Originally posted by Nupe68
View Post
Tämä kulumisnopeus on taas mitä suuremmin verrannollinen ominaisuus sadekelin pito-ominaisuuksien kanssa.
Eli koska rengastesteissä ei juurikaan pisteytetä kulumisnopeutta ja sadekelin pito-ominaisuudet taas tuovat paljon lisäpisteitä, on selvää kumpaa ainakin testeillä elävät merkkivalmistajat nykyään painottavat.
Sadekelin pito-ominaisuudet taas rakentuvat pitkälle silicapitoisuuksilla, jota lisättäessä kuluminen taas nopeutuu ja päinvastoin.
Tämäkään ei kuitenkaan ole näin suoraviivaista, koska kulumisnopeuteen vaikuttaa suuresti myös renkaiden asentokulmat ja toinen runkotyyppi sietää toisenlaisia kulmia enemmän kuin toinen ja päinvastoin.
Eli joku rengas kestää liiallista aurausta ja toinen ei...toinen taas kestää liiallista negatiivista camberia, jota taas toinen ei, jne,jne...
Leave a comment: