kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juzbe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1066
    • Pori

    #61
    Originally posted by Cell View Post
    Kaikki muu toimii paitsi kulutusmittaus koska signaalille ei ole laskentaa valmiina.
    Oon miettinyt että onko tähän mitään kikkaa olemassa että saa toimimaan?

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1998
      • Tampere

      #62
      Originally posted by Cell View Post
      Kaikki muu toimii paitsi kulutusmittaus koska signaalille ei ole laskentaa valmiina.

      Ei mitään diagnostiikkaa, säätösofta näyttää kaiken mitä tapahtuu tallennusmahdollisuudella ja sillä mennään, analysointia voi sitten harrastaa millä ja miten haluaa (esim. megatune joka taisikin olla tuttu sinulle) Sisäistä vikadiagnostiikkaa ei ecuun ole ohjelmoitu käytännössä lainkaan, mutta open source kun on niin innostunut voi sellaisen sinne rakentaa. Lambdana voi käyttää mitä vain, riittää että on jännitetulo enintään 0-5v (toki pienempikin alue käy) ja lopun voi säätää miten haluaa, seos-jännitekäyrät ym laaja- tai kapeakaistalle. M60 ei tarvitse kahta, yhdellä voi mennä ihan hyvin ja virhe jää marginaaliseksi, mutta toki kahden kytkentä on mahdollista jos haluaa hifistellä (en tiedä tukeeko kdfi:n pin-out sitä ilman muutoksia).

      Sama hifistelijä tosin siirtyy sitten jo MS3:een niin saa sylinterikohtaiset trimmitkin...

      Se näiden valmiiden purkkien ehdoton etu kuitenkin on, että 90% ominaisuuksista saa pikkurahalla tekemättä itse oikein mitään. Loput onkin sitten sellaista ettei moni osaa edes kaivata, tai saisi mitään hyötyä.

      Joo, tota megatunea tarkoitin. Megalogvieweriä olen vain käyttänyt pelkän datan näyttöön. Se megatune näyttää aika valmiilta ja täysin riittävältä softalta. Kyllähän tämmönen boksi olis kiva lelu harrasteena ja sulta voisi varmaan kysyä neuvoa jos jokin ei toimi.

      Tuleeko laajakaistasta vastinetta rahalle vrt. orggis kapeakaista, esim. saako tuolla laajalla säädettyä tarkemmin seoksen menemään juuri sopivan rikkaalle esim. täyskaasukiihdytyksessä tai vastaavasti saako seoksen "paremmaksi" jos vaikka haluaakin käyttää flexfuelia ?

      Taitaa olla aika iso homma päivittää tuo kdfi:n MS2 lankku MS3:een ? Kun varmaan hetken päästä pitäisi päästä niitä sylinterikohtaisia trimmejä säätämään

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1998
        • Tampere

        #63
        Originally posted by Juzbe View Post
        Oon miettinyt että onko tähän mitään kikkaa olemassa että saa toimimaan?
        tuleeko sinne mittaristolle muuten piuha eculta, jossa tulee kulutustieto vai laskeeko mittaristo sen itse ?

        pitäisi ensin tietää miten se nykyään lasketaan, niin miksei tuota voisi tehdä jollain mikroprosessorilla itsekin.

        Comment

        • grab_
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 2839
          • Uusimaa

          #64
          Originally posted by O-Peksi View Post
          Tarkoitatko nyt ihan rehellistä anti-lag toimintoa, vai ihan launch-control/flat-shift -ominaisuutta?
          ihan launch controllia
          Ei mitään kerrottavaa

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            #65
            Originally posted by pheno View Post
            Taitaa olla aika iso homma päivittää tuo kdfi:n MS2 lankku MS3:een ?
            Fyysisesti mahdotonta koska kdfi käyttää pintaliitoskomponentteja ja ms2-prosu on suoraan piirilevyssä eikä erillisellä "mother boardilla" kuten B&G-megasquirteissa.

            Kdfi on sellaisenaan hyvä ja toimiva. Jos haluaa laajennettavuutta on hankittava originaali B&G-megasquirt. Niitäkin saa valmiiksi kasattuna.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #66
              Originally posted by Juzbe View Post
              Oon miettinyt että onko tähän mitään kikkaa olemassa että saa toimimaan?
              On, kaksi vaihtoehtoa: Erillinen kontrolleri laskemaan kulutussignaalia, tai MS:n ohjelmointi itse, outputteja on kyllä. Nykyisen signaalin selvitykseen kannattaa käyttää skooppia.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1998
                • Tampere

                #67
                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                Fyysisesti mahdotonta koska kdfi käyttää pintaliitoskomponentteja ja ms2-prosu on suoraan piirilevyssä eikä erillisellä "mother boardilla" kuten B&G-megasquirteissa.

                Kdfi on sellaisenaan hyvä ja toimiva. Jos haluaa laajennettavuutta on hankittava originaali B&G-megasquirt. Niitäkin saa valmiiksi kasattuna.
                jep, katselin ms2 ominaisuuksia ja kyllähän siinä on jo kovasti kaikennäköistä tuo on kiva että on open source.

                se kdfi purkki tulee siis valmiina säädettynä m60:lle ja niitä voi halutessaan muokata kuitenkin niin että ne alkuperäiset säädöt voi tallentaa jos haluaa?

                kannattaako laajakaista hommata?

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #68
                  Originally posted by grab_ View Post
                  ihan launch controllia
                  Toi launch-controlin liittäminen on simppeli homma kdfi:hin. Laudalla on käyttämättömiä lähtöjä, joihin saa ite tinata johdon, ja launch-controlin johto tulee "JS7" -pisteeseen.

                  Originally posted by pheno View Post
                  jep, katselin ms2 ominaisuuksia ja kyllähän siinä on jo kovasti kaikennäköistä tuo on kiva että on open source.

                  se kdfi purkki tulee siis valmiina säädettynä m60:lle ja niitä voi halutessaan muokata kuitenkin niin että ne alkuperäiset säädöt voi tallentaa jos haluaa?

                  kannattaako laajakaista hommata?
                  Laajakaista on kyllä ihan ehdoton. IMO.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • grab_
                    BTCF Member
                    • Aug 2009
                    • 2839
                    • Uusimaa

                    #69
                    Originally posted by O-Peksi View Post
                    Toi launch-controlin liittäminen on simppeli homma kdfi:hin. Laudalla on käyttämättömiä lähtöjä, joihin saa ite tinata johdon, ja launch-controlin johto tulee "JS7" -pisteeseen.
                    ja se johto nappiin ja napista johto maahan ja pitäs toimia?
                    Ei mitään kerrottavaa

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      #70
                      Originally posted by pheno View Post
                      se kdfi purkki tulee siis valmiina säädettynä m60:lle ja niitä voi halutessaan muokata kuitenkin niin että ne alkuperäiset säädöt voi tallentaa jos haluaa?

                      kannattaako laajakaista hommata?
                      Ne purkit tulee "raakasäädöillä" ja käyttäjän on viime kädessä säädettävä tai säädätettävä se sopimaan omaan autoon/moottoriin.

                      Kaikki säädöt ja muutokset saa tallennettua ja kannattaa aina tallentaa. Säätöohjelmana ei enää tänä päivänä käytetä muuta kun TunerStudiota ja jos haluaa tutustua niin ohjelman saa ladattua tuolta:

                      EFI Analytics Software downloads. Download TunerStudio MS and MegaLogViewer free. Electronic fuel injection tuning software unparalleled by any offered by any available efi controller manufacturer.


                      Laajakaista on säätöhommissa ehdoton. Kapeakaista ei sovellu kuin valmiiksi säädetyn kartan kanssa käytettäväksi "closed loop"-tyylisesti.

                      Sitten on vielä huomautettava että jos ei ole kokemusta miten moottorinohjausta säädetään, saa katalysaattorit poltettua hyvin äkkkiä. Se on kallis lisäkustannus kaiken päälle joten suosittelen että ennenkuin kaikki on hierottu kohdalleen on katit pois säätövaiheessa...
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        #71
                        Originally posted by grab_ View Post
                        ja se johto nappiin ja napista johto maahan ja pitäs toimia?
                        Juurikin niin. Saman johdon voit laittaa haarautumaan on-off katkaisimen kautta myös kytkinpolkimelle asennettavaan toiseen katkaisimeen, niin saat flat-shift -toiminnon myös käyttöön. Onnistuu kyllä myös vaihtohetkellä launchin nappia painamalla, mut omasta mielestä paljon kätevämpi, kun polkimella on oma katkaisin.

                        Tälleen esim.:

                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1998
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Ne purkit tulee "raakasäädöillä" ja käyttäjän on viime kädessä säädettävä tai säädätettävä se sopimaan omaan autoon/moottoriin.

                          Kaikki säädöt ja muutokset saa tallennettua ja kannattaa aina tallentaa. Säätöohjelmana ei enää tänä päivänä käytetä muuta kun TunerStudiota ja jos haluaa tutustua niin ohjelman saa ladattua tuolta:

                          EFI Analytics Software downloads. Download TunerStudio MS and MegaLogViewer free. Electronic fuel injection tuning software unparalleled by any offered by any available efi controller manufacturer.


                          Laajakaista on säätöhommissa ehdoton. Kapeakaista ei sovellu kuin valmiiksi säädetyn kartan kanssa käytettäväksi "closed loop"-tyylisesti.

                          Sitten on vielä huomautettava että jos ei ole kokemusta miten moottorinohjausta säädetään, saa katalysaattorit poltettua hyvin äkkkiä. Se on kallis lisäkustannus kaiken päälle joten suosittelen että ennenkuin kaikki on hierottu kohdalleen on katit pois säätövaiheessa...
                          Osaako tuo MS2 /KdFi hyödyntää auton nakutussensoreita tai saako niistä signaalia näkyviin säädön ajaksi ?

                          Mitäs tämä tarkoittaa: prepared for single coils (seperate wires needs to be connected) ?

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #73
                            Originally posted by pheno View Post
                            Osaako tuo MS2 /KdFi hyödyntää auton nakutussensoreita tai saako niistä signaalia näkyviin säädön ajaksi ?
                            Onhan megassa valmius niiden tuelle, mutta mun mielestä niillä ei tee mitään. Jo pelkästään niiden perussäätö vaatii melkeinpä sen että annat koneen nakuttaa, eikä niihin siltikään voi luottaa vaan kohdella ennemminkin "last line of defence" tyyppisesti. Tehdaspelitkin saa naulaamaan itsensä hengiltä sopivissa olosuhteissa ilman että tunnistavat

                            Enemmän saat niistä hyötyä jos pistät tietokoneen mikrofoni-inputtiin ja suodattelet siitä mekaanisia meteleitä pois, hyvä sitten kuulokkeilla kuunnella mitä tapahtuu
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1998
                              • Tampere

                              #74
                              Originally posted by Cell View Post
                              Onhan megassa valmius niiden tuelle, mutta mun mielestä niillä ei tee mitään. Jo pelkästään niiden perussäätö vaatii melkeinpä sen että annat koneen nakuttaa, eikä niihin siltikään voi luottaa vaan kohdella ennemminkin "last line of defence" tyyppisesti. Tehdaspelitkin saa naulaamaan itsensä hengiltä sopivissa olosuhteissa ilman että tunnistavat

                              Enemmän saat niistä hyötyä jos pistät tietokoneen mikrofoni-inputtiin ja suodattelet siitä mekaanisia meteleitä pois, hyvä sitten kuulokkeilla kuunnella mitä tapahtuu
                              Taas tuli tietoa lisää, kiitoksia..

                              Kai tuo kdFi- purkki osaa ohittaa ajoneston (EWS2) ?

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4927
                                • Kotka

                                #75
                                Originally posted by pheno View Post
                                Kai tuo kdFi- purkki osaa ohittaa ajoneston (EWS2) ?
                                No juu ei tue mega bemarin ews:ää
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X