Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• pheno
    replied
    Originally posted by TuomasTee View Post
    Kiitoksia! Nyt on asennus onnistunut mutta yhteyttä autoon ei ole vielä saatu. Ediabas.ini asetukset pitää varmaan laittaa ENET kaapelille kohdalleen? Mitkä oikeat asetukset ovat, pitääkö useasta kohdasta muuttaa?

Ediabas.ini:iin laita:

Interface = ENET

tällä muistaakseni meni. Omassa autossa ei ENET:tiä niin en pääse koittamaan.

Originally posted by fraatti View Post
    Tarvis M57TU:ta loggailla ja viimeksi loggaus tuotti saksankielistä dataa. Onko tuohon käännöksiä olemassa tai onko niitä helppo tehdä.

Ongelmana on siis se että hiukan yli 3500 kierroksen kohdalla auto vedot loppuvat hetkellisesti. Johtunee softasta ja sen puukottaminen auttanee. Olikos tuossa tyypillinen ongelma se että ahdot karkaavat? Tämä vaatinee sen että auto on kunnolla lämmin eli reilun pitkä siivu ajoa pitää olla taustalla.

Toinen "ongelma" liittyy siihen että hiukan rontin 2000 kierroksilla veto on aaltomaista. Epäilen että mahtaako tämä johtua siitä että väännönrajoituskartta loppuu käsittääkseni noille tietämille ja jos sallittu vääntö /pyynti on sen jälkeen reilusti suurempi niin tämä tekee tietyssä kohdassa sen että muutos on sen verran suuri että sopivasti kierrosluvun kohdalla moottori saattaa olla tilassa jossa muutos on liian nopea suhteessa kierrosluvun kasvuun. Loggaus saattaisi antaa kuvaa siitä olenko oikeassa.
    Uusimmassa on aika paljon käännöksiä loggausta varten. Kannattaa tehdä "Custom Job", niissä on myös käännetyt englanniksi, ainakin yleisimmät. Ne käännökset on siellä custom job ikkunan oikealla reunalla.

M57TU:sta löytyy hirveesti logattavia arvoja

Leave a comment:

• fraatti
    replied
    Tarvis M57TU:ta loggailla ja viimeksi loggaus tuotti saksankielistä dataa. Onko tuohon käännöksiä olemassa tai onko niitä helppo tehdä.

Ongelmana on siis se että hiukan yli 3500 kierroksen kohdalla auto vedot loppuvat hetkellisesti. Johtunee softasta ja sen puukottaminen auttanee. Olikos tuossa tyypillinen ongelma se että ahdot karkaavat? Tämä vaatinee sen että auto on kunnolla lämmin eli reilun pitkä siivu ajoa pitää olla taustalla.

Toinen "ongelma" liittyy siihen että hiukan rontin 2000 kierroksilla veto on aaltomaista. Epäilen että mahtaako tämä johtua siitä että väännönrajoituskartta loppuu käsittääkseni noille tietämille ja jos sallittu vääntö /pyynti on sen jälkeen reilusti suurempi niin tämä tekee tietyssä kohdassa sen että muutos on sen verran suuri että sopivasti kierrosluvun kohdalla moottori saattaa olla tilassa jossa muutos on liian nopea suhteessa kierrosluvun kasvuun. Loggaus saattaisi antaa kuvaa siitä olenko oikeassa.
    Last edited by fraatti; 15-09-2017, 00:25.

Leave a comment:

• TuomasTee
    replied
    Kiitoksia! Nyt on asennus onnistunut mutta yhteyttä autoon ei ole vielä saatu. Ediabas.ini asetukset pitää varmaan laittaa ENET kaapelille kohdalleen? Mitkä oikeat asetukset ovat, pitääkö useasta kohdasta muuttaa?
    Last edited by TuomasTee; 13-09-2017, 22:49.

Leave a comment:

• pheno
    replied
    Originally posted by TuomasTee View Post
    Olen asentanut standalone-version Windows 10:een, onko mahdollisuutta saada toimimaan enet-kaapelilla ja F11:ssa? Jos onnistuu niin minkälaisilla asetuksilla?
    Tällä hetkellä ei toimi ENET standalonessa, vaatisi hieman lisää paypal- lahjoituksia ja motivaatiota no, ehkä ei välttämättä niinkään, mutta ei ole kovin iso homma laittaa toimimaan Ediabas:lla.

Lataa tästä ediabas- versiollinen TestO:

Sitten tämä "minimi" Ediabas

Kopioi ja muutat nimen c:\ediabas hakemistoon.

Lisää c:\Ediabas\bin hakemiston windowsin PATH ympäristömuuttujaan.

Käynnistä TestO (ei standalone) ja ota Main->Detect ecu. Sen pitäisi toimia ja palauttaa sulle ecun nimi (.prg tiedosto siis). Kopioi tämä prg tiedosto c:\ediabas\ecu- hakemistoon. Nyt pitäisi pystyä tekemään esim. custom job:eja.

Toki voin pientä korvausta vastaan laittaa toimimaan myös etänä.

Leave a comment:

• TuomasTee
    replied
    Olen asentanut standalone-version Windows 10:een, onko mahdollisuutta saada toimimaan enet-kaapelilla ja F11:ssa? Jos onnistuu niin minkälaisilla asetuksilla?

Leave a comment:

• lassiv
    replied
    Iso kiitos tosiaan loistavasta softasta nyt päästy 330D LCI:hin kiinni ja loggaus myös saatu päälle. Jostain syystä antaa pientä pätkimis erroria kesken loggauksen. Lienee kaapelin syytä, kellään hyviä kokemuksia jostain kaapeli tyypistä 330d n57 lci kanssa?

Lahjotusta myös pistetty pheno:lle päin loistavasti ohjelmasta.

Leave a comment:

• pheno
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Juu SIIS S85
    Otan sen ensiviikolla testikapulaksi kunhan ensin selviää yhdestä 550i:stä kakkos sylinterin satunnaiset pätkimiset

Kiitos loistavasta softasta
    Ole hyvä vaan, mukava kuulla että sille on käyttöä!

Niin S65 olikin V8, vai muistanko senkin väärin

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Niin ja custom jobe:eja voi siis tehdä vaikka omaa ecua ei näy siinä listalla. https://www.youtube.com/watch?v=LqTezyV6doQ

Dunky, esim. ootko koittanut sun V10:llä pystyykö tekemään, eikös siinä S65 kone ollut ?

Voisiko tuon 'custom job'- luomisen vielä helpommaksi tehdä ? Ehdotuksia otetaan vastaan..

ja muutenkin jos on jotain parannusehdotuksia niin kuin myös otetaan vastaan
    Juu SIIS S85
    Otan sen ensiviikolla testikapulaksi kunhan ensin selviää yhdestä 550i:stä kakkos sylinterin satunnaiset pätkimiset

Kiitos loistavasta softasta
    Last edited by Dunky; 19-08-2017, 17:10.

Leave a comment:

• pheno
    replied
    Niin ja custom jobe:eja voi siis tehdä vaikka omaa ecua ei näy siinä listalla. https://www.youtube.com/watch?v=LqTezyV6doQ

Dunky, esim. ootko koittanut sun V10:llä pystyykö tekemään, eikös siinä S65 kone ollut ?

Voisiko tuon 'custom job'- luomisen vielä helpommaksi tehdä ? Ehdotuksia otetaan vastaan..

ja muutenkin jos on jotain parannusehdotuksia niin kuin myös otetaan vastaan
    Last edited by pheno; 19-08-2017, 14:32.

Leave a comment:

• pheno
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Aa joo minä luulin että tuo on joku sun itse tekemä ominaisuus millä saa muokattua just ne jutut näkyville mitä haluaa katella. Eikö mikään ecun oma juttu.
    Joo, no siis toi termi 'custom job' on tietysti itse keksitty kun en muutakaan järkevämpää keksinyt silloin aikanaan. Luomisen tuskaa tai jotain...

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    No, se on mun mielestä ihan ecun suunnitteluvaiheessa tehty juttu. Jostain syystä tosi vanhatkin DDE- ecut tukee näitä 'custom job':eja, mutta bensakoneissa vasta paljon uudemmat. M-sarjalaiset esim. S65 toimii jo custom job:it, mutta S54:ssä ei.

Aa joo minä luulin että tuo on joku sun itse tekemä ominaisuus millä saa muokattua just ne jutut näkyville mitä haluaa katella. Eikö mikään ecun oma juttu.

Leave a comment:

• pheno
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Onko joku syy miksei ms4x ecuja oo tuolla custom jobs listassa?
    No, se on mun mielestä ihan ecun suunnitteluvaiheessa tehty juttu. Jostain syystä tosi vanhatkin DDE- ecut tukee näitä 'custom job':eja, mutta bensakoneissa vasta paljon uudemmat. M-sarjalaiset esim. S65 toimii jo custom job:it, mutta S54:ssä ei.

Leave a comment:

• vexu524tdic
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Toimiikos softa muuten ongelmitta Windows 10 32bit/64bit järjestelmissä? Tai onko parempi kysymys toimiiko Ebiabas Windows 10:ssä. Mietin tässä uskaltaako päivittää säätö läppärin win10.
    Mulla toimii win 10, tosin mulla on ista d ja ediabas 7. Testo pelaa noilla kunhan lisää inpan tiedostot ediabasiin jos tarvii.
    Last edited by vexu524tdic; 18-08-2017, 20:51.

Leave a comment:

• lassiv
    replied
    Toimiikos softa muuten ongelmitta Windows 10 32bit/64bit järjestelmissä? Tai onko parempi kysymys toimiiko Ebiabas Windows 10:ssä. Mietin tässä uskaltaako päivittää säätö läppärin win10.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Onko joku syy miksei ms4x ecuja oo tuolla custom jobs listassa?

Leave a comment:

Working...
X