Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thuttu77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 160

    Pitääpä tutustua tähän jossain välissä harmi kun tuossa ei taida olla supportia egs:lle pitäis omasta logata EGS dataa lähinnä RPM sisään ja ulos ja ehkä lämpötila :-/

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      Originally posted by thuttu77 View Post
      Pitääpä tutustua tähän jossain välissä harmi kun tuossa ei taida olla supportia egs:lle pitäis omasta logata EGS dataa lähinnä RPM sisään ja ulos ja ehkä lämpötila :-/
      Kyllä siihen semmonen ehkä saadaan :-) mikäs EGS boksi sulla on ?

      Kyse on periaatteessa vain siitä, että löydetään oikea .prg file ja konvertoidaan se .BIV tiedostoksi, jota test-o osaa lukea. Sieltä voi yksittäisiä jobeja sitten ajella. Tuo toki vaatii sen, että INPA toimii ja on asetukset kunnossa. ym.

      Minkänimisestä menusta INPA:ssa pääset EGS:ään ? Siitä pystyn vähän haarukoimaan mikä vois olla oikea .prg file...
      Last edited by pheno; 13-11-2014, 17:29.

      Comment

      • thuttu77
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 160

        Hmm tuo on E38 siellä oli vain yksi EGS vaihtoehto 735i (vm97)ZF 5HP24 stepillä jos se auttaa.
        EDIT: inpassa on tosiaan yksi valinta AGS7.32/GS8.xx/AGS9.22
        EDIT2: oletan sen olevan Variant: GS851
        EDIT3: ilmeisesti täytyy uudempi inpa + ediabas metsästää kans itell ediabas on 6.4.x
        Last edited by thuttu77; 13-11-2014, 20:43.

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          Originally posted by thuttu77 View Post
          Hmm tuo on E38 siellä oli vain yksi EGS vaihtoehto 735i (vm97)ZF 5HP24 stepillä jos se auttaa.
          EDIT: inpassa on tosiaan yksi valinta AGS7.32/GS8.xx/AGS9.22
          EDIT2: oletan sen olevan Variant: GS851
          EDIT3: ilmeisesti täytyy uudempi inpa + ediabas metsästää kans itell ediabas on 6.4.x
          Ok, voit ensin testata toimivuutta tool32:lla. Avaat GS851.prg:n tool32:lla ja ajat esim. status_io_lesen jobin. Sieltä näyttäis löytyvän mm. hakemasi RPM ja lämpötila ja muutakin.

          .prg:n saa konvertoitua .biv:ksi \ediabas\bin\xtract.exe ohjelmalla

          Edit: jos ajat tool32:ssa D_0032.GRP:n niin sen pitäis löytää sulle oikea .prg tiedosto.
          Last edited by pheno; 13-11-2014, 22:44.

          Comment

          • thuttu77
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 160

            Ok täytyy huomenna testailla

            Comment

            • thuttu77
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 160

              sain prg:n convertoitua biv:ksi ja se näemmä näkyy suoraan testossakin kopioimalla jobseihin aika simppeliä.

              Täytyy kokeilla duunimatkalla saskos logattua jotauin kiitoksia.

              Comment

              • thuttu77
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 160

                No niin.

                Tool32 pystyn ajamaan jobeja ja ne on ok.
                Testossa avatessani tuon GS851.BIV fileen en saa graafiin kuin 1 luvun ja se näyttää 0
                EDIT: ja ohjelman yläpalkkiin tulee tämänjälkeen jotain klikatessa program not responding
                INPA yms näyttää livedatan ok mnulla on siis vanha inpa + ediabas + tammikuinen Test-O
                EDIT2: Otetaan takas senverran että tai olla väärä jobi tuolta listasta itellä.
                Last edited by thuttu77; 14-11-2014, 10:34.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  Originally posted by thuttu77 View Post
                  No niin.

                  Tool32 pustun ajamaan jobeja ja ne on ok.
                  Testossa avatessani tuon GS851.BIV fileen en saa graafiin kuin 1 luvun ja se näyttää 0
                  EDIT: ja ohjelman yläpalkkiin tulee tämänjälkeen jotain klikatessa program not responding
                  INPA yms näyttää livedatan ok mnulla on siis vanha inpa + ediabas + tammikuinen Test-O
                  EDIT2: Otetaan takas senverran että tai olla väärä jobi tuolta listasta itellä.
                  koitas sitä 'STATUS_IO_LESEN' - siinä näytti olevan kaikkea tietoa. Magneettiventtiilien asentoja, pyörien nopeuksia, kierroslukuja, yms.

                  Jostain täytyis löytää englanninkielinen "gsds2.IPO" tiedosto, niin selviäis mitä noi jobit tarkoittaa.

                  Lue INPA:lla vikakoodit laatikosta, niin siinä yläosassa lukee sen variantin nimi. varmistutaan että on oikea .prg käytössä.
                  Last edited by pheno; 14-11-2014, 09:09.

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1985
                    • Tampere

                    Originally posted by Supra^ View Post
                    heivaanhei. Oli tarkoitus napata vähän logia tänään ämneljäseiskasta, joten asensin softan. Herjaa kuitenkin jotain api.dll-tiedostoa eikä softa käynnisty? Onko mulla väärä versio INPAsta vai jtn muuta vialla?


                    EDIT: "Proseduurin aloituskohtaa ___apiCheckVersion@8 ei löydy dynaamisesti linkitettävästä kirjastosta api32.dll."
                    Nyt ois upattu uusi version 14-Nov-2014, joka on yhteensopiva myös vanhemman Ediabas:n kanssa.

                    Comment

                    • thuttu77
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 160

                      Originally posted by pheno View Post
                      koitas sitä 'STATUS_IO_LESEN' - siinä näytti olevan kaikkea tietoa. Magneettiventtiilien asentoja, pyörien nopeuksia, kierroslukuja, yms.

                      Jostain täytyis löytää englanninkielinen "gsds2.IPO" tiedosto, niin selviäis mitä noi jobit tarkoittaa.

                      Lue INPA:lla vikakoodit laatikosta, niin siinä yläosassa lukee sen variantin nimi. varmistutaan että on oikea .prg käytössä.
                      Katoin tuon GS851 vanhasta tallennetusta vikakoodi luku lapusta eli kullä se on se 99,9% valitsin vaan väärän jobin kun nimet oli saksaks

                      Kalastan ton uuden version ja testaan sitä ~15:00 hujakoilla.

                      Olikos siinä joku nappi / säätö että saa loggauksen päälle?

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by pheno View Post
                        Nyt ois upattu uusi version 14-Nov-2014, joka on yhteensopiva myös vanhemman Ediabas:n kanssa.
                        Suuret kiitokset, testailen viikonlopun aikana.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1985
                          • Tampere

                          Originally posted by thuttu77 View Post
                          Katoin tuon GS851 vanhasta tallennetusta vikakoodi luku lapusta eli kullä se on se 99,9% valitsin vaan väärän jobin kun nimet oli saksaks

                          Kalastan ton uuden version ja testaan sitä ~15:00 hujakoilla.

                          Olikos siinä joku nappi / säätö että saa loggauksen päälle?
                          Juu, helpoiten käy näin:

                          - haluttu jobi ajoon
                          - ikkunasta oikealla hiirellä -> select all
                          - paina F1 ja tarkista oikealta listasta mitä resultteja logataan
                          - time format voi olla defaultti 'milliseconds', mut jos haluaa avata vaikka megalogviewerissä niin valitse 'time from start'
                          - paina enter (start- nappia) -> loggaus alkaa

                          Comment

                          • thuttu77
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2005
                            • 160

                            Kokeillaan. Ideahan on siis että saadaan sisääntulo RPM = turbiinin jälkeen laatikolla ja ulostulo RPM ja siitä niistä lasketaan erotus ja tuloksen pitäisi olla 5 portainen portaikko jossa vaihtojen viiveet, luistaminen yms pitäisi teoriassa näkyä pomppuina / muutoksina.

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1985
                              • Tampere

                              Originally posted by thuttu77 View Post
                              Kokeillaan. Ideahan on siis että saadaan sisääntulo RPM = turbiinin jälkeen laatikolla ja ulostulo RPM ja siitä niistä lasketaan erotus ja tuloksen pitäisi olla 5 portainen portaikko jossa vaihtojen viiveet, luistaminen yms pitäisi teoriassa näkyä pomppuina / muutoksina.
                              Kuulostaa mielenkiintoiselta. Voin etsiä jossain vaiheessa tuon englanninkielisen gsds2.ipo:n, josta löytynee selitykset noille jobeille. Vai onko tarvetta ? Periaatteessa ne arvot mitä INPA:sta löytyy saa logattua .

                              Comment

                              • thuttu77
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2005
                                • 160

                                Tuota oishan ne kivat mutta ei niiden eteen mun mielestä hirveästi vaivaa kannata nähdä.
                                Katotaan jos saan jotain jännää näkymään niin laitan jossain välissä screenshottia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎