Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    Originally posted by MNi View Post
    Free as in beer: Gnuplot
    tätäkin on tullut koitettua. Hieno ja erittäin monipuolinen ohjelma. Joutuu vaan opiskelemaan sen käyttöä ensin.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      Originally posted by pheno View Post
      tätäkin on tullut koitettua. Hieno ja erittäin monipuolinen ohjelma. Joutuu vaan opiskelemaan sen käyttöä ensin.
      Onhan siinä oppimiskäyrää. Mikäli data on aina samassa muodossa niin skriptin viilauksen jälkeen uudesta datasetistä saa käppyrän rakennettua komentoriviltä heittämällä. Dataa voi taas shellissä parsia cut/paste/sed/tr mielin määrin.

      Comment

      • Playpig
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 888
        • Iisalmi

        Missä vika kun yritän moottorinohjaukseen päästä käsiksi niin antaa:

        SYS-0002: ECU OBJECT FILE NOT FOUND

        ja sen jälkeen

        Requested control unit: 'DM331K20' not found. Control unit found: " , Program will be stopped!

        Sitten ohjelma kaatuu kokonaan.

        Muihin yksiköihin pääsee käsiksi.

        Auto e36 325i -91 ja WIN XP PRO ja ADS piuha ja oikea sarjaportti.

        Onko joku asetus nyt pielessä vai missä mättää?
        Nyt: E39 530DA Touring -98

        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          Originally posted by Playpig View Post
          Missä vika kun yritän moottorinohjaukseen päästä käsiksi niin antaa:

          SYS-0002: ECU OBJECT FILE NOT FOUND

          ja sen jälkeen

          Requested control unit: 'DM331K20' not found. Control unit found: " , Program will be stopped!

          Sitten ohjelma kaatuu kokonaan.

          Muihin yksiköihin pääsee käsiksi.

          Auto e36 325i -91 ja WIN XP PRO ja ADS piuha ja oikea sarjaportti.

          Onko joku asetus nyt pielessä vai missä mättää?
          Aika harvassa inpassa löytyy tuki alkupään bemuihin. Dis:in asennat niin alkaa skulaamaan. Tai jos jostain löydät inpaan sopivat/toimivat scriptit niin lähetä mullekki ne
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            Originally posted by Kissvesala View Post
            Aika harvassa inpassa löytyy tuki alkupään bemuihin. Dis:in asennat niin alkaa skulaamaan. Tai jos jostain löydät inpaan sopivat/toimivat scriptit niin lähetä mullekki ne
            Löytyy kyllä uudesta sp-datenista tuo ecu-file (DM331K20.prg). Tässä tapauksessa skripti ilmeisesti tukis sitä mutta fileä ei löyty ediabaksen ecu-kansiosta?

            Jos taas ecu-file löytyy mutta ei skriptiä niin sitten voi avata ecun tool32:lla tai testolla ja katsoa että mitä sieltä löytyy.

            Skriptien ja ecujen päivitys:

            Uusin sp-daten on v.51.3, siitä latailee torrentilla oman auton tiedostot. Vanhempiin ei tartte olla uusin spdaten, esim e36 tiedostoja ei ole päivitetty tietääkseni vuosiin. Ecu-kansion sisältö kopioidaan ediabaksen ecu-kansioon (ecu-filet) ja sgdat-kansion sisältö inpan sgdat-kansioon (skriptit). Kumpikin päivitys kannattaa tehdä niin löytyy ecut kaikille sktipteille.

            Lisäksi inpan asetustiedostoja voi muokata:
            -Esim E36.ENG tiedostoon voi lisätä uusia sgdat-kansiossa olevia autokohtaisia skriptejä. Pitää toki tietää että mikä skripti sopii ko. autoon. Tämä on siis se laatikko mikä aukeaa kun etusivulta valitaan esim e36
            -Inpa.ini tiedostosta voi muokata että mitä autokohtaisia xxx.ENG tiedostoja etusivulla näytetään niin ei tartte mennä sen old modelsin kautta.
            -Lisäksi sille old models-valikolle on oma asetustiedosto BMW_ALT.ENG, tämän kautta ei siis näy esim E36.ENG tiedoston sisältö.

            Huom. Uuden alkuperäisen sp-datenin skriptit on ainakin pääasiassa Saksaksi. Ei siis kannata ylikirjoittaa niitä sgdat-kansion vanhoja jo olemassaolevia ipo-filejä jos haluaa että ne pysyy englanninkielisinä.
            Last edited by böntti; 23-02-2014, 01:54.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              On mulla tuossa "oikealla" koneella nuo uusimmat datenit. En oo vaan jaksanu ruveta säätään vanhusten koodaus koneeseen niitä ku ei oo usb 2.0 ees siinä ja kovalevy hurjat 40gb dissi riittää vallan mainiosti.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2855
                • Tampere

                Originally posted by Kissvesala View Post
                On mulla tuossa "oikealla" koneella nuo uusimmat datenit. En oo vaan jaksanu ruveta säätään vanhusten koodaus koneeseen niitä ku ei oo usb 2.0 ees siinä ja kovalevy hurjat 40gb dissi riittää vallan mainiosti.
                Helpollahan nuo skriptit ja ecut kuitenkin päivittää. Vanhuskoneeseen (ads?) sun ei tartte kuitenkaan laittaa ku e36 ja jotain muita? Missä tuo ads yleensäkkin on käytössä?

                Eipä siinä, kyllähän dissilläkin pärjää. Itse käytän mielummin ensisijaisesti inpaa, on se niin paljon nopeampi. Vikakoodit nollaan mieluiten tooli32:lla, siinä on inpaa parempi käyttöliittymä tuohon hommaan.
                Last edited by böntti; 18-02-2014, 23:33.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by böntti View Post
                  Helpollahan nuo skriptit ja ecut kuitenkin päivittää. Vanhuskoneeseen (ads?) sun ei tartte kuitenkaan laittaa ku e36 ja jotain muita? Missä tuo ads yleensäkkin on käytössä?

                  Eipä siinä, kyllähän dissilläkin pärjää. Itse käytän mielummin ensisijaisesti inpaa, on se niin paljon nopeampi. Vikakoodit nollaan mieluiten tooli32:lla, siinä on inpaa parempi käyttöliittymä tuohon hommaan.
                  Mää en taas siitä toolin käyttöliittymästä oikeen perusta vaikka pätevä softa kaikin puolin onki, rheingoldi syrjäyttäny kyllä koodiluvussa disin, inpan ja toolin uudemmassa kalustossa tai mikäpä siinä jos osaa saksaa vaan itellä ei taitu juuri sitä enempää mitä 80-90 luvun aikuisviihde elokuvista aikanaan opittu!
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    Originally posted by Kissvesala View Post
                    Mää en taas siitä toolin käyttöliittymästä oikeen perusta vaikka pätevä softa kaikin puolin onki, rheingoldi syrjäyttäny kyllä koodiluvussa disin, inpan ja toolin uudemmassa kalustossa tai mikäpä siinä jos osaa saksaa vaan itellä ei taitu juuri sitä enempää mitä 80-90 luvun aikuisviihde elokuvista aikanaan opittu!
                    Juu en minäkään käytää toolia ku vikakoodien nollaukseen koodauksen yhteydessä (fs_loeschen), sekä monimutkaisempiin säätöihin. Inpaa myöskin vain koodatessa, rheingoldia muuten. Ainakin näissä uusissa vehkeissä tulee melkoinen läjä koodeja kun koodaa sopivia moduuleja, tooli kun on taustalla auki niin saa kahdella klikkauksella koodit nollattua. Sitten taas jos pitää saada auto nukkumaan niin sekin onnistuu parilla klikillä, joitakin vikoja ei saa nollattua ilman tätä.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Jovain, mää en käytä ku semmosiin hommiin mihin muut softat ei taitu.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2855
                        • Tampere

                        Originally posted by Kissvesala View Post
                        Jovain, mää en käytä ku semmosiin hommiin mihin muut softat ei taitu.
                        Time is money
                        Tuli opeteltua tämä toimintatapa silloin kun ista 2.x versiolla + icom emulaattorilla kesti pelkkä vehicle test 20 minuuttia.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • Slazha
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2284
                          • Joensuu/Syvyys

                          Tuli hommattua D+can piuha mutta paketin mukana tullut asennus cd oli halki joten nyt olisin ohjelmistoja vailla. Mistä netin syövereistä löytyisi toimivat inpa ja nc experts. yms?
                          Kunnon linkkiä en ole löytänyt oikeen mistään (ei toimivia kyllä löytyy)
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          E36 318is class II, e30 turpo

                          Comment

                          • hopeanuoli
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 211
                            • Helsinki

                            Vaillinainen livedata?

                            e90 330d 10/2005 + K+D-can kaapeli + bmwcoders-sivustolta ladattu INPA 5.0.2 + WIN 7 (64 bit) toimii periaatteessa ok, eli yhteys pelaa mm. vaihteistoon ja moottorin ohjaukseen. MUTTA: Moottorinohjauksesta ei saa livedataa kuin muutamalta anturilta, mm. jäähdytysnesteen lämpötila, akun jännite, kierroslukumäärä, ahtoilman lämpötila ja pari muuta. Kaikki nämä löytyvät Analog 1 - sivulta, ja muualta ei löydy mitään anturiarvoja...?? Analog 2 tai 3 -lehtiä ei näytä olevan ollenkaan valittavana. Select (F8) lista on tyhjä, joten sieltä ei voi valita mitään.

                            Eli viisaammat, mikä mättää? Yhteensopimattomat scriptit vai mikä? Miten päivittää nuo uudemmiksi, kannattaako yrittää etsiä suoraan uudempi asennuspaketti INPALLE vaiko ladata joku uudempi spdaten-paketti ja yrittää etsiä sieltä oikeat tiedostot? Tuossa vähän ylempänä aihetta jo sivuttiinkin.
                            e90 330d -05

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              Originally posted by hopeanuoli View Post
                              e90 330d 10/2005 + K+D-can kaapeli + bmwcoders-sivustolta ladattu INPA 5.0.2 + WIN 7 (64 bit) toimii periaatteessa ok, eli yhteys pelaa mm. vaihteistoon ja moottorin ohjaukseen. MUTTA: Moottorinohjauksesta ei saa livedataa kuin muutamalta anturilta, mm. jäähdytysnesteen lämpötila, akun jännite, kierroslukumäärä, ahtoilman lämpötila ja pari muuta. Kaikki nämä löytyvät Analog 1 - sivulta, ja muualta ei löydy mitään anturiarvoja...?? Analog 2 tai 3 -lehtiä ei näytä olevan ollenkaan valittavana. Select (F8) lista on tyhjä, joten sieltä ei voi valita mitään.

                              Eli viisaammat, mikä mättää? Yhteensopimattomat scriptit vai mikä? Miten päivittää nuo uudemmiksi, kannattaako yrittää etsiä suoraan uudempi asennuspaketti INPALLE vaiko ladata joku uudempi spdaten-paketti ja yrittää etsiä sieltä oikeat tiedostot? Tuossa vähän ylempänä aihetta jo sivuttiinkin.
                              Laitappa sun privaviestit toimimaan niin laitan sulle linkkiä. Voit myös ladata teston ja lukea sillä arvoja.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • KOS56OLAVI
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2013
                                • 316
                                • Salo

                                Inpasta kysymys


                                Moi,inpa toimii kuten sen oletankin,mutta heitän tohon linkin videosta, jossa ukolla on sama kone ku mulla, mutta sillä on noita analoogi-valikoita inpassa 5,kun mulla on vaan 2,mikähän toi versio on?
                                Kai
                                -E46 330 D Touring
                                -INPA, NCS EXPERT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎