Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    Talvirenkaita oon kyllä ilman suhteitakin saanut ihan asialliseen hintaan suomesta. Kesärenkaita en koskaan.

    Juu hienosti menisi munkin ajossa jotkut vähän halvemmat, ei niin suorituskykyiset renkaat. Halvoissa kun vaan tahtoo olla muitakin huonoja ominaisuuksia kuin vaikka pito.. nankangeissa se oli pari milliä kuluneena julmettu meteli. Tuo takarengaskoko mitä haen tahtoo vain rajata vaihtoehtoja turhan paljon pois, pykälää kapeampaa kumia kyllä löytyis oikeastaan kaikilta merkeiltä... :think
    Toisaalta kun kilometrejä ei ihan älyttömästi tule niin eipä ne paremmatkaan renkaat niin äkkiä alle katoa...
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • Matson^
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2113
      • Seinäjoki

      Originally posted by Hemi View Post
      Miksi ei esim. Hankook S1, jos kerran vetelemättömyys yhdistettynä hijaisuuteen kiinnostaa?
      NordenRenkaalta näytti löytyvän tuota Hankook K107 S1 EVO:a niitä kokojakin mitä olen hakemassa..
      Mitä Hemi ja muut meinaa, onko S1 parempi/huonompi kuin vaikka ~150€ kalliimpi Pirelli P Zero tai Yokohama Advant Sport? Paremmalla tarkoitan juurikin uraherkkyyttä ja hiljaisuutta.
      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
      | Nissan Navara TREK-1 |
      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

      Comment

      • Anzafin
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 3747
        • Kajaani

        Originally posted by Matson^ View Post
        NordenRenkaalta näytti löytyvän tuota Hankook K107 S1 EVO:a niitä kokojakin mitä olen hakemassa..
        Mitä Hemi ja muut meinaa, onko S1 parempi/huonompi kuin vaikka ~150€ kalliimpi Pirelli P Zero tai Yokohama Advant Sport? Paremmalla tarkoitan juurikin uraherkkyyttä ja hiljaisuutta.
        Entäpäs kuinkas Hankook Ventus V12 Evo K110? Ei nimittäin mitään pahaa sanottavaa!

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          Mitäs raati sanoo zetoriin passaavista renkaista. Näillä näkymin ensi kesän setuppi on seuraava:

          8x17 ET20 215/40
          9x17 ET22 (ehkä 5 mm. spaceri jos vaatii ulkonäön kannalta) 245/35

          NS-2:sista ei ollu kolmeysin alla 235/45-18 koossa mitään pahaa sanottavaa, joten onko passeli vaihtoehto myös zetoriin vai pitäiskö laittaa jotain kumhoa/hankookia/falkenia alle? Uraherkkyys sais olla ainakin pienempi, ku nykysisssä Nokia NRV:eissä.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Karva
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 125

            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Mitäs raati sanoo zetoriin passaavista renkaista. Näillä näkymin ensi kesän setuppi on seuraava:

            8x17 ET20 215/40
            9x17 ET22 (ehkä 5 mm. spaceri jos vaatii ulkonäön kannalta) 245/35

            NS-2:sista ei ollu kolmeysin alla 235/45-18 koossa mitään pahaa sanottavaa, joten onko passeli vaihtoehto myös zetoriin vai pitäiskö laittaa jotain kumhoa/hankookia/falkenia alle? Uraherkkyys sais olla ainakin pienempi, ku nykysisssä Nokia NRV:eissä.
            No ensinnäkin ajo-ominaisuuksista tulee kaameat. Etupään geometriat menee vituralleen. Takana taas tukivarsien puslat antaa periksi ja negatiivinen camber kasvaa entisestään koska "vipuvarsi" on pidempi(kokemusta on). Tuo vaatisi takapäähän jäykemmät puslat ja cambersäädön. Lisäksi tuo setuppi olisi laiton koska raideleveveys muuttuu yli 30 mm alkuperäisestä. Pienin laillinen ET on 41 - 15 = 26

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              Originally posted by Anzafin View Post
              Entäpäs kuinkas Hankook Ventus V12 Evo K110? Ei nimittäin mitään pahaa sanottavaa!
              Mitä eroa sillä mahtaa olla K107 S1:seen? Näyttää olevan kohtuu pieni hintaero V12 hyväksi, vanhempi malli? Kuvio on ainakin totaalisen eri..
              Ei sillä, tuosta V12 ei löydy taas kokoja, mutta kunhan mietiskelen
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Matson^ View Post
                NordenRenkaalta näytti löytyvän tuota Hankook K107 S1 EVO:a niitä kokojakin mitä olen hakemassa..
                Mitä Hemi ja muut meinaa, onko S1 parempi/huonompi kuin vaikka ~150€ kalliimpi Pirelli P Zero tai Yokohama Advant Sport? Paremmalla tarkoitan juurikin uraherkkyyttä ja hiljaisuutta.
                Siis tuo Hankook:in S1 on tekniikaltaan jo aavistuksen painotettu testipisteitä varten josta tietenkin kielii se testimenestyskin. Kolikon kääntöpuolella on sitten tietenkin uraherkkyys, mutta onhan tuo S1 hieno tuote todella mitättömän uraherkkyytensä suhteen vaikka muut ominaisuudet sekunteina ja metreinä kestää vertailun mihin tahansa.
                Eli jos tätä verrataan esim.tuohon Pirellin P Zeroon, niin ero uraherkkyydessä ja äänessä on kuin yöllä ja päivällä.
                Oikeasti juuri tuo Pirelli Zero on Contin ohella näissä kokoluokissa yksi uraherkimmistä. Oma hermo ei sitä kestä kuin ihan uutena hetken aikaa, mutta saahan sitä "premiumia" alle pyöräyttää jos usko on vahva.
                e60:n saa kyllä toki suhteellisen tunteettomaksi jopa ko.Pirelleillä tai conteilla, mutta sijoitetulla lisärahalla suhteessa esim.Hankook:hin ei kyllä saa muuta kuin katteetonta rispektiä.
                Last edited by Hemi; 25-02-2010, 00:12.

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  Originally posted by Matson^ View Post
                  NordenRenkaalta näytti löytyvän tuota Hankook K107 S1 EVO:a niitä kokojakin mitä olen hakemassa..
                  Mitä Hemi ja muut meinaa, onko S1 parempi/huonompi kuin vaikka ~150€ kalliimpi Pirelli P Zero tai Yokohama Advant Sport? Paremmalla tarkoitan juurikin uraherkkyyttä ja hiljaisuutta.
                  Noi pirellit ainakin kuluu silmissä ja on merkkinä aivan liian yliarvostettu. Se kokemus mikä mull aon Yokohamoista ei ole mikään ihmeen positiivinen..melko kovia ja liukkaita renkaita suomen olihin. Mieluummin sitten Hankookit joko S1 Evo tai V12 joka taitaa olla uudempi painos S1:stä
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    Originally posted by Carbonfiber View Post
                    Mitäs raati sanoo zetoriin passaavista renkaista. Näillä näkymin ensi kesän setuppi on seuraava:

                    8x17 ET20 215/40
                    9x17 ET22 (ehkä 5 mm. spaceri jos vaatii ulkonäön kannalta) 245/35

                    NS-2:sista ei ollu kolmeysin alla 235/45-18 koossa mitään pahaa sanottavaa, joten onko passeli vaihtoehto myös zetoriin vai pitäiskö laittaa jotain kumhoa/hankookia/falkenia alle? Uraherkkyys sais olla ainakin pienempi, ku nykysisssä Nokia NRV:eissä.
                    Originally posted by Karva View Post
                    No ensinnäkin ajo-ominaisuuksista tulee kaameat. Etupään geometriat menee vituralleen. Takana taas tukivarsien puslat antaa periksi ja negatiivinen camber kasvaa entisestään koska "vipuvarsi" on pidempi(kokemusta on). Tuo vaatisi takapäähän jäykemmät puslat ja cambersäädön. Lisäksi tuo setuppi olisi laiton koska raideleveveys muuttuu yli 30 mm alkuperäisestä. Pienin laillinen ET on 41 - 15 = 26
                    Menee jo kyllä offtopicin puolelle; mutta, tuleeko setupista todella noin "hengenvaarallinen" kuin mainitsit? Millaista kokemusta? Etupää hieman itseänikin arveluttaa, mutta eroaako tuo takapää kovastikin ämmäläisestä, jossa tehdasspeksattu vanne on 9x17 ET8?
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Matson^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2113
                      • Seinäjoki

                      Jees eli laitetaan sitä katteetonta rispektiä tilaukseen continentalin muodossa, niin pysytään "bmw harrastuksen" ytimessä?
                      Ei vaan, kiitokset Hemille ja Robille tyhjentävistä vastauksista! Hankook S1:set pitäis joku päivää kolahtaa postiluukusta
                      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                      | Nissan Navara TREK-1 |
                      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                      Comment

                      • JonasG
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 2160
                        • Porvoo/Helsinki

                        Mitä mieltä arvon raati on Falken 452 renkaista? Kannattaako pennoset sijoittaa noihin vai onko ne täyttä kuraa? Eli renkaan kuluminen, meteli ja kovuus? :think

                        Comment

                        • biglimited
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1519
                          • Turku

                          Originally posted by JonasG View Post
                          Mitä mieltä arvon raati on Falken 452 renkaista? Kannattaako pennoset sijoittaa noihin vai onko ne täyttä kuraa? Eli renkaan kuluminen, meteli ja kovuus? :think
                          Entäs Avon zz3, jota myöskin myy tämä BM Autosport?

                          Ovatko Roadstone, Nexen ja Syron tosiaan kaikki samaa tavaraa, eri merkillä vain?
                          Deutchland uber alles!

                          Comment

                          • JuhaX
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 191
                            • KiSkO/ToiJa

                            Originally posted by JonasG View Post
                            Mitä mieltä arvon raati on Falken 452 renkaista? Kannattaako pennoset sijoittaa noihin vai onko ne täyttä kuraa? Eli renkaan kuluminen, meteli ja kovuus? :think

                            Syksyn sateilla + viileillä keleillä hieman luikaan oloset, mutta muutoin todella kelpo gummit. Hiljaiset ja hemmetin paljon mukavemmat kuin edelliset michelin pilot sport 2.t. Misukat profiilinsa vuoksi haki urissa ym... Falkenit ovat olleet 6-0 paremmat, vaikka hinta lapussa seisoo muuta
                            Pelaa myöskin radalla kohtuullisen mukavasti.

                            Edit;Leveys profiililta taitaa kuulua kapeimpien joukkoon -> g˙nter-luuk

                            Ajattelin tälle kesälle hommata samat tai sitten falken ziex ze-912.


                            Henk.koht voin ainakin suositella.
                            Last edited by JuhaX; 25-02-2010, 12:34.
                            Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
                            Käyttikset:
                            -Opel astra G vm.2004

                            Ex-kulkineet:
                            Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
                            Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




                            Comment

                            • JonasG
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 2160
                              • Porvoo/Helsinki

                              Originally posted by JuhaX View Post
                              Syksyn sateilla + viileillä keleillä hieman luikaan oloset, mutta muutoin todella kelpo gummit. Hiljaiset ja hemmetin paljon mukavemmat kuin edelliset michelin pilot sport 2.t. Misukat profiilinsa vuoksi haki urissa ym... Falkenit ovat olleet 6-0 paremmat, vaikka hinta lapussa seisoo muuta
                              Pelaa myöskin radalla kohtuullisen mukavasti.

                              Edit;Leveys profiililta taitaa kuulua kapeimpien joukkoon -> g˙nter-luuk

                              Ajattelin tälle kesälle hommata samat tai sitten falken ziex ze-912.


                              Henk.koht voin ainakin suositella.

                              Tämähän sattu sopivasti kun vaihtoehdot on just Misukan pilotsport 2 tai sitten nää Falken 452 gummit. Kapea profiili ja hinta näissä houkuttaa jotta saa suht matalan auton alle sopimaan ilman raapimisia. 225/45 ja 245/40 17 setti noin 370€ kotiovelle, ei paha. Kiitos vinkistä!

                              Comment

                              • antti79
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 2499
                                • Littoinen

                                Originally posted by JonasG View Post
                                Mitä mieltä arvon raati on Falken 452 renkaista? Kannattaako pennoset sijoittaa noihin vai onko ne täyttä kuraa? Eli renkaan kuluminen, meteli ja kovuus? :think
                                Oma E46 ainakin on lähes ajokelvoton 225/45/17 Falken 452 kumeilla. Aluksi olivat ihan ok, mutta hieman kuluneena (lue 1 kesän ajetut) ovat ihan järkyttävät. Vetelee urissa niin paljon että emäntä ei suostunut enää ajamaan, ja se melu oli jotain aivan raamatullista... ja kulutuskestävyys todella huonoa.
                                Ja edellä mainitut viat johtuivat oikeasti noista kumeista, alustassa ei vikaa.

                                Vaihdoin sitten Triagle Talon kumeihin jolloin urissa vetely loppui täysin.

                                Tosin en voi noitakaan kenellekkään suositella muutakuin tuon uraherkkyyden takia jota ei näillä ollut lainkaan. Rengasmelu on noilla Tiangeleilla kova ja pitoa ei löydy yhtään jos on hiemankin vettä ropissut, nämä ilmiöt ilmeisesti johtuvat renkaan kovuudesta. Eli kulutuskestävyyttä löytyy kaiken muun kustannuksella.

                                Enskesäksi tulee Nankagin NS2:set alle.
                                sigpic
                                Originally Posted by jari kihlman
                                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎