Originally posted by Stone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by Rubu View PostVaihdoin perjantaina noin 500km ajetut 225/55-16 Bridgestonen er300 pois ja pistin Hankookin K105 alle.
Olipahan aikamoinen ero uraherkkyydessä ja äänessä Hankookin eduksi.
Vapinatkin hävisivät pois samalla.
Suosittelen!!!
Auto E39 530D Touring vm.-00
Comment
-
-
Mulla oli edellisessä autossa (300CE Mese) 205/55/16 Bridgestonen Turanza ER30 renkaat ja minusta siihen autoon ei paljon parempia olisi enää voinut laittaa. GT-Radialeista on kahden ääripään kokemuksia. Nissan 200SX:n alla oli 225/50/16 GT:t ja olivat ehkä veltoimmat paskat millä olen ajanut, auto oli todella huono ajaa. Sen sijaan B-vectrassa (hyvällä alustasarjalla) alla oli GT:n 205/40/17 renkaat ja ne taas pitivät sairaan hyvin ja olivat todella jämäkät.
Itse kaipaisin tietoa kitkarenkaista ensi talveksi. Mitä halparengasta suosittelette E34:n alle 16" koossa?Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
E36
Ensiasennus kumeina on ollut 225/45/ZR17 ja 245/40/17. Samat siis mitä ohjekirja suosittelee.
Tällä hetkellä autossa on alla 225/45/ZR17 ja 235/45/17.
Olen nyt ainakin uusia takakumeja hommaamassa ja mietityttää että pitäisikö vaihtaa uusien renkaisen profiilia tuohon alkuperäiseen. Kokeilemallahan se tietysti selviää että kannattiko vai ei... Mielipiteitä?Current
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Fasti View PostEnsiasennus kumeina on ollut 225/45/ZR17 ja 245/40/17. Samat siis mitä ohjekirja suosittelee.
Tällä hetkellä autossa on alla 225/45/ZR17 ja 235/45/17.
Olen nyt ainakin uusia takakumeja hommaamassa ja mietityttää että pitäisikö vaihtaa uusien renkaisen profiilia tuohon alkuperäiseen. Kokeilemallahan se tietysti selviää että kannattiko vai ei... Mielipiteitä?
Comment
-
-
[QUOTE=Tenox;932135]GT-Radialeista on kahden ääripään kokemuksia. Nissan 200SX:n alla oli 225/50/16 GT:t ja olivat ehkä veltoimmat paskat millä olen ajanut, auto oli todella huono ajaa. Sen sijaan B-vectrassa (hyvällä alustasarjalla) alla oli GT:n 205/40/17 renkaat ja ne taas pitivät sairaan hyvin ja olivat todella jämäkät.
Eihän nuo mainitsemasi eri profiilin ja leveyden renkaat ole verrattavissa mitenkään KESKENÄÄN.Kun vertailut on tehty vielä aivan eri autoilla,joissa vetotapakin on erillainen.
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostItse kaipaisin tietoa kitkarenkaista ensi talveksi. Mitä halparengasta suosittelette E34:n alle 16" koossa?
Aikaisempia kokemuksia kitkoista on vaan Nokian Q, joka ei koskaan mua hirveesti säväyttäny, lähinnä sen takia että se oli niin vetelä kumi (tyyliin käännät rattia oikeelle, niin auto kääntyy sinne oikeelle sekunnin viiveellä).F30 330e -17 Alpinweiss 3
E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostItse kaipaisin tietoa kitkarenkaista ensi talveksi. Mitä halparengasta suosittelette E34:n alle 16" koossa?
Nyt tulee taas tätä MUTUa ja muutenkin erilaisista autoista ja rengaskooista, mutta firman autoissa (Volvo S80 & Audi A6) on ollut alla Nokian RSI:tä ja Michelinin X-ICE kumeja 205/55/16 (muistaakseni) koossa ja en kyllä etuvetoautoon ja kitkarengas-yhdistelmään ihastunut. Tuntui usein siltä, että mennään ihan pidon rajoilla ja välillä ylikin jo suht hiljaisissa vauhdeissa. Pitäisi varmaan koettaa noita em. kumeja omassa autossa niin saisi vähän vertailupohjaa, mutta noiden kokemuksien takia oli aika iso kynnys ostaa kitkat omaan autoon viime talveksi.
Mutta itse asiaan, eli tällä hetkellä alla pyörivät Regalin 3100-mallin kumit koossa 225/45-17 ja täytyy sanoa, että en suosittele sitten edes pahimmalle vihamiehelleni! Kumit ovat todella epämääräiset ohjautuvuudeltaan, menettävät muotonsa työpäivän aikana parkkiksella ja täristävät ensimmäiset kilometrit todella v*ttumaisesti. Märkäpitoa ei ole nimeksikään, mutta kuivalla kyllä pitävät ihan kohtalaisesti. Sen siitä saa kun säästää väärässä paikassa.."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostOmassa e46:ssa oli viime talvena alla Goodyearin Ice Navi NH:t ja omasta mielestäni sopivat todella hyvin takavetoiseen. Pito-ongelmia ei ollut ja menevät kuivallakin asfaltilla hienosta ja ovat suht hiljaiset.
Nyt tulee taas tätä MUTUa ja muutenkin erilaisista autoista ja rengaskooista, mutta firman autoissa (Volvo S80 & Audi A6) on ollut alla Nokian RSI:tä ja Michelinin X-ICE kumeja 205/55/16 (muistaakseni) koossa ja en kyllä etuvetoautoon ja kitkarengas-yhdistelmään ihastunut. Tuntui usein siltä, että mennään ihan pidon rajoilla ja välillä ylikin jo suht hiljaisissa vauhdeissa. Pitäisi varmaan koettaa noita em. kumeja omassa autossa niin saisi vähän vertailupohjaa, mutta noiden kokemuksien takia oli aika iso kynnys ostaa kitkat omaan autoon viime talveksi.
Mutta itse asiaan, eli tällä hetkellä alla pyörivät Regalin 3100-mallin kumit koossa 225/45-17 ja täytyy sanoa, että en suosittele sitten edes pahimmalle vihamiehelleni! Kumit ovat todella epämääräiset ohjautuvuudeltaan, menettävät muotonsa työpäivän aikana parkkiksella ja täristävät ensimmäiset kilometrit todella v*ttumaisesti. Märkäpitoa ei ole nimeksikään, mutta kuivalla kyllä pitävät ihan kohtalaisesti. Sen siitä saa kun säästää väärässä paikassa..
Comment
-
-
[QUOTE=bemu2000;933223]joo, ei todellakaan mitään nankankejä talvirenkaiksi, kun tällasiin hintoihin löytyy laatukumejakin...
Itellä on ollut michelinin maxi ice:t alla scorpiossa ja nyt e36:ssa. En tiedä onko x-ice:t samanveroiset mut maxit ainaki on mielestäni todella hyvät renkaat takavetoisessa. Eikä hintakaan mielestäni ole paha. 16" sarjan sai alle 500€ alle laitettuna. En itse edes harkitsisi halpiksia.Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiotSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEihän nuo mainitsemasi eri profiilin ja leveyden renkaat ole verrattavissa mitenkään KESKENÄÄN.Kun vertailut on tehty vielä aivan eri autoilla,joissa vetotapakin on erillainen.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Mites pinnatut kitkat toimii? Onko kokemusta? EkoTyre tms. Viime talvi meni ns. keskieurooppakitkoilla, kokoa 235/45/17 ja 255/40/17 ja niilläkin pärjäsin ihan täysin, joten en vaadi talvirenkailta ihmeitä.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Comment