Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hartsai
    replied
    Toimiiko testo muuten miten win10:llä (32bit). Sain toimiin inpa ja istan tolla läppärillä, mutta testo sanoo että access denied (muiistaakseni) kun laittaa detect.
    Edit: moottorinohjausyksikkö MS45
    Edit2: sainkin toimimaan. poistin ton api32 dll filun teston kansiosta jonka sinne alunperin nakkasin kun se sitä kyseli. lisäsin sen jälkee ediabaksen pathiin ja alko pelittää. Nyt vaan sit pitäs alkaa opettelee softan käyttöä
    Last edited by Hartsai; 20-05-2018, 10:51.

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Se on lambda integrator.
    Niimpä tietenkin

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Hmm, etin siis short term fuel trimmejä :think
    Se on lambda integrator.

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ms43 ds3 serialista pitäs löytyä additive ja multiplicaptive bensa adaptaatio ihan englanniksi.
    Hmm, etin siis short term fuel trimmejä :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ms43 ds3 serialista pitäs löytyä additive ja multiplicaptive bensa adaptaatio ihan englanniksi.

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Pystyykö Test0:lla loggaamaan fuel trimmejä? Mikä mahtaa noista saksan sepustuksista olla?
    M54B30 MS43

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Noniin, pääsin testailemaan.

    Pari kysymystä.

    Autona E46 M54B30 moottorilla ja MS43 (MS430DS0) moottorinohjauksella.

    MS43 serial ei näytä mitään? Vai teenkö jotain väärin? Eli esimerkkikuvassa valittu vanos, mutta ruutu on tyhjä.



    Jos valitsen tuon ylemmän "MS43.0 fuer M54 EWS 3", niin oletattavasti kaikki arvot on näkyvillä, koska lista on pitkä.

    EDIT: Vastaan itselleni ja muille jotka mahdollisesti miettii samaa. Ini-tiedostossa oli COM=9 eikä COM=1. Hyvin toimii kun muutti sen COM=1

    Sitten aiheeseen:
    Mitä tarkoittaa NW_ROHWERT_EIN_RAW ja NW_ROHWERT_AUS_RAW?





    Täytyy kyllä sanoa että hyvää työtä Phenolta! Pakko arvostaa.
    Last edited by |makke; 07-11-2017, 22:04.

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Ei kovin paljon vaadi tietämystä, jos on Ediabas yms. asennettu toimintaan. Oon laittanu youtubeen muutamia videon loggauksesta.
    Jees, luin koko threadin läpi tässä INPA:a ja kaapelia odotellessa :think
    Suomen posti näyttää voimansa

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Onko jollain tätä ohjelmaa käytössä Vaasan alueella? Täällä olisi yksi potilas
    Ei kovin paljon vaadi tietämystä, jos on Ediabas yms. asennettu toimintaan. Oon laittanu youtubeen muutamia videon loggauksesta.

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Onko jollain tätä ohjelmaa käytössä Vaasan alueella? Täällä olisi yksi potilas

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Hyvä havainto !

    Siinä pitää käynnistää ensin oikea jobi START_SYSTEMCHECK_XXXXXX, INPA osaa ton tehdä automaagisesti. En ole tässä ees tajunnut tehdä vastaavaa.

    Mikä se sun ecu oli ? Voisin tehdä ohjelmaan jonkun lisätoiminnon, että saisi nuo toimimaan helpommin. Oot kanssa näköjään Tampereelta, niin voisi tätä joskus kattella paikan päällä.
    Mikäli vain suinkin jaksat.. ecu tais olla d62m57b0.prg... tarkoituksen siis saada logiin jotain joka kielisi viallisesta suuttimesta. Tuntuu olevan melkoisen haastavaa löytää ongelmia aiheuttava paikka... logista saattaisi löytää jotain mikä ei välttämättä muuten osu silmiin...

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Katos niimpä näyttää olevan.

    En vain saanut logattu esim kierroslukua/sylinteri tai suuttimen korjausarvoa/sylinteri. Osaatko sanoa mikä tuohon auttaisi?
    Hyvä havainto !

    Siinä pitää käynnistää ensin oikea jobi START_SYSTEMCHECK_XXXXXX, INPA osaa ton tehdä automaagisesti. En ole tässä ees tajunnut tehdä vastaavaa.

    Mikä se sun ecu oli ? Voisin tehdä ohjelmaan jonkun lisätoiminnon, että saisi nuo toimimaan helpommin. Oot kanssa näköjään Tampereelta, niin voisi tätä joskus kattella paikan päällä.
    Last edited by pheno; 22-09-2017, 21:09.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Ediabas.ini:iin laita:
    Uusimmassa on aika paljon käännöksiä loggausta varten. Kannattaa tehdä "Custom Job", niissä on myös käännetyt englanniksi, ainakin yleisimmät. Ne käännökset on siellä custom job ikkunan oikealla reunalla.

    M57TU:sta löytyy hirveesti logattavia arvoja
    Katos niimpä näyttää olevan.

    En vain saanut logattu esim kierroslukua/sylinteri tai suuttimen korjausarvoa/sylinteri. Osaatko sanoa mikä tuohon auttaisi?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by TuomasTee View Post
    Muutin heti aluksi interfaceksi ENET, kokeilin myös valmista tiedostojen joukossa ollutta ediabas-konfigurator softaa mutta autoon ei saa yhteyttä. Vasemmassa alanurkassa näkyvä virhe on muistaakseni "illegal parameter".
    Ok, kumma juttu.

    Koititko sitä ecun detektointia: Main->Detect Ecu->Detect ? Sen pitäis toimia jos kaikki on kunnossa.

    Leave a comment:


  • TuomasTee
    replied
    Muutin heti aluksi interfaceksi ENET, kokeilin myös valmista tiedostojen joukossa ollutta ediabas-konfigurator softaa mutta autoon ei saa yhteyttä. Vasemmassa alanurkassa näkyvä virhe on muistaakseni "illegal parameter".

    Leave a comment:

Working...
X