Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1448

    Nyt se saatana myrkyn lykkäs! Eilen illalla jotain turailin ja päivittelin ecuja.
    Eipä enään pyöri koko piparileikkuri... Yritin mennä inpalla koneen ecuun ja sitä kautta päivittää yhteys oliko se nyt CASiin? Sanoo että "no response from control unit"
    Kuitenkin koneen vikakoodit pääsee lukemaan ja nollaamaan täysin normaalisti.
    Tulkaa joku laittamaan tuo kuntoon!! =D

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Jesper View Post
      Nyt se saatana myrkyn lykkäs! Eilen illalla jotain turailin ja päivittelin ecuja.
      Eipä enään pyöri koko piparileikkuri... Yritin mennä inpalla koneen ecuun ja sitä kautta päivittää yhteys oliko se nyt CASiin? Sanoo että "no response from control unit"
      Kuitenkin koneen vikakoodit pääsee lukemaan ja nollaamaan täysin normaalisti.
      Tulkaa joku laittamaan tuo kuntoon!! =D
      Päivittelit ecuja? Siis millä softalla teit ja mitä? Minkälaisella piuhalla? Oliko virtalähdettä käytössä?
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Jesper
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1448

        Originally posted by HTK12 View Post
        Päivittelit ecuja? Siis millä softalla teit ja mitä? Minkälaisella piuhalla? Oliko virtalähdettä käytössä?
        Winkfp:llä päivittelin ja laitoin vinit ajantasalle. Osassa näkyi vain yyyyyyy.
        Virtalähdettä ei ollut kiinni koska akku on aivan uusi ja oletin sen jaksavan hetken koodailun. Tiedä sitten...

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2855
          • Tampere

          Tietää kyllä, ilman virtalähdettä ei pidä päivittää yhtään mitään. Akun jännite ei täydellä, uudellakaan akulla ole riittävä.

          Se on myös täysin normaalia että osassa ecuista on alustanumerona UIF:ssä yyyyyyy. Ehkä ei kannata korjata jos ei ole vikaa.

          Katso samasta UIF:stä että minkä ohjainlaitteen tiedot on sekaisin. EWS-synkka voi olla myös sekaisin.
          Last edited by böntti; 19-04-2016, 23:37.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Jesper
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1448

            Originally posted by böntti View Post
            Tietää kyllä, ilman virtalähdettä ei pidä päivittää yhtään mitään. Akun jännite ei täydellä, uudellakaan akulla ole riittävä.

            Se on myös täysin normaalia että osassa ecuista on alustanumerona UIF:ssä yyyyyyy. Ehkä ei kannata korjata jos ei ole vikaa.

            Katso samasta UIF:stä että minkä ohjainlaitteen tiedot on sekaisin. EWS-synkka voi olla myös sekaisin.
            Eihän näissä kuuskympeissä ole kuin vikaa!
            Täytyy tsekkaa duunin jälkeen mitä sieltä löytyy. Mulla on semmonen mustikuva, että katsoin jo noi uifit ja ne oli ihan kunnossa. Kun yritän tehdä synkronointia, niin ilmoittaa että "no response from control unit".
            Mahtaako olla läppärin softassa vikaa? Kohta alkaa olla eurot halpoja meidän pihalla, kun joku tuon laittaa kuntoon!

            Comment

            • Jesper
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1448

              Mä oon kyllä melkoisen varma, että mulla on filuissa vikaa eikä ecussa.
              Ihan normaalisti pääsee lukemaan kaikki vikakoodit ja uifissa ei mtn erikoista näy.

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2855
                • Tampere

                Olethan koodannut ohjainlaitteet flässäyksen jälkeen? Löytyykö uif:stä CAS ja DME/DDE?
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • Jesper
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1448

                  Originally posted by böntti View Post
                  Olethan koodannut ohjainlaitteet flässäyksen jälkeen? Löytyykö uif:stä CAS ja DME/DDE?
                  Molemmat löytyy. Päivämäärät ja ja vinit kohdallaan.

                  Comment

                  • Jesper
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1448



                    Johdot oli aikaisemmin oikarissa. Onko tuolle enään mitään tehtävissä?

                    Comment

                    • petete
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2014
                      • 33
                      • Hyvinkää

                      Mistähän johtuu, kun luen inpalla tai ista-d:llä autoni diagnostiikkaa, niin en pääse inpalla kovinkaan kummosiin tietoihin, vain koneeseen. Ista-D:ssä taas en pääse alkuunkaan. Itse on syötettävä VIN-numero, mutta tämän jälkeen kun koittaa koittaa lukea autoa niin tämä tulee ilmoitukseksi: http://blog.wobd2.com/wp-content/upl...entified-2.jpg

                      Kaverin autossa tosin toimivat kaikki kivat toiminnot kun lyön piuhani ja läppärin siihen. Hänen autonsa on 118D vm 2008 muistaakseni ja omani 320D -04.
                      Olen lukenut, että piuhalla saattaisi olla osuutta asiaan. Oma piuhani on K+DCAN, missä ei ole tätä nappulaa jolla vaihtaa autokohtaisesti piuhan ominaisuutta. Voiko siinä olla syy, vai kenties muussa?

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Originally posted by petete View Post
                        Mistähän johtuu, kun luen inpalla tai ista-d:llä autoni diagnostiikkaa, niin en pääse inpalla kovinkaan kummosiin tietoihin, vain koneeseen. Ista-D:ssä taas en pääse alkuunkaan. Itse on syötettävä VIN-numero, mutta tämän jälkeen kun koittaa koittaa lukea autoa niin tämä tulee ilmoitukseksi: http://blog.wobd2.com/wp-content/upl...entified-2.jpg

                        Kaverin autossa tosin toimivat kaikki kivat toiminnot kun lyön piuhani ja läppärin siihen. Hänen autonsa on 118D vm 2008 muistaakseni ja omani 320D -04.
                        Olen lukenut, että piuhalla saattaisi olla osuutta asiaan. Oma piuhani on K+DCAN, missä ei ole tätä nappulaa jolla vaihtaa autokohtaisesti piuhan ominaisuutta. Voiko siinä olla syy, vai kenties muussa?
                        Ei voi vaan on vika siinä piuhassa. 7 ja 8 Pinni yhteen ja jos joskus tarttet sitä piuhaa e60/90 autoon missä on cic niin katkasija väliin.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • petete
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2014
                          • 33
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Kissvesala View Post
                          Ei voi vaan on vika siinä piuhassa. 7 ja 8 Pinni yhteen ja jos joskus tarttet sitä piuhaa e60/90 autoon missä on cic niin katkasija väliin.

                          Eli tähän ei siis myydä valmista kaapelia? Ja onko tämä oikea tapa menetellä: http://i.imgur.com/KWK9L.jpg ?

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by petete View Post
                            Eli tähän ei siis myydä valmista kaapelia? Ja onko tämä oikea tapa menetellä: http://i.imgur.com/KWK9L.jpg ?
                            Kissavesalahan jo tuossa vastasi mitä tehdä. Eli pinnit 7&8 pitää yhdistää, että toimii. Tämän voi sitten tehdä juottamalla tai laittamalla sen katkaisijan väliin tai.. Kyllä niitä katkaisijalla varustettuja sekä pinnit yhteen kolvattuja piuhoja myydään.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • petete
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2014
                              • 33
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Kissavesalahan jo tuossa vastasi mitä tehdä. Eli pinnit 7&8 pitää yhdistää, että toimii. Tämän voi sitten tehdä juottamalla tai laittamalla sen katkaisijan väliin tai.. Kyllä niitä katkaisijalla varustettuja sekä pinnit yhteen kolvattuja piuhoja myydään.
                              Jees, tänks.

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3019
                                • Kuopio

                                Mistä vuosimallista eteenpäin e36:een saa yhteyden Inpa:lla ja tavallisella k+dcan kaapelilla? Muistelen että viimeisissä malleissa tämä toimisi. Saako näihin vanhempiin ADS interferencen vaativiin malleihin yhteyttä millään yleismallin testerilläkään kuten Autocom:lla?
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎