Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaskalla
    Bimmer Rookie
    • Sep 2017
    • 68
    • Kaakonkulma

    Viittitkö Rattiukko vielä kertoa millä nimellä tuo löytyy tuolta service functionista. BimmerLinkissä on myös service functionissa vaikka kuin paljon valittavaa. Jos vaikka en vaan löydä sitä sieltä. Olen ymmärtänyt että BimmerLink ja BimmerTool on saman tekijän sovellukset. Toinen on androidille ja toinen iOSille. Saatan olla väärässä ja varmaan olenkin.

    Comment

    • Rattiukko
      BTCF Member
      • Nov 2022
      • 348
      • Uusimaa

      Siellä on kyllä "LMV (longitudinal torque distribution) transfer case" mutta sen alla ei ole mitään ainakaan omaan autoon.


      Istalla nollasin itse jakolaatikon öljyt.
      Last edited by Rattiukko; 30-06-2023, 17:36.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10923
        • Joensuu

        Originally posted by Jaskalla View Post
        Osaatko HTK12 sanoa millä testerilla onnistuu?
        Liian paljon listattavaksi. Eiköhän kaikki paremmat korjaamoon tarkoitetut tuon osaa, tosin hinta näissä taitaa olla 1000€+. Itse olen nollaillut ISTA yleensä, lähinnä BMW softia tulee BMW kanssa itse käytettyä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Jaskalla
          Bimmer Rookie
          • Sep 2017
          • 68
          • Kaakonkulma

          Originally posted by HTK12 View Post
          Liian paljon listattavaksi. Eiköhän kaikki paremmat korjaamoon tarkoitetut tuon osaa, tosin hinta näissä taitaa olla 1000€+. Itse olen nollaillut ISTA yleensä, lähinnä BMW softia tulee BMW kanssa itse käytettyä.
          Eiköhän mutta ei läheskään kaikilla Tarkoitit testerillä korjaamoon tarkoitettua laitetta. Luulisi jokaisen ymmärtävän etten ole korjaamo tason laitetta hankkimassa öljyn vaihdon kuittaukseen. Ei tästä enempää. Ei tuo vikakoodi menoa haittaa joten unohdetaan sen olemassa olo.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10923
            • Joensuu

            Originally posted by Jaskalla View Post
            Eiköhän mutta ei läheskään kaikilla Tarkoitit testerillä korjaamoon tarkoitettua laitetta. Luulisi jokaisen ymmärtävän etten ole korjaamo tason laitetta hankkimassa öljyn vaihdon kuittaukseen. Ei tästä enempää. Ei tuo vikakoodi menoa haittaa joten unohdetaan sen olemassa olo.
            Eiköhän tältä foorumilta löytyne joku jolta se löytyy ja voi sen nollata. Kannattaa kysäistä oman alueen topikista. En tarkoittanut, että tuollaisia pitäisi hankkia, mutta tarkoitin ettei se ista nyt ainut ole. Monelta korjaamoltakin löytyy autel ym. korjaamotesteriä jolla sen voi nollata. Tuskin nyt ihan mahdottomia maksaa jollain korjaamolla nollauttaa tuo öljyn vaihto. En siis tarkoita merkkiliikettä, moni todella osaavia itsenäisiä BMW korjaamoja löytyy. BMW kanssa ne halvat motonet/biltema ym. testerit ei vaan ole kovin kummoisia. Riippuen vähän autosta voi hyvin onnistua myös bmw tarkoitetulla app:lla, näistä ei tosin itsellä ole kokemusta öljyjen nollauksesta joten en osaa sanoa millä niistä sen saisi nollattua. Kannattaa se kuitenkin nollata, niin toimii kuten kuuluu.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7335
              • Oulu

              E92 sytytti eilen ABS/luistoneston merkkivalot ja MHD:n softalla näyttää vain koodia 32C9 - Rough road detection: no wheel rpm signal received

              Vuosi sitten toukokuussa oli samanlainen vika ja silloin MHD:llä näki myös minkä pyörän signaali oli hukassa ja sai sitten ABS-anturin vaihdettua mikä korjas ongelman. Mutta nyt ei sano muuta koodia kuin tuon. Tänään nollasin koodit ja niin muutaman metrin ajon päästä valot syttyi taas mutta vaikka sitten kauppareissun ajelee niin ei tule muita koodeja näkyviin.

              Pitäiskö kenties lukea koodit jollain fiksummalla systeemillä vai auttaako sekään? Oisko Androin BimmerLink esim. hyvä? Sen pitäis toimia tuolla MHD:n oranssilla mokkulalla kai mikä mulla jo on.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10923
                • Joensuu

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                E92 sytytti eilen ABS/luistoneston merkkivalot ja MHD:n softalla näyttää vain koodia 32C9 - Rough road detection: no wheel rpm signal received

                Vuosi sitten toukokuussa oli samanlainen vika ja silloin MHD:llä näki myös minkä pyörän signaali oli hukassa ja sai sitten ABS-anturin vaihdettua mikä korjas ongelman. Mutta nyt ei sano muuta koodia kuin tuon. Tänään nollasin koodit ja niin muutaman metrin ajon päästä valot syttyi taas mutta vaikka sitten kauppareissun ajelee niin ei tule muita koodeja näkyviin.

                Pitäiskö kenties lukea koodit jollain fiksummalla systeemillä vai auttaako sekään? Oisko Androin BimmerLink esim. hyvä? Sen pitäis toimia tuolla MHD:n oranssilla mokkulalla kai mikä mulla jo on.
                Katso live-dataa ajossa antureilta. Veikkaisin turvonnutta ABS kehää.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7335
                  • Oulu

                  Ilmaisella Deep OBD -applarilla sain luettua koodit:

                  DSC (Dynamic stability controlMK60):
                  Error code: 5DB3
                  DSC: Wheel-speed sensor: plausibility, rear left, Fault currently not present, no matching fault symptom

                  Molemmat etuanturit olenkin muistaakseni jo vaihtanut joten onhan se tietysti taka-anturin vuoro.
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 05-07-2023, 16:49.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7335
                    • Oulu

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Veikkaisin turvonnutta ABS kehää.
                    Tämän kai tunnistaa siitä että sensorin päästä on kulunut pois muovia?
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10923
                      • Joensuu

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Tämän kai tunnistaa siitä että sensorin päästä on kulunut pois muovia?
                      Jossain vaiheessa kyllä, mutta ensin se ilmarako muuttuu ja voi jo silloin aiheuttaa ongelmia vaikka ei vielä hankaisikaan anturiin. Melko yleinen vaiva jo näissä kun ikää on.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • furi
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 134
                        • Turku

                        Mikäs tällaisen koodin aiheuttaa? Automaattivalot toimii oikein ja sadetunnistin myös.

                        LM (Lights Module):
                        Error code: 9CC5
                        LM: No LIN message (RLS), Fault not currently present
                        Environmental conditions:
                        - Frequency: 81
                        - Mileage/km reading: 298176 km
                        - Battery voltage: 12.42 V
                        - Sensor voltage: 0 V
                        E61 520dA LCI -08

                        Comment

                        • Rattiukko
                          BTCF Member
                          • Nov 2022
                          • 348
                          • Uusimaa

                          Yhteys pätkii sadetunnistin/valosensorilta valomoduulille. Ilmeisesti viallinen sadetunnistin. Tosin vika ilmenee yleensä vain pienellä akun jännitteellä eli ei silloin jos laturi lataa. Jännite 12,42V tuossakin. Joku sanoi että uudella sadetunnistimella lähtisi toimimaan. Laitoin käytetyn mutta tulee taas samaa virhettä. Mulla automaattivalot ei toimi jos vika päällä. Outoa että siellä toimii. Automaattipyyhkijät on toimineet mulla koko ajan. Sadetunnistimen puolikkaan voi irrottaa niin ettei tarvi lasiin liimailla uudestaan.
                          Last edited by Rattiukko; 21-07-2023, 22:15.

                          Comment

                          • Junor
                            Newbiemmer
                            • Dec 2006
                            • 16
                            • Espoo

                            Originally posted by Junor View Post
                            Pojalle hankittiin syksyllä 205000km ajettu E87 116i. Talven toimi ongelmitta mutta nyt alkanut sytytellä vikavaloja.
                            Ensin kesärenkaiden jälkeen sytytti satunnaisesti CC-ID 24, 35 ja 50. Jonkin ajan päästä nämä jäivät jatkuvasti palamaan. Epäilin että liittyyisi renkaanvaihtoon varsinkin kun alkuun oli suositeltua suuremmat rengaspaineet (2,4bar).
                            Nyt sytytti myös CC-ID 97 ( MRS Restraint Systems Faulty). Alkoi epäilyttämään olisiko jokin boksi vika ennemmin kuin oikeasti noissa kaikissa ongelmaa?

                            Ajatuksia mitä tehdä? Käytössä vain yleismallin OBD-lukija joka ei löydä mitään koodeja. Taitaa olla korjaamoreissu, suosituksia PK-seudulla pajasta joka ymmärtäisi tällaisten päälle?
                            Pääsin viimein ISTAn kanssa tutkimaan vikoja mutta en tullut juurikaan viisaammaksi.. Näyttäisi ettei ISTA saa luettua moduleita. Ohessa pari kuvaa, onkohan kyseessä joku väyläongelma vai jotain ISTAn asetuksissa?



                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2567
                              • Tampere

                              Originally posted by Junor View Post
                              Näyttäisi ettei ISTA saa luettua moduleita. Ohessa pari kuvaa, onkohan kyseessä joku väyläongelma vai jotain ISTAn asetuksissa?
                              Millaisella kaapelilla yhdistät autoon ja miten olet määritellyt yhteysasetukset?
                              N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • Junor
                                Newbiemmer
                                • Dec 2006
                                • 16
                                • Espoo

                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Millaisella kaapelilla yhdistät autoon ja miten olet määritellyt yhteysasetukset?
                                Kaapeli on tämä:

                                AntiBreak INPA K+ CAN Ediabas k d can Cable USB Switch k+dcan BMW USB obdii ediabas inpa dcan Cable (White)


                                USB sarjaportin asetukset oli ensin oletukset ja kokeilin sitten muuttaa latenssin 16ms --> 1ms.


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎