanmittaan näkyy ja toimii, mutta en silti saa sitä nollattua

    Kiitos tosta koodaus tiedosta
    BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

    Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      Originally posted by Korpraali View Post
      Siis kyllä se asteikko missä on vihreetä ja muuttuu punaiseksi ajanmittaan näkyy ja toimii, mutta en silti saa sitä nollattua

      Kiitos tosta koodaus tiedosta
      Ok, oma tapaus oli vaan semmonen et neljä ensimmäistä vihreää valoa oli pimeänä ja ne pari keltaista/punaista toimi ok. Sattumalta kerran huomasin startin jälkeen et ne vihreet välkky muutaman kerran et jaahas ei mun INPA:ssa ollutkaan vikaa kun ei niitä saanu resetoitua, ne oli muuten vaan pimeenä.
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        Mulla on jartsa02 kautta hommattu INPA + piuha, nyt olis tarkoitus hypätä Vistasta -> Win 7 32-bit niin mites se käytännössä takoittaa INPAn asennuksen suhteen?
        Mitä pitää huomioida ja pitääkö rekisteriä puukottaa kuten Vistassa?
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5430
          • S:t Karins

          Originally posted by Dani View Post
          Mulla on jartsa02 kautta hommattu INPA + piuha, nyt olis tarkoitus hypätä Vistasta -> Win 7 32-bit niin mites se käytännössä takoittaa INPAn asennuksen suhteen?
          Mitä pitää huomioida ja pitääkö rekisteriä puukottaa kuten Vistassa?
          Muistaakseni piti vain asennuksessa muista asentaa XP service pack 3:na... => TÄMÄ olikin 64 bit win 7:ssa
          Kuten alla todetaan.
          Last edited by Tommix; 07-02-2012, 18:03. Reason: Lisäys
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            Originally posted by Dani View Post
            Mulla on jartsa02 kautta hommattu INPA + piuha, nyt olis tarkoitus hypätä Vistasta -> Win 7 32-bit niin mites se käytännössä takoittaa INPAn asennuksen suhteen?
            Mitä pitää huomioida ja pitääkö rekisteriä puukottaa kuten Vistassa?
            Tuon Win 7 32-bitin kanssa kaikki pelaa ihan samalla tavalla kuin tuossa Vistassakin elikkä sen kanssa tarttee kanssa "puukottaa" rekisteriä. Asennuksessa ei kyllä tarttee muistaakseni mitään XP service pack 3 moodeja.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              Eli 64bit seiskaan pitää rekisteriä puukottaa? Pitäis joskus täs siirtää kaikki bmw-softat uudelle koneelle... jostain kumman syystä tätä hommaa vaan lykännyt koko ajan.

              Ilmeisesti noi virtuaalikoneessa toimivat softat pelittää kuitenki ihan normaalisti 64 bittisessä käyttiksessä?
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                Hieno homma, pitää siis pikkuhiljaa asentaa tuo Win 7, kiitos
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by jartsa02 View Post
                  Tuon Win 7 32-bitin kanssa kaikki pelaa ihan samalla tavalla kuin tuossa Vistassakin elikkä sen kanssa tarttee kanssa "puukottaa" rekisteriä. Asennuksessa ei kyllä tarttee muistaakseni mitään XP service pack 3 moodeja.
                  Hmm.

                  Mulla kyllä pelittää win7/64x mutta pitänee latensseja muutella kun välilllä mm. moduulilistat jää kesken ja herjailee että yhteys katkesi...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2979
                    • Uusimaa

                    M47tu2d20

                    Otsikon moottori ei löydy.
                    Eli:
                    ostin uuden kaapelin (DCAN) + INPAN EA-X90 kokeilin sitä E91 320 d valmistettu 1/2008.
                    Sain luettua kaikki boxit, (ainakin muistaakseni), mutta moottori ei onnistu.
                    Tuossahan pitäisi kai olla tuo TU2 moottori, mutta sillä antaa virheeksi jonkin, että script puuttuu. Jos valitsen perus M47, antaa jonkin toisen virheen.
                    Pitäisikö tuon ylipäätään toimia tuon moottorin kanssa, vai missä mättää?
                    INPA:n asennushan on hyvin yksinkertainen. Muita asetuksia en muuttanut kuin tuon 16ms --> 1 ms.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5430
                      • S:t Karins

                      Useampi noita uudempia skriptejä janoaa, ei ole vielä löytynyt...
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • jartsa02
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 1131
                        • Helsinki

                        Eikös tuossa e91:ssä ole N47-moottori? Jos on, niin siihen ei kyllä Inpaan ole löytynyt toimivia scriptejä, tool32:lla kylläkin homman saa onnistumaan joskaan sillä ei oo niin helppo etsiä kaikkia juttuja sieltä moottorista.
                        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          Originally posted by jartsa02 View Post
                          Eikös tuossa e91:ssä ole N47-moottori? Jos on, niin siihen ei kyllä Inpaan ole löytynyt toimivia scriptejä, tool32:lla kylläkin homman saa onnistumaan joskaan sillä ei oo niin helppo etsiä kaikkia juttuja sieltä moottorista.
                          Joo bensoissa, mutta eikös diesel ole M47 TU kone?
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • jartsa02
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 1131
                            • Helsinki

                            Nii, N47D20 on diesel-pannu ja se tuli kait siinä -08-vaiheilla näihin ja sen ohjauspurkki on DDE7. Mä kyllä veikkaan, että sulla on tuo N47, koska M47:jen kanssa Inpalla ei ole mitään ongelmia ollut ja ne ongelmat on juuri nimenomaan tuon N47:n kanssa.
                            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2979
                              • Uusimaa

                              Originally posted by jartsa02 View Post
                              Nii, N47D20 on diesel-pannu ja se tuli kait siinä -08-vaiheilla näihin ja sen ohjauspurkki on DDE7. Mä kyllä veikkaan, että sulla on tuo N47, koska M47:jen kanssa Inpalla ei ole mitään ongelmia ollut ja ne ongelmat on juuri nimenomaan tuon N47:n kanssa.
                              Joo, nyt vähän hävettää, N47D20 konehan se on eikä mikään M47 TU.
                              Eli tukea ei vielä löydy. No, odotellaan.

                              Edittiä:
                              maailmaltahan löytyi apua, ehkä
                              Eli SGDAT kansiosta löytyy DDE7N47.ipo tiedosto. Sen pitäisi lisätä INPA:n valikkoon, mutta mitenkäs se tehdään?
                              Löysin CFGDAT kansiosta E90.ENG tiedoston johon se kai lisätään?
                              Vieressä on sama, mutta GER päätteellä (jossa tuo N47 siis jo on), voiko siitä kopioida miten tehdään?
                              Pitääkö tehdä jotain muutakin?


                              Edit 2: juu, valikkoon ilmestyi, kun kopioi tuolta Saksankielisestä tiedostosta, mutta ei toimi edelleenkään antaa saman herjan (eli ilmeisesti toimii jotenkin), kun jos valitsee M47D20TU2, sen sijaan, jos valitsee ilman TU, herja on eri
                              Ylipäätään, olisiko kannattanut asentaa koko INPA Saksaksi, toimiiko se ylipäätään paremmin niin? Kieli ei nyt ole ongelma.
                              Last edited by jaki; 18-02-2012, 12:55.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • Coupe325
                                Bimmer Rookie
                                • May 2010
                                • 60
                                • ksnk

                                Löytyisikö kymenlaaksosta apua inpan asennukseen?
                                En osaa niin en osaa, yrittänyt kyllä olen
                                Voisin tuoda tietsikan, ym. rojut mahdolliselle uhrille ja hakisin kun asennus valmis tai voin tietysti varttuakkin jos on nopeaa touhua.
                                Laittele privaa jos kiinnostaa.
                                Korvaan kyllä.
                                530d -04 automaatti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎