Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by Tetra View Post
    E61 530d vm.05

    IHKA - 9C78 Washer-nozzle heating - Signal or value below threshold - Fault currently not present.
    -Washer-nozzle heating B6450_50048

    Tommosta vikakoodia puskee, mikähän saattais olla aiheuttaja?
    Tuosta suoraan suomentamalla pesurin suuttimen lämmitys kakonut.
    Vika ei päällä.

    Comment

    • Tetra
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 38
      • Somero

      #17
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Tuosta suoraan suomentamalla pesurin suuttimen lämmitys kakonut.
      Vika ei päällä.
      Sen kyllä hokasin ihan ittekki, mutta aattelin jos jollain ois ollu aiemmin sama ongelma ni ois voinu tietää tarkemmin.

      Netistä tutkimalla ei oikein löytynyt mitään, joku viittaus että toi vois johtua lasin lämmittimestä. Aattelin et voisko se johtu siitä että autossa on vaihdettu tuulilasi, mut vähän epäilen ettei se siitä johdu.
      E61 530d vm.2005

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by Tetra View Post
        Sen kyllä hokasin ihan ittekki, mutta aattelin jos jollain ois ollu aiemmin sama ongelma ni ois voinu tietää tarkemmin.

        Netistä tutkimalla ei oikein löytynyt mitään, joku viittaus että toi vois johtua lasin lämmittimestä. Aattelin et voisko se johtu siitä että autossa on vaihdettu tuulilasi, mut vähän epäilen ettei se siitä johdu.
        Nollaa pois ja katso tuleeko uudestaan.

        Comment

        • Tetra
          Bimmer Rookie
          • Mar 2013
          • 38
          • Somero

          #19
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Nollaa pois ja katso tuleeko uudestaan.
          Kokeiltu on, myös kaikki sähköliitännät on puhdistanut noista suuttimista ja varmistanu et yhdistää. Vaihdoin myös päittäin kaverin auton kanssa suuttimet, hänellä ne ei anna vikakoodia ja mun autossa hänen auton suuttimet antaa vikakoodia.
          E61 530d vm.2005

          Comment

          • kama
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1264
            • Savonmua

            #20
            Sadetutka ei tunnu toimivan oikein. Voiko tästä päätellä missä vika:
            Yksi lukema punaisella.
            (auto e53 X5)

            E24 - M88/3 N/A
            E85 - M54 Supercharged
            G26 - M50 Supercharged
            IG:kamamikko

            Comment

            • brazilrome
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 34
              • Vantaa

              #21
              iski seuraavat koodit katin vaihdon jälkeen...

              Eli ongelmana on VM-01 BMW 316 prefacelift malli bensa m43 1.9L koneella

              125 Signal Lambda probe before KAT
              141 lambda regulation control range block

              Mitähän noi tarkalleen meinaa?

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                #22
                No, kai se tänne kuuluu:
                Potilas: e39 2002 530d
                Pääsen DDE:hen ja EGS:ään Inpalla, kun 7/8 on irti toisistaan. Kun kytken toisiinsa, en pääse mihinkään boxiin.
                Haiskahtaa diagnostiikkaväylävialta, mutta DSC:n (juuri laitettu uusi), EGS:n, ohjauskulma-anturin tai DDE:n irrotuksen jälkeen en pääse vieläkään esim IKE:een.
                Mittaristoksi koitettu toista, sama ongelma. Vika oli aluksi satunnainen ja pääsin kyllä ohjelmoimaan tuon uden DSC:n ja kulma-anturin, mutta vika koko ajan pahentunut ja nyt koko ajan päällä. Samalla mittariston tulee laatikko ja ruiskutusherjaa. Myös luistonesto ja abs valot palaa kokoa ajan.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by jaki View Post
                  No, kai se tänne kuuluu:
                  Potilas: e39 2002 530d
                  Pääsen DDE:hen ja EGS:ään Inpalla, kun 7/8 on irti toisistaan. Kun kytken toisiinsa, en pääse mihinkään boxiin.
                  Haiskahtaa diagnostiikkaväylävialta, mutta DSC:n (juuri laitettu uusi), EGS:n, ohjauskulma-anturin tai DDE:n irrotuksen jälkeen en pääse vieläkään esim IKE:een.
                  Mittaristoksi koitettu toista, sama ongelma. Vika oli aluksi satunnainen ja pääsin kyllä ohjelmoimaan tuon uden DSC:n ja kulma-anturin, mutta vika koko ajan pahentunut ja nyt koko ajan päällä. Samalla mittariston tulee laatikko ja ruiskutusherjaa. Myös luistonesto ja abs valot palaa kokoa ajan.
                  Mulla oli samanlainen e46 330i, siinä oli kaasuläpän liitin huonosti. Tämän jälkeen alkoi boksit löytyä ja valot sammua. Ei aavistustakaan miksi.. Katoppa huvikseen railpaine johdon kunto, viittais sinne.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    #24
                    Originally posted by suppari View Post
                    Mulla oli samanlainen e46 330i, siinä oli kaasuläpän liitin huonosti. Tämän jälkeen alkoi boksit löytyä ja valot sammua. Ei aavistustakaan miksi.. Katoppa huvikseen railpaine johdon kunto, viittais sinne.
                    Kiitos vinkeistä Juu, eihän nuo WDSsänkään mukaan liity asiaan mitenkään, mutta minulta loppui LWSn irrotuksen (olin varma, että se oli syyllinen) jälkeen mielikuvitus missä vika voisi olla.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • tsero1
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 36
                      • PK

                      #25
                      Terse! Autona 318 e46 vuosimallia 2002 ja N42B20 myllyllä. Tänään syttyi mootrin häiriövalo palamaan ja antaa koodit: P0341(Camshaft Position Sensor Circuit Range/Performance), P1159(Fuel Trim Additve Bank 1 High) sekä P1161(Fuel Trim Additve Bank 2 High). Kävi mielessä että aiheuttaako tämä P0341 mahdollisesti nämä jälkimmäiset kaksi jotka liittyy polttoaine seoksiin?

                      Virheet nollattu ja ainakin kotiin pääsi töistä ilman että valo syttyi uudelleen. Onko hetkelliset häiriöt yleisiä näissä autoissa? Tyyppivikahan taitaa olla toi asentotunnistin että vaihtoon se kyllä jossain vaiheessa menee. Ja semmosta vielä että onko kyseessä imu vai pakopuolen sensori?

                      Nöyrin kiitoksin jo etukäteen.

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by tsero1 View Post
                        Terse! Autona 318 e46 vuosimallia 2002 ja N42B20 myllyllä. Tänään syttyi mootrin häiriövalo palamaan ja antaa koodit: P0341(Camshaft Position Sensor Circuit Range/Performance), P1159(Fuel Trim Additve Bank 1 High) sekä P1161(Fuel Trim Additve Bank 2 High). Kävi mielessä että aiheuttaako tämä P0341 mahdollisesti nämä jälkimmäiset kaksi jotka liittyy polttoaine seoksiin?

                        Virheet nollattu ja ainakin kotiin pääsi töistä ilman että valo syttyi uudelleen. Onko hetkelliset häiriöt yleisiä näissä autoissa? Tyyppivikahan taitaa olla toi asentotunnistin että vaihtoon se kyllä jossain vaiheessa menee. Ja semmosta vielä että onko kyseessä imu vai pakopuolen sensori?

                        Nöyrin kiitoksin jo etukäteen.
                        Imuvuoto ainakin.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • MasterP
                          Newbiemmer
                          • May 2012
                          • 1
                          • Tallissa

                          #27
                          Vikoja ja koodeja. Auto E46 318 td -04. Automaatti-ilmastoinnilla.
                          Vika: Sähköflekti huutaa kokoajan kun auto käy, samoin joskus lämppäristä oikein tulvahtaa lämmintä ilmaa sisään.
                          Voisiko vikoina olla ilmastoinnin lämpötila-anturi ja kiertovesipumppu?

                          Koodeja löytyy:
                          32 AUC heating
                          Error frequency : 255
                          Short circuit to ground
                          Errorcode: 20 02 FF 48 61 90 98 00 03 70

                          --------
                          25 Auxiliary water pump
                          Error frequency : 235
                          Short circuit to ground
                          Error present
                          Errorcode: 19 42 EB 48 6C A5 08 10 03 87

                          ---------
                          31 Pressure sensor
                          Error frequency : 10
                          Short circuit to batt+
                          Error present
                          Errorcode: 1F 41 0A 30 59 C0 98 10 03 85
                          ---------
                          30 AUC Sensor
                          Error frequency : 10
                          Open circuit
                          Errorcode: 1E 04 0A 36 11 A2 08 00 03 6D

                          Comment

                          • Ylkka
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 316
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Mitähän tämä koodi meinaa? 41ED cyclic authentication
                            Auto e91 320d -06
                            Nyt Suzuki gsx-r
                            ex. e91 320d m-sport
                            ex.Bmw e46 330ia cäbi
                            ex.Mazda Rx-8
                            ex.Bmw e36 328i touring
                            ex.Bmw e38 740il vm. 1996

                            Comment

                            • djcarrot
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2012
                              • 18
                              • Oulu

                              #29
                              Inpa antoi tällaisia koodeja koodien poiston jälkeen. Mistä löytyisi selitykset?

                              12 DME/DDE OKAY 1 Error stored•
                              4262 44•

                              16 AFS OKAY 6 Error stored•
                              6136 31•
                              6140 30•
                              6142 30•
                              6143 30•
                              6145 30•
                              CE93 30•

                              78 KLIMA OKAY 2 Error stored•
                              9C55 64•
                              9C78 62•
                              e61 535da

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                #30
                                Originally posted by MasterP View Post
                                Vikoja ja koodeja. Auto E46 318 td -04. Automaatti-ilmastoinnilla.
                                Vika: Sähköflekti huutaa kokoajan kun auto käy, samoin joskus lämppäristä oikein tulvahtaa lämmintä ilmaa sisään.
                                Voisiko vikoina olla ilmastoinnin lämpötila-anturi ja kiertovesipumppu?

                                Koodeja löytyy:
                                32 AUC heating
                                Error frequency : 255
                                Short circuit to ground
                                Errorcode: 20 02 FF 48 61 90 98 00 03 70

                                --------
                                25 Auxiliary water pump
                                Error frequency : 235
                                Short circuit to ground
                                Error present
                                Errorcode: 19 42 EB 48 6C A5 08 10 03 87

                                ---------
                                31 Pressure sensor
                                Error frequency : 10
                                Short circuit to batt+
                                Error present
                                Errorcode: 1F 41 0A 30 59 C0 98 10 03 85
                                ---------
                                30 AUC Sensor
                                Error frequency : 10
                                Open circuit
                                Errorcode: 1E 04 0A 36 11 A2 08 00 03 6D
                                Ilmastoinnin painetunnistin. Virta puuttuu. Se huuattaa sitä flektiä täysillä. Ja enpä ihmeenä pitäs että muitaki johtoja poikki ja viat niistä...
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎