Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pti
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 211

    Miksi mikään inpa versio ei tunnu keskustelevan msd85:n kanssa?

    Päästää sisälle mutta tilana stopped ja ei tee mitään, kokeiltu lukuisia eri variaatioita, osaisko joku auttaa?

    Motti n63

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 889
      • Iisalmi

      Osaisko joku neuvoa mikä vikana Inpassa kun ei toimi DME 3.3.1 pääsy ollenkaan?

      Ensin antaa virheen SYS-0002: ECU OBJECT FILE NOT FOUND

      jonka jälkeen tällaisen virheen:



      Tool 32 ohjelmalla kun avaa suoraan tuon DM331K20.prg tiedoston niin ohjainlaitteeseen pääsee kyllä käsiksi.

      Phenon Testo ohjelmassa tulee lukemaan alareunaan API-0006 ERROR
      Kaikki tiedostot pitäisi olla oikeilla paikoillaan.

      Ongelma on uudella koneella johon asennettu Win 10 32bit.
      Auto johon pitäisi päästä on E36 325i cabrio. Käytössä ADS palikka ja läppärissä aito sarjaportti.
      Kaikkiin muihin kokeilemiini ohjainlaitteisiin pääsee sisään todella hyvin.
      Last edited by Playpig; 09-09-2016, 11:37.
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Originally posted by Pti View Post
        Miksi mikään inpa versio ei tunnu keskustelevan msd85:n kanssa?

        Päästää sisälle mutta tilana stopped ja ei tee mitään, kokeiltu lukuisia eri variaatioita, osaisko joku auttaa?

        Motti n63
        Villi veikkaus, käyttämäsi kaapeli ei toimi noin uudessa?
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • SuperR
          Newbiemmer
          • Aug 2016
          • 23
          • Vantaa

          Pystyykö joku ohjeistamaan puupäälle miten saan vikakoodit englanniksi? Nyt ohjelma toimii englanniksi mutta kaikki vikakoodit pukkaa saksaksi.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by SuperR View Post
            Pystyykö joku ohjeistamaan puupäälle miten saan vikakoodit englanniksi? Nyt ohjelma toimii englanniksi mutta kaikki vikakoodit pukkaa saksaksi.
            Ei mitenkään helposti. Sulla on nyt sen verran uudemmat filut, että koodit tulee saksaksi. Asentamalla vanhemman version / vanhemmat tiedostot sisältävän version saa ne koodit englanniksi.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1996
              • Tampere

              Originally posted by Playpig View Post
              Osaisko joku neuvoa mikä vikana Inpassa kun ei toimi DME 3.3.1 pääsy ollenkaan?

              Ensin antaa virheen SYS-0002: ECU OBJECT FILE NOT FOUND

              jonka jälkeen tällaisen virheen:



              Tool 32 ohjelmalla kun avaa suoraan tuon DM331K20.prg tiedoston niin ohjainlaitteeseen pääsee kyllä käsiksi.

              Phenon Testo ohjelmassa tulee lukemaan alareunaan API-0006 ERROR
              Kaikki tiedostot pitäisi olla oikeilla paikoillaan.

              Ongelma on uudella koneella johon asennettu Win 10 32bit.
              Auto johon pitäisi päästä on E36 325i cabrio. Käytössä ADS palikka ja läppärissä aito sarjaportti.
              Kaikkiin muihin kokeilemiini ohjainlaitteisiin pääsee sisään todella hyvin.

              Toi INPA:n virhe tulee siitä kun ecu:n tunnistus ei toimi, nähtävästi palauttaa tyhjän merkkijonon. Sitten se vertailee sitä listaan joissa on DM331 ja DM331K20, eikä mene eteenpäin.

              Jos avaat tool32:ssa d_0010.grp tai d_0012.grp:n, niin mitä se löytää ecu:n nimeksi ?

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2046
                • Riihimäki

                Minäkin asentelin tuon yllämainitun paketin ja homma meni W7-koneeseen aika sujuvasti. Vain FTDI:n ajuri ei asentunut mutta sekin onnistui sitten erikseen. Ebayn halvin 15e kaapelikin tuntuu toimivan ainakin e53:ssa.

                Mutta onko todella niin että lämpötilojen muuttaminen F -> C on mahdotonta asennuksen jälkeen eli olisi ilmeisesti määritelty tuohon asennuspakettiin? Niin olin lukevinani jostain topikista. Jokseenkin outoa jos näin on.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by racing02 View Post
                  Minäkin asentelin tuon yllämainitun paketin ja homma meni W7-koneeseen aika sujuvasti. Vain FTDI:n ajuri ei asentunut mutta sekin onnistui sitten erikseen. Ebayn halvin 15e kaapelikin tuntuu toimivan ainakin e53:ssa.

                  Mutta onko todella niin että lämpötilojen muuttaminen F -> C on mahdotonta asennuksen jälkeen eli olisi ilmeisesti määritelty tuohon asennuspakettiin? Niin olin lukevinani jostain topikista. Jokseenkin outoa jos näin on.
                  Se on ilmeisesti jonkin jenkin tekemä jolloin farenheit on kotoisampaa.

                  Inpassa ei paljon muutella jälkikäteen kieliä yms.

                  Comment

                  • racing02
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2046
                    • Riihimäki

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Se on ilmeisesti jonkin jenkin tekemä jolloin farenheit on kotoisampaa.

                    Inpassa ei paljon muutella jälkikäteen kieliä yms.
                    Kai se on uskottava. Kaikki puukoteltavat ja päiviteltävät filet liittyy sitten autojen kanssa kommunikointiin ja itse softan määrittely on kovakoodattu. Paskempi juttu mutta onneksi se sentään lähti toimimaan.

                    On siinä opettelua muutenkin kun joka pirun termi ja koodi pitää googlata niin kai siinä menee yksikkömuunnokset sivussa

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1996
                      • Tampere

                      Originally posted by racing02 View Post
                      Kai se on uskottava. Kaikki puukoteltavat ja päiviteltävät filet liittyy sitten autojen kanssa kommunikointiin ja itse softan määrittely on kovakoodattu. Paskempi juttu mutta onneksi se sentään lähti toimimaan.

                      On siinä opettelua muutenkin kun joka pirun termi ja koodi pitää googlata niin kai siinä menee yksikkömuunnokset sivussa
                      Ohjausyksikön (.prg) tiedosto on tehty aina jollekin kielelle (englanti tai saksa, en ole muihin törmännyt). Sieltä tulee arvon mukana aina käytetty yksikkö. INPA skripti (.IPO) on yleensä myös jollekin kielelle tehty, englanti tai saksa. INPA käyttää tätä .prg tiedostoa ja yleensä skriptissä tarkastetaan että sen kieli ja .prg:n kieli ovat samat. INPA skriptin tekijä voi tehdä ihan mitä vaan muunnoksia haluaa, ja näyttää niitä. Eri asia onko skriptin tekijä halunnut tehdä kaksi eri "ruutua" Fahrenheit tai Celsius näytöille tai vaihtoehdon valita kieli. Siinä INPA skripteissä voi käyttää Win32 DLL:iä, eli käytännössä sillä voi tehdä melkein "mitä vaan"...

                      Comment

                      • armada
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2012
                        • 48
                        • Tampere

                        itselläni on toiminut inpa ja ncs ohjelmissa moitteetta k+dcan 7&8 yhdessä ja 20-pin adapteri päässä.

                        nyt ostin k+dcan piuhan missä EI ole pinnit yhdessä. nyt pitäisi päästä lukemaan yli 03/2007?

                        ja asennuksesta, vanha piuha on com1 porttina, joutuuko sen nyt joka kerta "vaihtamaan" kun haluaa käyttää uudempiin käyvää piuhaa, kumpi piuhoista on com1? kone sanoo että vanhat asetukset menee pois:think

                        kiitos jos joku viitsii valaista!
                        E39 M5 -99
                        Transit Custom -13

                        TIS Inpa Ncs Expert/Dummy

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by armada View Post
                          itselläni on toiminut inpa ja ncs ohjelmissa moitteetta k+dcan 7&8 yhdessä ja 20-pin adapteri päässä.

                          nyt ostin k+dcan piuhan missä EI ole pinnit yhdessä. nyt pitäisi päästä lukemaan yli 03/2007?

                          ja asennuksesta, vanha piuha on com1 porttina, joutuuko sen nyt joka kerta "vaihtamaan" kun haluaa käyttää uudempiin käyvää piuhaa, kumpi piuhoista on com1? kone sanoo että vanhat asetukset menee pois:think

                          kiitos jos joku viitsii valaista!
                          Laitat katkaisijan pinnien 7&8 väliin ja käytät yhtä piuhaa. Aivan turha alkaa säätämään kahden piuhan kanssa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • SuperR
                            Newbiemmer
                            • Aug 2016
                            • 23
                            • Vantaa

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Ei mitenkään helposti. Sulla on nyt sen verran uudemmat filut, että koodit tulee saksaksi. Asentamalla vanhemman version / vanhemmat tiedostot sisältävän version saa ne koodit englanniksi.
                            Noi voi video. Meni kyllä niin monta tuntia tota asentaessa et sai ylipäätään toimimaan niin mennään sitte google kääntäjän avulla

                            Comment

                            • tira-1
                              Newbiemmer
                              • Jan 2009
                              • 20

                              Requested control unit... program will be stop ?

                              INPA pysähtyy heti alkuunsa, ilmeisesti ei pysty luomaan yhteyttä ecuun ?
                              control unit found: D62M57AO
                              Program will be stop

                              Kuinka tuon saisi korjattua/päivitettyä niin että yhteys ecuun onnistuisi ?

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by tira-1 View Post
                                INPA pysähtyy heti alkuunsa, ilmeisesti ei pysty luomaan yhteyttä ecuun ?
                                control unit found: D62M57AO
                                Program will be stop

                                Kuinka tuon saisi korjattua/päivitettyä niin että yhteys ecuun onnistuisi ?
                                Mihin moottoriin (mihin autoon?) yrität päästä käsiksi? Ohjelma kertoo että oikea on DDE6.2 M57. En kyllä omistakaan vanhoista skripteistä sellaista löydä.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎