Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarde
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 446
    • Oulu

    Tilaus lähti kahdesta 245/40 18 Nankangista. Saas nähdä onko eroa 712 Kumhoihin? Toivottavasti kestää pitempään, Kumhoilla kun ei päässyt kahta kesää!
    Toivottavasti tuo hiukan isompi koko ei sekoita abs/acs järjestelmää!?!
    E46 320d sedan vm-02
    museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Tuo kylmän renkaan flat spot nyt on kai kuitenkin ihan eri asia kuin selkäheitto...? :think
      en tarkoittanutkaan että minun renkaissa olisi selkäheittoa
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3064
        • Suomi

        itellä nuo linglongin l688:it ja ei mitään valittamista...kuulemma pahempiakin oli nähty reippaasti. painojakaan ei tullu kun joku 10g max

        tietty jollekkin joka ajaa -99+ vehkeellä niin on varmaansitten jo rahaakin ostaa parempaa..

        mutta tollaseen vanhaan pommiin tosi jeesh..eikä hinta huimaa päätä! Eikä oo ees pinnattu.

        rengasonline esim. 215/40/17" 66e/kpl...ovelle toimitettuna...tuli noin viikossa.
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • -Teemu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 36

          Onko kellään kokemusta Stunner Scudo renkaista? Tulisivat E39 farkun alle 17" 235/45 kokoisina.

          Comment

          • hurtta
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 444

            Heh, kävinpäs tuossa ajelemassa E39 varustettuna Good Year Eagle "you name it" kumeilla ihan M-sport vakiokoossa eli 235/45 ja 255/40-17. Ihmetyksekseni huomasin että onpas uraherkät kumit ja ohjaus vetelee kivasti sinne ja tänne tien urien mukaan. Ei siinä mitään mutta kun omassa koslassa on alla noin puolet halvemmat taiwanilaiset Nankangin kumit ja ne ei vetele yhtään vaikka ollaan 18" koossa ja edessä on mm. 245/40-18. Että näin taas näillä merkkikumeilla.

            Comment

            • Aksa P
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 394
              • Sawo

              Vuodatanpa tähänkin threadiin (copy paste toisaalta).

              Omat kokemukset halppisrenkaista ovat aiemmin olleet aika positiiviset.

              Nankangit NS-2 235/40 + 265/35-18 ovat todella hiljaiset ja mukavat, ei vetele yhtään, todella hitaasti kuluvat (verrattuna Coninental sportcontact, Michelin pilot primacy, Semperit ja Cooper). Ainut ISO miinus mielestäni Nankangneissa on renkaan runko. Uutena renkaat olivat pyöreät, mutta yhden kesän jälkeen kolmeen renkaaseen oli ilmestynyt muutama milli pystyheittoa. Tasapainotus kesän alussa vielä auttoi, mutta aivan äskettäin jouduin vaihtamaan eturenkaat, kun toisesta runko petti lopullisesti (ja toisessakin tuo muutama milli heittoa).

              Selväähän se on, että löysällä rungolla noi Nankangin "hyvät" ominaisuudet (vetelemättömyys, hiljaisuus, mukavuus) saadaan aikaan. Sanomattakin myös lienee selvää, mitä se löysyys ääritilanteissa tarkoittaa...

              Tässä alkaa halparenkaan todellinen halpus olla koetuksella, jos kumit pitääkin joka kesä vaihtaa. Jossain kevyemmässä pirssissä (kuin 530d) noi saattais ehkä kestääkkin?!? Mulle ainakin 75% vikatiheys heti eka yrittämällä on likaa... En siis aio enää Nankangeja autooni ostaa. Saa olla kuinka hyvän tuntoiset ja vetelemättömät, mutta jos kunnon rengaskierroksen saanti on arpapeliä, niin en kyllä sellaista pas*** enää viitsi edes harkita.
              "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

              Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
              E21 M50B20
              E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
              E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
              E34 10/1990 520i
              Honda Prelude EX vm.-83 1.8

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Aksa P View Post
                Vuodatanpa tähänkin threadiin (copy paste toisaalta).

                Omat kokemukset halppisrenkaista ovat aiemmin olleet aika positiiviset.

                Nankangit NS-2 235/40 + 265/35-18 ovat todella hiljaiset ja mukavat, ei vetele yhtään, todella hitaasti kuluvat (verrattuna Coninental sportcontact, Michelin pilot primacy, Semperit ja Cooper). Ainut ISO miinus mielestäni Nankangneissa on renkaan runko. Uutena renkaat olivat pyöreät, mutta yhden kesän jälkeen kolmeen renkaaseen oli ilmestynyt muutama milli pystyheittoa.
                Siis tuo pystyheiton ilmestyminen ei ole todellakaan mitään uutta monen ylikokoisen ns."merkkirenkaankaan" kohdalla. mm.Jotkin contit ja varsinkin Nokialaiset tästä ovat kärsineet enemmänkin.
                Käsittääkseni tämä on ollut seurausta ko.auton alustan ongelmista/alustakulmista, joille varsinkin nämä yli 17" vannekoot ovat joissain tapauksessa herkkiä.
                Tiedän muutamankin vastaavan tapauksen jossa e39:n takakelkan+iskarien ongelmat ovat korreloituneet renkaaseen ja juuri tuon pystyheiton ilmestymiseen elinkaaren puolen välin tietämillä(nämä siis "merkkirenkailla").
                Itse kävin juuri tulevaa euroopan reissua varten uudelleen painottamassa omat 19" Ns-2:set ja hämmästyttävän pyöreinä+kulumattomina oli ensimmäinen 6000km mennyt. Kahteen jouduttiin muutama gramman vaihtamaan hieman paikkaa, mutta muuten täysin virheettömät(81tkm nyt itse e46:n mittarissa).

                Comment

                • Aksa P
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 394
                  • Sawo

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Käsittääkseni tämä on ollut seurausta ko.auton alustan ongelmista/alustakulmista, joille varsinkin nämä yli 17" vannekoot ovat joissain tapauksessa herkkiä.
                  Tiedän muutamankin vastaavan tapauksen jossa e39:n takakelkan+iskarien ongelmat ovat korreloituneet renkaaseen ja juuri tuon pystyheiton ilmestymiseen elinkaaren puolen välin tietämillä(nämä siis "merkkirenkailla").
                  Enpä kyllä usko, että auto(ni) olisi generoinut renkaisiin vian!?! Autossa oli kyllä alusta remontin tarpeessa, kun se Saksasta tuotiin (160 000tkm ajettuna takakelkan isot puslat + etupään reaktiotankojen + alatukivarsien puslat vaihtokunnossa). Alustan laitoin kuntoon + kulmat tietty. Alle laitettiin 2006 keväällä uusille vanteille Nankangit. Kaikki menikin viimekesän hienosti...Todellakin, kuin sukkasillaan pl. noin 1kk Nankangien vanteelle laito jälkeen piti tasapainottaa uudelleen, kun olivat pyörähtäneet vanteella (varmuudella 2 rengasta n. 1/5 kierrosta, tämähän ei ole renkaan vika!).

                  Edelleenkään alustasa ei ole murheita, joten väitän, että Taiwanin pojilla on vielä valmistusprosessissa joitakin puutteita. Hemin osaamista ja tietämystä näissä rengasasioissa en todellakaan aio kyseenalaistaa, mutta edellisiin johtopäätöksiin olen itse kokemuksieni perusteella tullut.
                  Last edited by Aksa P; 20-07-2007, 21:47.
                  "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                  Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                  E21 M50B20
                  E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                  E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                  E34 10/1990 520i
                  Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                  Comment

                  • Antza
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2143
                    • Espoo

                    NS-2 pingpongit on olleet nyt alla ~2kk, koko 225/40/18.

                    Plussat:
                    - eivät vetele juuri ollenkaan
                    - hyvä pito ainakin kuivalla

                    Miinukset:
                    - rengasmelu hiljaisilla (taajama, <100km/h) nopeuksilla
                    - näyttävät selvästi kapeammilta kuin esim. vastaavan kokoiset dunlop sp9000
                    - nopeissa kaarteissa olevista pompuista taipumusta lähteä heittelehtimään
                    Last edited by Antza; 21-07-2007, 20:04.
                    Current rides:
                    F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                    Previous rides:
                    E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      Originally posted by Antza View Post
                      - näyttävät selvästi kapeammilta kuin esim. vastaavan kokoiset dunlop sp9000
                      - nopeissa kaarteissa olevista pompuista taipumusta lähteä heittelehtimään
                      no tuo tuskin johtuu renkaasta, jos on vaan ilmaa tarpeeks kumi on pyöreä olkainen ja näyttää sen takia kapealta ja juuri sen takia ei vetele urista...
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • jleino
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 204

                        Alla Kendan jotkut Sport Touring kumit. Hiljaiset, ei vetele. Pito ym muut ominaisuudet normaali ajossa aivan riittävän hyvat.

                        Saas nähdä aikaa kun mennään niin tuon kulutus kestävyyden kanssa ja miten joutuuko painottelee mitenkin usein..
                        Voimaa...

                        Comment

                        • tuumas
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2564
                          • Lapland, Finland

                          Hmm, löyty pystyheittoa alle 2000 km ajetuista nankangeista ( kolme neljästä renkaasta) ja nyt oli yksi kumeista puhki. En tiä oliko paskaa tuuria vai mitä...

                          Comment

                          • Särki
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2005
                            • 143
                            • Veroparatiisi

                            Just väänsin vanteelle 265/35/18 nankangit ja oli kyllä pyöreät ei pystyheittoa nimeksikään eikä painojakaan tarvinnut paljoa Kumhon renkaita sai pyöritellä vanteella ainakin 10 kertaa että sai edes siedettäväksi pystyheiton....
                            F20 116i
                            EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10059
                              • KVLA

                              Flat spot

                              Flat spot-ilmiöstä hieman.Tuli heitettyä hieman yli viikon lomareissu ja puimuri odotti kotona.Kun lähdin sitten ruokakaappeihin ostelemaan täydennystä,niin viikon "painumisen" jälkeen ei ollut havaittavissa minkäänlaista läpsytystä tai tärinää renkaissa.Edessä siis nuo NS-2:t.

                              Comment

                              • tuumas
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2564
                                • Lapland, Finland

                                Tänään vaihtui nankangit gislavedeihin - mukavalta tuntuvat, hiljasemmat ja jämäkämmät.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎