Announcement

Collapse
No announcement yet.

Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    Originally posted by Hemi View Post
    Se voi tosiaan kuulostaa ihmeelliseltä että ko.kokoeron tunnistaa jo kymmenien metrien päästä, mutta usko pois, niin se vain on.
    Noo, puhe olikin sadasta metristä ja renkaan kokonaiskorkeudesta.
    E60/61:ssä eron varmasti huomaa paremmin kuin monessa muussa
    kun nuo pyöränkotelot on suhteellisen tiukasti mitoitettu,
    jossain japsessahan sinne väliin mahtuu vielä nyrkit
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • arska84
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1356
      • Seinäjoki

      Originally posted by A^A View Post
      Mitkä paineet olis hyvät: edessä 225/45/17 ja takana 255/40/17 ja auto on e39.
      Itsekin mietin mikä olis tuolle 225/45/17 hyvä ilmanpaine.. Laitoin 2,5 eteen ja taakse, mutta jokseenkin tuntuu että on liian alhainen.. Autona E46
      BMW PREMIUM

      BMW E46 318

      Comment

      • GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5541
        • Kankaanpää

        Itellä Falkenit edessä ja takana BF Goodrichit.
        Kaikkien renkaiden koko 225/40R18. Malleja en muista.

        Falkeneissa oli 2baria painetta ja Goodricheissä 2,5baria. Pistin eteen 2.7 ja taakse 3.0baria ja uraherkkyydet katos aikalailla.
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. Ford Transit Custom -14
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by GARFFi View Post
          Itellä Falkenit edessä ja takana BF Goodrichit.
          Kaikkien renkaiden koko 225/40R18. Malleja en muista.

          Falkeneissa oli 2baria painetta ja Goodricheissä 2,5baria. Pistin eteen 2.7 ja taakse 3.0baria ja uraherkkyydet katos aikalailla.
          Eli nyt kulkee lähes 100%:sti pelkän sisärungon ja 1/3 kulutuspinnan varassa?

          Comment

          • MikkoJII
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 1807
            • Lapua

            Heitän tähän topikkiin kysymykseni.

            Autona on e30 ja siinä pyörii alla 7 tuumaa leveä vanne. Kysymys kuuluukin meneekö tolle vanteelle 205/55 kumi? Kumi olisi siksi tuo kun olen köyhä aikuisopiskelija ja saisin tollaset kumit ilmaseksi

            Heittäkää vaikka privalla.

            Kiitän.
            E32 750i 11/89

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              Originally posted by MikkoJII View Post
              Heitän tähän topikkiin kysymykseni.

              Autona on e30 ja siinä pyörii alla 7 tuumaa leveä vanne. Kysymys kuuluukin meneekö tolle vanteelle 205/55 kumi? Kumi olisi siksi tuo kun olen köyhä aikuisopiskelija ja saisin tollaset kumit ilmaseksi

              Heittäkää vaikka privalla.

              Kiitän.
              Menee. Mulla oli 7x15" vanteilla 205/50 kumit e30:ssä.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • jokke35
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 287
                • .

                Mites tuo kantavuusindeksi ja vahvistetut renkaat vaikuttaa sopiviin paineisiin?

                Itsellä on siinä ovenpielessä 225/45/17 91Y kesärenkaille suosituspaineet. Samoin talvirenkaille 225/45/17 94 XL.

                Nyt kuitenkin nuo uudet kesärenkaat on 225/45/17 94Y XL- malliset.

                Noissa suosituksissa oli jonkinverran eroja, kumpia paineita mun nyt ois parempi käyttää?

                Autona siis tuo E91 330Da.
                E91 330Da

                Comment

                • GARFFi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 5541
                  • Kankaanpää

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Eli nyt kulkee lähes 100%:sti pelkän sisärungon ja 1/3 kulutuspinnan varassa?
                  Sopii mulle. Kumit vaihtuu kylläkin vielä tänä kesänä.
                  MB E220 CDI -10
                  Ex.VW T5.1 -11
                  Ex. Ford Transit Custom -14
                  Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                  Ex. VW Golf+ -06
                  Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                  Ex. Honda CBR900RR -96
                  Ex. E36 325i Coupé -94
                  Ex. LADA 2105 1200S -89
                  Ex. LADA 2107 1300S -87
                  Ex. E36 320i -91

                  Comment

                  • MikkoJII
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 1807
                    • Lapua

                    Originally posted by NokiLeka View Post
                    Menee. Mulla oli 7x15" vanteilla 205/50 kumit e30:ssä.
                    Kiitoksia vastauksesta!
                    E32 750i 11/89

                    Comment

                    • hankmo
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 174
                      • Kaakko

                      Ihan kikkelistä nää rengaspainejutut. Edessä BF Goodrichit ja takana Nexen N3000 kaikki kokoa 225/45-17. Kun paineet oli 2.7 ja 3.0 auto tuntu vetelevän enemmän mut kulki "herkästi". Laskin paineet 2.4 ja 2.7 niin vetely väheni mut auto tuntuu laiskalta.. Koita nyt sit ettiä jotain kompromissia tässä

                      Comment

                      • Masatus
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 867
                        • Haukipudas

                        Niin duoda paljonko se rengas sai tulla sieltä lokasuojan takaa ulos lakipykälien mukaan?

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19175
                          • -

                          Originally posted by Masatus View Post
                          Niin duoda paljonko se rengas sai tulla sieltä lokasuojan takaa ulos lakipykälien mukaan?
                          Minulla on sovellettu yleensä katsastuksessa sitä, että kulutuspinta ei saa näkyä lokasuojan kaaren yli katsottaessa auton kylkilinjasta suoraan ylhäältä alaspäin. Eli laita ohjaus suoraan ja mene seisomaan auton viereen. Katso ylhäältä alaspäin ja jos et näe renkaan kuviota, niin silloin homma on OK. Jos näkyy hieman renkaan kylkeä tai vanteen reuna, niin ei haittaa mitään.

                          Jossakin pilipali konttorilla voivat väittää, että esim. takaa katsottaessa näkyy liian paljon rengasta, eikä takapuskuri tai helma peitä tarpeeksi. Mutta aika harvoin näistä tulee valituksia. Jos ei jostain syystä kelpaa, niin silloin voit asentaa autoon (väliaikaisesti) isot roiskeläpät.
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            kertokaas miksi takarenkaisiin pitäisi laittaa enemmän painetta kun eteen, vaikka ei olisi kuormaa kyydissä?
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7397
                              • Oulu

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              kertokaas miksi takarenkaisiin pitäisi laittaa enemmän painetta kun eteen, vaikka ei olisi kuormaa kyydissä?
                              Ei hajuakaan miksi (tai no kai se löllyvä perä sotkee enemmän suuntavakavuutta kuin löllyvä keula), mutta Bemarin suositus taitaa olla monessa mallissa näin. Ja taitaa tämä koskea joitain muiden merkkien etuvetoisiakin.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • Risto113
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1204
                                • GrassLake

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                kertokaas miksi takarenkaisiin pitäisi laittaa enemmän painetta kun eteen, vaikka ei olisi kuormaa kyydissä?
                                Aika monessa takavetoisessa näin (ja etuvetoisessa toisinpäin), eli vetäville pyörille enempi painetta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎