Originally posted by Cell
View Post
kokemuksia kdFi V1.3 PNP?
Collapse
X
-
Originally posted by Cell View PostKaikki muu toimii paitsi kulutusmittaus koska signaalille ei ole laskentaa valmiina.
Ei mitään diagnostiikkaa, säätösofta näyttää kaiken mitä tapahtuu tallennusmahdollisuudella ja sillä mennään, analysointia voi sitten harrastaa millä ja miten haluaa (esim. megatune joka taisikin olla tuttu sinulle)Sisäistä vikadiagnostiikkaa ei ecuun ole ohjelmoitu käytännössä lainkaan, mutta open source kun on niin innostunut voi sellaisen sinne rakentaa. Lambdana voi käyttää mitä vain, riittää että on jännitetulo enintään 0-5v (toki pienempikin alue käy) ja lopun voi säätää miten haluaa, seos-jännitekäyrät ym laaja- tai kapeakaistalle. M60 ei tarvitse kahta, yhdellä voi mennä ihan hyvin ja virhe jää marginaaliseksi, mutta toki kahden kytkentä on mahdollista jos haluaa hifistellä (en tiedä tukeeko kdfi:n pin-out sitä ilman muutoksia).
Sama hifistelijä tosin siirtyy sitten jo MS3:een niin saa sylinterikohtaiset trimmitkin...
Se näiden valmiiden purkkien ehdoton etu kuitenkin on, että 90% ominaisuuksista saa pikkurahalla tekemättä itse oikein mitään. Loput onkin sitten sellaista ettei moni osaa edes kaivata, tai saisi mitään hyötyä.
Joo, tota megatunea tarkoitin. Megalogvieweriä olen vain käyttänyt pelkän datan näyttöön. Se megatune näyttää aika valmiilta ja täysin riittävältä softalta. Kyllähän tämmönen boksi olis kiva lelu harrasteena ja sulta voisi varmaan kysyä neuvoa jos jokin ei toimi.
Tuleeko laajakaistasta vastinetta rahalle vrt. orggis kapeakaista, esim. saako tuolla laajalla säädettyä tarkemmin seoksen menemään juuri sopivan rikkaalle esim. täyskaasukiihdytyksessä tai vastaavasti saako seoksen "paremmaksi" jos vaikka haluaakin käyttää flexfuelia ?
Taitaa olla aika iso homma päivittää tuo kdfi:n MS2 lankku MS3:een ? Kun varmaan hetken päästä pitäisi päästä niitä sylinterikohtaisia trimmejä säätämään
Comment
-
-
Originally posted by Juzbe View PostOon miettinyt että onko tähän mitään kikkaa olemassa että saa toimimaan?
pitäisi ensin tietää miten se nykyään lasketaan, niin miksei tuota voisi tehdä jollain mikroprosessorilla itsekin.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostTaitaa olla aika iso homma päivittää tuo kdfi:n MS2 lankku MS3:een ?
Kdfi on sellaisenaan hyvä ja toimiva. Jos haluaa laajennettavuutta on hankittava originaali B&G-megasquirt. Niitäkin saa valmiiksi kasattuna.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Juzbe View PostOon miettinyt että onko tähän mitään kikkaa olemassa että saa toimimaan?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostFyysisesti mahdotonta koska kdfi käyttää pintaliitoskomponentteja ja ms2-prosu on suoraan piirilevyssä eikä erillisellä "mother boardilla" kuten B&G-megasquirteissa.
Kdfi on sellaisenaan hyvä ja toimiva. Jos haluaa laajennettavuutta on hankittava originaali B&G-megasquirt. Niitäkin saa valmiiksi kasattuna.
se kdfi purkki tulee siis valmiina säädettynä m60:lle ja niitä voi halutessaan muokata kuitenkin niin että ne alkuperäiset säädöt voi tallentaa jos haluaa?
kannattaako laajakaista hommata?
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View Postihan launch controllia
Originally posted by pheno View Postjep, katselin ms2 ominaisuuksia ja kyllähän siinä on jo kovasti kaikennäköistä tuo on kiva että on open source.
se kdfi purkki tulee siis valmiina säädettynä m60:lle ja niitä voi halutessaan muokata kuitenkin niin että ne alkuperäiset säädöt voi tallentaa jos haluaa?
kannattaako laajakaista hommata?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostToi launch-controlin liittäminen on simppeli homma kdfi:hin. Laudalla on käyttämättömiä lähtöjä, joihin saa ite tinata johdon, ja launch-controlin johto tulee "JS7" -pisteeseen.Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Originally posted by pheno View Postse kdfi purkki tulee siis valmiina säädettynä m60:lle ja niitä voi halutessaan muokata kuitenkin niin että ne alkuperäiset säädöt voi tallentaa jos haluaa?
kannattaako laajakaista hommata?
Kaikki säädöt ja muutokset saa tallennettua ja kannattaa aina tallentaa. Säätöohjelmana ei enää tänä päivänä käytetä muuta kun TunerStudiota ja jos haluaa tutustua niin ohjelman saa ladattua tuolta:
EFI Analytics Software downloads. Download TunerStudio MS and MegaLogViewer free. Electronic fuel injection tuning software unparalleled by any offered by any available efi controller manufacturer.
Laajakaista on säätöhommissa ehdoton. Kapeakaista ei sovellu kuin valmiiksi säädetyn kartan kanssa käytettäväksi "closed loop"-tyylisesti.
Sitten on vielä huomautettava että jos ei ole kokemusta miten moottorinohjausta säädetään, saa katalysaattorit poltettua hyvin äkkkiä. Se on kallis lisäkustannus kaiken päälle joten suosittelen että ennenkuin kaikki on hierottu kohdalleen on katit pois säätövaiheessa...sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View Postja se johto nappiin ja napista johto maahan ja pitäs toimia?
Tälleen esim.:
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostNe purkit tulee "raakasäädöillä" ja käyttäjän on viime kädessä säädettävä tai säädätettävä se sopimaan omaan autoon/moottoriin.
Kaikki säädöt ja muutokset saa tallennettua ja kannattaa aina tallentaa. Säätöohjelmana ei enää tänä päivänä käytetä muuta kun TunerStudiota ja jos haluaa tutustua niin ohjelman saa ladattua tuolta:
EFI Analytics Software downloads. Download TunerStudio MS and MegaLogViewer free. Electronic fuel injection tuning software unparalleled by any offered by any available efi controller manufacturer.
Laajakaista on säätöhommissa ehdoton. Kapeakaista ei sovellu kuin valmiiksi säädetyn kartan kanssa käytettäväksi "closed loop"-tyylisesti.
Sitten on vielä huomautettava että jos ei ole kokemusta miten moottorinohjausta säädetään, saa katalysaattorit poltettua hyvin äkkkiä. Se on kallis lisäkustannus kaiken päälle joten suosittelen että ennenkuin kaikki on hierottu kohdalleen on katit pois säätövaiheessa...
Mitäs tämä tarkoittaa: prepared for single coils (seperate wires needs to be connected) ?
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostOsaako tuo MS2 /KdFi hyödyntää auton nakutussensoreita tai saako niistä signaalia näkyviin säädön ajaksi ?
Enemmän saat niistä hyötyä jos pistät tietokoneen mikrofoni-inputtiin ja suodattelet siitä mekaanisia meteleitä pois, hyvä sitten kuulokkeilla kuunnella mitä tapahtuu325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostOnhan megassa valmius niiden tuelle, mutta mun mielestä niillä ei tee mitään. Jo pelkästään niiden perussäätö vaatii melkeinpä sen että annat koneen nakuttaa, eikä niihin siltikään voi luottaa vaan kohdella ennemminkin "last line of defence" tyyppisesti. Tehdaspelitkin saa naulaamaan itsensä hengiltä sopivissa olosuhteissa ilman että tunnistavat
Enemmän saat niistä hyötyä jos pistät tietokoneen mikrofoni-inputtiin ja suodattelet siitä mekaanisia meteleitä pois, hyvä sitten kuulokkeilla kuunnella mitä tapahtuu
Kai tuo kdFi- purkki osaa ohittaa ajoneston (EWS2) ?
Comment
-
Comment