Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1322
    • Tornio

    [QUOTE=pheno;3351836]Tässä potilaana N53, jossa MSD80 ecu.

    Onko bank1:n katalysaattori tullu tiensä päähän? Katin jälkeinen lambda näyttää käyrää, joka on tyypillistä etummaiselle lambdalle ja on ihan erilainen kuin Bank2:n vastaava.

    Bank2:n jälkimmäinen lambda pysyy tasaisena niinkuin pitääkin.



    Onko suuttimien ja sytytyspuolien kanssa ollut aiemmin ongelmia?
    1 vastaava N53 tapaus ollut samoilla Lambda oireilla jossa katti tuhoutui rikkonaisen suihkun ja sytytyspuolan vuoksi.
    Löytyy ehyt katti käytettynä JOS tarvetta.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      Reilu viikko sitten oli N54 jossa samantyyppinen tilanne. Aivan noin graavi ei käyrä vielä ollut mutta selkeä tasainen aaltoliike kuitenkin tuli toisen puolen takalambdalta. Vikakoodit oli jotain "oxygen sensor mixed" -tyylistä. Mun mielestä tuo käyrä meinaa että katti ei toimi.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        onko tossa MSD80:ssa laajakaista- lambdat etummaisina vai miksi toi jännite on tollanen ? katin takana on varmaan normi kapeakaista jännitteestä päätellen.

        Comment

        • jake2710
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 828

          Originally posted by pheno View Post
          onko tossa MSD80:ssa laajakaista- lambdat etummaisina vai miksi toi jännite on tollanen ? katin takana on varmaan normi kapeakaista jännitteestä päätellen.
          N53 ja N43 lambda: 0.97-2.3

          Edit. Ja takimmainen varmaan normi, heittää sen laihalla nollille.
          Last edited by jake2710; 23-06-2014, 09:35.

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            Näyttäisi että taas alkaa olla aikaa hieman enemmän paneutua tähän softaan. Onkos paljon bugeja löytynyt ? tai ideoita järkeville uusille ominaisuuksille?

            Itse ajattelin että loggausta pitää saada helpommaksi, tyyliin valitse ecu ja paina yhtä nappia. Ite olin tossa autolla niin huomas että hieman liian hankalaa ;-)

            Toinen olis että sais ecu (tai .prg) kohtaiset käännökset ja eri kielille.

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              Ny on ladattu testiin. annan palautetta sitä mukaa ku saan värkättyä
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                Originally posted by pheno View Post
                Näyttäisi että taas alkaa olla aikaa hieman enemmän paneutua tähän softaan. Onkos paljon bugeja löytynyt ? tai ideoita järkeville uusille ominaisuuksille?

                Itse ajattelin että loggausta pitää saada helpommaksi, tyyliin valitse ecu ja paina yhtä nappia. Ite olin tossa autolla niin huomas että hieman liian hankalaa ;-)

                Toinen olis että sais ecu (tai .prg) kohtaiset käännökset ja eri kielille.
                Tota helpompaa loggausta oon kyllä vähän kaipaillut.

                Olis aika kätevää jos vois valita halutut arvot joita logataan ja sen jälkeen painaa "start" ja lopettessa "stop".

                Jos vielä olis joku "katseluohjelma" josta suoraan vois avata ton login.

                Esim. Tähän tyyliin: dashhawk datalogger
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  Originally posted by JP-76 View Post
                  Tota helpompaa loggausta oon kyllä vähän kaipaillut.

                  Olis aika kätevää jos vois valita halutut arvot joita logataan ja sen jälkeen painaa "start" ja lopettessa "stop".

                  Jos vielä olis joku "katseluohjelma" josta suoraan vois avata ton login.

                  Esim. Tähän tyyliin: dashhawk datalogger
                  Megalogviewerista on olemassa ilmainen versio, ja Test-O:n tekemät .csv filet aukeaa siinä suoraan. Megalogviewerissä on myös playback- toiminto. Tosin viimeksi kun katsoin, niin mielestäni se toisti login liian nopeasti, tms. Täytyy tarkistaa.

                  Semmosta meinasin, että yhestä napista alkais tallentumaan kaikki resultit ja arvot mitä ruudulla näkyy. Nythän toi toimii niin, että ensin pitää ruksia ne resultit, avata loggaus-ikkuna ja sieltä 'start'.
                  Last edited by pheno; 30-08-2014, 15:16.

                  Comment

                  • e2883
                    Newbiemmer
                    • Nov 2009
                    • 10
                    • Seinäjoki

                    Toimiiko nyt DDE4.0 ecussa ,D40KW0, nopea logitus? Ilmeisesti ei, koska D40KW0 perässä ei lue "serial". Vai onnistuuko näin vanhassa muutoinkaan nopeampi data?

                    Voin kyllä ottaa ja lähettää niitä traceja sulle, jos tämä on mahdollista.

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      Originally posted by e2883 View Post
                      Toimiiko nyt DDE4.0 ecussa ,D40KW0, nopea logitus? Ilmeisesti ei, koska D40KW0 perässä ei lue "serial". Vai onnistuuko näin vanhassa muutoinkaan nopeampi data?

                      Voin kyllä ottaa ja lähettää niitä traceja sulle, jos tämä on mahdollista.
                      Juu, kyllä tuon pitäisi toimia, itse en ole testannut mutta joku ehkä on ? Olen tehnyt siis DDE4KW0:lle omat mittaristot ja customjobit. Lisää arvoja löytyy paljon, jos jotain puuttuu.

                      Toi toimii siis niin, että eka valitset vasemmalta 'DDE4.0 for M57' ja siinä alareunassa lukee DDE40KW0.

                      Sitten jobeista valitset 'Values #2' tai 'Values #1'

                      Mittariston saa näkyviin (F3) tai File->Gauges->DDE40KW0->Values #2 (tai minkäniminen job on ajossa)

                      Jos haluaa logata, niin ota plotti-ikkunassa right-click->Select all ensin. Sitten (F1) tai File->File logger ja paina Start. JOs haluat Megalogvieweri:ssä katsoa logia, niin valitse aikaformaatiksi: 'Time from start' tai 'Actual Time'




                      EDIT: niin ja viitsit lähettää traceja, niin otan mielihyvin vastaan. Niistä on aina hyötyä
                      Last edited by pheno; 02-09-2014, 08:42.

                      Comment

                      • e2883
                        Newbiemmer
                        • Nov 2009
                        • 10
                        • Seinäjoki

                        Joo kiitos. Nyt sain logattua ja Megalogviewerillä katsottua muut paitsi juuri ne mitä tarvitsen eli Ahtopaine ja ahtopainepyynti ei toimi sekä siirtopaine anmvdf näyttää ihmearvoja, pitäisi näyttää bareina, niin lukema heiluu 0 ja 65.28 välillä. Outoa. Mistähän moinen voi johtua? Käytin values 2 -kohtaa. Erikseen tuo ahtopaine arvo ainakin toimii.

                        Mitä tarkoittaa tuo aikaformaatti? Mistä sen siis valitsen, kun mulla on MLW MS 3.4.04 -versio ja yhtäkkiä siitä en löytänyt tuollaista valikkoa..

                        Megalogvieweri:ssä katsoa logia, niin valitse aikaformaatiksi: 'Time from start' tai 'Actual Time'

                        Otan niitä traceja vaikka jo tänään..

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1985
                          • Tampere

                          Originally posted by e2883 View Post
                          Joo kiitos. Nyt sain logattua ja Megalogviewerillä katsottua muut paitsi juuri ne mitä tarvitsen eli Ahtopaine ja ahtopainepyynti ei toimi sekä siirtopaine anmvdf näyttää ihmearvoja, pitäisi näyttää bareina, niin lukema heiluu 0 ja 65.28 välillä. Outoa. Mistähän moinen voi johtua? Käytin values 2 -kohtaa. Erikseen tuo ahtopaine arvo ainakin toimii.

                          Mitä tarkoittaa tuo aikaformaatti? Mistä sen siis valitsen, kun mulla on MLW MS 3.4.04 -versio ja yhtäkkiä siitä en löytänyt tuollaista valikkoa..

                          Megalogvieweri:ssä katsoa logia, niin valitse aikaformaatiksi: 'Time from start' tai 'Actual Time'

                          Otan niitä traceja vaikka jo tänään..
                          Saisitko otettua screenshotin siitä plotti-ikkunasta niin, että kaikki resultit näkyy kokonaisuudessaan, siis ne STAT_YYY ?? Kyse voi olla nyt siitä, että screen konffeissa on määritelty väärä "resultname" ahtopaineen kohdalle.

                          [LDMP_LLIN]
                          Min=0
                          Max=3000
                          Title=Boost
                          Unit=mbar
                          decimals=0
                          Jobname=MW_SELECT_LESEN_NORM
                          Resultname=STAT_LDMP_LLIN_WERT <---------- tämä on väärin tai puuttuu plotin resultlistasta ??
                          color=#ff0000
                          needlecolor=#157DEC
                          textcolor=#ffffff
                          titlecolor=#FFFFFF
                          fillcolor=#000000


                          Sen time format valinta on siinä 'File logger- dialogissa ja yksi niistä valinnoista on 'time from start' .


                          EDIT: näyttäisi puuttuvan kokonaan itse ahtopaine ja targetti. Jos haluat pikakorjauksen niin muokkaa jobs\DDE40KW0_CUSTOMJOBS.BIV ja korvaa Values#2:n. JOBARGUMENTS kohta tällä:

                          JOBARGUMENT:1F531F5C0FFC1F5E0F300F101F5A1F5B0E800F 601F060F400F42

                          tuossa siis pari arvoa lisää..

                          Mitä se siirtopaine INPA:ssa näyttää ?
                          Last edited by pheno; 02-09-2014, 23:27.

                          Comment

                          • e2883
                            Newbiemmer
                            • Nov 2009
                            • 10
                            • Seinäjoki

                            Löysin sen time from start kohdan. Ja muutin wordpadillä sen tiedoston, jonka käskit, mutta ei näy value#2 resulteissa vieläkään niitä ahtopainetta ja sen pyyntiä. Erikseen otettuna ahtopaine, ahtopainepyynti sekä siirtopaine toimivat täydellisesti.

                            Käyn nyt testailemassa vielä ja laitan ne tracet tulemaan.

                            Comment

                            • e2883
                              Newbiemmer
                              • Nov 2009
                              • 10
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by e2883 View Post
                              Löysin sen time from start kohdan. Ja muutin wordpadillä sen tiedoston, jonka käskit, mutta ei näy value#2 resulteissa vieläkään niitä ahtopainetta ja sen pyyntiä. Erikseen otettuna ahtopaine, ahtopainepyynti sekä siirtopaine toimivat täydellisesti.

                              Käyn nyt testailemassa vielä ja laitan ne tracet tulemaan.

                              Keskeytin tracen kun se "run trace" -harmaa painike ei muuttunut ollenkaan ja nyt ei toimi inpa eikä testo eikä mikään. Herjaa jotain API0006 ja jotain access denied error.

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1985
                                • Tampere

                                Originally posted by e2883 View Post
                                Keskeytin tracen kun se "run trace" -harmaa painike ei muuttunut ollenkaan ja nyt ei toimi inpa eikä testo eikä mikään. Herjaa jotain API0006 ja jotain access denied error.
                                Koita laittaa ensin Debug-menusta, että 'Stop Ediabas'. Tai resurssienhallinnasta tapa: testo.exe, ebasx.exe, ebas32.exe


                                Tohon parametrijuttuun, vois koittaa laittaa pelkästään ton ahtopaineen sinne. Eli oikeeta hiirtä->job parameters. Laita sinne: 0F40 ja paina OK. Nyt pitäis näkyä vain ahtopaine result listassa
                                Last edited by pheno; 02-09-2014, 21:48.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎