Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Furior
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 177
    • Laukaa

    Originally posted by pyroz View Post
    Eli '08 ei ole mikään rajote itsessään.



    Tuollaisella siis lueskelee kaikki tähän päivään asti, paitsi F-mallit? Ja jos autosta löytyy CIC niin tuo pieni adapteripalikka tarvitaan väliin? Vai toisinpäin(?)
    Onko kellekään tullut vastaan yo. linkin piuhan mukana tulevaa adapteria? Itseltä löytyy toimiva piuha, josta olen kylläkin 7- ja 8-pinnit juottanut yhteen, mutta tulevaisuutta varten olisi hyvä tuollainen adapteri. Toki vaihtoehtona olisi ostaa toinen piuhakin.
    -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
    ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
    ex: -05 E87 120d

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Marttyyri View Post
      Nyt kun täällä näköjään on aktiivista porukkaa ni osaakohan kukaan vastata että mitä toi "Sylinder rough test" kertoo? Jotain sylinterin arvoja mutten ymmärrä mitä?

      Sitten mihis kaikkeen kannattaa inpassa tutustua? Vikakoodit osaan lukea, airbagiltä myös, radion testailut, abs testit jne. Onkohan jotain uutta mielenkiintoista mikä ei heti tule vastaan?

      -Martti
      Roughness kertoo sylintereiden käynnistä.
      jos jossain arvo on suurempi kuin muissa ei se käy hyvin.

      Comment

      • Marttyyri
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 108
        • Finland, Lohja

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Roughness kertoo sylintereiden käynnistä.
        jos jossain arvo on suurempi kuin muissa ei se käy hyvin.
        Juu kun parissa e46sessa joista olen vikakoodit lukenut on heittänyt, muttei välttämättä aina samat sylinterit ja saman verran vaan vaihtelevat ihan mielensä mukaan. Kertooko siis syötöstä vai sytytyksestä? Vai kummastakin?

        EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
        EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
        EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
        NYT e39 535i V8 mörkömoottori
        NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

        Originally posted by Alpina E34
        Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
        Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Marttyyri View Post
          Juu kun parissa e46sessa joista olen vikakoodit lukenut on heittänyt, muttei välttämättä aina samat sylinterit ja saman verran vaan vaihtelevat ihan mielensä mukaan. Kertooko siis syötöstä vai sytytyksestä? Vai kummastakin?

          Tuon kuvan mukaan laskisin että vielä ihan kunnossa.

          Comment

          • ARDler
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 146
            • Pori

            Originally posted by HTK12 View Post
            Ei tule olemaan yhtään helpompaa sarjaporttikaapelilla. Ongelma on sulla varmaan asennuksessa, joten tilaappa vaikka tuo kaapeli niin ei tarvitse säätää asennuksen kanssa.
            ite tilasin myös joskus 1 click installer härpäkkeen niin siinä oli ainakin joku suojaus että piti myyjältä pyytää koodi että saa asennettua. tietääkö joku millai sen sais ohitettuu?
            E38 730i -95

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              Oon lähdössä katsomaan autoa itselle. Kyseessä -09 lci e90. Läppärissä on inpa asennettuna ja morkailta ostettu johto löytyy. Onko nyt kuitenkin niin, ettei tuolla setillä pysty lukemaan vikakoodeja ko. autosta, vaan johtoa pitäisi muokata tai ostaa toinen johto? Pelaako kaapeli, jos tekee tuon pinnien 7 ja 8 juottamisen?

              Comment

              • Nik-las
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 102
                • Nokia

                Omaan miniläppäriin lyöty tehtaalla win 7 starter, onko inpaa mahdollista asentaa siihen? Pari tuntia yrittänyt noita seiskan kanssa yhteensopivia inpa installereita, mutta ei wörki.
                Vapaalla F07 530D GT
                Työkalu - Scania R650 nextgen

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Nik-las View Post
                  Omaan miniläppäriin lyöty tehtaalla win 7 starter, onko inpaa mahdollista asentaa siihen? Pari tuntia yrittänyt noita seiskan kanssa yhteensopivia inpa installereita, mutta ei wörki.
                  On. Ootko koskaan aikaisemmin asentanut INPAa?
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Nik-las
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 102
                    • Nokia

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    On. Ootko koskaan aikaisemmin asentanut INPAa?
                    Olen asentanut xp käyttikseen, nykyiset asennusohjelmat eivät päästäneet asennuksen ensimmäisiä valintoja pidemmälle, ja kyllä koitin "oletus" - ja "muokatuilla" asetuksilla.

                    Osaatko linkittää varmasti startterissa toimivaa versiota?
                    Vapaalla F07 530D GT
                    Työkalu - Scania R650 nextgen

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      Originally posted by Juppe View Post
                      Oon lähdössä katsomaan autoa itselle. Kyseessä -09 lci e90. Läppärissä on inpa asennettuna ja morkailta ostettu johto löytyy. Onko nyt kuitenkin niin, ettei tuolla setillä pysty lukemaan vikakoodeja ko. autosta, vaan johtoa pitäisi muokata tai ostaa toinen johto? Pelaako kaapeli, jos tekee tuon pinnien 7 ja 8 juottamisen?
                      -09 tarvii valitettavasti eri softat ja erilaisen piuhan. Sininen kaapeli toimii 96-07.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Nik-las View Post
                        Olen asentanut xp käyttikseen, nykyiset asennusohjelmat eivät päästäneet asennuksen ensimmäisiä valintoja pidemmälle, ja kyllä koitin "oletus" - ja "muokatuilla" asetuksilla.

                        Osaatko linkittää varmasti startterissa toimivaa versiota?
                        Starter on vaan karsittu normaalista 32-bittisestä win7:sta. Eli kaikki win7 toimivat versiot toimii myös starterissa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • mixxis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2009
                          • 1877
                          • Jyväskylä / Uurainen

                          Data Transmission to interface disturbed



                          Vika läppärissä/kaapelissa/softassa(asetuksissa)?



                          Tätä valittaa nyt joka kerta kun yrittää päästä moottorin puolelle käsiksi Inpalla (e38, M60, -94), toista vuotta toiminut eikä kokoonpanossa muutoksia, sama portti (usb) jne, mutta nyt sitten tämä? Lakkasi ihan yks kaks toimimasta...



                          Valittanut kyllä aina scriptejä tuossa, jos livedata-arvoja yrittänyt lukea, mutta nyt ei päästä enää ollenkaan



                          e. Tänäänhän (29.10) tuo yhteys taas toimi, ilman eri toimenpiteitä. Mystistä, mutta menköön tämän kerran.
                          Last edited by mixxis; 29-10-2013, 16:30.
                          ___________________________________
                          __________________________________________________
                          At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                          [ Focus stw ]
                          [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                          Comment

                          • -jasa-
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2013
                            • 47
                            • Pirkanmaa

                            Sain inpan asennettua, mutta mutta

                            Pääsen vain moottorin datoihin. Huoltovaloa en saa poistettua - tuuppaa erroria.

                            Moottorin tietoihin pääsen käsiksi ja saan jopa live dataa ulos. Moottorin erro codet saan luettua ja poistettua.

                            Kun yritän mihin tahansa muuhun moduliin kiinni kuin moottoriin niin tulee error:


                            "IHF-0009: NO RESPONCE FROM CONTROLUNIT. Program will be stopped."

                            Kaapelina on K+DCAN USB inteface (inpa compatible) ostettuna e-villeltä.
                            Autona e53 (X5 3.0D) M57 vm. 2002 moottorilla.

                            Onko vika:
                            a) asetuksissa
                            b) kaapelissa
                            c) näppiksen ja penkin välissä
                            d) Kanada
                            Last edited by -jasa-; 31-10-2013, 16:38.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9142
                              • Oulu

                              Originally posted by -jasa- View Post
                              Sain inpan asennettua, mutta mutta

                              Pääsen vain moottorin datoihin. Huoltovaloa en saa poistettua - tuuppaa erroria.

                              Moottorin tietoihin pääsen käsiksi ja saan jopa live dataa ulos. Moottorin erro codet saan luettua ja poistettua.

                              Kun yritän mihin tahansa muuhun moduliin kiinni kuin moottoriin niin tulee error:


                              "IHF-0009: NO RESPONCE FROM CONTROLUNIT. Program will be stopped."

                              Kaapelina on K+DCAN USB inteface (inpa compatible) ostettuna e-villeltä.
                              Autona e53 (X5 3.0D) M57 vm. 2002 moottorilla.

                              Onko vika:
                              a) asetuksissa
                              b) kaapelissa
                              c) näppiksen ja penkin välissä
                              d) Kanada
                              Tarkista, että interfeissin pinnit 7 ja 8 ovat yhdessä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • -jasa-
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2013
                                • 47
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Tarkista, että interfeissin pinnit 7 ja 8 ovat yhdessä.


                                Eli vikana oli vaihtoehdot b ja c. Eli jos e-villeltä kaapelin tilaatte niin tinaus homma on edessä vaikka on kuinka INPA compatible.

                                Kun olisin vaan uskonut heti että kolvi käteen ja pinnit 7 ja 8 yhteen niin olisi jäänyt monta turhaa INPA asennusta väliin

                                Kiitokset tästä. Nyt on huoltovalot kuitattu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎