Mulla lukee ainakin rengaspaineet siinä kuskin ovenpielessä. Tai siis siinä "lukon" vastakappaleen lähettyvillä. Lukee monelle eri rengaskoolle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by bimmer 740 View Postmitkä olis hyvät rengaspaineet 245/40-20" ja 275/35-20" ainakin tiellä saa pitää ratista molemmin käsin kiinni ku tulee uria? en tie mistä johtuu?
Comment
-
-
Originally posted by Aazu View PostDunlop SP Sport 01
mikäli kyseessä ei ole rata-auto.
Eli tässä on lähinnä kilparenkaan rakenteelliset ominaisuudet jotka tarkoittavat varsin ikävää ajettavuutta varsinkin 300-sarjan bemuissa joissa camberkulmat ovat tehdasasetuksissa.
Eli ikävä kyllä, mitkään rengaspaineet ei kyllä anna kuin maksimissaan siedettävän ajettavuuden, mikäli kyseessä on vielä vähintään taven seisotetut ja osan kulutuspinnastaan jo hävittäneet kumit.
Radalla toki menee, mutta varsinkin keväisillä Suomen urautuneilla/karheilla teillä yksi järkyttävimmistä ajettavista varsinkin e36:ssa, rengaspaineista riippumatta?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis kyseessä on Dunlopin "Ultra High Performance" tuote, joka varsinkin e36/e46:iin on Suomessa täysin kelvoton tuote jo 16" kokoluokissa....
mikäli kyseessä ei ole rata-auto.
Eli tässä on lähinnä kilparenkaan rakenteelliset ominaisuudet jotka tarkoittavat varsin ikävää ajettavuutta varsinkin 300-sarjan bemuissa joissa camberkulmat ovat tehdasasetuksissa.
Eli ikävä kyllä, mitkään rengaspaineet ei kyllä anna kuin maksimissaan siedettävän ajettavuuden, mikäli kyseessä on vielä vähintään taven seisotetut ja osan kulutuspinnastaan jo hävittäneet kumit.
Radalla toki menee, mutta varsinkin keväisillä Suomen urautuneilla/karheilla teillä yksi järkyttävimmistä ajettavista varsinkin e36:ssa, rengaspaineista riippumatta?
Mutta osaako kukaan sanoo tohon mun painekysymykseen vastausta.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostKyseisiä renkaita on ensiasennus renkaina mm. volkswagen passat variantissa, miksi ne laittas kilparengasta perhe farmariin?:think
Kyseessä kuitenkin todellakin on nimensä mukaisesti "Sport" rakennetyypin tuote joka ei kyllä ole kaksinen tuote Suomalaisissa tyyppiolosuhteissa, eikä
varsinkaan hieman kuluneena+vanhentuneena 300-koppaisen bemun alla. Toki, jos nyt kyse olikin jostain Saksalaisesta etuvetoautosta, niin sitten tietenkin voi olla vikaa jossain muuallakin?
Tuossa Dunlopin oma luonnehdinta ko.renkaasta:
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostRengaspaineita renkaisiin 225/45-17 ja 255/40-17, autona E34.
Tällä hetkellä edessä 2.8 ja takana 3.0 bar, kuluneella päällysteellä/urissa saa ohjata kokoajan että pysyy tiellä, vrt talvirenkaisiin 225/45-17 edessä ja takana..:think
Eli mitä laitan paineiks??
Mulla on e32 samanlaisella rengastuksella 2,2 edessä ja 2,4 takana, ei vetele mihinkään suuntaan
Edit: Mulla onkin edessä 235750 Oxfordgrun
__
Comment
-
-
Originally posted by runkQ View PostPaljonko ois E36 325 oikeet paineet 225/45 r17 renkaalle?
Mitään yksiselitteistä vastausta tähän ongelmaan EI OLE, vaikka moni jonkin bar-lukeman helposti heittääkin. Vain kokeilemalla saadaan haluttuja kompromisseja painotettua suhteessa rengaspaineisiin.
Kun ensin kokeilee 2.0bar ja sen jälkeen 3.0bar niin ymmärtää helpommin mitä siitä välistä löytyy. Sitten kun kokeilee etupäässä 2.0bar ja takana 3.0bar ja päinvastoin, ymmärtää mitä taasen tästä välistä löytyy. Yhdistelmiä on paljon...
Comment
-
-
Jtn osviittaa mitä kannattaa pitää renkaissa painetta:
Auto 325 e36 Coupe -93 ja 60/40 H&R madallus
Edessä:
9 tuumainen vanne ja renkaana 215/40 -17
Takana: 10 tuumainen vanne ja renkaata 245/35 -17
eli germanlook onLast edited by Kapanos; 06-04-2008, 04:00.E30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
Comment